banden - reparatieset !

Welk setje banden laten je toe om er eens stevig tegen aan te vliegen?
Of geven je het langst plezier in de bochten? Wissel je ervaringen met banden op dit forum uit.

Moderator: GVN

Xa4
Berichten: 816
Lid geworden op: 28 sep 2004, 10:15
Locatie: Leuven
Contacteer:

banden - reparatieset !

Bericht door Xa4 »

jaja, khad dus een ferm schroef in mijnen achterband zitten en die vriendelijke mensen van BMW service brengen u alleen naar de dichtsbijzijnde officiële dealer ... euh ... ok, zelf doen dan maar !
Die bandenrep-set uitgehaald, de schroef eruit gefutseld, met die klauw en BL-cement in het gat zitten leuteren en dan kwam het ! Die gummikes krijg ik met geen geweld op de wereld door dat gat ! Die scheuren stuk voor stuk voor ze ook maar ne mm in diene band zitten. PRUL !
Dus, schroef vol met diene cement gespoten en met een hamerke (dank u bouwvakker van naast de kant) terug in dat gat geklopt.
Dan die gasspullen leeggespoten in den band en ben nog net bij Lovania banden geraakt ... stapvoets met 4 pinkers uiteraard want dat rubber was aan een tempo aan't leeglopen !
ergo ! rep-set is brol :evil: :lol:
R1150RT Blackline -> °08/08/04 -> 52.000 km
GOLDEN 5 member
Jo De Paepe
Berichten: 3237
Lid geworden op: 28 sep 2004, 00:07
Woonplaats: Gent
Locatie: Gent, België

Bericht door Jo De Paepe »

Tiens,

heb reeds meerdere malen de reparatieset moeten gebruiken,niet altijd voor mij, en heb nooit problemen ondervonden. Voorwaarde is dat je het gat met de bijgeleverde pin voldoende vergroot door uit te frezen , daar ben je wel een tijdje zoet mee, Daarna aan de rubberen prop voldoende pasta uit het tubeke en hij glijd zo op zijn plaats . Minuteke of twee wachten en dan het uitstekende deel gelijksnijden met de band.
Oppompen met de tubekes en daarna aan tankstation op druk zetten et VOILA.
We hebben zo ooit op de RT nog een reis door de cols van de provence van een 4000 km zonder problemen gereden.
Tip , bevallen je de proppen van BMW niet , ga dan in een bandencentrale ,wieken die reeds voorzien zijn van vulkaniseerpasta kopen (Blackhawk of zo iets)

En ach ,vanaf heden zijn de problemen met de reparatieset verleden tijd , er wordt er geen meer bijgeleverd . Dus gedaan met klooien langs de weg :twisted:
R 1200 GS Triple Black
R75/5
[url]http://www.picasaweb.google.com/depaepejo1[url]
markpeeters
Berichten: 96
Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:11
Locatie: mechelen
Contacteer:

Bericht door markpeeters »

Daar wou ik het nu net over hebben, nu er geen reparatieset meer wordt meegeleverd, wat kan ik het beste aanschaffen? Iemand ervaring mee?
Zelf heb ik nog nooit een platte band gehad maar je weet maar nooit.
bart1100lt
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 apr 2005, 22:14
Locatie: waarschoot

Bericht door bart1100lt »

Ik heb me vorig weekend nog een traditionele bandenreparatieset zoals hiervoor beschreven gekocht bij Hein Gericke en betaalde er 18 euro voor. Heb het gelukkig nog niet moeten gebruiken, maar je fietst toch met een geruster gevoel.
Philippe
Berichten: 509
Lid geworden op: 30 sep 2004, 22:09
Locatie: Vlaams Brabant

Bericht door Philippe »

Ik heb de reparatieset dat bij de moto was al enkele malen gebruikt,maar het is wel zoals Jo zij je moet het gat groot genoeg uitfrezen met de pin of je krijgt er die wiek er niet in.
R1200GS ´05 & R100R ´93 & Harley Davidson ´12
Relax
Berichten: 5688
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Bericht door Relax »

Reparatiesetjes kan je m.i. nog bij elke motorboer kopen.

