Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.
Heb een bmw scherm (groot model) op mijn 1100r staan. Zou er een verhoger op willen zetten, zoiets kleins als je op het scherm van een GS ziet. Is dit mogelijk of wat zijn hier de opties.
Ikzelf moet met mijn 1,87m mezelf "intrekken" met bolle rug om windvrij te zijn( er achter kruipen dus). Ofwel om ideaal in de wind te zitten met de helm mezelf net te ver uitrekken.
Zoiets moet je eerst uittesten. Ik had er één opgezet en had meer turbulentie dan voorheen. Zodoende weer weggeflikkerd die handel.
Voor sommigen is het een verbetering, voor anderen dan weer niet.
Bedankt voor de snelle reaktie, maar als je het moet uittesten ben je wel even zoet. Kopen en dan weggooien is iets te duur, bestaat er ergens een firma die dat erop kan zetten om te proberen? Natuurlijk met alleen een soort klemmen, anders ziet je scherm eruit als een "gaten kaas" zeker na een aantal verhogers.
Chris
PS, Ik kan mijn zadel natuurlijk lager zetten....... Maar dan is mijn beenhoek kleiner
Ik zit met hetzelfde probleem met mijn R1150RT. Ik meet 1M87. Het standaard scherm is veel te laag.
Ik ben aan het informeren bij http://www.starcom1.be" onclick="window.open(this.href);return false; daar hebben ze zowel Calsi als V-Stream schermen.
Op andere fora heb ik al van beide schermen zowel positieve en negatieve reacties gelezen. Dat maakt de keuze niet makkelijker. 't gaat dan ook over 200€.
Bij starcom1 raden ze me V-Stream aan. Iemand ervaring daarmee?
Dezelfde 1,87m , euh maar mijn windscherm staat er nu net nieuw op ....... Dus het vervangen is niet echt een optie, eerder zo een kleine bijkomstige verhoger. Die zou dan net de windstroom iets hoger geleiden.
Ik heb inderdaad een ritje zonder die topkoffer achterop gedaan, en er is verschil. Ik kan hoger met de helm komen boven het scherm zonder die vervelende turbulenties. Het is nog niet helemaal goed maar scheelt m pakweg een paar cm in zithouding dat ik, minder achter het scherm moet kruipen.
Nog nooit een scherm kunnen vinden die goed was , behalve op een pan am honda,oude model. De rest is allemaal ontworpen naar de mode en design en niet voor gebruiksgemak. Gewoon een klein laag scherm ,vol in de wind, met oordoppen is het beste!! Scheelt ook in de bekeuringen want dat werkt het beste als snelheid begrenzer.Na 45 motoren heb ik wel enige ervaring.
Ik heb bij mijn r1100r met groot scherm een verstelbaar opzetscherm geplaatst
Gehaald bij Gericke in hasselt
Voor mij goed resultaat.
Bevestiging aan de zijkanten, dus geen zichthinder..
GR..M..
Ik heb gisteren mij 2dehands een nedplex scherm aangeschaft. Er toch al enkele kilometers mee gereden en ben er heel enthousiast over. geen geruis meer. Toen ik op autosnelweg 140 reed was het geluid er van als ik 50/u rij/u rij.
Zalig gewoon. Is een stuk groter plus heeft een kleine flip-up. Dat jaagt de wind over u heen.
Misschien ook beschikbaar voor 1100r
Hoy
Bij mijn R1100R was de windgeleiding stukken beter dan zonder dat opzetscherm.
1.70 m gr. Zadel in laagste stand.
Plus dat het regelbaar is in de hoogte. (uittesten)
GR..M..