Stilgevallen R1100RS op autostrade
Moderator: GVN
-
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 16 okt 2008, 15:58
- Locatie: Tessenderlo
Stilgevallen R1100RS op autostrade
Deze morgen op de autostrade tegen 80KM/h plots beginnen knallen en stilgevallen.
Hij start nog maar draait zeer onregelmatig en er is kompleet niet mee te rijden.
Heb dadelijk naar de bougies gekeken en andere gestoken maar blijft dit doen.
Alternator riem nagekeken op breuk maar is nog in orde.
Benzinepomp hoor ik aanslaan en terug stilvallen als ze op druk is.
Deze motor heeft nog maar 27000 km gelopen.
Wie kan mij raad geven wat hier scheelt????
En er is nog voldoende benzine aanwezig .Zou dit de benzinepomp kunnen zijn,ik denk het niet vermits ik ze nog hoor aanslaan en eens ze op druk is stoppen????
Hij start nog maar draait zeer onregelmatig en er is kompleet niet mee te rijden.
Heb dadelijk naar de bougies gekeken en andere gestoken maar blijft dit doen.
Alternator riem nagekeken op breuk maar is nog in orde.
Benzinepomp hoor ik aanslaan en terug stilvallen als ze op druk is.
Deze motor heeft nog maar 27000 km gelopen.
Wie kan mij raad geven wat hier scheelt????
En er is nog voldoende benzine aanwezig .Zou dit de benzinepomp kunnen zijn,ik denk het niet vermits ik ze nog hoor aanslaan en eens ze op druk is stoppen????
Laatst gewijzigd door Husafan450 op 22 apr 2010, 15:57, 1 keer totaal gewijzigd.
sorry mijnheer de agent maar ik was gehaast om te gaan tanken,mijn tank was bijna leeg "100 euro boete"
-R1100RS '98
-Virago XV 750 '87
-Suzuki ZR50 '82
-R1100RS '98
-Virago XV 750 '87
-Suzuki ZR50 '82
-
- Berichten: 447
- Lid geworden op: 08 dec 2007, 23:23
- Woonplaats: .
- Locatie: Vlaams Brabant
- Contacteer:
Re: Stilgevallen R1100RS op autostrade
Tis maar een gedacht van een leek ...
Ergens een filtertje dat verstopt zit
Ergens een filtertje dat verstopt zit
-
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 16 okt 2008, 15:58
- Locatie: Tessenderlo
Re: Stilgevallen R1100RS op autostrade
waar zitte die dan want de benzinefilter in de tank laat benzine door want heb de leidingen losgehad en de benzine loopt er zo uit.Nascar schreef:Tis maar een gedacht van een leek ...
Ergens een filtertje dat verstopt zit
Zitten ernog ergens anders filters dan????
sorry mijnheer de agent maar ik was gehaast om te gaan tanken,mijn tank was bijna leeg "100 euro boete"
-R1100RS '98
-Virago XV 750 '87
-Suzuki ZR50 '82
-R1100RS '98
-Virago XV 750 '87
-Suzuki ZR50 '82
-
- Berichten: 1511
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 18:37
- Locatie: Meise (vl-Brabant)
- Contacteer:
Re: Stilgevallen R1100RS op autostrade
Nu, ik toch goed bezig ben met het voorspellen van pannes, zet ik 1 € in op de Hall gevers en 50 cent op de bobijn. Zeker moest het blijken dat bij koude motor, hij het wel doet.
Men kan ook inzetten op injectoren of een serieze scheur in de aanzuigrubbers.
Gentlemen, place your bets !
Men kan ook inzetten op injectoren of een serieze scheur in de aanzuigrubbers.
Gentlemen, place your bets !
Synchro Bob
"Vive somnia, non somniare vitam"
R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
"Vive somnia, non somniare vitam"
R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
-
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 16 okt 2008, 15:58
- Locatie: Tessenderlo
Re: Stilgevallen R1100RS op autostrade
Synchro Bob schreef:Nu, ik toch goed bezig ben met het voorspellen van pannes, zet ik 1 € in op de Hall gevers en 50 cent op de bobijn. Zeker moest het blijken dat bij koude motor, hij het wel doet.
