Inbouw Xenon 1200 GSA

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

WIMGSA1200
Berichten: 374
Lid geworden op: 21 jul 2005, 10:14
Locatie: Hasselt

Inbouw Xenon 1200 GSA

Bericht door WIMGSA1200 »

Waar moet ik op letten? dacht aan het dimlicht en misschien de mistlampen, het grootlicht zou ik niet doen ivm de opstarttijd van Xenon
Ik dacht aan Pilot H7 6000K
1200 gsa
Zumo 660
Wilbers
Cindy

Re: Inbouw Xenon 1200 GSA

Bericht door Cindy »

alsjeblieft ;)
http://www.bikers4bikers.eu/forum/viewt ... lot#p31798" onclick="window.open(this.href);return false;
de kleine in de stralers zijn H11 geloof ik maar ben niet zeker meer....bij mij staan ze er ook in
props-n-blades
Berichten: 367
Lid geworden op: 23 sep 2008, 10:07
Woonplaats: Aalst
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Inbouw Xenon 1200 GSA

Bericht door props-n-blades »

Zo heb ik het gedaan.
Gelijkaardig aan boven vermeldde tutorial maar ik heb de balast op een beugel gemonteerd. Balast aan de buitenzijde, filter aan de binnenzijde van de beugel. Ik heb 6000K of 7000K maar ben niet zeker. Groot licht heeft weinig zin denk ik.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
XR600R-'87, CB360T-'76, VF750C-'83, CMX450-'90, VF750F-'83, R1150GS-'03, R1200GS-'05 (RIP), R1200GS-'05, R1200GSA -'07
Den Dirk
Berichten: 915
Lid geworden op: 08 aug 2007, 13:18
Locatie: brabant

Re: Inbouw Xenon 1200 GSA

Bericht door Den Dirk »

Gewoon ter info : ik heb er eentje laten plaatsen bij BMW voor 185€, enkel kruislicht.
Wreed content!
:wink:
I like my bike!!
bmwfreakske
Berichten: 1292
Lid geworden op: 27 okt 2004, 19:54
Woonplaats: Bonheiden
Locatie: Antwerpen

Re: Inbouw Xenon 1200 GSA

Bericht door bmwfreakske »

Den Dirk schreef:Gewoon ter info : ik heb er eentje laten plaatsen bij BMW voor 185€, enkel kruislicht.
Wreed content!
:wink:
Prijs van BMW ook!!!!
Andalousie 09/2018
props-n-blades
Berichten: 367
Lid geworden op: 23 sep 2008, 10:07
Woonplaats: Aalst
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Inbouw Xenon 1200 GSA

Bericht door props-n-blades »

Ik heb 119 betaald voor de kit (als ik me nog goed herinner), de installatie heb ikzelf gedaan.
XR600R-'87, CB360T-'76, VF750C-'83, CMX450-'90, VF750F-'83, R1150GS-'03, R1200GS-'05 (RIP), R1200GS-'05, R1200GSA -'07
Den Dirk
Berichten: 915
Lid geworden op: 08 aug 2007, 13:18
Locatie: brabant

Re: Inbouw Xenon 1200 GSA

Bericht door Den Dirk »

bmwfreakske schreef:
Den Dirk schreef:Gewoon ter info : ik heb er eentje laten plaatsen bij BMW voor 185€, enkel kruislicht.
Wreed content!
:wink:
Prijs van BMW ook!!!!

Vooral content van de werking van de lamp....

gelukkig kan ik mijn kosten fiscaal inbrengen, dat doet dan minder pijn aan 'den bruine'.... :wink:
I like my bike!!
bmwfreakske
Berichten: 1292
Lid geworden op: 27 okt 2004, 19:54
Woonplaats: Bonheiden
Locatie: Antwerpen

Re: Inbouw Xenon 1200 GSA

Bericht door bmwfreakske »

Wim,heb je de mistlampen ook veranderd?
Gr
Luc
Andalousie 09/2018
vak m rat
Berichten: 227
Lid geworden op: 08 feb 2009, 16:42

Re: Inbouw Xenon 1200 GSA

Bericht door vak m rat »

heb de pilot xenon H 7 ook een week geleden aangeschaft . Zeer tevreden van het resultaat .

grtz

vak m rat
every day a new GS moment

my travelpics at smug mug - larstravelpics -

R1200GS 2009
R1200GSA 2012
R1200GSA Rally 2018
WIMGSA1200
Berichten: 374
Lid geworden op: 21 jul 2005, 10:14
Locatie: Hasselt

Re: Inbouw Xenon 1200 GSA

Bericht door WIMGSA1200 »

De H7 staat er op, wat een licht!
Zouden de 2 H11 (mistlampen) niet wat te veel van het goede zijn??
1200 gsa
Zumo 660
Wilbers
Cindy

Re: Inbouw Xenon 1200 GSA

Bericht door Cindy »

De 2 H11 erbij....dan spreek je pas over licht....stonden er bij mij ook op en komen op de nieuwe er een van dees dagen terug op
bmwfreakske
Berichten: 1292
Lid geworden op: 27 okt 2004, 19:54
Woonplaats: Bonheiden
Locatie: Antwerpen

