Het zijn voorlopig maar filmpjes en foto's dus toch maar eens afwachten hoe die er in levende lijve zal uitzien. Maar voorlopig zie ik die wel zitten. Ik heb vele jaren probleemloos met nen honda rondgereden maar voorlopig ook zonder problemen op BMW. Dus veel zal afhangen van hoe dat de komende jaren verder zal verlopen. Want toch even zeggen een cardan/versnellingsbak gaat normaal niet kapot , tenzij je 100.000km wheelie's trekt ofzo mag daar niks aan komen. Het enige wat normaal is dat daar om de 4 à 5 jaar eens nieuwe olie in moet en dat je langeduurvet doet aan de bewegende delen waar je bij kan telkens uw achterwiel er uit moet al de rest , al repareren ze het gratis voor mijn part , is bullshit.
Der zijn voor mij toch een paar dingskes aan die nieuwe VFR : Ten eerste die komt een jaar of 3 te laat uit. (Bij BMW veranderen ze van model voor de kinderziektes opgelost zijn , bij Honda wachten ze tot er ouderdomskwaaltjes bezig zijn ...)
En dan 267 kg (er staat niet bij of dat nat of droog is) , ik vind dat veel voor een 'sportmoto' mijne pan van '93 woog ook 'maar' zoiets (over 10 kilo gaan we nu niet vallen hé)... hopelijk is dat een fout want dat is toch echt wel 40 à 50kg te veel. Ik weet wel gewicht is 1 en hoe het aanvoelt is 2 maar als het klopt zijn het toch echt veel kilo's om 'weg' te steken.
En dan voor mij een echt breek

punt : als je dat dagelijks gebruikt dan weet je zo , vroeg of laat gaat die eens omvallen en daarom heb ik liefst een vleugeltje (zoals de pan bv) meer moet dat al niet zijn of anders minstens de mogelijkheid om een valdop te zetten. Want ik heb echt geen zin om duizenden euro's uit te geven omdat de kuip kapot is omdat hij omgevallen is. En ik zie het hier niet zo , de mogelijkheid om doppen te zetten.
Ik ben voorlopig zeeeer tevereden over m'n K1200R sport cardan , valdoppen , redelijke bescherming door de comfort vervangruit/kuip , abs en koffertjes (die trouwens een pak handiger zijn dan ze op eerste zicht lijken ) . Eind september de collekes in de alpen gaan doen en hij reed daar zalig , en het zonneke was ook van de partij en nog beter : de andere mensen waren thuis gebleven , echt geen kat daar op de baan

. Alleen zijn ze bij BMW gestopt met dat model , ik zal dus iets anders moeten zoeken en die VFR maakt kans. En ze hebben nog een jaar of drie om de kinderziektes weg te werken..