Men kan ook inzetten op injectoren of een serieze scheur in de aanzuigrubbers.
Gentlemen, place your bets !
aanzuigrubbers zijn in orde , de bobijnen denk ik ook niet want de bougies geven nog een mooie vlam dus de halgevers blijven over , dat ziet er niet goed uit dan weeral serieuze kosten denk ik dan.
Ik zal deze avond als hij goed koud staat is gaan testen of ie het wel doet.
Groetjes,
Luc
sorry mijnheer de agent maar ik was gehaast om te gaan tanken,mijn tank was bijna leeg "100 euro boete"
-R1100RS '98
-Virago XV 750 '87
-Suzuki ZR50 '82
-R1100RS '98
-Virago XV 750 '87
-Suzuki ZR50 '82
-
- Berichten: 1511
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 18:37
- Locatie: Meise (vl-Brabant)
- Contacteer:
Re: Stilgevallen R1100RS op autostrade
Hela, hela. Ik heb maar 1€ op de Hallgevers gewed. Ik wil niemand zo maar op kosten jagen zonder zeker te zijn.bigfoot46 schreef:een hall gever hoeft niet nieuw te zijn ga maar eens zoeken op het nl GS forum
Synchro Bob
"Vive somnia, non somniare vitam"
R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
"Vive somnia, non somniare vitam"
R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
Re: Stilgevallen R1100RS op autostrade
Technisch kan ik dat niet verklaren,Husafan450 schreef:Deze morgen op de autostrade tegen 80KM/h plots beginnen knallen en stilgevallen.
maar 80km/h op een autostratde met een R1100RS !!!
dat is volgens mij van schaamte dat die is stilgevallen
ge moet gaaaaaaaaaaz geven
en nu serieus, ik hoop dat uw stalen trots weer snel op de baan is
suc6
R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Vespa GTS250 (27/09/2018)
"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
Vespa GTS250 (27/09/2018)
"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
-
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 16 okt 2008, 15:58
- Locatie: Tessenderlo
Re: Stilgevallen R1100RS op autostrade
Met versmalde rijstroken door werkzaamheden en dan nog file kan ik niet harder.tricky schreef:Technisch kan ik dat niet verklaren,Husafan450 schreef:Deze morgen op de autostrade tegen 80KM/h plots beginnen knallen en stilgevallen.
maar 80km/h op een autostratde met een R1100RS !!!
dat is volgens mij van schaamte dat die is stilgevallen
ge moet gaaaaaaaaaaz geven
en nu serieus, ik hoop dat uw stalen trots weer snel op de baan is
suc6
Het zullen de hallgevers wel zijn want bij koude motor doet hij het even goed en als hij warm word is het knallen en stilvallen.
Toch bedankt, morgen gaan we de hallgevers uittesten als mijne kameraad niet weggeroepen word voor zijn werk ,dan weet ik meer.En laat het jullie wel weten en kunnen de weddenschappen die hier lopen afgesloten worden.
Allemaal bedankt voor jullie hulp.
Grtz,
Luc
sorry mijnheer de agent maar ik was gehaast om te gaan tanken,mijn tank was bijna leeg "100 euro boete"
-R1100RS '98
-Virago XV 750 '87
-Suzuki ZR50 '82
-R1100RS '98
-Virago XV 750 '87
-Suzuki ZR50 '82
Re: Stilgevallen R1100RS op autostrade
HAll sensoren kosten dacht ik ca 70 Eu, even met stift de plaats van de bevestigingsplaat markeren, tank eraf en je kunt het zelf.
De connector ligt boven op het blok bij de dynamo in de buurt.
De connector ligt boven op het blok bij de dynamo in de buurt.
