gs 1200 verlagen
Moderator: GVN
gs 1200 verlagen
Mijn vrouw (1m58) , wil rijden met een 1200 gs. Heb zelf een 1200Gs. Kan met zadel op zijn laagst toch met de beide voeten niet aan de grond. Op welke manier kan deze verlaagd worden (vering, ander zadel, ...) en wat is de impact op het rijgedrag.
Thanks.
Thanks.
Re: gs 1200 verlagen
Hoe laag wil je gaan?
http://www.bmwgsclub.nl/forum/viewtopic ... t=verlagen" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.bmwgsclub.nl/forum/viewtopic ... t=verlagen" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik ben een alpinist.
Ik zie overal als een berg tegenop!
Ik zie overal als een berg tegenop!
-
Relax
Vraag het aan Jantje GS 'ns. Die heeft de zijne (meen ik) flink verlaagd. Ofwel sleurt ie een ladder mee.
I respect your opinion. But I don't give shit.
-
Wulf
Met alle respect, maar ik hoop dat je vrouw krachtig genoeg is om de GS overeind te houden.
Mijn vrouw weegt 60 kilo en meet 1,74m. Door haar grote heeft ze de GS onder controle als ze moet stoppen met 1,58m wordt dat toch moeilijk, waarom geen R1200R?
Jan is buiten categorie
hij is breed genoeg om met de GS te spelen
, trouwens zijn moto heeft enkel een verlaagd zadel.
Mijn vrouw weegt 60 kilo en meet 1,74m. Door haar grote heeft ze de GS onder controle als ze moet stoppen met 1,58m wordt dat toch moeilijk, waarom geen R1200R?
Jan is buiten categorie
2003-2011 F650-R1100GS-C1-R1150RT-K1200GT-R1200GS'04-HP2 Mega Moto
2011-...R1200GS '04
2011-....Trek Madone...
2011-...R1200GS '04
2011-....Trek Madone...
-
Relax
Vandaar (meen ik) in m'n post. En om te spelen met een GS hoef je echt niet breed of groot te zijn.
Als je goed kijkt waar je stopt en een voetje moet zetten, gecombineerd met een verlaagde GS (alle mogelijkheden) en eventueel met een verhoogde zool, kan dit toch geen probleem zijn? Ik zag ooit een erg kleine dame met een R1150RT, nauwelijks verlaagd, ze moest er zowat afspringen, maar wat die deed met haar motor zowel begeleidend als rijdend, zullen er haar weinig nadoen.
Als je goed kijkt waar je stopt en een voetje moet zetten, gecombineerd met een verlaagde GS (alle mogelijkheden) en eventueel met een verhoogde zool, kan dit toch geen probleem zijn? Ik zag ooit een erg kleine dame met een R1150RT, nauwelijks verlaagd, ze moest er zowat afspringen, maar wat die deed met haar motor zowel begeleidend als rijdend, zullen er haar weinig nadoen.
I respect your opinion. But I don't give shit.
mijn 1150 gs was volledig standaard met zadelhoogte 84 cm.
de 1200 gs is standaard 85 cm en iets breder van zit , daarom gekozen voor verlaagd zadel , is dus nu 82 cm.
meetal 1 voet aan de grond als ik stop en als die volledig plat staat dan sta ik ( denk ik ) een heel klein beetje schuin.
staat de gs op zijn zijpikkel en is de ondergrond niet mooi plat , dan moet ge toch soms serieus wat kracht zetten om die recht te krijgen
vooral met bagage
mijn gedacht is toch : een verlaagde gs rijdt toch niet meer als een gs, dus waarom geen ander model zodat je dat niet moet aanpassen.
mijn vriendin is 2cm groter dan ik , ik 1m62, en zij krijgt de gs niet recht als die op zijn zijpikkel geparkeerd staat
en ja , ze kan ( zelfs zeer goed ) moto rijden.
reed met honda 600 hornet en vanaf 2010 wordt dat BMW F 800 R
de 1200 gs is standaard 85 cm en iets breder van zit , daarom gekozen voor verlaagd zadel , is dus nu 82 cm.
meetal 1 voet aan de grond als ik stop en als die volledig plat staat dan sta ik ( denk ik ) een heel klein beetje schuin.
staat de gs op zijn zijpikkel en is de ondergrond niet mooi plat , dan moet ge toch soms serieus wat kracht zetten om die recht te krijgen
vooral met bagage
mijn gedacht is toch : een verlaagde gs rijdt toch niet meer als een gs, dus waarom geen ander model zodat je dat niet moet aanpassen.
mijn vriendin is 2cm groter dan ik , ik 1m62, en zij krijgt de gs niet recht als die op zijn zijpikkel geparkeerd staat
en ja , ze kan ( zelfs zeer goed ) moto rijden.
reed met honda 600 hornet en vanaf 2010 wordt dat BMW F 800 R
gs 1200 LC trippel black
Een lager zadel kan, maar je moet daar geen wonderen van verwachten!
