Klote gemeente komt ook niets maar dan ook niets strooien, zelfs niet na herhaaldelijke mails naar de stad Ninove.
Dan toch maar met mijn andere beemer en heb een 50min gereden over 20 km.
J
Moderator: GVN

ja vanaf het weer wat beter wordt, "wegenwerken en omleidingen" tot einde van dit jaar.tweecilinderke schreef:Deze toestand is bevordelijk voor de werkgelegenheid![]()
Ge moet die straten ne keer zien bij ons, straks zijn de putten zo diep dat we deze zomer waterbronnen hebben![]()
Het mag hier in ons landje ook niet te extreem zijn of ons wegennet is helemaal naar de kl.....
Maar er zal wel iemand goed mee zijn zekerinderdaad de wegenarbeiders, zo blijft er werk he!
heb verschillende mails gestuurd, en ........mecapuet schreef:Wel ik woon hier in een boerengat van 754 inwoners in een straat die verder loopt naar het veld (doodlopend straat), aan de rand van het dorp.
Om 5u30 zijn ze mijn straat al aan het vegen en strooienEn het is hier Wallonië, weet niet van waar ze het zout halen...
![]()
![]()
Gr, meca.
'k vraag me af met wat ze hier de straten beleggen ???? 3dagen vriezen en er zijn putten en bulten.Ge moet die straten ne keer zien bij ons, straks zijn de putten zo diep dat we deze zomer waterbronnen hebben
Het mag hier in ons landje ook niet te extreem zijn of ons wegennet is helemaal naar de kl.....
concussieIn het buitenland vriest het toch ook , en daar heb ik nog zo geen gaten gezien na een weekske vorst
In Oostenrijk zie je in de zomer toch regelmatig dat ze het wegdek aan het herstellen zijn hoor!! Maar daar halen ze hele stukken weg om opnieuw aan te leggen. Hier vullen ze enkel de putjes terug op!Jo De Paepe schreef:'k vraag me af met wat ze hier de straten beleggen ???? 3dagen vriezen en er zijn putten en bulten.![]()
In het buitenland vriest het toch ook , en daar heb ik nog zo geen gaten gezien na een weekske vorst

dat is kunst, dat noemen ze Quilten (patchwork)Jo De Paepe schreef: In Oostenrijk zie je in de zomer toch regelmatig dat ze het wegdek aan het herstellen zijn hoor!! Maar daar halen ze hele stukken weg om opnieuw aan te leggen. Hier vullen ze enkel de putjes terug op!
Toen ik klein was werd er toch in onze straat gestrooid waar ik toen woonde, tot ons groot ongenoegen konden we niet meer sleden. En toen bestond internet nog nietdedjutoch schreef:Bij ons op de straat kunt ge schaatsen! Spekglad.
Maar, men kan uiteraard niet alles doen, en het is niet de schuld van de gemeente dat het gesneeuwd heeft!
Ik ben al blij dat de hoofdwegen, waarop trouwens veel meer verkeer is dan op da wegske waar ik woon, goed vrij gehouden worden!
Spijtig, maar het is winter! En da's enkel de schuld van den diene die de jaargetijden gemaakt heeft, niet de schuld van de gemeente!
Ze moeten wel, want hier in NL is het zout zowat op...GS1995 schreef:Onze Noorderburen hebben op een of andere autosnelweg een kamion ingezet die hetelucht blaast, zoals deze die ook worden gebruikt op de start-en landingsbanen voor vliegtuigen.

Heb jij geen asse van je Leuvense stoof? Kan je prima mee strooien.J schreef:Deze morgen -9,5°C op mijn Gsa, maar heb moeten opgeven. Ging niet, straat niet gestrooid, kan da spel onmogelijk rechthouden. Gisteren rijden diegene die komen wandelen de sneeuw vast, deze morgen geen beginnen aan. Beentjes te kort heb niets van steun.
Klote gemeente komt ook niets maar dan ook niets strooien, zelfs niet na herhaaldelijke mails naar de stad Ninove.![]()
![]()
Dan toch maar met mijn andere beemer en heb een 50min gereden over 20 km.
J
hij heeft die omgebouwd op zonneenergieRelax schreef:Heb jij geen asse van je Leuvense stoof? Kan je prima mee strooien.
'k Hoop dat het morgen niet te glad is onderweg.
In GUUK is dat sluikstortenHeb jij geen asse van je Leuvense stoof? Kan je prima mee strooien.
de lucht is zeker goedkoop maar het toestel die het opwarmt zal zeker niet milieuvriendelijk of gratis zijnGS1995 schreef:Onze Noorderburen hebben op een of andere autosnelweg een kamion ingezet die hetelucht blaast, zoals deze die ook worden gebruikt op de start-en landingsbanen voor vliegtuigen.
Het was naar verluid zéér efficiënt : er waren daarvoor al tonnen zout gestrooid die de ijzel niet wegkregen; de heteluchtblazer klaarde het klusje echter wél.
Eenvoudig van geest zoals ik ben denk ik dan onmiddellijk: efficiënt, milieuvriendelijk, onschadelijk voor onze motorfietsen, goedkoop (lucht is m.i. nog altijd goedkoper dan zout) : waarom het niet overal op die manier oplossen?
Volgens mij was het zelfs onder de categorie "Klein gevaarlijk afval"!!Relax schreef:Op sluikstorten hebben ze hem vorig jaar al gepakt toen ie op straat liep.