ZUMO 660 en micro SD kaartje

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
jotul

ZUMO 660 en micro SD kaartje

Bericht door jotul »

Onlangs een 660 aangeschaft. Wil straks op vakantie vertrekken met groot aantal routes in GPS.
Kreeg de raad de routes OOK op te slaan een SD kaartje.

Kaartje gekocht van 4 Mgb.
Ik weet echter niet hoe ik dat moet realiseren.
Kan ik dat doen rechtstreeks vanop de GPS of moet deze aan de PC gelegd worden.

Mvg.
Cindy

Re: ZUMO 660 en micro SD kaartje

Bericht door Cindy »

map aanmaken en"garmin " benoemen daar je routes in opslaan met je verkenner NADAT je ze in mapsource hebt opgeslaan als .gpx bestand,de benaming ook .(punt) gpx achterzetten ;)....
p@rick

Bericht door p@rick »

Cindy schreef:map aanmaken en"garmin " benoemen daar je routes in opslaan met je verkenner NADAT je ze in mapsource hebt opgeslaan als .gpx bestand,de benaming ook .(punt) gpx achterzetten ;)....
Dat laatste is inderdaad zeer belangrijk : vanuit Mapsource opslaan als .gpx-bestand, anders kan de Zumo de bestanden niet verwerken.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Wiedewa

Bericht door Wiedewa »

Ben daar ook al 'n paar dagen mee bezig, lukt vrij aardig.
Probleem wat ik ondervindt is dat je de route's wel op je kaarje kan zetten, maar de Garmin vindt ze niet.
Toen dacht ik, weet je wat, zet ze met Mapsource meteen in de Garmin, dus niet.
Ja gaat wel, maar dan een voor een, heb er zo al 20 opgezet, pfffffffff wat 'n werk. (5225km)

Blijkt achteraf dat die moeite eigenlijk ook zinloos was :shock:
Haal ut kaartje eruit, en de route's staan er gewoon in, alle 20.
Heb met de pc nog 'n poging gedaan om ze terug te vinden, is niet gelukt ???
M'n vakantie begint dus bij de verdwenen routés :shock:
Wel heb ik gemerkt dat als ik de Garmin aan de pc hang dat die erg langzaam opstart.

Mischien begrijp ik iets niet, en kunnen er maar 20 ofzo route's opgezet worden.
Nu kan ik het kaartje dus weer leeg maken, en er muziek voor in de plaats zetten :grin:

mvg Nico
MG Breva 850
p@rick

Bericht door p@rick »

Wiedewa schreef:Ben daar ook al 'n paar dagen mee bezig, lukt vrij aardig.
Probleem wat ik ondervindt is dat je de route's wel op je kaarje kan zetten, maar de Garmin vindt ze niet.
Toen dacht ik, weet je wat, zet ze met Mapsource meteen in de Garmin, dus niet.
Ja gaat wel, maar dan een voor een, heb er zo al 20 opgezet, pfffffffff wat 'n werk. (5225km)

Blijkt achteraf dat die moeite eigenlijk ook zinloos was :shock:
Haal ut kaartje eruit, en de route's staan er gewoon in, alle 20.
Heb met de pc nog 'n poging gedaan om ze terug te vinden, is niet gelukt ???
M'n vakantie begint dus bij de verdwenen routés :shock:
Wel heb ik gemerkt dat als ik de Garmin aan de pc hang dat die erg langzaam opstart.

Mischien begrijp ik iets niet, en kunnen er maar 20 ofzo route's opgezet worden.
Nu kan ik het kaartje dus weer leeg maken, en er muziek voor in de plaats zetten :grin:

mvg Nico
Je moet op dat kaartje een mapje "garmin" aanmaken, en in dat mapje een nieuw mapje "gpx", en 't is in dat laatste mapje dat je het gpx-bestand moet zetten.
Greetz,

P@trick
John
Contacteer:

Bericht door John »

Nico, soms is het toch beter om eerst eens rond te vragen hoe je iets moet doen dan zonder kennis zelf aan de slag te gaan. Denk je ook niet? Aan zelfkennis is niks verkeerd hoor! Alleen loopt het dikwijls verkeerdelijk af! En dan kan je weer helemaal opnieuw beginnen. :wink: Ooit zaten we toch met zijn allen op schoolbanken, niet?
Wiedewa

Bericht door Wiedewa »

John schreef:Nico, soms is het toch beter om eerst eens rond te vragen hoe je iets moet doen dan zonder kennis zelf aan de slag te gaan. Denk je ook niet? Aan zelfkennis is niks verkeerd hoor! Alleen loopt het dikwijls verkeerdelijk af! En dan kan je weer helemaal opnieuw beginnen. :wink: Ooit zaten we toch met zijn allen op schoolbanken, niet?
Ge hebt gelijk John :grin:
Had er de 20route's op het kaartje gezet, maar de garmin zag er maar 'n paar.
Heb ze toen met Mapsource erop gezet, en nu werkt het zonder kaartje, is toch makkelijk :grin:
Dus het doel van het kaartje ontschiet me ff, maar ik kan er weer muziek bij zetten, ook belangrijk.

