Eifel: VERBODEN DOORGANG; Wa kost da?

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
dedjutoch
Berichten: 96
Lid geworden op: 20 nov 2009, 11:54
Locatie: Genk (De Limburg)

Eifel: VERBODEN DOORGANG; Wa kost da?

Bericht door dedjutoch »

:shock: Vandaag stikalleen een ritje in de Eifel (D) gaan doen. Ik had dit ritje al heel lang op de GPS staan, maar het was er nog niet van gekomen. Het was een zeer mooie rit, over de gekende en ook meerdere (voor mij :grin: ) onbekende bochtige weggetjes! De moeite!
Op een bepaald moment stuurt mijn GPS mij ergens door waar de verbodsborden "VERBODEN VOOR MOTORRIJDERS ZATERDAG, ZON- en FEESTDAGEN" staan!
Ik denk zo bij mezelf... ik zal wel ne keer geluk hebben, hopelijk, en anders probeer ik er mij wel uit te lullen :-P . Dit stuk was in één woord: GEWELDIG! Bochten die zeer goed liggen, haarspeldbochten die gewoonweg prachtig zijn, uitzicht over de Rurtahlsperre, echt de moeite! En.... ik had sjans, toen ik effe later het verboden gebied verlaten had... was ik nergens een flik (POLIZEI) tegengekomen!
Een uurtje later kwam ik terug aan verboden gebied, ditmaal was het echter afgezet met speciale hekken en verbodsborden! Je kon er wel door, maar je kon niet meer zeggen "ICH HABE ES NICHT GEWUST"! Ikke dus den andere kant uit!

Zijn er hier mensen die ze al eens geklist hebben in "VERBODEN MOTORGEBIED" in de Eifel (D)? En wat heeft dat gekost? :oops:

Het is in ieder geval een aanrader, als ze u niet klissen! :pirat:
EEN DAG NIET GELACHEN, IS EEN DAG NIET GELEEFD!
Jo De Paepe
Berichten: 3237
Lid geworden op: 28 sep 2004, 00:07
Woonplaats: Gent
Locatie: Gent, België

Re: Eifel: VERBODEN DOORGANG; Wa kost da?

Bericht door Jo De Paepe »

Yep,
En wat heeft dat gekost?
nen uitbrander van hier tot ginder .

'k heb mij van den dommen gehouden :roll: en op de GPS en kaart gewezen dat ik daar naar toe moest.

Ben er gelukkig met een preek vanaf gekomen in Duits -Engels :lol: ,anders kost dat daar 250-eurodollar direct aan de kassa te passeren
R 1200 GS Triple Black
R75/5
[url]http://www.picasaweb.google.com/depaepejo1[url]
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: Eifel: VERBODEN DOORGANG; Wa kost da?

Bericht door p@rick »

Jo De Paepe schreef:Yep,
En wat heeft dat gekost?
nen uitbrander van hier tot ginder .

'k heb mij van den dommen gehouden :roll: en op de GPS en kaart gewezen dat ik daar naar toe moest.

Ben er gelukkig met een preek vanaf gekomen in Duits -Engels :lol: ,anders kost dat daar 250-eurodollar direct aan de kassa te passeren
Zal ook wel afhangen van je rijstijl op het moment dat je staande werd gehouden :lol:
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
MOTOBLOG
Berichten: 1839
Lid geworden op: 21 jul 2006, 11:46
Woonplaats: Laakdal

Re: Eifel: VERBODEN DOORGANG; Wa kost da?

Bericht door MOTOBLOG »

Gelukkig ga ik daar alleen in de week rijden...
leslie
Berichten: 152
Lid geworden op: 23 jul 2005, 16:04
Locatie: sint-truiden

Re: Eifel: VERBODEN DOORGANG; Wa kost da?

Bericht door leslie »

DE PVDK FILES schreef:Gelukkig ga ik daar alleen in de week rijden...
is ook het beste wat je kan doen !!!!