Er bestaan ook spuitbussen voor de auto om lekken te dichten en deels je band opblazen. Dan 10 km rijden aan max 50 km/u en verder opblazen. Vraag mij af of deze ook voor ons nuttig zijn. Iemand?
Philippe
Berichten: 509
Lid geworden op: 30 sep 2004, 22:09
Locatie: Vlaams Brabant

Bericht door Philippe »

Ik heb zo een spuitbus in mijn koffers steken,zolang je band niet gescheurd is en het alleen maar één of meerdere gaatjes zijn zal dit wel efficiënt zijn
R1200GS ´05 & R100R ´93 & Harley Davidson ´12
Relax
Berichten: 5688
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Bericht door Relax »

Ik vermoed van wel. 't Lukte met de wagen, dus waarom zou het niet op de motor? Ik pak er alleszins mee begin juni voor tripje doorheen de Alpen (allemaal) en Zuid-Frankrijk. :D :D
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: banden - reparatieset !

Bericht door p@rick »

Xa4 schreef:jaja, khad dus een ferm schroef in mijnen achterband zitten en die vriendelijke mensen van BMW service brengen u alleen naar de dichtsbijzijnde officiële dealer ... euh ... ok, zelf doen dan maar !
Die bandenrep-set uitgehaald, de schroef eruit gefutseld, met die klauw en BL-cement in het gat zitten leuteren en dan kwam het ! Die gummikes krijg ik met geen geweld op de wereld door dat gat ! Die scheuren stuk voor stuk voor ze ook maar ne mm in diene band zitten. PRUL !
Dus, schroef vol met diene cement gespoten en met een hamerke (dank u bouwvakker van naast de kant) terug in dat gat geklopt.
Dan die gasspullen leeggespoten in den band en ben nog net bij Lovania banden geraakt ... stapvoets met 4 pinkers uiteraard want dat rubber was aan een tempo aan't leeglopen !
ergo ! rep-set is brol :evil: :lol:
Dichtstbijzijnde officiele dealer ? Ik reed lek in de omgeving van Waterloo, maar mijn moto hebben ze toch zonder problemen naar Raf's Motorshop gebracht...
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
den boete
Berichten: 46
Lid geworden op: 07 feb 2005, 16:12
Locatie: Waasland

Koorden in plaats van gummi's

Bericht door den boete »

De standaard reparatieset is volgens sommige bronnen niet geschikt als reparatie, maar enkel als depannage.
Geen paniek, in de meeste bandencentrales kan je een reparatieset kopen met een soort koord, dit is een echte herstelset die er de ganse verdere levensduur van de band mag blijven inzitten. Bij de bandeboer heb ik zo al eens een koordeken zien steken, en ik moet zeggen dat de monteur er serieus wat kracht opzette zonder dat de zaak ging scheuren.
Het gat moest dus niet zo groot gemaakt worden als bij een gummiken.
Ikzef heb me zo een setje aangeschaft bij Hofman in Schoonaarde. De exacte prijs weet ik niet meer, maar armer ben ik er zeker niet door geworden.
pascalr1100rt
Berichten: 22
Lid geworden op: 06 okt 2004, 17:58
Locatie: stekene

Bericht door pascalr1100rt »

heb vorig jaar zo een bus van heingericke in mijn band gedaan en daar nog zeker 3000km met gebold zonder probleem. vorige week een andere band gekocht (mez4 voor 183 euro) en het spijkerke zat er nog in dus zo een bus werkt voor mij prima.
sportieve groeten,
Livin
Berichten: 525
Lid geworden op: 27 okt 2004, 11:08
Locatie: Herselt

Bericht door Livin »

Hallo,

Ik heb gemerkt dat mijn achterband lichtjes afgaat. Ik heb al gezocht achter een lek (met het blote oog, geen hulpmiddeltjes), maar kan iets vinden.
Nu denk ik eraan om er zo'n bandenvloeistof in te doen die het gat zou kunnen dichten.
Is dit aan te raden?
Wat als men achteraf de band wil vervangen, geeft dit geen ongelooflijke plaksmurrie?