Indien je een GS(A) hebt met ESA, bestaat er een Duitse firma die je GS(A) een serieus stuk kan verlagen! In Aken kan je het laten doen, maar als ik me niet vergis, kost dit een stevige duit!
Ik zoek alles eens uit en schrijf het hier dan wel eens neer!
Indien je een GS(A) hebt met ESA, bestaat er een Duitse firma die je GS(A) een serieus stuk kan verlagen! In Aken kan je het laten doen, maar als ik me niet vergis, kost dit een stevige duit!
Ik zoek alles eens uit en schrijf het hier dan wel eens neer!
EEN DAG NIET GELACHEN, IS EEN DAG NIET GELEEFD!
Zonder al te veel reclame te maken: bij Motocare in Diest heeft men al een aantal verlagingen op maat gedaan met de RT en de GS. Alles wordt aangepakt, vering, middenbok, zijpoot enz... Vering wordt op maat v.d. piloot besteld. Kostprijs ligt wel rond de 1500 euro all in maar het resultaat mag er wezen.
R1200RT 2016 - http://www.facebook.com/Motoblog/
Uw GS(A) kan je tot 65 mm verlagen met de aanpassing van je ESA systeem dat door Wilbers Suspension Manufaktur aangeboden wordt: WESA.
http://www.wilbers.de" onclick="window.open(this.href);return false; en info@wilbers.de (http://www.wilbers.de/download/wesa_flyer_0909k.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;).
Met dit systeem wordt de vering verlaagd!
Kostenplaatje: € 998 en € 149 voor het werk (?)
Daar bovenop kan je dan ook nog een verlaagd zadel plaatsen!
Hopelijk heb je hier wat aan?
http://www.wilbers.de" onclick="window.open(this.href);return false; en info@wilbers.de (http://www.wilbers.de/download/wesa_flyer_0909k.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;).
EEN DAG NIET GELACHEN, IS EEN DAG NIET GELEEFD!
Heb slechte ervaring met enkel verlagen van het zadel. De zithouding wordt dan onconfortabel. Kniehoek wordt te klein, en op einde van de rit zit je met rugpijn.
Het is een betere oplossing om de vering aan te pakken. Zie maar op de site van Wilbers.
Het is een betere oplossing om de vering aan te pakken. Zie maar op de site van Wilbers.
wie kleiner is heeft meestal wel genoeg beenruimte met een verlaagd zadel.
en vering veranderen is andere moto maken
en vering veranderen is andere moto maken
gs 1200 LC trippel black
Klopt, ik heb zo een extreem verlaagde GSA onlangs bij Motorhuis Thys in Sint Truiden zien staan, ze hadden die juist omgebouwd van BMW ESA naar bovenvermelde WESA. Het zag er wat raar uit, zeker naast mijn 1200 GS die ik juist met 2 cm langere Wilbers (geen ESA) had laten uitrusten. In het veld kom je gegarandeerd in de problemen met die extreem lage ophanging, (enkel door de vrije hoogte die je overhoudt) maar ik kan me voorstellen dat dit op de weg geen noemenswaardige verschillen meebrengt naar rijgedrag (behalve dan lager zwaartepunt), Wilbers zal daar wel over nagedacht hebbendedjutoch schreef:Uw GS(A) kan je tot 65 mm verlagen met de aanpassing van je ESA systeem dat door Wilbers Suspension Manufaktur aangeboden wordt: WESA.
Ik ben niet 100% zeker, maar ik dacht dat je dat ook kon doen voor moto's die geen ESA hebben. De mijne heeft het in ieder geval niet, en die is 2cm verhoogd, dus dat zal in de andere richting ook wel werken zeker?
Kostprijs voor een ombouw naar Wilbers is ongeveer hetzelfde voor met of zonder ESA. En wat mij betreft een absolute aanrader, wat een verschil met de standaard BMW vering!!
Bel eens naar die mannen van Motorhuis Thys, zij zullen daar met veel plezier meer uitleg over geven.
ciao,
w
R 1200 GS - yippie, weeral verdwaald!
