Unflagged ook niet alles
Moderator: GVN
- 
				GSrijder
- Contacteer:
Unflagged ook niet alles
Vandaag naar Zeeuw en ook Zeeuw unflagged gereden, doch wanneer de Zumo herberekent en dat gebeurt al als je 10m te ver bent gereden dan heb je letterlijk vlaggen. Het toestel wijkt dan volledig van de route af en herberekent de route met zijn instellingen.
Als je op de route terug bent dan dien je opnieuw de route te activeren en dan is ze terug OK. Als je zo eens met een wegomlegging te maken krijgt ben je wel wat gesjost.
Hoe lossen we dat op?

Als je op de route terug bent dan dien je opnieuw de route te activeren en dan is ze terug OK. Als je zo eens met een wegomlegging te maken krijgt ben je wel wat gesjost.
Hoe lossen we dat op?
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS

Re: Unflagged ook niet alles
Het zit'm in de basisinstellingen. 
Wanneer je de GPS laat vragen of hij moet herberekenen,
en jij dus moet bevestigen, komde dit niet tegen.

- 
				GSrijder
- Contacteer:
Aha, ik denk dat ik dat gevonden heb, Staat bij navigatie, echter nog in het zweeds bij mij ondanks versie 3.30. "Tilstand for ny beregenin", stond idd op auto en heb het nu op uit gezet.
Thanks man.

Thanks man.

Zou je verwachten maar zelfs met deze instelling herberekent mijn Zumo550 af en toe als ik fout rij. Vooral als je op de route een stukje terugrijdt.Harald schreef:Het zit'm in de basisinstellingen.
Greetz,
Hans

Er is maar één toestel op de markt waar je probleemloos UnFlagged mee kan rijden en dat is de 660. Alléén daarop kan je routes zetten die nooit worden herberekent omdat ze niet geïmporteerd hoeven worden als je ze rechtstreeks op het toestel zet. Bij ALLE andere gps'sen heb je gegarandeert problemen vroeg of laat  

Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

- 
				pirre105
- Contacteer:
Graag effe korte uitleg wat UNFLAGGED betekend want ik ben niet mee!!

Ik hou van Lut en mijn GSA.

Effie een zoekactie met de zoekknop doet veel   

Maar toch kort uitgelegd: ontvlagde routes zijn routes waarbij alle 'routepunten' (vlaggetjes) zijn verborgen zodat ze onderweg niet allemaal worden afgeroepen (het tussenpunt ligt aan uw rechterkant, enz...). Nadeel is echter dat wanneer toestel om een of andere reden herberekent, deze tussenpunten worden overgeslagen en de route meteen naar het eindpunt wordt berekend (rekening houdend met instellingen toestel). Tip, zowel op de zumo 550 als de 660 ZELFS MET HERBEREKENEN UIT wordt herberekend als je 180° omkeert op de route. Indien met ontvlagd rijdt, STEEDS route stoppen en opnieuw inladen wanneer toestel berekent. Anders klopt het niet meer.pirre105 schreef:Graag effe korte uitleg wat UNFLAGGED betekend want ik ben niet mee!!
R1200RT 2016 - http://www.facebook.com/Motoblog/

Ben al een paar keer moeten weerkeren (en op die Bunkerrit was dat toch zelfs nogal een eindje), maar heb het nog niet voor gehad. Wat niet is kan nog komen, natuurlijkpvdk schreef:Tip, op de zumo 660 ZELFS MET HERBEREKENEN UIT wordt herberekend als je 180° omkeert op de route
 Tot hiertoe werkt het prima.
 Tot hiertoe werkt het prima.Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ik heb een 276C en kan perfect mijn route op het scherm laten staan ( de purper lijnen ) 
en dan zelf een omleiding rijden en weer aanpikken op de route.
Heb dit gedaan enkele jaren geleden tijdens de openingsrit,
toen we in Maredsous op een autorally uitkwamen.
Ik schakel dan Herberekenen uit en klaar is....

en dan zelf een omleiding rijden en weer aanpikken op de route.
Heb dit gedaan enkele jaren geleden tijdens de openingsrit,
toen we in Maredsous op een autorally uitkwamen.
Ik schakel dan Herberekenen uit en klaar is....

