Platte batterij

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Julle
Berichten: 118
Lid geworden op: 31 jul 2009, 22:10
Locatie: Kapelle-op-den-Bos

Platte batterij

Bericht door Julle »

Ik heb de GSa nu twee maanden en heb sinds verleden week zondag (10 dagen geleden) niet meer gebold. Toen ik daarnet wou starten was de batterij volledig plat. Het alarm had ik niet geactiveerd. Het enige dat rechtstreeks op de batterij is aangesloten is de Autocom maar die zat op mijn vorige moto's ook en heeft nooit problemen gegeven. Ik heb dus ergens een stroomverlies. Heeft er iemand een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn aub?

Julle
J
Berichten: 3396
Lid geworden op: 09 mei 2007, 13:35
Locatie: Gùùk
Contacteer:

Re: Platte batterij

Bericht door J »

Meten is weten man. Bekijk eens wat er allemaal vertrekt aan de batt.
Ps het was deze morgen wel berekoud he. Ook al niet gezond voor een batt (of stond hij binnen)

Laad de batt eens op en hang er de com niet aan. Bekijk dan eens of hij nog leeg loopt.

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
Relax
Berichten: 5688
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Platte batterij

Bericht door Relax »

Da's je Autocom. Die werd bij mij ook rechtstreeks op de batterij geplaatst en 'k kon de volgende dag al niet meer starten. Dat ding werkt permanent (zet 'ns je helm op, zonder contact te maken en je hoort het statisch geruis).
Mijn dealer (ook installateur :lol: ) heeft er een schakelaartje tussen geplaatst en als ik het stuurslot gebruik, schakelt ie ook uit. Vraag me niet naar het hoe.
I respect your opinion. But I don't give shit.
J
Berichten: 3396
Lid geworden op: 09 mei 2007, 13:35
Locatie: Gùùk
Contacteer:

Re: Platte batterij

Bericht door J »

met een contact switch die op het stuurslot zit.

Goed idee. Dacht ook wel dat het dat ging zijn.

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
Julle
Berichten: 118
Lid geworden op: 31 jul 2009, 22:10
Locatie: Kapelle-op-den-Bos

Re: Platte batterij

Bericht door Julle »

Bedankt jongens,
De motor stond binnen maar als het de autocom zou zijn dan begrijp ik niet dat ik dat vroeger nooit heb gehad (en ook rechtstreeks aangesloten op de batterij.) Maar als het dat inderdaad is dan kan er iets aan gedaan worden. Ik ga het eens testen.
Nogmaals dank

Julle
alano
Berichten: 63
Lid geworden op: 12 mei 2005, 15:12
Locatie: Elversele

Re: Platte batterij

Bericht door alano »

Julle schreef:Bedankt jongens,
De motor stond binnen maar als het de autocom zou zijn dan begrijp ik niet dat ik dat vroeger nooit heb gehad (en ook rechtstreeks aangesloten op de batterij.) Maar als het dat inderdaad is dan kan er iets aan gedaan worden. Ik ga het eens testen.
Nogmaals dank

Julle
Bij mijn Varadero staat er al 2 jaar een starcom rechtsreeks op de batterij, nog nooit problemen gehad. En voor zover ik weet heb jij ook nog nooit geen problemen gehad met je vorige motoren hé Julle. Begrijp je mijn keuze Julle :wink:

Grts, Alain
jakke
Berichten: 3518
Lid geworden op: 21 mar 2006, 19:29
Locatie: Beveren-Waas

Re: Platte batterij

Bericht door jakke »

Bij mij staat de Starcom ook rechtstreeks aan de batterij en geeft geen enkel stroomverlies...... Zolang de helmset niet is aangesloten!!!! Dat wil zeggen dat er wel stroomverlies is als je de helm afzet, maar ingeplugd laat! :wink:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
Zeppe
Berichten: 1455
Lid geworden op: 06 jan 2005, 09:47
Woonplaats: 2630
Locatie: Aartselaar

Platte batterij

Bericht door Zeppe »

Julle,

Ik neem aan dat je nu een originele batterij op je GSa hebt zitten.
Hier mijn ervaring :

Vroeger reed ik met een R1150RT. Het was werkelijk mijn "duvel-doet-al".
Alle dagen (ik had geen auto) woon-werkverkeer (zon, regen, sneeuw, mist, warm, koud, licht, donker ...). In het weekend een langere toertocht en in de vakantie's of verlengde weekends een echte tocht.
Alles deed de RT zonder morren. Zalige moto.