Sommige delen zijn schijnbaar afgesloten door een verkeersveiligheidcampagne omwille van het groot aantal verongelukte " laagvliegers ".

Sommige wegen werden gebruikt voor illegale straatraces ( heb ik me eens laten vertellen door een duitse bmw-rijder )

Prachtige streek nochtans !!!!
Dirk Pauwels
Berichten: 4703
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Eifel: VERBODEN DOORGANG; Wa kost da?

Bericht door Dirk Pauwels »

leslie schreef:
DE PVDK FILES schreef:Gelukkig ga ik daar alleen in de week rijden...
Sommige delen zijn schijnbaar afgesloten door een verkeersveiligheidcampagne omwille van het groot aantal verongelukte " laagvliegers ".

Sommige wegen werden gebruikt voor illegale straatraces ( heb ik me eens laten vertellen door een duitse bmw-rijder )
Denk dat die illegale racers ondertussen allemaal opgepakt of verongelukt zijn, ben op al mijn kms in duitsland eigenlijk nog nooit nen duits tegengekomen die echt kon rijden, ondanks de prachtige bochten daar....(Wel op de (oude) Nurnburg ring, daar zaten wel een paar gasten tussen die konden rijden.....)
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: Eifel: VERBODEN DOORGANG; Wa kost da?

Bericht door WimLT »

Dirk Pauwels schreef:nog nooit nen duits tegengekomen die echt kon rijden, ondanks de prachtige bochten daar....
Dat valt écht op, hé :roll:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Werner Von C.
Berichten: 4288
Lid geworden op: 25 mar 2006, 22:21
Woonplaats: Grimbergen
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Re: Eifel: VERBODEN DOORGANG; Wa kost da?

Bericht door Werner Von C. »

Jo De Paepe schreef:'k heb mij van den dommen gehouden :roll:
Als Belg ben je dan in je voordeel :-P
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Hunter6
Berichten: 226
Lid geworden op: 28 feb 2007, 19:14

Re: Eifel: VERBODEN DOORGANG; Wa kost da?

Bericht door Hunter6 »

Om dan toch maar een antwoord op de vraag te geven:
141 Als anderer Verkehrsteilnehmer Fußgängerbereich (Zeichen 239, 242.1) benutzt oder ein Verkehrsverbot (Zeichen 250, 251, 253, 254, 255, 260) nicht beachtet
StVO § 41 Abs. 1 i.V.m. Anlage 2 lfd. Nr. 18 (Zeichen 238) Spalte 3 Satz 1, lfd. Nr. 21 (Zeichen 242.1) Spalte 3 Nr. 1, lfd. Nr. 26 Spalte 3 Satz 1 i.V.m. lfd. Nr. 29, 30, 31, 32, 33, 35 (Zeichen 250, 251, 253, 254, 255, 260); § 49 Abs. 3 Nr. 4
141.1 mit Kraftfahrzeugen der in § 3 Abs. 3 Nr. 2 Buchstabe a oder b StVO genannten Art 20 €
141.2 mit anderen Kraftfahrzeugen 15 € [


Zijn de bedragen van 2009, mogelijk dat dit inmiddels niet meer klopt.
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: Eifel: VERBODEN DOORGANG; Wa kost da?

Bericht door WimLT »

Voor 15 € kun je het niet laten. Sommige passen in de Alpen kosten meer :mrgreen:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
leslie
Berichten: 152
Lid geworden op: 23 jul 2005, 16:04
Locatie: sint-truiden

Re: Eifel: VERBODEN DOORGANG; Wa kost da?

Bericht door leslie »

€ 15 valt nog mee !!!!!!

Is de prijs van " ein pommes-frites mit bratwurst mit extra ketchup und ein bier "

Ga toch maar opletten, volgend weekend ga ik die richting uit :thumright: :thumright:
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Re: Eifel: VERBODEN DOORGANG; Wa kost da?