Ik heb begrepen dat in de laatste firmware van de Zumo 660 het "tegen de route in rijden" probleem opgelost is en het toestel dan ook niet gaat herberekenen.
Binnenkort heb ik (eindelijk) mijn demo 660 en kan het dan zelf uitproberen...

Waarempel, zullen ze bij Garmin dan toch iemand gevonden hebben die de taal van de gebruiker begrijpt? Hoeveel jaren zijn er inmiddels verstreken nadat de eersten zich gemeld hadden met het verzoek om herberekenen, ook bij het tegen de route inrijden, uit te kunnen schakelen?

ECM schreef:Ik heb begrepen dat in de laatste firmware van de Zumo 660 het "tegen de route in rijden" probleem opgelost is en het toestel dan ook niet gaat herberekenen.
Dan zullen ze het probleem voor de 550 wel niet oplossen. Dan is er tenminste één goede reden om over te stappen naar de 660.
 Ik hoop dat ik geen gelijk krijg.
 Ik hoop dat ik geen gelijk krijg.F800GS

Moet ik dringend eens testen, had er tot hiertoe 3.2 opstaan vanwege probleem met flitspalen...

ECM schreef:Ik heb begrepen dat in de laatste firmware van de Zumo 660 het "tegen de route in rijden" probleem opgelost is en het toestel dan ook niet gaat herberekenen.
R1200RT 2016 - http://www.facebook.com/Motoblog/

Herberekenen als je 'tegen' de route gaat is toch niet zo'n ramp. Want je weet toch dat jij en de gps dat gaat doen. Dus als ik terug rij naar een tankstation of terras dan zet ik gewoon m'n gps af tot ik daar ben   . En dan gaat de route gewoon weer verder van daaruit. De enige moment wanneer ik er last van heb is als je op een steile bergpas met haarspelbochten aan het rijden bent , want omdat de wegdelen zo dicht tegen mekaar liggen denkt hij soms dat je op de baan er vlak naast zit en gaat hij herberekenen.
 . En dan gaat de route gewoon weer verder van daaruit. De enige moment wanneer ik er last van heb is als je op een steile bergpas met haarspelbochten aan het rijden bent , want omdat de wegdelen zo dicht tegen mekaar liggen denkt hij soms dat je op de baan er vlak naast zit en gaat hij herberekenen.
En dan last but not least , UNFLAG is overbodig geworden door software-updates van een paar jaar geleden. Als je de routepunten in mapsource OP kruispunten legt worden ze NIET afgeroepen , en blijft de gps normaal werken , dus uw route blijft ook na herberekenen nog redelijk in tact zonder dat gezaag aan uw oren. Ik heb het hier al een paar keer gezet en ja er zijn ook nadelen , dus ik ga er niet veel woorden aan vuil maken je moet maar eens de zoekfunktie gebruiken en uitproberen als je er open voor staat. Maar geloof me ondanks wat (altijd dezelfde(n) by the way) zonder het te testen hierop aan te merken hebben , het werkt echt.

. En dan gaat de route gewoon weer verder van daaruit. De enige moment wanneer ik er last van heb is als je op een steile bergpas met haarspelbochten aan het rijden bent , want omdat de wegdelen zo dicht tegen mekaar liggen denkt hij soms dat je op de baan er vlak naast zit en gaat hij herberekenen.
 . En dan gaat de route gewoon weer verder van daaruit. De enige moment wanneer ik er last van heb is als je op een steile bergpas met haarspelbochten aan het rijden bent , want omdat de wegdelen zo dicht tegen mekaar liggen denkt hij soms dat je op de baan er vlak naast zit en gaat hij herberekenen.En dan last but not least , UNFLAG is overbodig geworden door software-updates van een paar jaar geleden. Als je de routepunten in mapsource OP kruispunten legt worden ze NIET afgeroepen , en blijft de gps normaal werken , dus uw route blijft ook na herberekenen nog redelijk in tact zonder dat gezaag aan uw oren. Ik heb het hier al een paar keer gezet en ja er zijn ook nadelen , dus ik ga er niet veel woorden aan vuil maken je moet maar eens de zoekfunktie gebruiken en uitproberen als je er open voor staat. Maar geloof me ondanks wat (altijd dezelfde(n) by the way) zonder het te testen hierop aan te merken hebben , het werkt echt.
Ik weet niet of Peter (Bosse) dit express doet, maar ons viel het op tijdens de Berwangreis dat veel viapunten idd dichtbij een kruispunt lagen en zodoende had je minder last van die extra aanwijzingen. Overbodig zou ik UnFlag zeker niet direct noemen, maar het is één manier om het vlaggetjesprobleem te omzeilenst1100 schreef:En dan last but not least , UNFLAG is overbodig geworden door software-updates van een paar jaar geleden. Als je de routepunten in mapsource OP kruispunten legt worden ze NIET afgeroepen , en blijft de gps normaal werken , dus uw route blijft ook na herberekenen nog redelijk in tact zonder dat gezaag aan uw oren.
 Ik snap trouwens nog altijd niet wààrom Garmin die niet zélf onzichtbaar maakt zodra je een route naar het toestel stuurt. Wil je iets extra's neerzetten/aangeven op je rit gebruik je toch gewoon een waypoint
 Ik snap trouwens nog altijd niet wààrom Garmin die niet zélf onzichtbaar maakt zodra je een route naar het toestel stuurt. Wil je iets extra's neerzetten/aangeven op je rit gebruik je toch gewoon een waypoint   
 Kunt het misschien in een paar woorden nog even uitleggenst1100 schreef:en ja er zijn ook nadelen, dus ik ga er niet veel woorden aan vuil maken.

Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

bij navigatie staat recalculation mode wat wil dat zeggen staat bij mij automatisch en er staat ook uit en prompted bij wa wil da allemaal zeggen

- 
				jantje beton
automatisch wil zeggen dat hij automatisch herberekent bij verkeerd rijden of bij een omleiding of dergelijks.vasco66 schreef:bij navigatie staat recalculation mode wat wil dat zeggen staat bij mij automatisch en er staat ook uit en prompted bij wa wil da allemaal zeggen
uit wil zeggen dat hij niks herberekent als je van je route afwijkt.
prompted dan gaat hij je eerst vragen ja of nee de route moet herberekent worden.
dat is gewoon alles maar staat ook in de handleiding uitgelegt .

BEN WEER EENS ONLINE

kan ik bij de zumo op het scherm dingen veranderen , nu staat er op om hoe laat de rit gedaan is km/h en de snelheid, bij de quest kon dat maar bij de zumo? ik zou graag er de nog af te leggen km er op hebben ???

- 
				jantje beton
als de route bezig is boven in je scherm op de groene balk duwen dan krijg je een ander scherm en dan onder duwen op toon kaart en dan zie je allesvasco66 schreef:kan ik bij de zumo op het scherm dingen veranderen , nu staat er op om hoe laat de rit gedaan is km/h en de snelheid, bij de quest kon dat maar bij de zumo? ik zou graag er de nog af te leggen km er op hebben ???

BEN WEER EENS ONLINE

- 
				Dirk Pauwels
Bij mijne voorhistorische 2610 met 2GB heb ik die problemen allemaal niet, 
herbereken kan je af en aan zetten, met of zonder vraag.
De viapunten op de mapsource worden niet afgeroepen of aangegeven, dus ik hoef ze niet unflagged te zetten,
als ik herberekening uit zet mag ik verkeerd rijden wat ik wil, geen herbereking. Zo kan ik uitzoomen en terug richting oorspronkelijke route rijden.
Hij zoomt in waar nodig en netjes terug uit na de richtingswijziging.
ik heb de gereden snelheid, de nog te rijden afstand tot het volgende viapunt, de vermodelijke aankomsttijd op het eindpunt en nog wat richting info op mijn kaartdisplay. zo veel info dat ik die zeurstem maar heb afgezet (jawel dat kan ook)
Ik kan naar een roadbook display gaan waar de nog te rijden afstand tot het eindpunt staat, etc....
als ik dat allemaal zo hoor hoop ik dat mijne 2610 het nog lang uithoudt want bij ne zumo 660 schijnt dat allemaal niet zo vanzelfsprekend te zijn.
Ik ben heel tevreden van mijne 2610 die het al een jaar of 6 en ongeveer 120.000km uithoudt (aangekocht 2003 vermoed ik)
Ok het heeft 1500 euro gekost, maar ik heb er toch al 6 jaar plezier van, ik ken er die na 3 jaar al hun 3de (goedkoop) toestel zijn, die hebben uiteindelijk ook al 1500 euro uitgegeven.....
Geen idee waarom de Zumo zo veel problemen heeft, je zou toch denken dat ze bij Garmin de boel al grondig onder de knie hebben, het lijkt wel het tegenovergestelde.....

