Iemand ervaring met New Zealand?

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Plaats reactie
WIMGSA1200

Iemand ervaring met New Zealand?

Bericht door WIMGSA1200 »

Ik zou in Januari 2011 of 2012 voor een maand naar NZ willen gaan, natuurlijk wil ik daar met de motor toeren, heeft iemand hier tips voor?

Wat is het goedkoopste? een moto huren of mijn moto naar daar verschepen?
1200 gsa
Zumo 660
Wilbers
GStephen
Contacteer:

Re: Iemand ervaring met New Zealand?

Bericht door GStephen »

Volgens dit heerschap (n'een echten kiwi) dat we verleden jaar zijn tegengekomen in de Picos in Spanje, bleek het voor hem goedkoper om zijn eigen motor van Nieuw Zeeland naar Europa te verschepen , dan er hier ééntje te huren.
Dus kan het best zijn dat het omgekeerde ook zo is.

Afbeelding
beter de bocht overschatten en jezelf onderschatten, het omgekeerde kan je een pak geld kosten...

Lid BMW MC VL
Obione

Bericht door Obione »

New Zeeland is een pracht van een land.
Wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang vliegen en 12 uren voor op onze tijd jetlag brr.

Begin met het noorden eiland en dan het zuiden het zuiden is mooier.

Een maand is te kort om je eigen tuig te verschepen huren of huurkoop is beter dan je koopt de motor en verkoopt hem weer. Een schipper carnet douane kist en boot vraagd veel energie of wel moet je je moto vliegen maar das niet te betalen.
Of je koopt een Honda Buschlander 200CTX kost niet te veel 2hands.
Of Suzuki DR650 of Transalp BMW gaan veel meer kosten.
Probeer langer te gaan het is een uitzonderlijk land waar je in de sneeuw oerwoud en witte zandstranden kan rijden op een dag.
Ik heb het zuiden gedaan en dan het noorden en dit moet je omgekeerd doen.
Mensen zijn super lay back hulpzaam enz.

Happy planning.
Bob

Bericht door Bob »

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/o ... nd_vrouwen" onclick="window.open(this.href);return false;
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - R1250RS - Nu: R1300GSA
Plaats reactie