Bericht door Harald »

Zo typeren we onszelf dan weer

" oh 15 € " dan riskeren we het ons.
"Voor die prijs "......... :drunken:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: Eifel: VERBODEN DOORGANG; Wa kost da?

Bericht door WimLT »

:lol: :lol: :lol: 't Is waar ! En als 't 250 € was zouden we roepen dat het een echte schande was :lol: :lol: :lol:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Re: Eifel: VERBODEN DOORGANG; Wa kost da?

Bericht door Harald »

@ Wim LT, ge snapt hem........ :cheers:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
jpblocken
Berichten: 263
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:49
Woonplaats: Hasselt
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: Eifel: VERBODEN DOORGANG; Wa kost da?

Bericht door jpblocken »

leslie schreef:
DE PVDK FILES schreef:Gelukkig ga ik daar alleen in de week rijden...
is ook het beste wat je kan doen !!!!

Sommige delen zijn schijnbaar afgesloten door een verkeersveiligheidcampagne omwille van het groot aantal verongelukte " laagvliegers ".

Sommige wegen werden gebruikt voor illegale straatraces ( heb ik me eens laten vertellen door een duitse bmw-rijder )

Prachtige streek nochtans !!!!
Me laten vertellen in de bikers-inn (nabij kamp Vogelsanck) dat er vorig jaar halverwege het motorseizoen al 38 dodelijke ongevallen met motorrijders te betreuren vielen in de Eifel. Meer dan argumenten genoeg om dat cijfer naar beneden te halen. En dat daarvoor de voorzichtige piloten mee slachtoffer worden van een hardere aanpak moeten we er bij nemen.
Tweede reden voor het straatverbod in het weekend zou ook de verstoring van de rust zijn in de dorpjes die op deze route liggen. De bewoners waren het voortdurende geronk van de motoren meer dan moe. En als je dan nog een aantal sportievelingen met open uitlaten en andere niet TUV-gekeurde dempers er tussen mixt dan ga je als aangelande op het laatst wel met je vuist op tafel kloppen bij de overheid. Was overigens ooit een reportage op TV in Duitsland waarvan, als ik me niet vergis ergens op het forum nog een filmpje te bekijken is. (Maar waar ??)
> 20 jaar lid BMW MC Vlaanderen en Lid Blue Knights Belgium chapter III
Voormalig beroepshalve motorrijder (laureaat Esc Mot Pol Bru 1985 - ex-docent MoCy PLOT)
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: Eifel: VERBODEN DOORGANG; Wa kost da?

Bericht door WimLT »

jpblocken schreef:De bewoners waren het voortdurende geronk van de motoren meer dan moe.
Ik vind dat dikke zever, hé ! Zij kunnen er al een héél jaar wonen. Die paar weekenden dat het mooi weer is en dat de motards er ook van willen komen genieten. Dikke egoïsten vind ik dat :twisted: Goed dat bijvoorbeeld de Oostenrijkers, de Zwitsers en de Italianen zo niet denken, of we konden allemaal op het strand gaan liggen in onze verlof :-?
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Zeppe
Berichten: 1455
Lid geworden op: 06 jan 2005, 09:47
Woonplaats: 2630
Locatie: Aartselaar

Re: Eifel: VERBODEN DOORGANG; Wa kost da?

Bericht door Zeppe »

WimLT schreef:
jpblocken schreef:De bewoners waren het voortdurende geronk van de motoren meer dan moe.
Ik vind dat dikke zever, hé ! Zij kunnen er al een héél jaar wonen. Die paar weekenden dat het mooi weer is en dat de motards er ook van willen komen genieten. Dikke egoïsten vind ik dat :twisted: Goed dat bijvoorbeeld de Oostenrijkers, de Zwitsers en de Italianen zo niet denken, of we konden allemaal op het strand gaan liggen in onze verlof :-?