Re: Inbouw Xenon 1200 GSA

Bericht door bmwfreakske »

Cindy schreef:De 2 H11 erbij....dan spreek je pas over licht....stonden er bij mij ook op en komen op de nieuwe er een van dees dagen terug op
Bedoel je de mistlampen uitrusten met xenon?
Andalousie 09/2018
Cindy

Re: Inbouw Xenon 1200 GSA

Bericht door Cindy »

inderdaad ;)
Zie mail voor afbeelding Luc
bmwfreakske
Berichten: 1292
Lid geworden op: 27 okt 2004, 19:54
Woonplaats: Bonheiden
Locatie: Antwerpen

Re: Inbouw Xenon 1200 GSA

Bericht door bmwfreakske »

Ik zou alleen nog dat standlichtje willen veranderen naar een blauw lampje,had of heb je dat ook gedaan?
Andalousie 09/2018
Cindy

Re: Inbouw Xenon 1200 GSA

Bericht door Cindy »

Ook gebeurd...dan is dat mottig flets lampke weg.....1 nadeel, de BC durft dan soms al eens aanduiden dat er een lamp stuk is...
Cindy

Re: Inbouw Xenon 1200 GSA

Bericht door Cindy »

Voor de mistlampen, want inderdaad 2 extra Xenons ben je ruim 200 euro kwijt is dit misschien de oplossing?
http://www.gomaxx.com/Licht-Lampen/Verv ... ptiek.html" onclick="window.open(this.href);return false;
S|empr3
Berichten: 164
Lid geworden op: 29 sep 2004, 15:38
Locatie: Middelkerke
Contacteer:

Re: Inbouw Xenon 1200 GSA

Bericht door S|empr3 »

juplahoi,

ik heb de mijne besteld bij Les Wassall van ukgser.com
daar vind je heel wat info .... over hid plaatsing etc

voor vragen aan hem persoonlijk en bestelling : doby75@gmail.com

hier z'n site : http://www.hid50.com

Zelf heb ikop m'n GSA, 2X HID50 6000K H7 en 2X hid35 6000K H11 (mistlichten) + de ballastbar van les wassal alles betaald en verkregen binnen 1 week

aja ben je lid van ukgser krijg je korting als je het hem meldt.

(neen ik heb geen aandelen, ben gewoon mega content !)

suc6 en groeten
Kris
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Inbouw Xenon 1200 GSA

Bericht door Koppel!! »

YOO

:bsstupid: Mijn xenon komt ook van Les, ben er ook heel tevreden van, kan 't alleen maar aanraden :-P

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
philxo
Berichten: 61
Lid geworden op: 08 feb 2010, 22:34
Locatie: wilrijk (a'pen)

Re: Inbouw Xenon 1200 GSA

Bericht door philxo »

Koppel!! schreef:YOO

:bsstupid: Mijn xenon komt ook van Les, ben er ook heel tevreden van, kan 't alleen maar aanraden :-P

Grtz, Philip!

Klein vraagje IVM de xenon.
Je hebt em besteld , zelf gestoken , en er enorm tevreden van. MAAR; moet je als elentricker opgeleid zijn of kan "iedereen" het zo effe vervangen?
Want ik wou ook graag een Xenon kitje kopen ( enkel de koplamp en kruislicht) , Verstralers heb ik niet, maar zoals je op de sitelink ziet, staat op de onderste BMW ,2 van die staafjes me "xenon". Zou dit ook mogelijk zijn deze op een andere plaats te monteren ? zoals aan de vorkbenen ?

alvast bedankt.

(also) philip :-)
No pain , no game ... Algoed da et geen spelletje is voor mij ... maar m'n dagelijks vervoer :D
Cindy

Re: Inbouw Xenon 1200 GSA

Bericht door Cindy »

philxo schreef:
Klein vraagje IVM de xenon.
Je hebt em besteld , zelf gestoken , en er enorm tevreden van. MAAR; moet je als elentricker opgeleid zijn of kan "iedereen" het zo effe vervangen?
Want ik wou ook graag een Xenon kitje kopen ( enkel de koplamp en kruislicht) , Verstralers heb ik niet, maar zoals je op de sitelink ziet, staat op de onderste BMW ,2 van die staafjes me "xenon". Zou dit ook mogelijk zijn deze op een andere plaats te monteren ? zoals aan de vorkbenen ?

alvast bedankt.

(also) philip :-)
klik hier ;) voor een makkelijke handleiding
philxo
Berichten: 61
Lid geworden op: 08 feb 2010, 22:34
Locatie: wilrijk (a'pen)

Re: Inbouw Xenon 1200 GSA

Bericht door philxo »

Cindy schreef:
philxo schreef:
Klein vraagje IVM de xenon.
Je hebt em besteld , zelf gestoken , en er enorm tevreden van. MAAR; moet je als elentricker opgeleid zijn of kan "iedereen" het zo effe vervangen?
Want ik wou ook graag een Xenon kitje kopen ( enkel de koplamp en kruislicht) , Verstralers heb ik niet, maar zoals je op de sitelink ziet, staat op de onderste BMW ,2 van die staafjes me "xenon". Zou dit ook mogelijk zijn deze op een andere plaats te monteren ? zoals aan de vorkbenen ?

alvast bedankt.