-
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 16 okt 2008, 15:58
- Locatie: Tessenderlo
Re: Stilgevallen R1100RS op autostrade
Waar kun je die vinden aan die prijs ??CeesBmw schreef:HAll sensoren kosten dacht ik ca 70 Eu, even met stift de plaats van de bevestigingsplaat markeren, tank eraf en je kunt het zelf.
De connector ligt boven op het blok bij de dynamo in de buurt.
Want ik heb prijzen van rond de 140 euro bij motocare en dat zijn dan hallgevers die hersteld zijn .
Zelf plaatsen is wel geen probleem.
Ik denk dat ik opzoek ga naar losse sensoren op het internet en ze zelf op de plaat monteren,op het Nedelandse GS forum spreken ze van 11 euro per sensor , die komen dan wel van USA .
Als er iemand hier er ergens liggen heeft of een goed adres heeft mag hij het altijd doorgeven.
Ik kan nog wel even verder op mijn oude Yamaha Virago, ik sta dus nog niet te voet dat is nog een geluk met deze dagen.
Groetjes,
Luc
sorry mijnheer de agent maar ik was gehaast om te gaan tanken,mijn tank was bijna leeg "100 euro boete"
-R1100RS '98
-Virago XV 750 '87
-Suzuki ZR50 '82
-R1100RS '98
-Virago XV 750 '87
-Suzuki ZR50 '82
-
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 16 okt 2008, 15:58
- Locatie: Tessenderlo
Re: Stilgevallen R1100RS op autostrade
vervolg van het verhaal.
Wij hebben de hallgevers uitgemeten , en wat blijkt deze zijn nog goed ook na opwarmen met warme luchtblazer.
De bobijnen schijnen ook goed te zijn,benzinepomp ook , bougies ook goed ,
rarara wie van jullie heeft er nog een idee of oplossing zou het de drukregelaar van de benzine kunnen zijn???
en op welke manier kun je die dan testen????
Of een kabelbreuk ????
Grtz
Luc
Wij hebben de hallgevers uitgemeten , en wat blijkt deze zijn nog goed ook na opwarmen met warme luchtblazer.
De bobijnen schijnen ook goed te zijn,benzinepomp ook , bougies ook goed ,
rarara wie van jullie heeft er nog een idee of oplossing zou het de drukregelaar van de benzine kunnen zijn???
en op welke manier kun je die dan testen????
Of een kabelbreuk ????
Grtz
Luc
sorry mijnheer de agent maar ik was gehaast om te gaan tanken,mijn tank was bijna leeg "100 euro boete"
-R1100RS '98
-Virago XV 750 '87
-Suzuki ZR50 '82
-R1100RS '98
-Virago XV 750 '87
-Suzuki ZR50 '82
-
- Berichten: 9612
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36
Re: Stilgevallen R1100RS op autostrade
draait hij nog steeds onregelmatig?
zo ja wat is de kleur van uw bougies?
staat er 1tje nat enz....
eens de kanaaltjes reinigen in gasklephuizen.
de rubbertjes onderaan er af.
de regelvijzen uitdraaien. (draai ze eerst in en tel de omwentelingen, na het reinigen ze terug volledig indraaien en dan zelfde aantal omwentelingen terug uitdraaien)
WD-40 of andere goede kruipolie in spuiten, laten inwerken!! en met compressor doorblazen.
indien je je technisch goed onderlegd bent de gasklephuizen compleet demonteren en reinigen...
nadien wel terug perfect de syncro uitvoeren.
zo ja wat is de kleur van uw bougies?
staat er 1tje nat enz....
eens de kanaaltjes reinigen in gasklephuizen.
de rubbertjes onderaan er af.
de regelvijzen uitdraaien. (draai ze eerst in en tel de omwentelingen, na het reinigen ze terug volledig indraaien en dan zelfde aantal omwentelingen terug uitdraaien)
WD-40 of andere goede kruipolie in spuiten, laten inwerken!! en met compressor doorblazen.