Toen kreeg ik een firma-wagen en besloot ik de RT te vervangen door een R1200GS.
Mijn eerstvolgende aankoop was een ... juist, druppellaar!
Door de komst van de firma-wagen, gebeurde het al eens meer dat de GS een dag of 10 stilstond.
10 dagen stilstaan = niet starten!
Een druppellaar is een goede oplossing, als je niet vergeet hem aan te hangen!
Na nog een paar keer een geplande rit met de nodige vertraging (starten met kabels) te hebben gereden, besloot ik de batterij te vervagen door een "gel"exemplaar.
Het is nu veel beter, doch het is nog geen RT-batterij.
En het kan nog beter...

Ik heb een motor-vriend, een trotse bezitter van een Yamaha Wild Star 1500cc.
Je kent ze wel, de H-D -"look-a-like" met lederen tassen en de nodige frennen en franjes.
Nu ben ik niet onmiddellijk fan van dit soort motor (te veel lawaai, te weinig grondspeling, te veel chroom en ik heb geen tatoo!).
Het te veel aan chroom (hij poetst niet graag) is de reden waarom de Yam van mijn vriend altijd een winterslaap mag maken (onder een zacht deken in een verwarde garage!).
Na de laatste zomerrit, krijgt hij een grondige beurt en gaat de batterij er uit. Ze mag overwinteren in zijn slaapkamer (!), onderin de kleerkast.
Allemaal wel leuk, maar het toppunt is, na de winter, gaat de batterij terug in de Yam en met één druk op de startknop staat hij te schudden en bulderen
alsof er nooit een winter is geweest!

Ps : ik ben heel, heel, tevreden van mijn GS
en zijn 3 minpunten (slecht zadel, matig windscherm en te slappe batterij)
die heb ik gewoon vervangen !

mvg,
R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Vespa GTS250 (27/09/2018)

"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
Relax
Berichten: 5688
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Platte batterij

Bericht door Relax »

jakke schreef:Bij mij staat de Starcom ook rechtstreeks aan de batterij en geeft geen enkel stroomverlies...... Zolang de helmset niet is aangesloten!!!! Dat wil zeggen dat er wel stroomverlies is als je de helm afzet, maar ingeplugd laat! :wink:
Ik laat het ding niet ingeplugd. Mss die nacht wel, maar dat zou me erg verwonderen, ik laat m'n helm nooit op m'n motor, maar je weet nooit, die éne keer...
I respect your opinion. But I don't give shit.
jakke
Berichten: 3518
Lid geworden op: 21 mar 2006, 19:29
Locatie: Beveren-Waas

Re: Platte batterij

Bericht door jakke »

Relax schreef:
jakke schreef:Bij mij staat de Starcom ook rechtstreeks aan de batterij en geeft geen enkel stroomverlies...... Zolang de helmset niet is aangesloten!!!! Dat wil zeggen dat er wel stroomverlies is als je de helm afzet, maar ingeplugd laat! :wink:
Ik laat het ding niet ingeplugd. Mss die nacht wel, maar dat zou me erg verwonderen, ik laat m'n helm nooit op m'n motor, maar je weet nooit, die éne keer...
Idd, 't is doordat ik het ene keer vergeten was of niet gedaan had, dat ik het weet! :-?

:wink:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
In Extremo
Berichten: 248
Lid geworden op: 07 apr 2008, 18:54
Woonplaats: Hasselt
Locatie: Hasselt
Contacteer:

Re: Platte batterij

Bericht door In Extremo »

Julle,

uit persoonlijke ervaring met een spiksplinternieuwe GSA,
na 3 dagen in een garage met de autocom aangesloten, wou hij niet meer starten ...

Groetjes,
Michel
BMW-MCV-lid met een R1200 GS Adventure 07/2008, Garmin 2720, Autocom

My Facebook___
Julle
Berichten: 118
Lid geworden op: 31 jul 2009, 22:10
Locatie: Kapelle-op-den-Bos

Re: Platte batterij

Bericht door Julle »

Ik zal er een schakelaarke tussen zetten of beter nog na het contact stroom nemen. Bedankt guys

Julle
Plaats reactie