Route's naar Samnaun

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Plaats reactie
Tazke
Contacteer:

Route's naar Samnaun

Bericht door Tazke »

Hey iedereen,

We gaan naar alle waarschijnlijkheid deze zomer op onze eerste 'grote' motorvakantie richting Samnaun :grin: .

Maar zijn er hier mensen die een aanrijroute naar daar hebben of iets in de buurt. We hebben zelf al eens gekeken via de maps.google.be.
Maar misschien zijn er plezante en toffe aanrijroute's.

De bedoeling is om in 2 dagen op te rijden aan een gezapig tempo met zo weinig mogelijk autostrade, juist een stukje in het begin om toch wat afstand te overbruggen. En daarna de grote route nationals en op het einde wat bergpassen om in de stemming te komen..

We hebben zelf al iets in elkaar gestoken via maps.google.be. Maar mochten er nog andere route's zijn die iemand heeft?

Wat we snel in elkaar hebben gestoken: http://maps.google.be/maps?f=d&source=s ... 86&t=h&z=7

En dan de timing hierop geplakt, misschien wat te optimistisch:
7u00 - 9u30: Diegem - Dudelange via de autostrade: 230 km
10u00 - 12u10 uur: Dudelange - Baronville: 85 km
13u00 - 17u10: Baronville - Glottertal: 187 km

9u30 - 12u10: Glottertal - Frauenfeld: 116 km
13:00u - 18u00: Frauenfeld - Samnaun: 232 km

Alvast een dikke merci voor de eventuele route's en tips :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Tazke op 21 apr 2010, 09:13, 2 keer totaal gewijzigd.
To boldly go where no tasmanian has gone before ...Afbeelding
demito
Contacteer:

Re: Route's naar Samnaun

Bericht door demito »

Als je nu nog zegt wanneer je gaat dan sta ik de dag na je vertrek met een koevoet aan je achterdeur...

Laat het een hint zijn :wink:
BMW 1150 GSA - KTM 640 Adventure - KTM 990 Adventure - Husqvarna 701 enduro
Afbeelding
jakke

Bericht door jakke »

demito schreef:Als je nu nog zegt wanneer je gaat dan sta ik de dag na je vertrek met een koevoet aan je achterdeur...
Laat het een hint zijn :wink:
Die mensen vragen aanrijroutes, geen koevoeten!! :mrgreen:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
dartan-jan

Bericht door dartan-jan »

Er bestaan maar twee aanrijroute's , de nieuwe en de oorspronkelijke . De oude is de mooiste . En of het te doen is in twee dagen ???
Zes uurtjes rij ik er over vanuit Téteghem , met snelweg tot in Nancy . Maar wat ga je doen in Samnaun ? Het is daar maar ne scheet groot !
Als je goed kunt schijten toch ! Drie winkels en twee naftstations en één café . En twee banken natuurlijk , één om op te zitten en één om uw poen te beleggen . Je moet er langs Oostenrijk in en in Samnaun loopt alles dood , je kan niet meer verder . Wel de moeite indien je op doorrijs bent .

Jan .
Rafèrté

Bericht door Rafèrté »

Ik heb hier nog een route liggen naar en door Zwitserland via de Vogezen.
Als je wil dan stuur ik het mapsourcebestand door.
Raf
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Ik rij altijd door het Zwarte Bos en langs de bovenkant van het Bodenmeer tot Bregenz. Dan Oostenrijk binnen en langs Au en St Anton richting Samnaun.
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Tazke
Contacteer:

Bericht door Tazke »

dartan-jan schreef:Er bestaan maar twee aanrijroute's , de nieuwe en de oorspronkelijke . De oude is de mooiste . En of het te doen is in twee dagen ???
Zes uurtjes rij ik er over vanuit Téteghem , met snelweg tot in Nancy . Maar wat ga je doen in Samnaun ? Het is daar maar ne scheet groot !
Als je goed kunt schijten toch ! Drie winkels en twee naftstations en één café . En twee banken natuurlijk , één om op te zitten en één om uw poen te beleggen . Je moet er langs Oostenrijk in en in Samnaun loopt alles dood , je kan niet meer verder . Wel de moeite indien je op doorrijs bent .