indien je je technisch goed onderlegd bent de gasklephuizen compleet demonteren en reinigen...
nadien wel terug perfect de syncro uitvoeren.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 16 okt 2008, 15:58
- Locatie: Tessenderlo
Re: Stilgevallen R1100RS op autostrade
Bedankt gonzo,IRON GONZO schreef:draait hij nog steeds onregelmatig?
zo ja wat is de kleur van uw bougies?
staat er 1tje nat enz....
eens de kanaaltjes reinigen in gasklephuizen.
de rubbertjes onderaan er af.
de regelvijzen uitdraaien. (draai ze eerst in en tel de omwentelingen, na het reinigen ze terug volledig indraaien en dan zelfde aantal omwentelingen terug uitdraaien)
WD-40 of andere goede kruipolie in spuiten, laten inwerken!! en met compressor doorblazen.
indien je je technisch goed onderlegd bent de gasklephuizen compleet demonteren en reinigen...
nadien wel terug perfect de syncro uitvoeren.
Debkleur van de bougies was nogal naar de roestkleurige kant als ik stilgevallen ben,nu metde nieuwe erin en te proberen zien ze zwart maar dat is wel normaal nu zeker.
ga morgenavond als ik niet telaat thuis ben van het werk er is werk van maken.
Ik laat het resultaat wel weten goed of slecht .
Groetjes
Luc
sorry mijnheer de agent maar ik was gehaast om te gaan tanken,mijn tank was bijna leeg "100 euro boete"
-R1100RS '98
-Virago XV 750 '87
-Suzuki ZR50 '82
-R1100RS '98
-Virago XV 750 '87
-Suzuki ZR50 '82
Re: Stilgevallen R1100RS op autostrade
Hoe heb je de hall gevers uitgemeten?
Met een oscilloscoop is de enige manier omdat te doen.
Als je gewoon een multimeter hebt gebruikt dan vertrouw ik die meting niet.
Met een oscilloscoop is de enige manier omdat te doen.
Als je gewoon een multimeter hebt gebruikt dan vertrouw ik die meting niet.
-
- Berichten: 1511
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 18:37
- Locatie: Meise (vl-Brabant)
- Contacteer:
Re: Stilgevallen R1100RS op autostrade
Ik zit met dezelfde vraag als Cees. Hall sensoren gaan intermitterend falen in functie van de temperatuur. Wat was de testopstelling ?
Ik vraag me af hoe je ook zo zeker bent dat de bobijn goed is. Een vonk op een bougie zien volstaat niet. Misschien is de energie van die vonk onvoldoende of verandert de elektrische isolatie van de bobijn met de temperatuur.
Ik denk niet dat een vuiltje in het bypasskanaal je motor zal doen stilvallen aan 80Km/u maar het zou inderdaad interessant te weten zijn hoe je motor nu draait, koud en warm. De synchronisatie eens nameten is ook een goede input.
Ik vraag me af hoe je ook zo zeker bent dat de bobijn goed is. Een vonk op een bougie zien volstaat niet. Misschien is de energie van die vonk onvoldoende of verandert de elektrische isolatie van de bobijn met de temperatuur.
Ik denk niet dat een vuiltje in het bypasskanaal je motor zal doen stilvallen aan 80Km/u maar het zou inderdaad interessant te weten zijn hoe je motor nu draait, koud en warm. De synchronisatie eens nameten is ook een goede input.
Synchro Bob
"Vive somnia, non somniare vitam"
R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
"Vive somnia, non somniare vitam"
R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
-
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 16 okt 2008, 15:58
- Locatie: Tessenderlo
Re: Stilgevallen R1100RS op autostrade
De syncro was de week ervoor net gedaan bij de BMW/KTM firma in Diest en was perfect gedaan dus daar twijfel ik niet aan.
De bobijnen zijn uitgetest met een speciaal toestel dat een maat van mij heeft, die werkt bij touring.