Mvg,
Livin
K1300GT '09
BMW MC VL lid

Rijden en laten rijden!
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Bericht door Harald »

Mogelijks is er een probleemke met uw ventiel ( de soupappe )
ga eens langs bij een bandenboer.
Of blaas uwen band keihard op , ge zult hem dan wel horen sissen langs het lek :wink:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Livin
Berichten: 525
Lid geworden op: 27 okt 2004, 11:08
Locatie: Herselt

Bericht door Livin »

Ben juist langs de bandenboer geweest. Zat een "nietje" :x in. Ze hebben er een wiek ingestoken (ik moet binnenkort tcoh een nieuwe band steken). 10€
'k Heb ineens eens een klapke gedaan met de mecanicien. Die produkten om in een band te doen en die gaatjes dichten zijn wel goed, maar zij vinden het allerminst plezant om achteraf de smurrie te moeten verwijderen.
Enfin, ikke tevreden en gerust :D .
Mvg,
Livin
K1300GT '09
BMW MC VL lid

Rijden en laten rijden!
YOwan
Berichten: 471
Lid geworden op: 10 nov 2004, 20:20
Woonplaats: Sint-Joris-Weert
Locatie: Sint-Joris-Weert (Vl.Brabant)

Bericht door YOwan »

SilverRT schreef:Ik heb gemerkt dat mijn achterband lichtjes afgaat. Ik heb al gezocht achter een lek (met het blote oog, geen hulpmiddeltjes), maar kan iets vinden.
Als één van Uw banden lichtjes afgaat en ge kunt geen lek of nageltje ontdekken : je neemt een verstuiver (zo één om planten te bestuiven) en vult deze met gewoon water en een beetje 'Dreft' (of ander merk), even schudden om te mengen en dan op Uw band verstuiven. Daar waar het 'luchtverlies' is zal de vloeistof (dankzij de 'Dreft' (of ander merk)) kleine 'belletjes blazen'. Hoop dat er iemand wat aan heeft !
cu soon, doeiij
(\__/)
(='.'=)
('')_('')
This is Bunny. Copy and paste bunny into your profile to help him gain world domination !!!!!
Danny
Berichten: 6459
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Bericht door Danny »

voila en onderweg doe je 't gewoon met wat zeep in elk toilet,cafe,tankstation te vinden en mengen met wat water in een potje of plastic zakje en smeren op die band... fit zo gevonden

vraag maar aan de Stoffel :wink:
Relax
Berichten: 5688
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Bericht door Relax »

'k Heb een dikke week geleden een wiek moeten steken. Lek midden in loopvlak. Op de pechtstrook. Leuk is anders.
Was eerste keer en naar Pol uit Mol gebeld voor goeie raad. Bleek uitstekende raad te zijn: alles is gelukt, maar eerste wiek slingert ergens rond in m'n band. Met dank aan Pol!!
Hoe lang kan je rijden met zo'n wiek?
Danny
Berichten: 6459
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Bericht door Danny »

tot dat dien band versleten is...
als de band nog maagdelijk is dan kan je er evt. een plakker aan de binnenzijde laten inkleven , banden zijn zo duur dat het zich wel loont he :wink:
Relax
Berichten: 5688
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Bericht door Relax »

Merci Danny. Dat zal voor een volgende band zijn.
'k Heb 'm intussen laten vervangen. Gisteren zat er maar 2 kg meer op en hij had al 14.000 km :)
GSeorgie
Berichten: 198
Lid geworden op: 28 sep 2004, 09:41
Locatie: omgeving Torhout W-VL

Bericht door GSeorgie »

