even voorstellen

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Wingman X
Berichten: 3022
Lid geworden op: 14 mei 2005, 22:20
Woonplaats: 3000
Contacteer:

even voorstellen

Bericht door Wingman X »

Hallo iedereen,

Reeds een paar weken surf ik met veel plezier en interesse als bezoeker door dit leerrijke forum. Gisteren heb ik me dan maar eens geregisteerd.

Ik rijd momenteel met een VFR 750 uit 1996. (geen rode: een donkerblauwe!) In elk geval een machine waarop het vaak echt genieten is. Omdat ik dagelijks 140 km woon-werk doe overweeg ik een moto die meer is toegesneden op long-distance cruising. Een betere bescherming in de regen, ABS, meer comfort, deftige tank, koffers, cardan en duurzaamheid staan bovenaan m'n lijstje. Afgelopen winter heb ik m'n ogen dan ook heel goed opengehouden om te zien welke motos ik onderweg bleef tegenkomen. De RT1150 stak er werkelijk met kop en schouders bovenuit.

Reeds een paar maanden spookt dan ook de aankoop van een okkazie RT1150 door m'n hoofd en sta ik kwijlend te kijken naar elke oceaanstomer die ik tegenkom. Ik lijk wel de denker van Rodin...

Ben zelf nogal groot (1.86m) en na een paar uren zitten vooral m'n benen op de VFR niet zo lekker, om van de windbescherming op de autostrade maar te zwijgen. Een GS spreekt me qua formaat echter ook wel aan, maar als ik al die topics over de ruitjes lees lijkt me dat geen goede keuze als je veel op de snelweg vertoeft.

Ondertussen ben ik ook al eens langs geweest bij Soete. (waar ik trouwens bijzonder vriendelijk en gedienstig ben ontvangen ook al stond de winkel vol. Bij sommige dealers is dat echt wel even anders) Het is nu aftellen naar vrij moment voor een proefrit. Ik hoop echt dat een boxer me zal bevallen na een lekkere V4, anders zit ik wel met een probleem...

Toch blijven er mij een paar onduidelijkheden:
- Is er -buiten de aanslag op de geldbeugel- werkelijk een voelbaar verschil tussen een gewone 1150 en een Twin Spark?
- Heeft iemand van jullie ervaring met een deftig alarmsysteem? Ik behelp me nu met een Kryptonite ketting van een paar kilos. Gebruikt iemand een GPS/GSM tracking systemen? Of is dat niet meer dan een dure susser voor het gemoed?

O ja, voor de volledigheid. Ik ben 27, woon in Gent en rijd al 3 jaar met de moto. De VFR is m'n eerste motor en heb er nog geen seconde spijt van gehad. Prachtblok en soepele bak. Betrouwbaarheid top. Olieverbruik = nul komma nul. Teller al over de 63.000km en enkel nog maar de spanningsregelaar moeten vervangen. Voor de rest niks, buiten ketting, remblokken en banden natuurlijk. De banden zijn BT20s, mijn helm is een Arai Condor.

greetz en nog veilige kms toegewenst,
Xavier
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Bericht door Iron Gonzo »

welkom Xavier
de r1150rt zal u zeker bevallen.
het zit hier vol zulke motorrijders
al uw antwoorden op uw vragen kan je hier op het forum terug vinden.
probeer eens een proefrit te maken met een RT.
voor grote mensen is de RT zeker geen probleem je kan trouwens het zadel verstellen in hoogte.
wat dat alarm betreft, gebruik toch maar uw kilo zware ketting er bij.
op het GPS forum vind je alle oplossingen voor uw montage op de RT.
SUC6
en hopelijk heb je snel uw RT tussen de benen
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Josram
Berichten: 132
Lid geworden op: 29 sep 2004, 18:10
Locatie: Kapellen

Bericht door Josram »