De sensors door middel van het ot punt en dan het tussenplaatsen van een voelermaatje waar door de spanning wegvalt, dit met koude sensors en met opgewarmde sensors met een warmeluchtblazer.En dit voor beide cilinders, op dit punt zullen die mannen wel weten waar ze mee bezig zijn denk ik.Ik ben wel een beetje technisch aangelegd maar op dat punt van meten ben ik een leek.
Ik ga nu toch de twee sensors zelf vervangen , zijn niet zo een grote kosten voor 60 euro heb ik ze en ze monteren op de plaat en de solderingen kan ik ook wel.
Als dat nog niet helpt , het bobijn is vervangen met een ander waar we zeker van zijn dat het wel goed is.
En anders zullen we de hulp van een dealer moeten inroepen en dan vrees ik dat het centen gaat kosten.
In het weekend gaan we er maar invliegen als ik de sensors ben gaan halen tegen het Antwerpse.
Ga morgen contact opnemen met die persoon om te zien wanneer ik er achter kan gaan.
Als er iemand in de buurt van Tessenderlo wil komen helpen of zoeken is hij altijd welkom.
Ik mis mijn beemerke nu al , want die virago is niks meer voor mij,wel een geluk dat hem nog niet verkocht had.
De bobijnen zijn uitgetest met een speciaal toestel dat een maat van mij heeft, die werkt bij touring.
De sensors door middel van het ot punt en dan het tussenplaatsen van een voelermaatje waar door de spanning wegvalt, dit met koude sensors en met opgewarmde sensors met een warmeluchtblazer.En dit voor beide cilinders, op dit punt zullen die mannen wel weten waar ze mee bezig zijn denk ik.Ik ben wel een beetje technisch aangelegd maar op dat punt van meten ben ik een leek.
Ik ga nu toch de twee sensors zelf vervangen , zijn niet zo een grote kosten voor 60 euro heb ik ze en ze monteren op de plaat en de solderingen kan ik ook wel.
Als dat nog niet helpt , het bobijn is vervangen met een ander waar we zeker van zijn dat het wel goed is.
En anders zullen we de hulp van een dealer moeten inroepen en dan vrees ik dat het centen gaat kosten.
In het weekend gaan we er maar invliegen als ik de sensors ben gaan halen tegen het Antwerpse.
Ga morgen contact opnemen met die persoon om te zien wanneer ik er achter kan gaan.
Als er iemand in de buurt van Tessenderlo wil komen helpen of zoeken is hij altijd welkom.
Ik mis mijn beemerke nu al , want die virago is niks meer voor mij,wel een geluk dat hem nog niet verkocht had.
sorry mijnheer de agent maar ik was gehaast om te gaan tanken,mijn tank was bijna leeg "100 euro boete"
-R1100RS '98
-Virago XV 750 '87
-Suzuki ZR50 '82
-R1100RS '98
-Virago XV 750 '87
-Suzuki ZR50 '82
-
- Berichten: 1511
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 18:37
- Locatie: Meise (vl-Brabant)
- Contacteer:
Re: Stilgevallen R1100RS op autostrade
Prima gewerkt, maar nu kennen we nog altijd niet de symptomen vanaf na het uitvallen op de autostrade. Doet ie het als de motor koud is ?
Als de ontsteking werkt, zie ik nog alleen maar de brandstoftoevoer. Vb een injector die slecht gestuurd wordt of defect is.
Als de ontsteking werkt, zie ik nog alleen maar de brandstoftoevoer. Vb een injector die slecht gestuurd wordt of defect is.
Synchro Bob
"Vive somnia, non somniare vitam"
R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
"Vive somnia, non somniare vitam"
R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
-
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 15 aug 2009, 11:28
Re: Stilgevallen R1100RS op autostrade
hallgevers vervangen. het is bekend dat die dingen kunnen doen alsof ze nog goed zijn- tijdens het meten- , terwijl ze eigenlijk kaputt zijn.