WR426 - yippie
WR426 - yippie
-
andreas007
klopt gasten,
ik ben degene van wie die motor bij thuys in hasselt toebehoord, voor mij was het droom om een gsa te hebben (ben der al 3j. mee bezig.)
overal navraag gedaan bij winkels en bmw benelux op de stand in brussel tijdens het motorsalon ,of het mogelijk is om die naar mijn postuur te krijgen en wat de gevolgen zijn voor de rijeigenschappen!zij beweerden dat het positiever zou uitdraaien met de rijeigenschappen omdat ze een klein vrouwtje kenden die met een verlaagde motor reed(van bmw uit verlaagd)
Nu ik ben zoals u kunt denken dus maar 1.63m 60 kg maar een toch een taai baazeken zoals ze bij ons zeggen doe namelijk al gans mijn leven aan intensieve sporten nu dus klimmen. da heeft met de zaak misschien volgens u niet veel tezien maar het klopt je moet wat kracht in huis hebben om hem tegen te houden als ie eenmaal over zijn punt gaat.
Maar ik denk dat niemand hem houd als ie eenmaal gaat.
Ik heb de moto in een zeer goede zaak gekocht, bikeservice hasselt en daar wisten ze me net tevertellen dat wilbers voor 2010 met een nieuwe vering op de markt kwam inderdaad zoals voorgaand besproken de WESA vering 6.5cm verlaging mogelijk en behoud van de ESA in de boordcomputer want daar zit ook een probleem als je esa aanboord hebt kun je niet zomaar der andere veren onder zetten .Esa zou dan wegvallen en slechtse van allemaal je boordcomputer zou problemen kunnen krijgen. met wilbers zou dus alles kunnen blijven werken.
Ook het zadel heb ik aangepast dit werd gedaan door een zadelaanpasser in hasselt.
Nu zou je willen opteren voor een lager zadel dan het laagste van bmw dan kun je je licht eens opsteken bij touratech duitsland die hebben nen winkel net over de grens in aken, en daar zitten ze samen in de bmw garage (onlangs uitgeroepen tot beste bmw garage in duitsland) zeeer vriendelijke gasten moet ik zeggen.
Nu ik heb er nog niet mee gereden gasten maar zodra dat het seizoen begint en ik kan iets meedelen dan doe ik dat hierbij, ok.
Hopende jullie hiermee een beetje van dienst te kunnen zijn
gr. van de klimmer
ik ben degene van wie die motor bij thuys in hasselt toebehoord, voor mij was het droom om een gsa te hebben (ben der al 3j. mee bezig.)
overal navraag gedaan bij winkels en bmw benelux op de stand in brussel tijdens het motorsalon ,of het mogelijk is om die naar mijn postuur te krijgen en wat de gevolgen zijn voor de rijeigenschappen!zij beweerden dat het positiever zou uitdraaien met de rijeigenschappen omdat ze een klein vrouwtje kenden die met een verlaagde motor reed(van bmw uit verlaagd)
Nu ik ben zoals u kunt denken dus maar 1.63m 60 kg maar een toch een taai baazeken zoals ze bij ons zeggen doe namelijk al gans mijn leven aan intensieve sporten nu dus klimmen. da heeft met de zaak misschien volgens u niet veel tezien maar het klopt je moet wat kracht in huis hebben om hem tegen te houden als ie eenmaal over zijn punt gaat.
Maar ik denk dat niemand hem houd als ie eenmaal gaat.
Ik heb de moto in een zeer goede zaak gekocht, bikeservice hasselt en daar wisten ze me net tevertellen dat wilbers voor 2010 met een nieuwe vering op de markt kwam inderdaad zoals voorgaand besproken de WESA vering 6.5cm verlaging mogelijk en behoud van de ESA in de boordcomputer want daar zit ook een probleem als je esa aanboord hebt kun je niet zomaar der andere veren onder zetten .Esa zou dan wegvallen en slechtse van allemaal je boordcomputer zou problemen kunnen krijgen. met wilbers zou dus alles kunnen blijven werken.
Ook het zadel heb ik aangepast dit werd gedaan door een zadelaanpasser in hasselt.
Nu zou je willen opteren voor een lager zadel dan het laagste van bmw dan kun je je licht eens opsteken bij touratech duitsland die hebben nen winkel net over de grens in aken, en daar zitten ze samen in de bmw garage (onlangs uitgeroepen tot beste bmw garage in duitsland) zeeer vriendelijke gasten moet ik zeggen.
Nu ik heb er nog niet mee gereden gasten maar zodra dat het seizoen begint en ik kan iets meedelen dan doe ik dat hierbij, ok.
Hopende jullie hiermee een beetje van dienst te kunnen zijn
gr. van de klimmer
laat maar gauw iets weten , zijn benieuwd naar uw bevindingen.
Zou het niet mogelijk zijn om eens een foto van uw verlaagde GSA op het forum te plaatsen.
Dan kunnen we eens zien hoe het zicht verandert t.o.v. een originele.
Ben van plan om de mijne ook te verlagen, twijfel nog tussen Wilbers of Ohlings.
