Heb je een tip hoe je je velgen kan doen blinken als een spiegel?
Of de restjes van doodgereden insecten eenvoudig kan verwijderen?
Deel deze met ons op dit forum.
Net is de achterdeur van ons huis tegen de motor aangewaaid. De wind sloeg de deur met een klap open terwijl ik er net langs reed. De deur kwam tegen de zijkoffer aan. Helaas zitten er nu wat witte plekken / krassen in de metalic lak van de koffer (zie afbeelding). Weet één van jullie hoe ik deze er het beste uit kan krijgen polijsten? met welk middel? Alvast bedankt voor het antwoord.
Rakthi schreef:Vermoed dat eender welke fijne polierpasta wel zal werken, en achteraf terug in de was zetten. Er zit normaal toch een clearcoat over die verf niet?
Er zit inderdaad wel een extra laag over. Bij de halfords hadden ze volgens de verkoper geen betrouwbaar middel voor metalic lak
Weet je zeker dat dit spul ook geschikt is voor metalic lak?
Bedankt voor al jouw antwoorden! Polijsten vind ik toch een beetje eng (ik ken mezelf voor dat ik het weet zit ik door de koffer heen te polijsten ). Ik heb het zekere voor het onzekere genomen en eens met Turtle wax voor metalic lak aan de slag gegaan. Na een paar lagen aan te hebben gebracht over de plekken zijn de krassen bijna niet meer te zien en glimt de koffer weer mooi. Ik zal zaterdag nog eens een foto nemen hoe het er nu uitziet. Misschien als de krassen terug komen dat ik toch eens met S100 aan de slag ga, maar geniet nu nog eerst even van de mooie glimmende koffer
Even off-topic: ik zie dat je uit Groningen komt. Ik ga binnenkort vanuit Den Haag naar Kantens verhuizen (20 km boven Groningen). Weet jij een geschikte garage voor onderhoud aan m'n R1150RT?
Rudy schreef:Trilithon,
Even off-topic: ik zie dat je uit Groningen komt. Ik ga binnenkort vanuit Den Haag naar Kantens verhuizen (20 km boven Groningen). Weet jij een geschikte garage voor onderhoud aan m'n R1150RT?
Rudy
Ik heb mijn BMW bij Boonstra (http://www.boonstramotoren.nl) gekocht. Hij zit aan de ring van Groningen. Zij zijn een erkend BMW dealer. Qua prijs voor een grote beurt heb ik nog geen ervaring, maar de service is er wel goed. De politie heeft zijn BMW's ook bij boonstra in onderhoud.
Denk er wel aan dat als je hier in het Noorden komt wonen dat je gek wordt van al die flitspalen die ze tussen en in de dorpjes hebben geplaatst. Gelukkig sturen ze foto's van de voorkant van je motor niet op