Xavier
Welkom op het BMW forum.
Ik rijd met een R1150RT (2004). Ik begrijp niet wanneer je 140km per dag woon werk verkeer doet, dan geen nieuwe RT koopt, omdat deze fiskaal kan afgeschreven worden. Maar ieder maakt natuurlijk zijn eigen brekening. Ik had voor mijn RT ook een Jap (Fazer). Het is zeker wennen kwa olie verbruik. De jap niets, terwijl de BMW zeker olie verbruikt. Daar leer je mee leven omdat het normaal is. Wanneer je een proefrit gaat doen is het zeker wennen, maar na 150km met de RT gereden te hebben, wil je der niet meer af komen. Omdat ik zo gebeten ben door de Boxer motor heb ik sinds oktober vorig jaar een oldtimer BMW gekocht.
Motars een hechte band met elkaar, maar bij BMW rijders lijkt dit nog sterker heb ik het gevoel.
Ik ben zelf maar een 1.76m, maar indien je teveel last van wind zou hebben zijn er altijd nog verhoogde schermen te koop. Dat zal je op dit forum ook al gelezen hebben vermoed ik.
Allé succes met je aankoop, en laat het zeker weten wat het geworden is.
Greetz Jos
R60/5 zwart: R1200Rt sandkleur 2008
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Bericht door Koppel!! »

YOO

Welkom in dit zottekot :wink:

Ik lees in uw bericht dat ge ook wel een GS ziet zitten, ik denk dat het grote verschil simpel uit te leggen is: een RT bied heel veel windbescherming en is een uiterst comfortabele tour- en reismoto, een GS daarentegen is een "speelmoto", maar ook een moto die lange ritten door zijn goede zithouding zeker toelaat, doch de windbescherming is stukken minder dan bij een RT :? , maar zeker niet problematisch ofzo. Ook voor een GS bestaan verschillende schermen, dus hier valt zelfs nog een mouw aan te passen :)

Om Josram zijn opmerking bij te treden, was ook eerst aan 't uitzien naar een occasie, maar na de berekening te maken, en een klapke gedaan te hebben met mijn boekhouder (ben geen zelfstandige, maar een gewone particulier), heb ik besloten om een nieuwe BMW te kopen, en ik doe maar 90km per dag. Ik zou in elk geval eerst alles is uitrekenen, als 't kan met iemand die verstand heeft van uw belastingen in te vullen, en dan pas een beslissing nemen. Kan véél positiever uitvallen dan ge denkt :!:

In elk geval, ge koopt u nen BMW, dat is altijd goe nieuws :P :P

Grtz, Koppel!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
YOwan
Berichten: 471
Lid geworden op: 10 nov 2004, 20:20
Woonplaats: Sint-Joris-Weert
Locatie: Sint-Joris-Weert (Vl.Brabant)

Bericht door YOwan »

Eerst en vooral welkom in dit gesticht Xavier.
Nu de nieuwe R1200RT er is denk ik dat de R1150RT niet meer nieuw kan besteld worden. Indien je dus zou kiezen voor een nieuwe (wegens afschrijving, zie Josram) moet je wel gaan voor de 1200.
Dit betekend echter dat heel wat 1150-rijders overschakelen naar 1200 en dat er daardoor heel wat 1150's op de occasiemarkt komen, ook via de dealers. En je weet, groter aanbod = lagere prijs !! Als je dus kiest voor een 1150 zou ik in jou plaats eens goed rondkijken want er gaan zeker koopjes te doen zijn !
Wat je ook beslist, wens ik je nu reeds veel succes met de aankoop en een extra welkom in 'BMW-familie' . :!: :!: :!:
cu soon, doeiij
(\__/)
(='.'=)
('')_('')
This is Bunny. Copy and paste bunny into your profile to help him gain world domination !!!!!
JüRgen
Moderator
Berichten: 2698
Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:51
Locatie: Dikkelvenne
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Xavier,

Welkom in ons aziel :P :wink:

Martin M. en nog anderen zijn ook overgestapt van een VFR naar een R1150RT, Martin heeft er nog helemaal geen spijt van, en zijn madam nog minder 8) Het is nu heerlijk rijden en cruisen, als solo of duo.
Dus, alle vragen kan je bij hem of bij een andere ex-VFR rijder terecht.

Een R1150RT kan je vinden in tweedehands, zowel bij de dealer als particulier, aangezien er vele RT rijders nu hun bestelbon tekenen of hebben getekend voor een R1200RT. Er staan er ook te koop in ons koop-forum.

Veel succes met je keuze en tot ziens, of lezens... :wink:
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
scooterke
Berichten: 63
Lid geworden op: 29 mar 2005, 17:35
Locatie: Hoboken

Bericht door scooterke »

XAVIER,
welkom op het forum en dat je vlug is nen echte moto koopt he
het is maar een grapje maar echt welkom
:lol:
BMW R1200RT
Lid BMW club vlaanderen sinds april 2005
amateurke
Berichten: 222
Lid geworden op: 27 feb 2005, 22:42
Locatie: zemst

Bericht door amateurke »

xa4 welcome in this nut-house, maar wel allemaal toffe zotten, behulpzaam en één ding gemeen : bezeten van hun fiets.
Zelf heb ik nog maar net (25/3/05) een 1150 RT (2003) en ik ben 189.5 groot en heb al met gigantisch veel plezier :P 4000km afgebold met mijn "oceaanstomer" :x . Dit was een van de weinige moto's waarop ik geen rugpijn kreeg :) . Je kunt er bovendien zeer vlot mee over de baan ondanks zijn imposante uiterlijk.
Natuurlijk is er maar één manier om er werkelijk achter te komen : proefrijden maar wel lang genoeg om ervan te leren genieten (2uurtjes wennen en dan voor de rest "enjoy the ride"...). Op elk potje past een deksel en dus ook een moto. De suggestie toch ook eens overwegen om een nieuwe te kopen (of een directiemoto) en fiscaal af te schrijven.
Succes, nog veel en veilig motoverkeer :P :!: :wink:
Rij nooit sneller dan je engelbewaarder vliegen kan !
Scarto
Berichten: 710
Lid geworden op: 29 sep 2004, 13:47
Locatie: Merelbeke

Bericht door Scarto »

Welkom Xavier :)

Als bevestiging van vorige postings, ben ik idd overgestapt van de VFR naar de RT.
Heb je geld te over, hou die VFR en koop die R1150RT erbij. :wink: Je zal je de koning te rijk voelen.

Heb je vragen....vuur ze maar af. Ik dien je van antwoord :!: :!:

groeten.
Martin M.
R1150RT Titanium 2003, Clublid
AfbeeldingAfbeelding
chiepe
Berichten: 230
Lid geworden op: 01 sep 2023, 16:19
Woonplaats: Roeselare

Bericht door chiepe »

Beste Xavier,
Elke morgen uw calgonneke nemen (tegen aderverkalking...,weet je wel...) en welkom op ons forum!
Veel moed en sterkte...
Komaan Xavier, je kan het, smijt het in de groep!
Amicaal
Chiepe
Koen kapoen
Berichten: 45
Lid geworden op: 28 mar 2005, 14:46

Bericht door Koen kapoen »

:idea: :idea: :idea: welgekomen bij de "BMW krant" :!:
Goed blijven rondsnuffelen, dan hoor je die boxer reeds draaien nog voor er een in uw bezit is :D :D :D
Sterkte met het doorhakken van de knoop....'tzal moeilijk worden :lol: ik denk dat veel rt'ers ook nog nen gs zouden willen, en....
Groeten, Koen
yann
Berichten: 147
Lid geworden op: 29 sep 2004, 11:32
Woonplaats: Temse
Locatie: Waasland
Contacteer:

Bericht door yann »

Beste Xavier,

Welkom op ons forum. Ik ben als 30-er begonnen op mijn 1150RT. 'k was al lang zot van de 'LOOKS'. En na een testritje via een kameraad-motard van een halve dag ook helemaal weg van den 'DRIVE'. Je vindt op dit forum zeker je gading en al helemaal een luisterend oor en een helpende hand. 'k heb er sindsdien heel wat vrienden bij.

Veel geluk met de juiste keuze.
to beem or not to beem, that's the question
R1200GSA LC TB '16
BMW Motorclub Vlaanderen lid sinds 2004
Wingman X
Berichten: 3022
Lid geworden op: 14 mei 2005, 22:20
Woonplaats: 3000
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Wak :shock: al die reacties op zo'n korte tijd!

Ik die dacht dat jullie wel beters te doen hadden met dit mooie weer... :wink: :wink:
Thanks mannen, voor de hartelijke ontvangst en nuttige reacties. Van een 'bende' gepassioneerden gespoken... Dat beloofd als ik één van jullie tegen het lijf loop.