-
- Berichten: 1511
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 18:37
- Locatie: Meise (vl-Brabant)
- Contacteer:
Re: Stilgevallen R1100RS op autostrade
Allez, dan ga ik toch mijn euro krijgenNick Murof schreef:hallgevers vervangen. het is bekend dat die dingen kunnen doen alsof ze nog goed zijn- tijdens het meten- , terwijl ze eigenlijk kaputt zijn.
Synchro Bob
"Vive somnia, non somniare vitam"
R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
"Vive somnia, non somniare vitam"
R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
Re: Stilgevallen R1100RS op autostrade
De enige manier om de hallsensoren te testen is met behulp van een oscilloscoop.
Dan meet je namelijk het uitgangs pulsje van de sensor.
Het meten aan de uitgang van de sensor met een multimeter of de methode met de voelermaten heeft geen nut.
Als het namelijk, en dat is in 90% zo, een intimiderende fout is dan valt 1 van de pulsen weg, En roept de ecu f*ck off en duwt u maar.
Kortom, een gemiddelde garagist met de juiste spullen kan het.
Dan meet je namelijk het uitgangs pulsje van de sensor.
Het meten aan de uitgang van de sensor met een multimeter of de methode met de voelermaten heeft geen nut.
Als het namelijk, en dat is in 90% zo, een intimiderende fout is dan valt 1 van de pulsen weg, En roept de ecu f*ck off en duwt u maar.
Kortom, een gemiddelde garagist met de juiste spullen kan het.
-
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 16 okt 2008, 15:58
- Locatie: Tessenderlo
Re: Stilgevallen R1100RS op autostrade
Hallo,
Hier ben ik weer.
De nieuwe sensoren staan erop alles netjes geplaatst,en hij draait nog steeds niet !!!!!!
Bougies geven zeer mooie helderblauwe vonk veel beter dan vroeger.
Maar heb de injectoren eruitgehaald en daar gebeurt niet echt veel , de benzine komter niet echt uit verneveld .
Ik heb de indruk dat er geen druk op de injectoren komt.
Benzinefilter denk ik niet , want als ik de leidingen loskoppel komt het er echt snel uitgelopen , door allebei de darmen.
Ik zal is iemand moeten zoeken die de druk kan meten op de injectoren.
Ik zie er echt tegen aan om naar de garage te gaan want dan ben ik weer een pak geld kwijt en dat kan er op dit ogenblik niet vanaf, er zijn dringender uitgaven voorzien en die gaan echt voor.
Luc
Hier ben ik weer.
De nieuwe sensoren staan erop alles netjes geplaatst,en hij draait nog steeds niet !!!!!!
Bougies geven zeer mooie helderblauwe vonk veel beter dan vroeger.
Maar heb de injectoren eruitgehaald en daar gebeurt niet echt veel , de benzine komter niet echt uit verneveld .
Ik heb de indruk dat er geen druk op de injectoren komt.
Benzinefilter denk ik niet , want als ik de leidingen loskoppel komt het er echt snel uitgelopen , door allebei de darmen.
Ik zal is iemand moeten zoeken die de druk kan meten op de injectoren.
Ik zie er echt tegen aan om naar de garage te gaan want dan ben ik weer een pak geld kwijt en dat kan er op dit ogenblik niet vanaf, er zijn dringender uitgaven voorzien en die gaan echt voor.
Luc
sorry mijnheer de agent maar ik was gehaast om te gaan tanken,mijn tank was bijna leeg "100 euro boete"
-R1100RS '98
-Virago XV 750 '87
-Suzuki ZR50 '82
-R1100RS '98
-Virago XV 750 '87
-Suzuki ZR50 '82
-
- Berichten: 1511
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 18:37
- Locatie: Meise (vl-Brabant)
- Contacteer:
Re: Stilgevallen R1100RS op autostrade
Gebruik eens de zoekfunctie op dit forum met de woorden test + testen + injectoren.
Je komt van alles tegen van losse leidingen tot water in de tank. Misschien eens de moeite om na te lezen.