Groetjes
Luc
Zou het niet mogelijk zijn om eens een foto van uw verlaagde GSA op het forum te plaatsen.
Dan kunnen we eens zien hoe het zicht verandert t.o.v. een originele.
Ben van plan om de mijne ook te verlagen, twijfel nog tussen Wilbers of Ohlings.
Groetjes
Luc
-
andreas007
hoe moet ik die foto op de site plaatsen?
andre]
andre]
De gedachten zijn vrij, maar hoever wil je gaan om het onmogelijke toch proberen mogelijk te maken? Als occasioneel GS1200 rijder kom ik met mijn 187.5 cm met beide voeten aan de grond, zonder meer. Ik vraag me af hoe dat moet lukken bij iemand die 30 cm minder mee heeft gekregen, zelfs als je allerlei kunstgrepen, die ongetwijfeld het weggedrag aantasten (tenzij je niet wakker ligt van grondspeling), uit de kast haalt. Je kan trouwens ook te lang zijn voor bepaalde machines; hoe mooi ik ook de Ducati 1098 vond, ik paste er niet op/in 
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF
, (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
Zelf ben ik ook vrij klein maar altijd nog 8 centimer langer dan jouw vrouw. Dat ze klein is betekent dat je met een grote motor als de GS1200 uiteraard tegen een aantal beperkingen oploopt. Zelf zou ik eerst alles proberen zonder de motor te hoeven aanpassen op een manier die de rij-eigenschappen veranderd, maar het houdt ergens op, dat snap ik.pvh421 schreef:Mijn vrouw (1m58) , wil rijden met een 1200 gs.
Op mijn eerste GS heb ik een tijdje gereden met een kortere trekstang van Nico Bakker. Dat is een relatief erg goedkope oplossing maar verlaagd de grondspeling en zal het sturen ook beinvloeden al heb ik geen verschil gemerkt toen later de gewone trekstang er weer onder ging. Ik heb de korte nog liggen mocht je interesse hebben.
Behalve de motor kun je ook aanpassingen maken op een andere manier. Ik heb daar lang geleden een hele aardige website over gevonden en daar zelf veel van opgestoken tussen de oren. Misschien heeft je vrouw er ook iets aan: http://www.nebcom.com/noemi/moto/sbl.faq.html
Succes!
Miriam
1200 Gelände Sport
Moderator MRV
http://m.facebook.com/pages/Motor-Rijve ... 1450706097" onclick="window.open(this.href);return false;
1200 Gelände Sport
Moderator MRV
http://m.facebook.com/pages/Motor-Rijve ... 1450706097" onclick="window.open(this.href);return false;
Hoi,
Wielen van een RT erin.... dan komt hij ook wat lager met een flitsender rijgederag tot gevolg
GRTS Danny
Wielen van een RT erin.... dan komt hij ook wat lager met een flitsender rijgederag tot gevolg
GRTS Danny
Re GS verlagen
Weet als je aan de ophanging begint te verlagen dat je moto totaal anders begint te rijden/reageren.
Gewoon stadsverkeer niet maar als je begint te pezen kom je rare dingen tegen.
Heb met vorige moto Honda SP 2 veel zitten zoeken/regelen naar hoogte instellingen voor en achter om zo beter rijgedrag te bekomen.
Bij sommige instellingen kwam moto voor of achter los of begon,g hij te slingeren.
Had regelbare wilbers achteraan en vooraan verbeterde veren en regelingen.
Heb moto perfect kunnen afregelen zonder een stuurdemper te moeten steken.
Heb ook cursus gevolgd hiervoor.
Volgens mij is moto zo gemaakt om niet te regelen in hoogtes.
Beste oplossing is je zadel laten verlagen, ook aan zijkant waar je benen op rusten dat scheelt ook.
Mvg
JP
Weet als je aan de ophanging begint te verlagen dat je moto totaal anders begint te rijden/reageren.
Gewoon stadsverkeer niet maar als je begint te pezen kom je rare dingen tegen.
Heb met vorige moto Honda SP 2 veel zitten zoeken/regelen naar hoogte instellingen voor en achter om zo beter rijgedrag te bekomen.
Bij sommige instellingen kwam moto voor of achter los of begon,g hij te slingeren.
Had regelbare wilbers achteraan en vooraan verbeterde veren en regelingen.
Heb moto perfect kunnen afregelen zonder een stuurdemper te moeten steken.
Heb ook cursus gevolgd hiervoor.
Volgens mij is moto zo gemaakt om niet te regelen in hoogtes.
Beste oplossing is je zadel laten verlagen, ook aan zijkant waar je benen op rusten dat scheelt ook.
Mvg
JP
BMW 1200GS 2009