banden - reparatieset !
Moderator: GVN
banden - reparatieset !
jaja, khad dus een ferm schroef in mijnen achterband zitten en die vriendelijke mensen van BMW service brengen u alleen naar de dichtsbijzijnde officiële dealer ... euh ... ok, zelf doen dan maar !
Die bandenrep-set uitgehaald, de schroef eruit gefutseld, met die klauw en BL-cement in het gat zitten leuteren en dan kwam het ! Die gummikes krijg ik met geen geweld op de wereld door dat gat ! Die scheuren stuk voor stuk voor ze ook maar ne mm in diene band zitten. PRUL !
Dus, schroef vol met diene cement gespoten en met een hamerke (dank u bouwvakker van naast de kant) terug in dat gat geklopt.
Dan die gasspullen leeggespoten in den band en ben nog net bij Lovania banden geraakt ... stapvoets met 4 pinkers uiteraard want dat rubber was aan een tempo aan't leeglopen !
ergo ! rep-set is brol
Die bandenrep-set uitgehaald, de schroef eruit gefutseld, met die klauw en BL-cement in het gat zitten leuteren en dan kwam het ! Die gummikes krijg ik met geen geweld op de wereld door dat gat ! Die scheuren stuk voor stuk voor ze ook maar ne mm in diene band zitten. PRUL !
Dus, schroef vol met diene cement gespoten en met een hamerke (dank u bouwvakker van naast de kant) terug in dat gat geklopt.
Dan die gasspullen leeggespoten in den band en ben nog net bij Lovania banden geraakt ... stapvoets met 4 pinkers uiteraard want dat rubber was aan een tempo aan't leeglopen !
ergo ! rep-set is brol
R1150RT Blackline -> °08/08/04 -> 52.000 km
GOLDEN 5 member
GOLDEN 5 member
-
- Berichten: 3237
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 00:07
- Woonplaats: Gent
- Locatie: Gent, België
Tiens,
heb reeds meerdere malen de reparatieset moeten gebruiken,niet altijd voor mij, en heb nooit problemen ondervonden. Voorwaarde is dat je het gat met de bijgeleverde pin voldoende vergroot door uit te frezen , daar ben je wel een tijdje zoet mee, Daarna aan de rubberen prop voldoende pasta uit het tubeke en hij glijd zo op zijn plaats . Minuteke of twee wachten en dan het uitstekende deel gelijksnijden met de band.
Oppompen met de tubekes en daarna aan tankstation op druk zetten et VOILA.
We hebben zo ooit op de RT nog een reis door de cols van de provence van een 4000 km zonder problemen gereden.
Tip , bevallen je de proppen van BMW niet , ga dan in een bandencentrale ,wieken die reeds voorzien zijn van vulkaniseerpasta kopen (Blackhawk of zo iets)
En ach ,vanaf heden zijn de problemen met de reparatieset verleden tijd , er wordt er geen meer bijgeleverd . Dus gedaan met klooien langs de weg
heb reeds meerdere malen de reparatieset moeten gebruiken,niet altijd voor mij, en heb nooit problemen ondervonden. Voorwaarde is dat je het gat met de bijgeleverde pin voldoende vergroot door uit te frezen , daar ben je wel een tijdje zoet mee, Daarna aan de rubberen prop voldoende pasta uit het tubeke en hij glijd zo op zijn plaats . Minuteke of twee wachten en dan het uitstekende deel gelijksnijden met de band.
Oppompen met de tubekes en daarna aan tankstation op druk zetten et VOILA.
We hebben zo ooit op de RT nog een reis door de cols van de provence van een 4000 km zonder problemen gereden.
Tip , bevallen je de proppen van BMW niet , ga dan in een bandencentrale ,wieken die reeds voorzien zijn van vulkaniseerpasta kopen (Blackhawk of zo iets)
En ach ,vanaf heden zijn de problemen met de reparatieset verleden tijd , er wordt er geen meer bijgeleverd . Dus gedaan met klooien langs de weg
-
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:11
- Locatie: mechelen
- Contacteer:
-
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 19 apr 2005, 22:14
- Locatie: waarschoot
Re: banden - reparatieset !
Dichtstbijzijnde officiele dealer ? Ik reed lek in de omgeving van Waterloo, maar mijn moto hebben ze toch zonder problemen naar Raf's Motorshop gebracht...Xa4 schreef:jaja, khad dus een ferm schroef in mijnen achterband zitten en die vriendelijke mensen van BMW service brengen u alleen naar de dichtsbijzijnde officiële dealer ... euh ... ok, zelf doen dan maar !
Die bandenrep-set uitgehaald, de schroef eruit gefutseld, met die klauw en BL-cement in het gat zitten leuteren en dan kwam het ! Die gummikes krijg ik met geen geweld op de wereld door dat gat ! Die scheuren stuk voor stuk voor ze ook maar ne mm in diene band zitten. PRUL !
