"Opzetspoiler" windscherm
Moderator: GVN
"Opzetspoiler" windscherm
Ik ben op zoek naar een soort "opzetspoiler" (klein windscherm) dat je kan monteren op je reeds bestaande windscherm - type GS. Dit zou de turbulentie rond je helm "bestrijden". Kan iemand me aub helpen aan een adres waar ik dit kan verkrijgen ? Eventuele ervaringen hieromtrent zijn vanzelfsprekend van harte welkom.
Avast bedankt !
Avast bedankt !
YOO
Normaal kan je dit bij je dealer bestellen, zo'n spoilertje hebben ze bij Touratech en Verhoolen, denk ook bij Wunderlich, maar ben niet zeker
Heb vandaag testgereden met een GS12, en heb het direct op m'n aankoopbon gezet, zonder is echt wel afzien
Grtz, Koppel!
Normaal kan je dit bij je dealer bestellen, zo'n spoilertje hebben ze bij Touratech en Verhoolen, denk ook bij Wunderlich, maar ben niet zeker
Heb vandaag testgereden met een GS12, en heb het direct op m'n aankoopbon gezet, zonder is echt wel afzien
Grtz, Koppel!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Ik heb laatst eentje gekocht bij Verholen.
Binnen de week geleverd.
Werkt prima, heb nu minder druk op de schouders en m'n helm is stukken stiller.
En het blijft prima staan tot dik 160. Sneller heb ik nog ni geprobeerd, m'n magnetische tanktas is toen beginnen zweven... Hing gelukkig vast aan het stuur.
Ik heb het grote model van Verholen gekocht, in het begin vreesde ik dat het wat in het zicht stond. Maar op gewone baan kijk er ik netjes over.
Ik ga wel een (inbus)sleutel meenemen naar de bergen. Daar wordt toch ni zo snel gereden, en als het dan toch in de weg/het zicht blijkt te staan ga ik het kantelen.
Sven
Binnen de week geleverd.
Werkt prima, heb nu minder druk op de schouders en m'n helm is stukken stiller.
En het blijft prima staan tot dik 160. Sneller heb ik nog ni geprobeerd, m'n magnetische tanktas is toen beginnen zweven... Hing gelukkig vast aan het stuur.
Ik heb het grote model van Verholen gekocht, in het begin vreesde ik dat het wat in het zicht stond. Maar op gewone baan kijk er ik netjes over.
Ik ga wel een (inbus)sleutel meenemen naar de bergen. Daar wordt toch ni zo snel gereden, en als het dan toch in de weg/het zicht blijkt te staan ga ik het kantelen.
Sven
Laatst gewijzigd door GSven op 22 mei 2005, 18:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Als je spreekt over de 'Flup-up'? is reeds gedeeltelijk besproken op het R-forum in de topic '1150RT verhoogd scherm'.
Volgende links kwamen ter sprake:
http://www.mra.de/english/PRODUCTS.HTM
http://www.mv-motorrad.de/cosmoshop/cgi-bin/Ishop.cgi
Volgende links kwamen ter sprake:
http://www.mra.de/english/PRODUCTS.HTM
http://www.mv-motorrad.de/cosmoshop/cgi-bin/Ishop.cgi
1150 RT Black Line
ik ben lid
ik ben lid
De Hobbyist uit Hunsel, ned.Limburg, tel. +31475567890, Kraakstraat 5 6013 RR, http://www.hobbyist.nl, verkoopt zo'n spolier ook. Ik dacht ca. €50/60?
Had het ding op mijn K1200LT waardoor ik 140 km/uur kon rijden (i.p.v. 120) zonder dat passagier last had van haar nekblessure.
Op mijn huidige 1150RT niet uitgeprobeerd nog.
Bij Hobbyist mag je altijd eerst zelf testen!
Let op dat het klemmetje na verloop van tijd een witte vlek achterlaat omdat de ruiten van BMW gecoat zijn.....
Persoonlijk vond ik-em in de weg zitten en alleenrijdend schroefde ik het er af of stelde het horizontaal.
mvrgr
Henri.
Had het ding op mijn K1200LT waardoor ik 140 km/uur kon rijden (i.p.v. 120) zonder dat passagier last had van haar nekblessure.
Op mijn huidige 1150RT niet uitgeprobeerd nog.
Bij Hobbyist mag je altijd eerst zelf testen!
Let op dat het klemmetje na verloop van tijd een witte vlek achterlaat omdat de ruiten van BMW gecoat zijn.....
Persoonlijk vond ik-em in de weg zitten en alleenrijdend schroefde ik het er af of stelde het horizontaal.
mvrgr
Henri.
Laminarlip
De beste vind je gewoon bij http://www.laminarlip.com.
Rechtstreeks te bestellen, pracht van een ding en blijft nog zitten ook!
Een echte aanrader!
Rechtstreeks te bestellen, pracht van een ding en blijft nog zitten ook!
Een echte aanrader!
Rikvis ,
Heb jij ervaring met laminarlip ,specifiek op een R1100RT ?