herbereken kan je af en aan zetten, met of zonder vraag.
De viapunten op de mapsource worden niet afgeroepen of aangegeven, dus ik hoef ze niet unflagged te zetten,
als ik herberekening uit zet mag ik verkeerd rijden wat ik wil, geen herbereking. Zo kan ik uitzoomen en terug richting oorspronkelijke route rijden.
Hij zoomt in waar nodig en netjes terug uit na de richtingswijziging.
ik heb de gereden snelheid, de nog te rijden afstand tot het volgende viapunt, de vermodelijke aankomsttijd op het eindpunt en nog wat richting info op mijn kaartdisplay. zo veel info dat ik die zeurstem maar heb afgezet (jawel dat kan ook)
Ik kan naar een roadbook display gaan waar de nog te rijden afstand tot het eindpunt staat, etc....
als ik dat allemaal zo hoor hoop ik dat mijne 2610 het nog lang uithoudt want bij ne zumo 660 schijnt dat allemaal niet zo vanzelfsprekend te zijn.
Ik ben heel tevreden van mijne 2610 die het al een jaar of 6 en ongeveer 120.000km uithoudt (aangekocht 2003 vermoed ik)
Ok het heeft 1500 euro gekost, maar ik heb er toch al 6 jaar plezier van, ik ken er die na 3 jaar al hun 3de (goedkoop) toestel zijn, die hebben uiteindelijk ook al 1500 euro uitgegeven.....
Geen idee waarom de Zumo zo veel problemen heeft, je zou toch denken dat ze bij Garmin de boel al grondig onder de knie hebben, het lijkt wel het tegenovergestelde.....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project

he jantje beton ge hebt gelijk en weeral iets bij geleerd dank u wel , maar ik zoek eigenlijk dat je links en rechts onder in de hoeken kan veranderen links onder staat de snelheid en rechts onder afslaan na , en in het midden staat menu en aankomst van uur ik zou graag afslaan veranderen in hoe ver de rit nog is in km 

- 
				GSrijder
- Contacteer:
Weer iets bijgeleerd, merci Jantje.jantje beton schreef:als de route bezig is boven in je scherm op de groene balk duwen dan krijg je een ander scherm en dan onder duwen op toon kaart en dan zie je allesvasco66 schreef:kan ik bij de zumo op het scherm dingen veranderen , nu staat er op om hoe laat de rit gedaan is km/h en de snelheid, bij de quest kon dat maar bij de zumo? ik zou graag er de nog af te leggen km er op hebben ???

- 
				jantje beton
dat gaat volgens mij nietvasco66 schreef:he jantje beton ge hebt gelijk en weeral iets bij geleerd dank u wel , maar ik zoek eigenlijk dat je links en rechts onder in de hoeken kan veranderen links onder staat de snelheid en rechts onder afslaan na , en in het midden staat menu en aankomst van uur ik zou graag afslaan veranderen in hoe ver de rit nog is in km

BEN WEER EENS ONLINE

Bij mijn 660 kan dat idd, maar bij de 550 niet. Kan bij de Nüvi's trouwens ook nietvasco66 schreef:ik zoek eigenlijk dat je links en rechts onder in de hoeken kan veranderen

futureGSrijder schreef:Vandaag naar Zeeuw en ook Zeeuw unflagged gereden, doch wanneer de Zumo herberekent en dat gebeurt al als je 10m te ver bent gereden dan heb je letterlijk vlaggen. Het toestel wijkt dan volledig van de route af en herberekent de route met zijn instellingen.
Hoe lossen we dat op?
de route stoppen en terug opstarten