Dus, schroef vol met diene cement gespoten en met een hamerke (dank u bouwvakker van naast de kant) terug in dat gat geklopt.
Dan die gasspullen leeggespoten in den band en ben nog net bij Lovania banden geraakt ... stapvoets met 4 pinkers uiteraard want dat rubber was aan een tempo aan't leeglopen !
ergo ! rep-set is brol
Greetz,
P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Koorden in plaats van gummi's
De standaard reparatieset is volgens sommige bronnen niet geschikt als reparatie, maar enkel als depannage.
Geen paniek, in de meeste bandencentrales kan je een reparatieset kopen met een soort koord, dit is een echte herstelset die er de ganse verdere levensduur van de band mag blijven inzitten. Bij de bandeboer heb ik zo al eens een koordeken zien steken, en ik moet zeggen dat de monteur er serieus wat kracht opzette zonder dat de zaak ging scheuren.
Het gat moest dus niet zo groot gemaakt worden als bij een gummiken.
Ikzef heb me zo een setje aangeschaft bij Hofman in Schoonaarde. De exacte prijs weet ik niet meer, maar armer ben ik er zeker niet door geworden.
Geen paniek, in de meeste bandencentrales kan je een reparatieset kopen met een soort koord, dit is een echte herstelset die er de ganse verdere levensduur van de band mag blijven inzitten. Bij de bandeboer heb ik zo al eens een koordeken zien steken, en ik moet zeggen dat de monteur er serieus wat kracht opzette zonder dat de zaak ging scheuren.
Het gat moest dus niet zo groot gemaakt worden als bij een gummiken.
Ikzef heb me zo een setje aangeschaft bij Hofman in Schoonaarde. De exacte prijs weet ik niet meer, maar armer ben ik er zeker niet door geworden.
-
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 06 okt 2004, 17:58
- Locatie: stekene
Hallo,
Ik heb gemerkt dat mijn achterband lichtjes afgaat. Ik heb al gezocht achter een lek (met het blote oog, geen hulpmiddeltjes), maar kan iets vinden.
Nu denk ik eraan om er zo'n bandenvloeistof in te doen die het gat zou kunnen dichten.
Is dit aan te raden?
Wat als men achteraf de band wil vervangen, geeft dit geen ongelooflijke plaksmurrie?
Mvg,
Ik heb gemerkt dat mijn achterband lichtjes afgaat. Ik heb al gezocht achter een lek (met het blote oog, geen hulpmiddeltjes), maar kan iets vinden.
Nu denk ik eraan om er zo'n bandenvloeistof in te doen die het gat zou kunnen dichten.
Is dit aan te raden?
Wat als men achteraf de band wil vervangen, geeft dit geen ongelooflijke plaksmurrie?
Mvg,
Livin
K1300GT '09
BMW MC VL lid
Rijden en laten rijden!
K1300GT '09
BMW MC VL lid
Rijden en laten rijden!
Ben juist langs de bandenboer geweest. Zat een "nietje" in. Ze hebben er een wiek ingestoken (ik moet binnenkort tcoh een nieuwe band steken). 10€
'k Heb ineens eens een klapke gedaan met de mecanicien. Die produkten om in een band te doen en die gaatjes dichten zijn wel goed, maar zij vinden het allerminst plezant om achteraf de smurrie te moeten verwijderen.
Enfin, ikke tevreden en gerust .
Mvg,
'k Heb ineens eens een klapke gedaan met de mecanicien. Die produkten om in een band te doen en die gaatjes dichten zijn wel goed, maar zij vinden het allerminst plezant om achteraf de smurrie te moeten verwijderen.
Enfin, ikke tevreden en gerust .
Mvg,
Livin
K1300GT '09
BMW MC VL lid
Rijden en laten rijden!
K1300GT '09
BMW MC VL lid
Rijden en laten rijden!
-
- Berichten: 471
- Lid geworden op: 10 nov 2004, 20:20
- Woonplaats: Sint-Joris-Weert
- Locatie: Sint-Joris-Weert (Vl.Brabant)
Als één van Uw banden lichtjes afgaat en ge kunt geen lek of nageltje ontdekken : je neemt een verstuiver (zo één om planten te bestuiven) en vult deze met gewoon water en een beetje 'Dreft' (of ander merk), even schudden om te mengen en dan op Uw band verstuiven. Daar waar het 'luchtverlies' is zal de vloeistof (dankzij de 'Dreft' (of ander merk)) kleine 'belletjes blazen'. Hoop dat er iemand wat aan heeft !SilverRT schreef:Ik heb gemerkt dat mijn achterband lichtjes afgaat. Ik heb al gezocht achter een lek (met het blote oog, geen hulpmiddeltjes), maar kan iets vinden.
cu soon, doeiij
(\__/)
(='.'=)
('')_('')
This is Bunny. Copy and paste bunny into your profile to help him gain world domination !!!!!
