lassen op de motor
Moderator: GVN
lassen op de motor
Hallo,
Wat zou ik elektrisch gezien moeten loskoppelen om de computer van mijn 1100rs volledig te beschermen tegen schadelijke invloeden van het lassen?
Ik zou namelijk een moer op een bout (stud)v d motor willen lassen die anders blijkbaar niet los te krijgen is...
mvg
Matthias
Wat zou ik elektrisch gezien moeten loskoppelen om de computer van mijn 1100rs volledig te beschermen tegen schadelijke invloeden van het lassen?
Ik zou namelijk een moer op een bout (stud)v d motor willen lassen die anders blijkbaar niet los te krijgen is...
mvg
Matthias
Re: lassen op de motor
Alleen de min kabel van de accu, zou voldoende moeten zijn.
Zorg er wel voor dat er geen stroom door lagers of geleidingen kan lopen.
mvg Nico
Zorg er wel voor dat er geen stroom door lagers of geleidingen kan lopen.
mvg Nico
MG Breva 850
-
bm.r1150r.w
- Contacteer:
mattipard schreef:Hallo,
mvg
Matthias
Massaklem (- pool) zo dicht mogelijk bij het te lassen stuk plaatsen en opzuiveren(eventuele verf ea), zodat de stroom geen langere weg dan nodig moet afleggen.
mvg
In het verleden ben ik 10 jaar carroseriebouwer geweest. In die periode is het regelmatig fout gegaan met lasklussen en electronica. Je denkt dat de massa kabel goed zit, en toch verschuift deze iets, en dan gaat het mis.
Het kwam regelmatig voor dat ABS units opgeblazen werden.
Ook lassputters die ergens op een kabel brandgaten veroorzaakte kwam nogal eens voor. En een klein fikkie, ach wij zagen vaker vuur dan de plaatselijk brandweer en schrokken daar niet eens meer van
Ik kan goed lassen (ahum) maar als er aan mijn beemer gelast moet worden dan laat ik dat doen. Als het dan mis gaat kan ik het in ieder geval verhalen.
De geringe kostprijs van het laten doen weegt voor mij niet op tegen de risico's.
Het kwam regelmatig voor dat ABS units opgeblazen werden.
Ook lassputters die ergens op een kabel brandgaten veroorzaakte kwam nogal eens voor. En een klein fikkie, ach wij zagen vaker vuur dan de plaatselijk brandweer en schrokken daar niet eens meer van
Ik kan goed lassen (ahum) maar als er aan mijn beemer gelast moet worden dan laat ik dat doen. Als het dan mis gaat kan ik het in ieder geval verhalen.
De geringe kostprijs van het laten doen weegt voor mij niet op tegen de risico's.
-
MiGSel
- Contacteer:
Inderdaad, de multistekkers van de Motronic (onsteking) en eventuele ABS-unit zou ik zeker lostrekken!
Heb je de kop van een bout overgedraaid? Want een bout die niet los te krijgen is, moet misschien niet los op de manier die jij denkt. Evt foto of juiste positie van de bout kan bij sommige techneuten een tip losweken.mattipard schreef: Ik zou namelijk een moer op een bout (stud)v d motor willen lassen die anders blijkbaar niet los te krijgen is...
En als er dan toch gelast moet worden, inderdaad zoveel mogelijk loskoppelen. Als je ook de + aan de accu zou loskoppelen, leg die dan niet toevallig op het frame. Het hele laadsysteem vindt dit beter.
van de uitlaatpijpen heb ik 4 van de 6 studs in de culasse overgedraaid, er zat niks anders op, ze hadden al een tijdje geweekt in wd40 maar ze waren te fel verzwakt door roest. heb er dus een nieuw moertje M8 opgedraaid tot tegen de culasse en vastgelast, miraculeus genoeg heeft het gewerkt, waarschijnlijk ook door de hitte, want ik heb er 3 kunnen uitdraaien zonder dat ze terug afbraken , en 1tje heb ik moeten uitboren en hertappen.
Dan nieuwe studs gestoken (met anti seize zilvervet) en voila.
de batterij heb ik eruit gehaald want die was blijkbaar toch stuk.
ondertussen draait ie weer
Matthias
Dan nieuwe studs gestoken (met anti seize zilvervet) en voila.
de batterij heb ik eruit gehaald want die was blijkbaar toch stuk.
ondertussen draait ie weer
Matthias
Breng zoiets maar eens naar de dealer, dat worden twee nieuwe koppen, kostprijs meer dan de hele motor waard is. Proficiat, alweer het systeem verslagen, en de laspost heeft nog maar eens zijn aankoopprijs terugverdiend 
(in plaats van WD40 volgende keer eens echte kruipolie proberen, een paar keer heetstoken, en een hele nacht laten trekken. Kruipolie is nog dunner dan WD40)
(in plaats van WD40 volgende keer eens echte kruipolie proberen, een paar keer heetstoken, en een hele nacht laten trekken. Kruipolie is nog dunner dan WD40)
hallo,
ik dacht eens goed opwarmen als je er goed bijkan,
het zijn misschien vijgen na pasen maar telkens ik een nieuwe motor koop demonteer ik vijzen en bouten vd uitlaat en doe er wat never seeze aan .(made in usa chicago) bestand tegen meer dan 2000°
dit is een hitte bestendige pasta ook goed te gebruiken aan de bougiedraad ook waar de uitlaten in mekaar schuiven.
het is hier jammer genoeg in de handel niet te vinden, ik heb jaren geleden van een technieker die in de hoogovens werkte.
mvg
luc
ik dacht eens goed opwarmen als je er goed bijkan,
het zijn misschien vijgen na pasen maar telkens ik een nieuwe motor koop demonteer ik vijzen en bouten vd uitlaat en doe er wat never seeze aan .(made in usa chicago) bestand tegen meer dan 2000°
dit is een hitte bestendige pasta ook goed te gebruiken aan de bougiedraad ook waar de uitlaten in mekaar schuiven.
het is hier jammer genoeg in de handel niet te vinden, ik heb jaren geleden van een technieker die in de hoogovens werkte.
mvg
luc
lgeen
Wel te vinden hierlgeen schreef:hallo,
never seeze aan .(made in usa chicago) bestand tegen meer dan 2000°
dit is een hitte bestendige pasta het is hier jammer genoeg in de handel niet te vinden, ik heb jaren geleden van een technieker die in de hoogovens werkte.
mvg
luc
http://www.overtoom.be/nl/never-seez-sm ... 82617.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.lambert-products.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Het is idd zeer goed spul, zeker voor de BM waar aluminium en staal
verbinding zijn alsook de uitlaat.
Kopervet is ook goed of toch veel beter dan geen anticorossielaag.
585cc links - 585cc rechts
ah tiens, ook ni slecht.
mijn anti seize is van WEICON. in combinatie met zeewater (of stooizout) is het een echte topper.
Ik zou er van kunnen eten.
het enige nadeel van kopervet is dat het durft vloeken met inox. Voor de rest ook zeer OK.
mijn anti seize is van WEICON. in combinatie met zeewater (of stooizout) is het een echte topper.
Ik zou er van kunnen eten.
het enige nadeel van kopervet is dat het durft vloeken met inox. Voor de rest ook zeer OK.