Overnachten Dolomieten

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Plaats reactie
DiggerJack
Berichten: 162
Lid geworden op: 22 jun 2009, 13:31
Locatie: ST Job

Overnachten Dolomieten

Bericht door DiggerJack »

Heb het internet afgeschuimd en wat mij opvalt is dat de moter hotels duurder zijn als de andere, jamaar zul je zeggen je kan er de moter binnen zetten maar dat kun je ook bij die andere . Wat vinden jullie daar van ?
Ook mag je als je goede adressen hebt voor rond Bolzano en onderweg (zouden rond Ulm een overnachting willen houden ).
Grtjs
K1200GT
Berichten: 994
Lid geworden op: 19 mar 2007, 17:36
Woonplaats: Heverlee

Re: Overnachten Dolomieten

Bericht door K1200GT »

Is niet zowat elk hotel in de Dolos een "motor"hotel? Misschien kan je best gewoon alle hotels in ogenschouw nemen en dan kiezen in functie van de criteria die je belangrijk vindt (locatie, prijs/kwaliteit, etc...). Ikzelf heb in het verleden erg goede ervaringen gehad in Corvara (La Fontana: geen garage, maar heel goede keuken; ZKH Albert is er ook nog geweest tijdens zijn motortijd; erg goed gelegen op de "Sella ronde"). Anderzijds zijn hotels in kleinere minder toeristische plaatsen duidelijk goedkoper dan de luxetenten in de hippe locaties (a la Cortina d'Ampezzo). Dus, the choice is yours :wink:
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF :twisted: , (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
MrUfip
Berichten: 199
Lid geworden op: 30 dec 2007, 09:33
Locatie: Zwolle - Nederland
Contacteer:

Re: Overnachten Dolomieten

Bericht door MrUfip »

DiggerJack schreef:Heb het internet afgeschuimd en wat mij opvalt is dat de moter hotels duurder zijn als de andere, jamaar zul je zeggen je kan er de moter binnen zetten maar dat kun je ook bij die andere . Wat vinden jullie daar van ?
Ook mag je als je goede adressen hebt voor rond Bolzano en onderweg (zouden rond Ulm een overnachting willen houden ).
Grtjs
Hotel Rauth is gezellig en niet heel erg duur:
http://www.motorcamping.eu/italie/trent ... rauth.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Opzoek naar motorcampings/motorhotels in Europa? Kijk dan eens op http://www.motorcamping.eu
Deel je ervaring met anderen en laat een recensie achter.
beemer GS
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 feb 2010, 10:13

Re: Overnachten Dolomieten

Bericht door beemer GS »

hotel camoscio in de buurt van Rocca Pietore BL, Italië echt een toppertje :alien: :grin: :grin: :grin: :grin:
Carpe diem quam minimum credula postero
GertH
Berichten: 136
Lid geworden op: 27 feb 2009, 23:10
Woonplaats: Zonhoven
Locatie: Limburg

Re: Overnachten Dolomieten

Bericht door GertH »

Motorhotels? Tja....

Ik heb tijdens mijn reis doorheen Oostenrijkse Alpen en Italiaanse Dolomieten welgeteld één keer een motorhotel opgezocht, om voor een gesloten deur te staan :-? (16hr in NM in Zwarte Woud bij de terugreis was dat). De 4 andere slaapplaatsen in Duitsland/Oostenrijk had ik lukraak uitgekozen en bij 3 daarvan stond de garage/stal gewoon ter beschikking om mijn ijzeren paardje te stallen, no problem.

Niet blindstaren op het label "motorhotel" zou ik zeggen en gewoon afgaan op wat je aanstaat als je ergens aankomt. Een maaltijd, een douche en een bed, en als het kan een stalling voor de moto, meer moet dat niet zijn.

Gert
DiggerJack
Berichten: 162
Lid geworden op: 22 jun 2009, 13:31
Locatie: ST Job

Re: Overnachten Dolomieten

Bericht door DiggerJack »

Hebben hier geboekt Hotel Ortler
S. Valentino 24 - 39040 Castelrotto
Alto Adige - Italy
iemand al geweest soms ?
jantje beton
Berichten: 355
Lid geworden op: 27 okt 2007, 06:52
Locatie: HOESELT

Re: Overnachten Dolomieten

Bericht door jantje beton »

http://www.101adressen.com/index.php?land=5&th=1" onclick="window.open(this.href);return false;

kijk eens op deze site :idea:
BEN WEER EENS ONLINE
DiggerJack
Berichten: 162
Lid geworden op: 22 jun 2009, 13:31
Locatie: ST Job

Re: Overnachten Dolomieten

Bericht door DiggerJack »

Bedankt voor de site hou hem zeker bij voor de toekomst heb jij al ergens gelogeerd ?
jantje beton
Berichten: 355
Lid geworden op: 27 okt 2007, 06:52
Locatie: HOESELT

Re: Overnachten Dolomieten

Bericht door jantje beton »

DiggerJack schreef:Bedankt voor de site hou hem zeker bij voor de toekomst heb jij al ergens gelogeerd ?
Neen niet in Italie wel in het Sauerland en dat viel reuze mee :-)
BEN WEER EENS ONLINE
alano
Berichten: 63
Lid geworden op: 12 mei 2005, 15:12
Locatie: Elversele

Re: Overnachten Dolomieten

Bericht door alano »

Wij hebben hier geboekt via Neckerman en ....veel goedkoper als de prijzen op de site http://www.phmiramonti.it/benvenuti_e.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Mvg, Alain
J
Berichten: 3396
Lid geworden op: 09 mei 2007, 13:35
Locatie: Gùùk
Contacteer:

Re: Overnachten Dolomieten

Bericht door J »

Hotel Obereggen in Obereggen:
Niet duur, lekker eten, nog motorrijders, sauna, zwembad en ook mogelijkheid om mooie wandelingen te maken.

Hotel Amplatz in Montan, iets lager dan Bolzano.
Familie hotel in het midden van een klein bergdorp Montan (Montangna in het Italiaans).
Dit laatste was onze voorkeur.

Groeten.

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
Plaats reactie