Hallo, ik rijd met een K1200gt van 2006.
Gisteren en vandaag heb ik iets raars meegemaakt.
Tijdens het rijden, ongeveer na een 45minuten is de gevarendriehoek in mijn dashbord beginnen branden. Hij had een rode kleur. Tegelijkertijd knipperde het lampje van de abs (rood)
De snelheidmeter bleef op nul staan. Of de motor anders remde weet ik eigelijk niet. Ik kan niet onmiddelijk zeggen dat hij bvb minder goed remde.
Ik zette mij dus aan kant en legde de motor stil. Heb enkele seconden gewacht en terug gestart en alles bleek terug normaal. Het fenomeen is niet meer teruggekeerd.
Vandaag deed ik twee ritjes van een 60tal km. De eerste rit alles ok maar de tweede rit deed hetzelfde verschijnsel zich voor. Nu na enkele minuten rijden.
Motor terug stilgelegd. Na het opnieuw starten geen vuiltje meer aan de lucht.
Heeft nog iemand dit al meegemaakt?
abs waarschuwing tijdens rijden
Moderator: GVN
Re: abs waarschuwing tijdens rijden
Heb dan wel 'n K1100rs.
Bijna zelfde storing, alleen knipperend ABS beide.
Zat insekt tussen de opnemer en het tandwiel, na weghalen met poetsdoek nooit meer terug gekomen.
mvg Nico
Bijna zelfde storing, alleen knipperend ABS beide.
Zat insekt tussen de opnemer en het tandwiel, na weghalen met poetsdoek nooit meer terug gekomen.
mvg Nico
MG Breva 850
Herkenbaar...
Ik reed toen met een K1200S, eveneens model 2006. Ongeveer dezelfde symptomen: kilometerteller die gek doet en lampje ABS idem dito, zonder daadwerkelijke problemen bij het rijden/remmen.
De remedie: ABS-sensor achteraan vervangen(met dank aan LIEVENSMECHANICS Zottegem voor de snelle diagnose/herstelling)
Ik reed toen met een K1200S, eveneens model 2006. Ongeveer dezelfde symptomen: kilometerteller die gek doet en lampje ABS idem dito, zonder daadwerkelijke problemen bij het rijden/remmen.
De remedie: ABS-sensor achteraan vervangen(met dank aan LIEVENSMECHANICS Zottegem voor de snelle diagnose/herstelling)
-
Nahoj
gibson schreef:Hallo, ik rijd met een K1200gt van 2006.
Gisteren en vandaag heb ik iets raars meegemaakt.
Tijdens het rijden, ongeveer na een 45minuten is de gevarendriehoek in mijn dashbord beginnen branden. Hij had een rode kleur. Tegelijkertijd knipperde het lampje van de abs (rood)
De snelheidmeter bleef op nul staan. Of de motor anders remde weet ik eigelijk niet. Ik kan niet onmiddelijk zeggen dat hij bvb minder goed remde.
Ik zette mij dus aan kant en legde de motor stil. Heb enkele seconden gewacht en terug gestart en alles bleek terug normaal. Het fenomeen is niet meer teruggekeerd.
Vandaag deed ik twee ritjes van een 60tal km. De eerste rit alles ok maar de tweede rit deed hetzelfde verschijnsel zich voor. Nu na enkele minuten rijden.
Motor terug stilgelegd. Na het opnieuw starten geen vuiltje meer aan de lucht.
Heeft nog iemand dit al meegemaakt?
1keertje nog maar
maar nadien nog niet teug gekomen!
wat ik wel ook voorhad was dat men bike namelijk niet wou starten!
2de keer gestart en hij draaide, na enkele km had ik dan foutmelding van abs!!
en net zoals bij jou gestopt en herstart en geen probleem meer
Opgelet deze jongen is een echte viking
GSA
R80Gs
GSA
-
Dirk Pauwels
Aangezien de km teller ook uitviel lijkt het idd op een slechte sensor. Ik heb ook voorgehad dat het ABS een fout gaf maar dat kwam door overmatig veel metaalschilfers en slijpsel in de cardan olie, dat op de sensor plakte, daardoor gaf die een slecht signaal. Achterste sensor effe uitdraaien en reinigen en probleem was opgelost. Vervangen is natuurlijk beter, maar ik denk dat die sensors nooit gereinigd worden en bij de 2004-2006 modellen wordt ook de cardan olie nooit ververst dus best af en toe effe preventief doen dan.....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Mijn R1200RT (2006) had onlangs ook dezelfde symptomen en dit bleek volgens de dealer voort te komen uit speling op het achterwiel. De speling was er wel, maar volgens mij niet in die mate dat deze de sensor zou kunnen beïnvloeden. Daar hij toch voor zijn 40.000 km-beurt stond, werd het zgn. probleem "en passant" verholpen. Afgelopen zaterdag ben ik de motor gaan ophalen en alles leek keurig in orde. Tot vanmorgen (dinsdag) bij het oprijden naar het werk de symptomen weer opdoken: rode driehoek, knipperend ABS-signaal en wegvallen van de snelheidsmeter. Effe aan de kant, stilleggen, opnieuw starten en weer verder. Ik ga zeker de sensor eens van naderbij bekijken...
Nog bedankt voor de tip!
Pé
Nog bedankt voor de tip!
Pé
Suzuki GS500E
R65RT - R1100RT - R1200RT - R1200RT/LC
Lid BMW Motor Club Vlaanderen
R65RT - R1100RT - R1200RT - R1200RT/LC
Lid BMW Motor Club Vlaanderen