(also) philip :-)
klik hier ;) voor een makkelijke handleiding
thanks :grin: het ziet er inderdaad niet zo moeilijk uit , niet tegenstaande zal ik waarschijnlijk toch om hulp gaan zoeken :)
No pain , no game ... Algoed da et geen spelletje is voor mij ... maar m'n dagelijks vervoer :D
philxo
Berichten: 61
Lid geworden op: 08 feb 2010, 22:34
Locatie: wilrijk (a'pen)

Re: Inbouw Xenon 1200 GSA

Bericht door philxo »

S|empr3 schreef:juplahoi,

ik heb de mijne besteld bij Les Wassall van ukgser.com
daar vind je heel wat info .... over hid plaatsing etc

voor vragen aan hem persoonlijk en bestelling : doby75@gmail.com

hier z'n site : http://www.hid50.com

Zelf heb ikop m'n GSA, 2X HID50 6000K H7 en 2X hid35 6000K H11 (mistlichten) + de ballastbar van les wassal alles betaald en verkregen binnen 1 week

aja ben je lid van ukgser krijg je korting als je het hem meldt.

(neen ik heb geen aandelen, ben gewoon mega content !)

suc6 en groeten
Kris
ok ik ben overtuigd , maar een totale "noob" in de electriche wereld.
Ik heb dus een Xenon set nodig voor mijn gs ... maar wa moet ik dan bestellen ? want er sta zoveel op (voor mij toc) dat ik de weg al niet meer vindt.
Dus welk licht moet ik aanschaffe als ik mijn dagrijlicht , en gewoon licht (en faar) wil veranderen ? Is deze Xenon BI , of niet ? want BI zou beter zijn.
How can help me please...
thanks
philip
No pain , no game ... Algoed da et geen spelletje is voor mij ... maar m'n dagelijks vervoer :D
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Inbouw Xenon 1200 GSA

Bericht door Koppel!! »

YOO

Ten eerste, je "faar", vergeet die al maar, heb 't zelf geprobeerd, en aan den lmijve ondervonden, telkenmale je licht nodig hebt is 't al te laat aangezien een xenon enkele seconden nodig heeft om z'n sterkte te geven. Kortom, die mag je al schrappen.

Dan, je dagrijlicht. Welke bedoel je daarmee? Het enige licht waar een xenon enig nut heeft is je dimlicht. Op de 1200 blijft dit toch constant branden.

Je moet dus één xenonlicht bestellen, type H7. De kleur kan je bij de betere zaken zelf kiezen, de keuze gaat meestal van 4000K (mooi bruikbaar wit licht) tot 6000K (en da's sjonnieblauw, en veel minder interessant).

Voor de installatie kan je bij mij terecht, kost je niks, wel op voorhand afspreken en hopen dat 't droog is (heb geen overdekte werkplaats) :wink:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
philxo
Berichten: 61
Lid geworden op: 08 feb 2010, 22:34
Locatie: wilrijk (a'pen)

Re: Inbouw Xenon 1200 GSA

Bericht door philxo »

Koppel!! schreef:YOO

Ten eerste, je "faar", vergeet die al maar, heb 't zelf geprobeerd, en aan den lmijve ondervonden, telkenmale je licht nodig hebt is 't al te laat aangezien een xenon enkele seconden nodig heeft om z'n sterkte te geven. Kortom, die mag je al schrappen.

Dan, je dagrijlicht. Welke bedoel je daarmee? Het enige licht waar een xenon enig nut heeft is je dimlicht. Op de 1200 blijft dit toch constant branden.

Je moet dus één xenonlicht bestellen, type H7. De kleur kan je bij de betere zaken zelf kiezen, de keuze gaat meestal van 4000K (mooi bruikbaar wit licht) tot 6000K (en da's sjonnieblauw, en veel minder interessant).

Voor de installatie kan je bij mij terecht, kost je niks, wel op voorhand afspreken en hopen dat 't droog is (heb geen overdekte werkplaats) :wink:

Grtz, Philip!
Ok ,dus één xenonkit me 4OOOK ,type 7 en dan ben ik gestelt.
voor de "faar" zou ik toch graag een xenon hebbe , tis niet voor te knipperen ,maar voor s'nachts te rijden in de donker(op niet verlichte wegen)
Of kan ik beter een setje verstralers me xenon nemen dan ?
thanks
philip
No pain , no game ... Algoed da et geen spelletje is voor mij ... maar m'n dagelijks vervoer :D
Cindy

Re: Inbouw Xenon 1200 GSA

Bericht door Cindy »

Eens xenon in je gewoon "dagrijlicht" heb je geen "faar" meer nodig, indien je die gaat zetten kan je niet meer lichtclaxoneren ( zie koppel zijn uitleg) . Ik persoonlijk vind die extra faar in xenon gewoon weggesmeten geld.De xenon in je gewoon licht geeft al meer licht dan je gewoon groot licht.....
Maar ieder zijn ding natuurlijk.
Plaats reactie