Nieuw lid/K1200RS gestolen

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW K-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Mark1200rs

Nieuw lid/K1200RS gestolen

Bericht door Mark1200rs »

Goedemiddag!

Helaas de reden van mijn aanmelding niet zo'n leuke. Mijn motor, een K1200RS uit '02 is afgelopen week van mijn oprit gestolen. Geen reden om me niet eerst even voor te stellen, vandaar nu een korte introductie. Mijn naam is Mark, 28 jaar en ik woon in Nijmegen (Nederland). Ik rijd inmiddels 8 jaar motor en ben begonnen met een Harley Davidson Sportster. Gedurende het bezit van deze machine heb ik me kunnen bekwamen in regulier onderhoud en diverse noodzakelijk reparaties. Vorig jaar heb ik deze motor verkocht en m'n huidige K1200RS gekocht. Een erg fijne machine. Eerder heb ik ook een K100RS 16v gehad die echter door zoveel mechanische gebreken werd geplaagd dat ik d'r verkocht heb voor onderdelen. Motorrijden doe ik hoofdzakelijk functioneel, en wat minder recreatief. Al had ik wel het plan om eens een wat langere internationale rit te maken. Daar is zo'n KRS nu eenmaal voor gemaakt.

Woensdagochtend 25 november jl. is ze echter gestolen, vermoedelijk tussen 0:00 en 1:00 uur.

Het gaat om een zwarte K1200RS uit juni 2002, kenteken MG-SB-67, framenummer WB10547A62ZG26111, de kilometerstand is 84.450 (bij benadering) met touring koffers en een GT ruit. De nummerplaathouder was van Simako Motoren BMW te Elst.

Onderstaand een plaatje van m'n fiets ongeveer een jaar geleden. Er zitten nu Michelin RP2's op voor en achter, op de kuip zit rechts een krasje (in de vorm van een Y, alleen dan een kwart slag gedraaid). De koffers zijn ook mee gegenomen. Op de kroonplaat zitten om het slot wat lijmresten, wilde ik nog een keer schoonmaken, maar da's niet meer nodig...

Ze hebben de remschijven voor gedemonteerd, vermoedelijk, om het wielslot uit te schakelen. De ringetjes van de montageboutjes bleven achter als stille getuigen.

Afbeelding

Mocht jullie nu of in de toekomst iets opvallen, dan verneem ik graag. Mijn e-mail is m.perlot AT planet.nl.

Alvast dank en beste groet,

Mark
PHILIP

Re: Nieuw lid/K1200RS gestolen

Bericht door PHILIP »

amai, de boutjes van die remschijven gaan blijkbaar vanzelf los als het niet moet.
Je moet er normaal een half uur op stoken om ze te kunnen demonteren.
Mijn deelneming in het verlies van je werkpaard, ik kan me voorstellen hoe het voelt.
Je kan je boosheid niet ventileren op iemand of iets, omdat je de dader niet kent....gelukkig is het komkommertijd in het motorwereldje en vind je vlug een nieuw paard voor een schappelijke prijs. philip
gibson

Bericht door gibson »

ik zou zeggen, hou de internationale moto-okkazie markt goed in het oog. Misschien zie je je moto vroeg of laat terug in de vorm van een advertentie.
Heel waarschijnlijk werd uw moto gestolen onder opdracht door een of andere dievenbende (polen, roemenie, bulgarije, rusland...)
K1200GT

Bericht door K1200GT »

... Demonteren en onderdelen afzonderlijk op Ebay etc aanbieden is ook een optie...
PS: remschijven demonteren op een oprit (!) om een motorfiets te stelen, vergt toch wel "cojones" bij de onverlaten zou ik zeggen...
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF :twisted: , (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
Mark1200rs

Bericht door Mark1200rs »

Jah, het is inderdaad wel redelijk brutaal geweest. Hij is zo'n beetje onder m'n slaapkamer raam vandaan gestolen. Volgende week heb ik een afspraak met de schadeexpert van de verzekering. Ben benieuwd hoe de afwikkeling verder verloopt.
Plaats reactie