Danny schreef:tot dat dien band versleten is...
als de band nog maagdelijk is dan kan je er evt. een plakker aan de binnenzijde laten inkleven , banden zijn zo duur dat het zich wel loont he :wink:
Heb deze zomer ook zo'n voorval gehad.
Kom thuis, laat de motor buiten afkoelen want die zal ik strakske wel eens poetsen zie.
Na een uurtje kom ik met de emmer en spons :cry: achterste band zo plat als maar kan zijn :!:
Enfin toch gewassen die motor.
De band was zo lek als wat, kom er nog wel 1,5 kg inpompen met voetpomp. Dus na afspraak met bandenboer, eerst naar een garage in de buurt gereden (met 2,2 kg max druk) daar een wiek laten steken (10 euro) en dan naar de bandenboer voor zo'n speciale plakker aan de binnenkant (die hebben waar wel werk aan) maar voor 15 euro ben ik nog voor veeeele km's goed 8)

CU
Georgie
GSeorgie R1200GS 2005 : veel koppel is veel rijplezier
Vanguard
Berichten: 843
Lid geworden op: 28 sep 2004, 06:40
Woonplaats: Ranst
Locatie: Antwerpen

Wet van Murphy

Bericht door Vanguard »

Zaterdag nieuwe achterband laten steken, oude kon nog +- 2000km mee maar verloor druk. :(
Tevreden vertrokken voor ritje langs ouders, bij thuiskomst merkte ik dat menne nieuwe tube redelijk plat stond. Er stak een kepernagel met de platte kant zeer schuin in de band. :evil:
Zondag dan een wiek ingestoken. :shock:
Vandaag druk eens gemeten, resultaat, ik sta even ver als verleden vrijdag. :?
Vraagje, zou ik niet best een binnenband laten steken?
Ik heb geen goesting om terug een nieuwe achtersloef aan te schaffen.
Wie heeft advies?
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
Stoffel
Berichten: 2356
Lid geworden op: 28 sep 2004, 17:54
Contacteer:

Re: Wet van Murphy

Bericht door Stoffel »

Vanguard schreef:Zaterdag nieuwe achterband laten steken, oude kon nog +- 2000km mee maar verloor druk. :(
Tevreden vertrokken voor ritje langs ouders, bij thuiskomst merkte ik dat menne nieuwe tube redelijk plat stond. Er stak een kepernagel met de platte kant zeer schuin in de band. :evil:
Zondag dan een wiek ingestoken. :shock:
Vandaag druk eens gemeten, resultaat, ik sta even ver als verleden vrijdag. :?
Vraagje, zou ik niet best een binnenband laten steken?
Ik heb geen goesting om terug een nieuwe achtersloef aan te schaffen.
Wie heeft advies?
Maar Joooseeeph toch, wat doet ge nu! Ga je er een GS van maken met spijkerbanden?

Stoffel
Afbeelding
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Bericht door Harald »

G5 Brother, kijk uw velg ook eens na .
mogelijks is die ook beschadigd , en of uw ventiel (soupappe) :wink:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Vanguard
Berichten: 843
Lid geworden op: 28 sep 2004, 06:40
Woonplaats: Ranst
Locatie: Antwerpen

Bericht door Vanguard »

Stoffel & Harald,
Met mijne R durvde ik al eens op plaatsen komen voorbehouden voor GSsen, maar sinds ik de RT heb, heb ik toch mijn leven al gebeterd.
Ik zal bv. Alpe Duez niet met mijne RT langs de achterkant afdalen, beetje te kostelijk als je hem laat vallen. :lol:
Ga morgen eens langs G.D.F. langs voor een grondige inspectie.
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
Xa4
Berichten: 816
Lid geworden op: 28 sep 2004, 10:15
Locatie: Leuven
Contacteer:

Bericht door Xa4 »

jooooooozef ! ge moet van dienen alpdu-es afblijven as wij daar nie bij zijn !!! veeeeeeeel te gevaarlijk ! :lol: :wink:
allee, veel sjans met uw nieuw rubber ! :wink:
R1150RT Blackline -> °08/08/04 -> 52.000 km
GOLDEN 5 member
Plaats reactie