Met welk product kan ik dit het beste impregneren ?
Mijn handschoenen van Dainese (1 jaar oud, ook goretex, nog niet gewassen) zijn ook niet waterdicht
Moderator: GVN
Goretex is een membraan dat ademt, maw 1 richting doorlatend...denk niet dat je dat met een spray kunt herstellen. Het is de voering van uw pak dat waterdicht is, niet de buitenlaag. Ik was mijn HG pak nooit in het wasmaschine, enkel met een lauw sopje met de hand en dat is al 9 jaar waterdicht (enkel wintergebruik)petervdc schreef:Ik heb een HG pak van 2 jaar oud, dat niet meer waterdicht is na een wasbeurt met speciaal wasmiddel voor goretex jassen (gekocht in RAD).
Met welk product kan ik dit het beste impregneren ?
Mijn handschoenen van Dainese (1 jaar oud, ook goretex, nog niet gewassen) zijn ook niet waterdicht
Eu, je broekspijpen doe je toch OVER je laarzen ?p@rick schreef:Ik mag absoluut niet klagen over de waterdichtheid van mijn HG Master IV motopak (met goretex in de buitenlaag verwerkt). Sinds een jaar of vier is dit mijn enige motopak. Heb er al vaak mee door echt hondeweer gereden, maar nog nooit was de kledij die ik eronder draag nat. Met uitzondering soms van mijn broekspijpen wanneer ik vergat om die in mijn laarzen te steken, maar dat heeft niet echt iets met de waterdichtheid op zich te maken.
Natuurlijk gaan de pijpen van de goretex-motobroek altijd OVER de laarzen, maar ik bedoelde eigenlijk de pijpen van m'n jeans die ik er gewoon onder draag en waarvan de pijpen soms (meestalpetervdc schreef:Eu, je broekspijpen doe je toch OVER je laarzen ?
Anders loopt de regen er gewoonin
Dat heb ik ook al ondervonden.Gino GS schreef:Verder moet je er rekening mee houden dat goretex handschoenen water doorlaten als je handvatverwarming gebruikt tijdens regen. De goretex laag gaat dan net andersom werken.
Kun je me dat eens uitleggen?Gino GS schreef:Verder moet je er rekening mee houden dat goretex handschoenen water doorlaten als je handvatverwarming gebruikt tijdens regen. De goretex laag gaat dan net andersom werken.