Je komt van alles tegen van losse leidingen tot water in de tank. Misschien eens de moeite om na te lezen.
Laatst gewijzigd door Synchro Bob op 02 mei 2010, 23:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Synchro Bob
"Vive somnia, non somniare vitam"
R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
"Vive somnia, non somniare vitam"
R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
-
- Berichten: 3237
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 00:07
- Woonplaats: Gent
- Locatie: Gent, België
Re: Stilgevallen R1100RS op autostrade
Yep,
normaal moet de benzinepomp ongeveer een druk van 3kg geven.
Kan je nameten met een manometer.
Als je te weinig druk hebt , zijn er verschillende mogelijkheden:
- gescheurde benzinefilter
-gescheurde (verduurde) leidingen in de tank
-drukverlies in de harde leidingen naar de injectoren te kort geknikt en toegenepen bvb
-defecte pomp of aanzuigfiltertje van pomp verstopt
-defecte benzinedrukregelaar (zit achter op de boite ) , maar dat is eerder zeldzaam
ik vrees toch dat je in de tank gaat moeten
controleer meteen of er geen water in de benzine zit als je ze aflaat
Houd ons op de hoogte
normaal moet de benzinepomp ongeveer een druk van 3kg geven.
Kan je nameten met een manometer.
Als je te weinig druk hebt , zijn er verschillende mogelijkheden:
- gescheurde benzinefilter
-gescheurde (verduurde) leidingen in de tank
-drukverlies in de harde leidingen naar de injectoren te kort geknikt en toegenepen bvb
-defecte pomp of aanzuigfiltertje van pomp verstopt
-defecte benzinedrukregelaar (zit achter op de boite ) , maar dat is eerder zeldzaam
ik vrees toch dat je in de tank gaat moeten
controleer meteen of er geen water in de benzine zit als je ze aflaat
Houd ons op de hoogte
-
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 16 okt 2008, 15:58
- Locatie: Tessenderlo
Re: Stilgevallen R1100RS op autostrade
Jo De Paepe schreef:Yep,
normaal moet de benzinepomp ongeveer een druk van 3kg geven.
Kan je nameten met een manometer.
Als je te weinig druk hebt , zijn er verschillende mogelijkheden:
- gescheurde benzinefilter
-gescheurde (verduurde) leidingen in de tank
-drukverlies in de harde leidingen naar de injectoren te kort geknikt en toegenepen bvb
-defecte pomp of aanzuigfiltertje van pomp verstopt
-defecte benzinedrukregelaar (zit achter op de boite ) , maar dat is eerder zeldzaam
ik vrees toch dat je in de tank gaat moeten
controleer meteen of er geen water in de benzine zit als je ze aflaat
Houd ons op de hoogte
Het zal iets worden voor vrijdag dan ben ik thuis, hopelijk zijn hetde benzineleidingen in de tank maar dat is snel opgelost.
Maar dat zijn geperste leidingen kan ik die koppelingen vervangen door spanringen,ik heb schrik dat die gaan roesten in de tank na verloop van tijd.
Ik hou jullie zeker op de hoogte.
Groetjes
Luc
sorry mijnheer de agent maar ik was gehaast om te gaan tanken,mijn tank was bijna leeg "100 euro boete"
-R1100RS '98
-Virago XV 750 '87
-Suzuki ZR50 '82
-R1100RS '98
-Virago XV 750 '87
-Suzuki ZR50 '82
-
- Berichten: 3237
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 00:07
- Woonplaats: Gent
- Locatie: Gent, België
Re: Stilgevallen R1100RS op autostrade
Je kan ze gerust vervangen door gewone spanklemmen al zal het wel een beetje friemelen worden ivm de beschikbare ruimte.kan ik die koppelingen vervangen door spanringen,ik heb schrik dat die gaan roesten in de tank na verloop van tijd.
Roesten moet je niet teveel schrik voor hebben als je een goede kwaliteit spanklem gebruikt.