Jan .
Ik ga al van mijn 12 jaar naar Samnaun dus dat is mijn vaste stek laat ons maar zeggen.
En vandaar uit kan je aan prachtige route's beginnen voor je dag !!!

Alleen hebben we dit vroeger altijd met de auto gedaan via Duitsland voor wandelvakantie of skivakantie.
Nu dus voor het eerst met de motor, dus voornamelijk van hoe kan je daar 'toeristisch' naar toe rijden.

En de oude of de nieuwe pas moet je mij niet leren kennen, ik ken die vanbuiten op mijn duim :mrgreen:

En nee mijn poen ligt daar niet belegd, was het maar waar, dan ging ik daar wonen :alien:

@WimLT: Dat was dus ook nog ons gedacht om dat zo te doen, maar misschien ideaal voor de terugreisroute ....

@Demito: je kan altijd proberen, maar ge gaat moeten opletten van de grote waakhond die hier zit en de buren die hier continue binnenlopen :clown:
Tazke
Contacteer:

Bericht door Tazke »

Rafèrté schreef:Ik heb hier nog een route liggen naar en door Zwitserland via de Vogezen.
Als je wil dan stuur ik het mapsourcebestand door.
Raf
Mag je altijd doorsturen als je wilt.
Heb wel geen gps, maar wel mapsource :mrgreen:
demito
Contacteer:

Bericht door demito »

Tazke schreef: @Demito: je kan altijd proberen, maar ge gaat moeten opletten van de grote waakhond die hier zit en de buren die hier continue binnenlopen :clown:
Das goed om weten. Ik breng ne salami mee met een beetje T61 in en ik zal zien dat het licht bij de buren uit is. Als we dan toch bezig zijn: heb je een kluis? zoja: waar zit ze en wat is de code/sleutel...

Ja meneer de polies, het laatste wat we gehoord hebben is een luid geroffel van een uitlaat van ne moto die er gelijk een speer vandoor ging. Onze Lucien heeft het nog gezegd meneer: das zeker genen BMW. Wie had dat nu kunnen peizen? Goh... :clown: :pig:

Soit, ik wil gewoon zeggen dat je voorzichtig moet zijn met zulke berichten. Iedereen leest mee... Beetje hetzelfde als uw home location in uwe GPS zetten: hij wordt gepikt op vakantie en ondertussen roven ze uw kot leeg. Of blote naamplaatjes aan uw valies. Ze loeren op de luchthaven uw adres af en slaan hunne slag...

Voor de rest veel plezier in Zwitserland!

T
BMW 1150 GSA - KTM 640 Adventure - KTM 990 Adventure - Husqvarna 701 enduro
Afbeelding
Tazke
Contacteer:

Bericht door Tazke »

demito schreef: Das goed om weten. Ik breng ne salami mee met een beetje T61 in en ik zal zien dat het licht bij de buren uit is. Als we dan toch bezig zijn: heb je een kluis? zoja: waar zit ze en wat is de code/sleutel...

Ja meneer de polies, het laatste wat we gehoord hebben is een luid geroffel van een uitlaat van ne moto die er gelijk een speer vandoor ging. Onze Lucien heeft het nog gezegd meneer: das zeker genen BMW. Wie had dat nu kunnen peizen? Goh... :clown: :pig:

Soit, ik wil gewoon zeggen dat je voorzichtig moet zijn met zulke berichten. Iedereen leest mee... Beetje hetzelfde als uw home location in uwe GPS zetten: hij wordt gepikt op vakantie en ondertussen roven ze uw kot leeg. Of blote naamplaatjes aan uw valies. Ze loeren op de luchthaven uw adres af en slaan hunne slag...

Voor de rest veel plezier in Zwitserland!

T
Yep I know what you mean. Vandaar dat ik de periode er niet bij zet.

En dankzij onze Harald is mijnen pleuro gevallen en iets gewijzigd :oops:
Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

dartan-jan schreef: Maar wat ga je doen in Samnaun ? Het is daar maar ne scheet groot !

Jan .
:lol: :lol: :lol:
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Plaats reactie