Banden F650
Moderator: GVN
Banden F650
Hoi mannen,
iemand een voorstel welke banden ik best leg op een F650 van 98.
Er liggen nu all road banden van michelin maar ben daar nie zo tevreden van. Zopas nog een ritje gereden in de regen en heb geen goed gevoel in de bochten.
De motor is voor m'n vrouw en zij rijdt enkel op gewone wegen, iemand ervaring met baanbanden op de funduro?
grtz
de klei'n
iemand een voorstel welke banden ik best leg op een F650 van 98.
Er liggen nu all road banden van michelin maar ben daar nie zo tevreden van. Zopas nog een ritje gereden in de regen en heb geen goed gevoel in de bochten.
De motor is voor m'n vrouw en zij rijdt enkel op gewone wegen, iemand ervaring met baanbanden op de funduro?
grtz
de klei'n
R100RT 1980 met zijspan
Moto Guzzi Griso 1200 8v SE
Re: Banden F650
YOO
Welk type van Michelin ligt er nu op, want Michelin, da's toch wel heel vaag als definiëring.
Grtz, Philip!
Welk type van Michelin ligt er nu op, want Michelin, da's toch wel heel vaag als definiëring.
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Philz picz are here!
Sorry,
vergeten te melden
Michelin Anakee
grtz
de klei'n
vergeten te melden
Michelin Anakee
grtz
de klei'n
R100RT 1980 met zijspan
YOO
Strange, Anakee is nochthans een degelijk rubber, misschien is de Bridgestone Batlewing proberen, toch meestal als postitief bestempeld. Of zoals je al zelf aangeeft, naar een echte baanband kijken, maar daar heb ik dan weer geen ervaring mee.
Grtz, Philip!
Strange, Anakee is nochthans een degelijk rubber, misschien is de Bridgestone Batlewing proberen, toch meestal als postitief bestempeld. Of zoals je al zelf aangeeft, naar een echte baanband kijken, maar daar heb ik dan weer geen ervaring mee.
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
Philz picz are here!
en wat is er fout met de "Metzeler Tourance"
stonden er bij ons origineel onder
en wij rijden er nog steeds mee (zowel op de 650 als op de 1200, alhoewel de laatste hiervan XP's)
stonden er bij ons origineel onder
en wij rijden er nog steeds mee (zowel op de 650 als op de 1200, alhoewel de laatste hiervan XP's)
R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Vespa GTS250 (27/09/2018)
"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
Vespa GTS250 (27/09/2018)
"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
-
Tazke
- Contacteer:
Bij mij liggen er Bridgestone Trailwing's op en ik zijn daar ook heel content van, wel een 650GS van 2007.
Zowel bij regenweer als gewoon weer geen problemen met.
Ik moet nu achter nieuwe banden gaan voor de openingsrit en 'k ga er toch dezelfde laten opleggen denk ik.
Want den achterband daar schiet niet veel meer van over na 14.000 km ...
Zowel bij regenweer als gewoon weer geen problemen met.
Ik moet nu achter nieuwe banden gaan voor de openingsrit en 'k ga er toch dezelfde laten opleggen denk ik.
Want den achterband daar schiet niet veel meer van over na 14.000 km ...
To boldly go where no tasmanian has gone before ...

Volgen jullie de opgegeven bandenspanning of heb je betere ervaringen met aangepaste bandenspanning
grtz
de klei'n
grtz
de klei'n
R100RT 1980 met zijspan
YOO
Tazke, dienen Trailwing zou ik toch echt laten voor wat 't is, een verouderd type all-road, dat op geen enkel gebied kan wedijveren met de moderne all-roadbanden. Eender welke Anakee, Tourance, Batlewing of Scorpion Trail zal véle beter presteren, op gebied van grip en levensduur
Fritske, ik rij liever met iets hogere bandendruk, maar da's puur persoonlijk. Ook niet vergeten dat een Funduro niet echt de zwaardere onder de reisenduro's is. Een te lage bandendruk, da's dan weer niet aan te raden, zoveel is duidelijk.
Grtz, Philip!
Tazke, dienen Trailwing zou ik toch echt laten voor wat 't is, een verouderd type all-road, dat op geen enkel gebied kan wedijveren met de moderne all-roadbanden. Eender welke Anakee, Tourance, Batlewing of Scorpion Trail zal véle beter presteren, op gebied van grip en levensduur
Fritske, ik rij liever met iets hogere bandendruk, maar da's puur persoonlijk. Ook niet vergeten dat een Funduro niet echt de zwaardere onder de reisenduro's is. Een te lage bandendruk, da's dan weer niet aan te raden, zoveel is duidelijk.
Grtz, Philip!
Philz picz are here!
Philz picz are here!
-
Tazke
- Contacteer:
@Koppel, merci voor de tip, ik zal anders morgen eens gewoon bellen naar den bandenboer en zien wat hij zou aanraden.
Maar ik had inderdaad ook al gedacht aan den BattleWing.
Ik rij toch vooral op de baan en van tijd eens off-road, maar niet het "echte" off-road.
En ik moet zeggen ik vind 14.000 km met een achterband al niet zo slecht als ik sommige andere hoor.
Maar ik had inderdaad ook al gedacht aan den BattleWing.
Ik rij toch vooral op de baan en van tijd eens off-road, maar niet het "echte" off-road.
En ik moet zeggen ik vind 14.000 km met een achterband al niet zo slecht als ik sommige andere hoor.

-
fronteradriver
als je enkel op verharde wegen rijdt, neem dan de Michelin Pilot Road 2 eens in overweging...
Gl1800 (2002)
Swt 400 (2010)
Django 50 (2016)
Swt 400 (2010)
Django 50 (2016)
Oké, bedankt voor de reacties
grtz
de klei'n
grtz
de klei'n
R100RT 1980 met zijspan
-
Tazke
- Contacteer:
Mijn bandjes zijn net besteld bij de bandenboer.
Het zijn Battle Wings geworden, ben eens benieuwd hoe die gaan rijden als ze erop liggen.
Normaal zouden ze er eind deze week of volgende week moeten opliggen.
Het zijn Battle Wings geworden, ben eens benieuwd hoe die gaan rijden als ze erop liggen.
Normaal zouden ze er eind deze week of volgende week moeten opliggen.

Hallo,
ik rij ook met een funduro van '98, er moeten nieuwe banden op en ik heb gekozen voor tourance exp. volgens de bandenboer een zeer goede keuze. evaluatie volgt.
ik rij ook met een funduro van '98, er moeten nieuwe banden op en ik heb gekozen voor tourance exp. volgens de bandenboer een zeer goede keuze. evaluatie volgt.