Ik kijk al een tijd regelmatig uit naar laminarlip op R1100RT.
Ik wil mijn scherm eigenlijk niet verhogen ,maar wel een spoiler-effect
geven ,als dat het lawaai in de schuberth helm zou verminderen?
Verhogen kan eventueel ook met laminarlip ,gezien je de 3MDual Lock kan verplaatsen ,vermoed ik.
met dank voor feedback.
Heb jij ervaring met laminarlip ,specifiek op een R1100RT ?
Ik kijk al een tijd regelmatig uit naar laminarlip op R1100RT.
Ik wil mijn scherm eigenlijk niet verhogen ,maar wel een spoiler-effect
geven ,als dat het lawaai in de schuberth helm zou verminderen?
Verhogen kan eventueel ook met laminarlip ,gezien je de 3MDual Lock kan verplaatsen ,vermoed ik.
met dank voor feedback.
-
yann
- Contacteer:
R1150RTlip

to beem or not to beem, that's the question
R1200GSA LC TB '16
BMW Motorclub Vlaanderen lid sinds 2004
R1200GSA LC TB '16
BMW Motorclub Vlaanderen lid sinds 2004
laminarlip op R1200RT
Heeft iemand de de "spoiler" op zijn R1200RT geplaatst en wat zijn de ervaringen ???
Leef vandaag - denk niet aan morgen - maar vergeet overmorgen niet !
Re: "Opzetspoiler" windscherm
Op mijn GS 1150 staat een windscherm van de GS adventure gemonteerd, dit scherm is groter en hoger en zet je een heel stuk beter uit de wind/kou. Bovendien vind ik mijn GS er een stuk mooier mee geworden.Geerty schreef:Ik ben op zoek naar een soort "opzetspoiler" (klein windscherm) dat je kan monteren op je reeds bestaande windscherm - type GS. Dit zou de turbulentie rond je helm "bestrijden". Kan iemand me aub helpen aan een adres waar ik dit kan verkrijgen ? Eventuele ervaringen hieromtrent zijn vanzelfsprekend van harte welkom.
Avast bedankt !
maar akkoord dat zal wel persoonlijke smaak zijn.
Mijn broer die een GS ADVENTURE rijdt - en groter is dan mij -heeft bovenop zijn Adventuresherm nog een -inderdaad- TOURATECH opzetscherm geplaatst. Volgens hem maakt dit nog 1 heel vershil. Als bevestiging heeft hij doorzichtige siliconen gebruikt . We zijn pas terug van Franrijk, 1135 km. in 1 ruk tegen soms 170. de boel heeft zich geen mm. herzet. Turbulenties zijn met het grotere GS Advent. scherm zo goed als onbestaande tenzij bij het inhalen van vrachtwagens. De prijs
van 1 Advent.scherm: om en bij de 150 euro maar zijn geld zeker waard! succes!
"Niets is wat het lijkt".
BMW 1150 GS rijder.
BMW 1150 GS rijder.
-
noppenrijder
-
WIMGSA1200
-
WIMGSA1200
Is simpel
ik heb een klem gemaakt in alu om 't schermpje op mijn origineel scherm te klemmen (met twee rubberen beschermstukjes zodat 't origineel scherm geen krassen krijgt)
En dan stuk plexi, uitzagen en randen opzuiveren met vijl,schuurpapier, staalwol, en uiteindelijk koperpoets op stukje vloerbekleding of gasvlammetje lukt ook goed.
Dan plexi plooien aan de zijkant en bovenkant om een extra spoilertje te maken. Dit lukt 't beste met een stralingsbalk of indien je dit niet ter beschikking hebt met een verfstripper opwarmen en plooien (best effe oefenen met afvalstuk)
Moest iemand een origineel scherm hebben wat stuk is maar waarvan de bovenste rand nog in orde is zou ik de plexi juist op de rand kunne laten aansluiten.
Indien je hulp nodig hebt je kent mijn e-mail he
Zal binnenkort es foto's plaatsen
ik heb een klem gemaakt in alu om 't schermpje op mijn origineel scherm te klemmen (met twee rubberen beschermstukjes zodat 't origineel scherm geen krassen krijgt)
En dan stuk plexi, uitzagen en randen opzuiveren met vijl,schuurpapier, staalwol, en uiteindelijk koperpoets op stukje vloerbekleding of gasvlammetje lukt ook goed.
Dan plexi plooien aan de zijkant en bovenkant om een extra spoilertje te maken. Dit lukt 't beste met een stralingsbalk of indien je dit niet ter beschikking hebt met een verfstripper opwarmen en plooien (best effe oefenen met afvalstuk)
Moest iemand een origineel scherm hebben wat stuk is maar waarvan de bovenste rand nog in orde is zou ik de plexi juist op de rand kunne laten aansluiten.
Indien je hulp nodig hebt je kent mijn e-mail he
Zal binnenkort es foto's plaatsen
1200 gsa
Zumo 660
Wilbers
Zumo 660
Wilbers
-
noppenrijder
-
Synchro Bob
- Contacteer: