BMW Navigator 2

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
suy

BMW Navigator 2

Bericht door suy »

Ben heel erg geintreseerd in een navigetor 2 van BMW.
Voor ik die aankoop zou willen doen.
Zou ik dat toestel al een beetje willen kennen.
Waar zou ik lectuur kunnen bekomen over dat toestel?
Hoe het werkt, roetes maken gebruiks vriendelijk enz enz
Ik wil dus veel over het toestel willen kennen voor aankoop.

Dank bij voorbaad
1200 GS THE BEST
XT600E
CHIWAWA
Het leven is te kort om met een saaie
moto te rijden.
-Wim-

Bericht door -Wim- »

Waarom geen Garmin 2610 ? Bijna identiek en honderden € goedkoper.

http://www.gps.nl
MiGSel
Contacteer:

Bericht door MiGSel »

De Navigator 2 is voor 99% hetzelfde als een Garmin StreetPilot 2610.

Op de site van Garmin kan je de handleiding van dat toestel downloaden.

Op http://www.gpsforum.nl kan je ook veel informatie vinden.

Succes,
Michel
Afbeelding
fluppie
Contacteer:

Bericht door fluppie »

Het prijsverschil is de laatste maanden kleiner geworden vooral als je er aan denkt een toestel te kopen met 2 Giga geheugenkaart en eventueel een afstandsbediening overweegt a la sp2 of notter.
Dan komt je prijs in de buurt van een garmin 2610, met dien verstande dat je dan nog een paar onderdelen mist bij de BMW zijnde de beanbag en de stroomkabel met speaker voor in de auto. Wil je de gps ook in de auto gebruiken dan is de bmw in elk geval af te raden.
groetjes
Fluppie
hla
Contacteer:

Bericht door hla »

fluppie schreef:Wil je de gps ook in de auto gebruiken dan is de bmw in elk geval af te raden.
groetjes
Fluppie
Waarom :?: Zonder naar de prijs te willen kijken, is er een technische reden :?:
Rij met plezier, en geniet.

R1200RT

BMW motoclub-Vlaanderen lid
fluppie
Contacteer:

Bericht door fluppie »

neen hla, het toestel is technisch identiek aan de 2610, maar je krijgt er de onderdelen die bedoeld zijn voor autogebruik niet bijgeleverd, dat betekent dat de
1. meer geld uitgeeft om een navigator te hebben dan een 2610
2. je de onderdelen voor autogebruik nog moet gaan bijkopen

andere redenen zijn er niet
Groetjes
fluppie
Chris

Bericht door Chris »

De BMW navigator heeft tevens nog een speciale laag op het scherm liggen dat krassen moet voorkomen . BMW geeft ook nog eens 2 jaar garantie op het toestel . Dus waarom gene BMW navigator 2
fluppie
Contacteer:

Bericht door fluppie »

iedereen koopt wat hij graag wil, de argumenten zijn al geciteerd en ook garmin geeft 2 jaar garantie, dat is trouwens een wettelijke verplichting
dirk bruijns
Contacteer:

Bericht door dirk bruijns »

Ik heb ergens gelezen dat de Navigator II nog een extra schermpje heeft, nml.het mega-groot kompas. Klopt deze info ?
(of was dit enkel voor de Navigator I?)
hla
Contacteer:

Bericht door hla »

dirk bruijns schreef:Ik heb ergens gelezen dat de Navigator II nog een extra schermpje heeft, nml.het mega-groot kompas. Klopt deze info ?
(of was dit enkel voor de Navigator I?)

Klopt :!:
Rij met plezier, en geniet.

R1200RT

BMW motoclub-Vlaanderen lid
-Wim-

Bericht door -Wim- »

De BMW Navigator heeft idd. de extra windroos. Enkel handig wanneer je ook vaak off-road zou gaan rijden.

Die extra beschermlaag geeft geregeld problemen. Minder goede zichtbaarheid, en deze film durft wel eens te lossen.

Maar zoals reeds eerder vermeld ... kopen wat je graag ziet. Als je voor dat BMW logo enkele honderden euro's meer wil geven, waarom dan niet :wink: .
p@rick

Bericht door p@rick »

MiGSel schreef:De Navigator 2 is voor 99% hetzelfde als een Garmin StreetPilot 2610.

Op de site van Garmin kan je de handleiding van dat toestel downloaden.

Op http://www.gpsforum.nl kan je ook veel informatie vinden.

Succes,
Michel
Vandaag op 't werk met een collega een discussie gehad over de verschillend tussen de Garmin en de Navigator 2. Hij beweerde dat de Navigator 2 merkelijk sneller zou zijn dan de Garmin 2610, iets wat ik betwijfelde, niet uit eigen ervaring maar omdat ik veronderstel dat dit anders op het gps-forum al ruim besproken zou zijn...

Misschien dat er onder jullie iemand hier klaarheid kan scheppen ?
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
fluppie
Contacteer:

Bericht door fluppie »

de technologie van beide toestellen is perfekt dezelfde behalve een paar kleine softwareverschillen, zoals de pijl waarvan sprake boven.
Ook de knoppen opzij van de navigator 2 zijn specifiek.
Snelheidsverschil zou er kunnen zitten in het type compact flash kaart dat er in zit. Maar dat gaat bij het berekenen van een route over seconden, niet over minuten en zelfs geen halve minuten.
Is trouwens makkelijk na te trekken je vraagt aan de beide toestellen een identieke berekening. Moet echt wel identiek zijn: beste route, snelste route, te vermijden hetzelfde enz.
groetjes
Fluppie
dirk bruijns
Contacteer:

Bericht door dirk bruijns »

Lijkt me twijfelachtig, er zou een licht verschil in kaartmateriaal kunnen zitten ... de éne versie is de andere niet, of een route zonder autosnelwegen zal aanmerkelijk langer duren om te berekenen ....

Beide toestellen naast elkaar , een 10-tal route's laten berekenen, en timen maar. Grootte-verschillen van minder dan 1 seconde op 20 seconden, zijn voor mij persoonlijk verwaarloosbaar.
-Wim-

Bericht door -Wim- »

Kaartmateriaal is identiek (is bij de beide toestellen van Garmin).

De rekensnelheid is met een geheugenkaart van de zelfde fabrikant en grootte ... identiek.

Software verschillen : windroos en waypoints van BMW dealers op de BMW die de 2610 niet heeft.

Hardware verschillen : De extra knoppen, doch als je een Perfect Pilot 2610 bij Notter besteld heb je die ook ( zelfs nog een knopje meer ) :lol: De garantie bij Notter is zonder meer uitmuntend te noemen.

Groeten,

Wim
Dé

Bericht door Dé »

K1200LT schreef:Waarom geen Garmin 2610 ? Bijna identiek en honderden € goedkoper.

http://www.gps.nl
Blijft de vraag: wat kost een Garmin 2610 met 2.0 GB kaart waarop Europa is voorgeladen + bijkomend toetsenbord voor bediening met handschoenen + City Navigator Europe versie 7 ?
Bij BMW betaal je voor dit alles 1449 €.
fluppie
Contacteer:

Bericht door fluppie »

een garmin 2610 met 2 gigakaart kost bij ons 1199. Een remote control a la bmw (y2remote) 169.
Vraag is of je een 2 gigakaart nodig hebt, een toestel met 1 giga en daar kan toch heel veel kaartmateriaal op kost 1129,
en de remote, als je later vind dat je het nodig hebt kan je het altijd bijkopen, maar ik rij al heel lang rond zonder.
Nu rij ik met één rond om te testen, en eerlijk gezegd, ik ben niet overtuigd van de voordelen.
Maar zoals al dikwijls gezegd, ieder zijn budget en ieder zijn budgetbeheer.
Bijkomende vraag: ga je de gps ook gebruiken in de auto? In dat geval moet je bij de navigator 2 nog een stroomkabel (67 euro) kopen voor in de auto en een beanbag (52 euro).
Dus als je denkt de gps alleen te gebruiken op de motor, je denkt 2 giga nodig te hebben, en de afstandsbediening: ga dan voor de navigator. In alle andere gevallen is Garmin misschien het betere alternatief.
Groetjes en veel plezier met je aankoop
Fluppie
Erik

Bericht door Erik »

Dé schreef:Blijft de vraag......
@ Dé:
uit de link die K1200LT noemt:
PerfectPilot Turbo Notter motor pakket 3
StreetPilot 2610 Turbo Notter + Perfect cradle RED + 2 GB geheugen (met 2GB kunt u al het beschikbare kaartmateriaal van Europa laden!)
€ 1325,-
ried bi4 u rait :lol:
Plaats reactie