Groot gelijk
Dat zijn altijd die lawaaierige HD's
wij met onze stille BMW's moeten daar mee voor boeten
't is altijd hetzelfde
R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Vespa GTS250 (27/09/2018)

"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
jantje beton
Berichten: 355
Lid geworden op: 27 okt 2007, 06:52
Locatie: HOESELT

Re: Eifel: VERBODEN DOORGANG; Wa kost da?

Bericht door jantje beton »

tricky schreef:
WimLT schreef:
jpblocken schreef:De bewoners waren het voortdurende geronk van de motoren meer dan moe.
Ik vind dat dikke zever, hé ! Zij kunnen er al een héél jaar wonen. Die paar weekenden dat het mooi weer is en dat de motards er ook van willen komen genieten. Dikke egoïsten vind ik dat :twisted: Goed dat bijvoorbeeld de Oostenrijkers, de Zwitsers en de Italianen zo niet denken, of we konden allemaal op het strand gaan liggen in onze verlof :-?

Groot gelijk
Dat zijn altijd die lawaaierige HD's
wij met onze stille BMW's moeten daar mee voor boeten
't is altijd hetzelfde

Dat denk jij je moet ze niet allemaal over dezelfde kam scheren er zijn ook stillere motoren bij gelijk de mijne een G W 1800 die hoor je nog weiniger als een BMW :idea:
BEN WEER EENS ONLINE
Zeppe
Berichten: 1455
Lid geworden op: 06 jan 2005, 09:47
Woonplaats: 2630
Locatie: Aartselaar

Re: Eifel: VERBODEN DOORGANG; Wa kost da?

Bericht door Zeppe »

jantje beton,

Gij hebt ook geen beetje een "dikke nek" :oops:
Uwen GW gaan vergelijken met een HD :shock:

Dat zal wel zijn dat een GW stiller is dan een BMW,
een GW das dan ook een naaimachine :oops:

Eerst had ik me de HD's op mijn kap gewerkt :eye: ,
nu komen er de GW's bij :eye: :eye: ,
maar ... hoe meer zielen, hoe meer vreugde :cheers:

van mijn part moogt ge zelfs met een Dnjepr of een Oeral rijden 8-) ,
als ge verdomme maar rijdt
dat is toch het enige dat telt :wink:

:salut:
R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Vespa GTS250 (27/09/2018)

"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
Chris Wils
Berichten: 524
Lid geworden op: 29 jul 2005, 21:21
Woonplaats: Gierle
Locatie: Antwerpen,Gierle

Re: Eifel: VERBODEN DOORGANG; Wa kost da?

Bericht door Chris Wils »

Ergens begrijp ik die mensen daar in die streek wel. Stel u eens even voor:Zaterdagochtend,mooi weer,we kunnen in den hof gaan zitten,komen er zo,n paar 100 gekken per dag voorbij GEVLOGEN,denken allemaal dat ze Rossi heten,als ze dat nr46 stikkertje op hun helm hebben,en sommoige van die gasten(meestal R1,CBR,GSXR,ZZR) hebben er een uitlaat onderhangen alleen voor circuit gebruik, en dan verschillende keren per dag moet de ambulance uitrukken om die gasten van den asfalt te krabben.Ik heb ooit een repotage gezien op de Duitse TV,van een politie motor met camera,180km/u moest die politieman gaan om die gasten bij te houden,en dat op een rustig weggetje, en dan zie je op sommige kruispunten een tractor staan wachten om het kruispunt over te steken. Die landbouwer verwacht zich daar niet aan,een motor met 180km/u op een gewone weg.En inderdaad,de goeie moeten het met de slechte bekopen,net als met de uitlaten.In Duitsland kan de politie er niet mee lachen,met het geluid.Ooit gehoord van Nederlandse Harley rijders,op weg naar een treffen,tegengehouden door de politie,te veel lawaai,motor aangeslagen,met de trein terug naar Nederland om de originele uitlaten te gaan halen(niks treffen dus),en ze er terug onder te vijzen,en de lawaai uitlaten waren ze kwijt.Ooit ook gezien op de TV,ene met een Ducati,zonder demper,tegengehouden,zijne maat mogen opbellen,en die kon de originele uitlaten brengen,plus nog een boete.Oppassen dus.Maar als iedereen eens wat rustiger zou rijden,en met de stille uitlaten,zien de politie veel door de vingers,maar,en dat zei die politieman op TV ook,90% is in orde maar die 10% halen we er tussen uit,en de boetes maken we zo hoog dat die gasten hun goesting wel over gaat om hier wat te komen leren vliegen(als ze zichzelf daartegen niet te pletter rijden)
Salu.
Chris.
Weet er iemand een adres in Belgie, Nederland of Duitsland, waar ik posters kan kopen van BMW boxer motoren uit de jaren 70 en 80? om op te sturen naar een BMW shop in Melbourne, Australie.
GStephen
Berichten: 852
Lid geworden op: 17 aug 2007, 16:35
Locatie: Kortrijkse
Contacteer:

Re: Eifel: VERBODEN DOORGANG; Wa kost da?

Bericht door GStephen »

Is er ergens een site waar deze te mijden wegen tijdens de weekends staan aangeduid ofte vermeld?
beter de bocht overschatten en jezelf onderschatten, het omgekeerde kan je een pak geld kosten...

Lid BMW MC VL
MrUfip
Berichten: 199
Lid geworden op: 30 dec 2007, 09:33
Locatie: Zwolle - Nederland
Contacteer:

Re: Eifel: VERBODEN DOORGANG; Wa kost da?

Bericht door MrUfip »

GStephen schreef:Is er ergens een site waar deze te mijden wegen tijdens de weekends staan aangeduid ofte vermeld?
Pfff.. geen flauw idee, bij mij niet echt bekend
Opzoek naar motorcampings/motorhotels in Europa? Kijk dan eens op http://www.motorcamping.eu
Deel je ervaring met anderen en laat een recensie achter.
GStephen
Berichten: 852
Lid geworden op: 17 aug 2007, 16:35
Locatie: Kortrijkse
Contacteer:

Re: Eifel: VERBODEN DOORGANG; Wa kost da?

Bericht door GStephen »

Da zou toch moeten bestaan hé.

Want ik ben zeker dat het menig mensen al reeds is overkomen dat ze een route via de mapsoep in elkaar steken, die dan eens willen rijden tijdens een zonnig weekend en dan ter plaatse tot de vaststelling komen dat ze er niet door mogen...
beter de bocht overschatten en jezelf onderschatten, het omgekeerde kan je een pak geld kosten...

Lid BMW MC VL
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: Eifel: VERBODEN DOORGANG; Wa kost da?

Bericht door WimLT »

GStephen schreef:Is er ergens een site waar deze te mijden wegen tijdens de weekends staan aangeduid ofte vermeld?
Ik weet zeker dat dat bestaat. Ben daar zelfs ooit al op geweest, maaaaaar wààr juist ..... ??? Afbeelding

AHA ! ! ! Toch al iets gevonden. Denk trouwens dat het die was :idea:

Kunt desnoods nog verder zoeken met Straßensperrungen für Motorräder :wink:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
GStephen
Berichten: 852
Lid geworden op: 17 aug 2007, 16:35
Locatie: Kortrijkse
Contacteer:

Re: Eifel: VERBODEN DOORGANG; Wa kost da?

Bericht door GStephen »

Dikke merci Wim. :salut:

En op volgende link heb je ze zelfs op kaart: http://www.mintelonline.de/Streckensperrungen

Heb ik direct bij de favorieten gezet.
beter de bocht overschatten en jezelf onderschatten, het omgekeerde kan je een pak geld kosten...

Lid BMW MC VL
Plaats reactie