r1200rt

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

Plaats reactie
emergency

r1200rt

Bericht door emergency »

hallo,

Ikke weer.

Ik heb nu eigenlijk 2 vraagjes.

Ten eerste: Kan ik ergens zo een reparatiehandleiding vinden van een r12000rt '09. Dit om te weten te komen hoe ik bepaalde zaken kan demonteren. Zoals de kappen opzij of de uitlaat. Het is voornamelijk voor het laatste. Dit omwille van het feit dat de vorige eigenaar deze nooit fatsoenlijk gepoetst heeft. Met als gevolg dat ik deze zeer moeilijk proper krijg. Heb al verschillende producten zoals Belgom en dergelijke. Nu met belgom beste effect maar nog niet alles weg. Zal meer wrijven betekenen waarschijnlijk :-( en dit zou makkelijker zijn als hij eronder uit zou zijn. kwestie meer vrijheid en rugbesparend ;)

Ten tweede: Kan iemand mij misschien al uitleggen hoe ik deze uitlaat verwijder en misschien nog iets anders om hem te poetsen. liefst zo gedetailieerd mogelijk vermits ik leek ben op zulk gebied...

Ga proberen foto te maken en die er dadelijk nog bij te zetten. zo kan je zien of het wel allemaal de moeite is.

Alvast bedankt,
Laatst gewijzigd door emergency op 21 jan 2010, 16:03, 1 keer totaal gewijzigd.
emergency

Re: r1200rt

Bericht door emergency »

Afbeelding

Afbeelding

DE flits in het midden is waar ik belgom nu vandaag geprobeerd heb. Moest ik ermee verder gaan moet ik hem eerst wel volledig kuisen. Was maar een test.

thx
Gaby

Bericht door Gaby »

Als ik me niet vergis staat het verwijderen van de uitlaat beschreven in het boekje dat bij de motor zit,
daar waar het over verwijderen van het achterwiel gaat. Het eigenlijke werkplaatshandboek (RepRom) is
een DVD, ik denk niet dat die van 2009 al "ter beschikking" is, maar wel die van 2007 en de verschillen
zijn (als ze er al zijn) minimaal. Wat voor basisonderhoud en het verwijderen van kuipdelen etc. veel
handiger is zijn de door ijverige rijders samengestelde instructies met veel foto's in kleur erbij. Daar kan
ik wel voor zorgen, als je interesse hebt kan ik er een zip bestand van maken (het zijn pdf's) en ze ergens
op 't web zetten zodat ze daar kunnen opgevist worden. Laat maar weten of ik er voor moet zorgen.
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
p@rick

Bericht door p@rick »

Indien gewenst kan ik je wel een kopie maken van die REPROM-cd.
Laat maar iets weten via pm.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
emergency

Bericht door emergency »

Hallo,

Ik heb verder gekeken op verschillende sites wat je kan gebruiken om die uitlaat te kuisen. En toen vond ik ergens RVS reiniger van het kruidvat. Awel ik gisteren naar het KV om dat te gaan halen. Eigenlijk geloofde ik er niet in maar toch :clown:

Ongelooflijk maar waar het werkt!!
Ik heb een deel geprobeerd en na ongeveer 10min heb ik zo de uitlaatboog aan 1 zijde bijna al volledig gedaan.
Heb hier product van bij motocare staan (ging deel af maar niet alles), heb belgom staan (idem vorige + hard wrijven)
en nu dit product gewoon vochtige vod en gewoon rustig draaiende beweging maken en zonder probleem gaat het er af.
Kost 2.15euro voor een flesje.

Wou jullie het maar even laten weten. Altijd handig.Echt zonder moeite gaat alles er vanaf want deze was gedurende 9000km niet gekuisd. Welliswaar door vorige eigenaar en ik nu enkele km's.
Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

En toen vond ik ergens RVS reiniger van het kruidvat
Moa vent toch... :lol:
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
emergency

Bericht door emergency »

Uitlaat is proper

Hier is het resultaat. EErst met RVS reiniger kruidvat en nadien tube poetsmiddel TRiomf van bij motocare.
Daar gaven ze aan dat het heel goed bescherming bood voor niet zo snel vuil te worden.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
jakke

Bericht door jakke »

A zo blinken zeg!! 8-) 8-)

Precies nief. :cheers: :sunny:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
emergency

Bericht door emergency »

Inderdaad

toch tot als alles terug op zijn plaats zat en ik 5 minuten hem liet draaien.
Bijna alles ziet er al terug geel uit. ongelooflijk.
Jo De Paepe

Bericht door Jo De Paepe »

en ik 5 minuten hem liet draaien.
Bijna alles ziet er al terug geel uit. ongelooflijk.
Je wil niet weten hoe warm die uitlaat word bij stationair draaien , Een motor is gemaakt om te rijden , niet om te laten draaien.
Je hebt de koeling van de rijwind nodig voor de afkoeling.
Trouwens uitlaatbochten oppoetsen is alleen goed om hem in de showroom te stallen voor verkoop.
Bij regelmatig gebruik blijf je er aan poetsen
danny van hove
Contacteer:

Bericht door danny van hove »

wondersteen = wondermiddel! 5 minuten poetsen en uitlaat ziet er als nieuw uit
John
Contacteer:

Bericht door John »

Gewoon en heel simpel...een vod gedrengt in cementsluierverwijderaar en zonder wrijven is dat bruine er af. En zoals Jo aangaf, na een ritje is het al terug verkleurt. (toch bij een boxer, want raar maar zéker waar...een oudere K houdt het véél langer mooi blinkend) :wink:
Plaats reactie