Enfin, een proefrit van een paar uur wordt dus de boodschap! Evenals het telmachien bovenhalen. Na het lezen van sommige reacties is mijn innerlijke tweestrijd rond okkazie/nieuw opnieuw opgelaaid..
...om maar te zwijgen van het idee te moeten scheiden van m'n VFR, die sound alleen al :D Martin zal dat wel beamen zeker? (heb er momenteel een fameuze pijp opzitten. Een hoge SPES in inox, zelf ge-repacked met demperwol voor nen Arrow.)

Ik behoor helaas niet tot de 'gemiddelde belg met 70.000 euro op zijne spaarboek' daarom dacht ik in de eerste plaats aan een okkazie. Recente RT1150 okkazies die nu bij dealers worden aangeboden gaan van 10.000 tot 12.000 euro. Qua prijs/kwaliteitsverhouding vind ik dat geen slechte zaak voor dergelijke moto. Zeker met de garantie in het achterhoofd.

@Koppel!! en Josram
Blijkbaar lijk wat dingen over het hoofd te zien qua fiscaliteit. Kan ik jullie anders eens een mailke sturen of weet iemand een duidelijke weblink over deze materie?
Ik kan er in komen dat ne nieuwe kopen, er een jaar of vier mee rijden en dan van de hand doen, geen slechte zaak is. Een nieuwe RT vind ik echter een aardige stuiver kosten! In elke geval is de RT1200 is een bijzonder aantrekkelijke bak, zeker sedert ik hem voor het eerst zag in levende lijve. (de ST was wel even iets anders, :shock: glup)

met vriendelijke groeten,
en tot morgen misschien op de E40 :?:
Ik zal eens extra opletten op de BMW-drivers!!
Xavier
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Bericht door Koppel!! »

YOO

@Xavier, ge hebt mail :wink:

Grtz, Koppel!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Scarto
Berichten: 710
Lid geworden op: 29 sep 2004, 13:47
Locatie: Merelbeke

Bericht door Scarto »

Xavier,

Nu de nieuwe RT op de markt is, verruimd het aanbod van de "oude" RT op de tweedehandsmarkt met als gevolg dat de prijzen gevoelig dalen. Toen ik wou overschakelen naar de RT zat ik ook in tweestrijd tussen nieuw en tweedehands. Uiteindelijk heb ik mijn ros gekocht bij Maenhout te Maldegem en ben een zéér tevreden man. :wink:

Groeten.
Martin M.
R1150RT Titanium 2003, Clublid
AfbeeldingAfbeelding
Bruno
Berichten: 335
Lid geworden op: 18 okt 2004, 12:17
Locatie: brussel-halle-vilvoorde

Bericht door Bruno »

Xavier welkom bij de zotte bende. Een RT is een geweldige machine en zeker als je elke dag, zomer en winter, rijd bied hij veel voordelen. Alleen al de cardan en de windbescherming. Ik ben 1.90m en heb een verhoogd scherm van Secdem. Aan meer dan toegelaten snelheden cruisen met het scherm open=geen enkel probleem. En zoals Chiepe schreef "Komaan Xavier, je kan het, smijt het in de groep!"
BMW Motor Club Vlaanderen lid
Lex
Berichten: 254
Lid geworden op: 26 jan 2005, 12:09
Woonplaats: Tessenderlo
Locatie: Tessenderlo
Contacteer:

Bericht door Lex »

Hoi Xavier,
Welkom en veeeeeel RT plezier......Greetz Lex
http://www.starcom1.eu

Ook ik ben lid...
Wingman X
Berichten: 3022
Lid geworden op: 14 mei 2005, 22:20
Woonplaats: 3000
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Hi all,

Ben nog bezig aan mijn huiswerk: fiscale aangelegenheden. Ik hoef idd de aankoop van een nieuwe moto niet zomaar uit te sluiten. Als de rook om m'n hoofd is opgetrokken hoop ik wat dichter bij een besluit te staan... Ondertussen surf ik verder door het forum!

@Koppel! You've got mail.

greetz,
Xavier
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
Plaats reactie