(='.'=)
('')_('')
This is Bunny. Copy and paste bunny into your profile to help him gain world domination !!!!!
-
- Berichten: 5688
- Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
- Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
- Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.
'k Heb een dikke week geleden een wiek moeten steken. Lek midden in loopvlak. Op de pechtstrook. Leuk is anders.
Was eerste keer en naar Pol uit Mol gebeld voor goeie raad. Bleek uitstekende raad te zijn: alles is gelukt, maar eerste wiek slingert ergens rond in m'n band. Met dank aan Pol!!
Hoe lang kan je rijden met zo'n wiek?
Was eerste keer en naar Pol uit Mol gebeld voor goeie raad. Bleek uitstekende raad te zijn: alles is gelukt, maar eerste wiek slingert ergens rond in m'n band. Met dank aan Pol!!
Hoe lang kan je rijden met zo'n wiek?
Heb deze zomer ook zo'n voorval gehad.Danny schreef:tot dat dien band versleten is...
als de band nog maagdelijk is dan kan je er evt. een plakker aan de binnenzijde laten inkleven , banden zijn zo duur dat het zich wel loont he
Kom thuis, laat de motor buiten afkoelen want die zal ik strakske wel eens poetsen zie.
Na een uurtje kom ik met de emmer en spons achterste band zo plat als maar kan zijn
Enfin toch gewassen die motor.
De band was zo lek als wat, kom er nog wel 1,5 kg inpompen met voetpomp. Dus na afspraak met bandenboer, eerst naar een garage in de buurt gereden (met 2,2 kg max druk) daar een wiek laten steken (10 euro) en dan naar de bandenboer voor zo'n speciale plakker aan de binnenkant (die hebben waar wel werk aan) maar voor 15 euro ben ik nog voor veeeele km's goed
CU
Georgie
GSeorgie R1200GS 2005 : veel koppel is veel rijplezier
Wet van Murphy
Zaterdag nieuwe achterband laten steken, oude kon nog +- 2000km mee maar verloor druk.
Tevreden vertrokken voor ritje langs ouders, bij thuiskomst merkte ik dat menne nieuwe tube redelijk plat stond. Er stak een kepernagel met de platte kant zeer schuin in de band.
Zondag dan een wiek ingestoken.
Vandaag druk eens gemeten, resultaat, ik sta even ver als verleden vrijdag.
Vraagje, zou ik niet best een binnenband laten steken?
Ik heb geen goesting om terug een nieuwe achtersloef aan te schaffen.
Wie heeft advies?
Tevreden vertrokken voor ritje langs ouders, bij thuiskomst merkte ik dat menne nieuwe tube redelijk plat stond. Er stak een kepernagel met de platte kant zeer schuin in de band.
Zondag dan een wiek ingestoken.
Vandaag druk eens gemeten, resultaat, ik sta even ver als verleden vrijdag.
Vraagje, zou ik niet best een binnenband laten steken?
Ik heb geen goesting om terug een nieuwe achtersloef aan te schaffen.
Wie heeft advies?
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
Re: Wet van Murphy
Maar Joooseeeph toch, wat doet ge nu! Ga je er een GS van maken met spijkerbanden?Vanguard schreef:Zaterdag nieuwe achterband laten steken, oude kon nog +- 2000km mee maar verloor druk.
Tevreden vertrokken voor ritje langs ouders, bij thuiskomst merkte ik dat menne nieuwe tube redelijk plat stond. Er stak een kepernagel met de platte kant zeer schuin in de band.
Zondag dan een wiek ingestoken.
Vandaag druk eens gemeten, resultaat, ik sta even ver als verleden vrijdag.
Vraagje, zou ik niet best een binnenband laten steken?
Ik heb geen goesting om terug een nieuwe achtersloef aan te schaffen.
Wie heeft advies?
Stoffel
Stoffel & Harald,
Met mijne R durvde ik al eens op plaatsen komen voorbehouden voor GSsen, maar sinds ik de RT heb, heb ik toch mijn leven al gebeterd.
Ik zal bv. Alpe Duez niet met mijne RT langs de achterkant afdalen, beetje te kostelijk als je hem laat vallen.
Ga morgen eens langs G.D.F. langs voor een grondige inspectie.
Met mijne R durvde ik al eens op plaatsen komen voorbehouden voor GSsen, maar sinds ik de RT heb, heb ik toch mijn leven al gebeterd.
Ik zal bv. Alpe Duez niet met mijne RT langs de achterkant afdalen, beetje te kostelijk als je hem laat vallen.
Ga morgen eens langs G.D.F. langs voor een grondige inspectie.
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.