Hello,
m'n pa rijdt al even rond met een 2610, kaartmateriaal is V9.
Als ik het goed heb is dat de voorlaatste versie.
De pa wil best nog even rondcruisen met dat toestel, maar de recenste versie van kaarten zou een leuke toets zijn.
Ik ben op de hoogte dat Garmin enkel nog nieuwe kaarten in NT uitbrengt, maar kan ik alsnog de (voor de 2610) laatste kaarten bekomen?
Via de site van Garmin lijkt het nog enkel te kunnen voor NT-toestellen.
Iemand een tip?
Nu nog kaartmateriaal voor 2610?
Moderator: GVN
Re: Nu nog kaartmateriaal voor 2610?
CNEv9 is in september 2006 afgesloten en in mei 2007 uitgebrachtSven 12RT schreef:m'n pa rijdt al even rond met een 2610, kaartmateriaal is V9.
Als ik het goed heb is dat de voorlaatste versie
stuur, bijvoorbeeld via myGarmin, een email naar Garmin met het verzoek om een unlockcode te kunnen kopen voor City Navigator Europe 2009 (non-NT).Sven 12RT schreef: kan ik alsnog de (voor de 2610) laatste kaarten bekomen?
Iemand een tip?
De update DVD of een copie daarvan is vast wel van een lid van dit forum te bekomen/lenen
U moet er wel rekening mee houden dat van CNE 2009 (non-NT) enkele routeringsbugs zijn gemeld.
Blijkbaar is er toch nog een verschil tussen 2610'en onderling. Want ik heb een 2610 met de V2009 kaarten en nog geen routeringsproblemen tegengekomen. De mijne is een van de laatst uitgekomen type's met in de doos reeds een 2GB cf-kaartje.
In geval van problemen zou je een extra cf-kaartje kunnen bijkopen (kost toch bijna niks meer) met de v9 op.
Ik gebruik hem wel meestal met in Mapsource gemaakte route's.
In geval van problemen zou je een extra cf-kaartje kunnen bijkopen (kost toch bijna niks meer) met de v9 op.
De laatste goede versie zou de V2008 zijn, ik heb mijn 2009 kaart versie terug betaald gekregen gezien ze bij het rekenen van uit Frankrijk naar België weigerde dit te doen wegens gebrek aan geheugen. Mijn ander kaartje met de 2008 versie op deed dit wel en die was maar 1GB met dezelfde kaarten geladen.st1100 schreef:Blijkbaar is er toch nog een verschil tussen 2610'en onderling. Want ik heb een 2610 met de V2009 kaarten en nog geen routeringsproblemen tegengekomen. De mijne is een van de laatst uitgekomen type's met in de doos reeds een 2GB cf-kaartje.
En ik heb ook één van de laatste toestellen met een 2 GB kaart, op korte afstanden zou de V2009 normaal geen problemen geven. Maar in de laatste dagen dat ik mijn 2610 met de V2009 gebruikte liep het toestel vast bij het rijden van een route berekend op het toestel op korte afstand.
Erg jammer eigenlijk want met de 2009 had je alle nieuwe (snel)weg nummers in Frankrijk, met de 2008 ben je best dat je nog een recente kaart meeneemt
08 Eifel und Franse Alpen, 09 ardeche, 2010 Oostenrijk
Ja ik ben lid
Ja ik ben lid