Even voor de duidelijkheid, die 5225km in 20 route's neemt maar 7,5 Megabyte in beslag, dus minimaal.
Het kaartje van Garmin is 1Gigabyte, dus ik zou de route er wel 'n 120x op kunnen zetten.
Zinloos dus, op de Garmin heb ik er wat taal-rommel afgegooid en houdt daar nu ± 1 gigabyte over.

En ja, ik ben blij dat ik links en rechts wat info kan krijgen, hier ben ik heel erg blij mee.

mvg Nico
MG Breva 850
p@rick

Bericht door p@rick »

Wiedewa schreef:Dus het doel van het kaartje ontschiet me ff
Wat dacht je bv. van "een reservekopietje van je routes bijhebben op sd, zodat je ze opnieuw in de Zumo kan laden als die op het meest onverwachte moment kompleet tilt slaat" ?
Lijkt mij reden genoeg :wink:
Greetz,

P@trick
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Reservekopie is één ding. Ten tweede zit je met die 20 routes écht op de limiet van de 660 die er max 20 kàn laden. Ik weet niet of dit nog de snelheid beïnvloed van het toestel (trager). Dat werd in het begin wel gezegd, maar ik heb dat nooit getest en/of ondervonden. Op de limiet werken van iets lijkt mij nooit een goed idee :-?
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Wiedewa

Bericht door Wiedewa »

WimLT schreef:Reservekopie is één ding. Ten tweede zit je met die 20 routes écht op de limiet van de 660 die er max 20 kàn laden. Ik weet niet of dit nog de snelheid beïnvloed van het toestel (trager). Dat werd in het begin wel gezegd, maar ik heb dat nooit getest en/of ondervonden. Op de limiet werken van iets lijkt mij nooit een goed idee :-?
Dank voor je antwoord WimLT :grin:
Die 20 route's staan er nu in, en de Garmin geeft geen foutmelding, dan maar zo laten denk ik.
Kan ze eventueel nog op m'n gsm zetten, waar ik 'n oude versie van Tomtom op heb staan van 3jaar oud.
De gsm, schrikt niet van 750foto's en 430mp3, vindt ut heel gewoon, kan er nog filmpjes bijzetten eventueel. (8GB)
Nadeel van de gsm is dat ik de route's niet kan zien, heb er geen houder voor + externe muis nodig + batterij snel leeg.

Maar dan schiet ik het doel voorbij, de Garmin heb ik gekocht om er mee te kunnen rijden waar en hoe ik wil.
De enorme kracht en gemak van de Garmin wil ik tijdens vakantie kunnen gebruiken, want daar is hij toch voor ?
Nu heb ik dus de route's in de Garmin, en neem ze op het extra kaartje mee als reserve.
Probleem blijft dan hoe ik de route's over kan zetten tijdens de vakantietrip als het fout zou gaan.

Oplossing zou kunnen zijn om de PC tijdens de vankantie mee te nemen, maar ik heb enkel zo'n grote laptop :twisted:

mvg Nico
MG Breva 850
p@rick

Bericht door p@rick »

Wiedewa schreef:
WimLT schreef:Reservekopie is één ding. Ten tweede zit je met die 20 routes écht op de limiet van de 660 die er max 20 kàn laden. Ik weet niet of dit nog de snelheid beïnvloed van het toestel (trager). Dat werd in het begin wel gezegd, maar ik heb dat nooit getest en/of ondervonden. Op de limiet werken van iets lijkt mij nooit een goed idee :-?
Dank voor je antwoord WimLT :grin:
Die 20 route's staan er nu in, en de Garmin geeft geen foutmelding, dan maar zo laten denk ik.
Kan ze eventueel nog op m'n gsm zetten, waar ik 'n oude versie van Tomtom op heb staan van 3jaar oud.
De gsm, schrikt niet van 750foto's en 430mp3, vindt ut heel gewoon, kan er nog filmpjes bijzetten eventueel. (8GB)
Nadeel van de gsm is dat ik de route's niet kan zien, heb er geen houder voor + externe muis nodig + batterij snel leeg.

Maar dan schiet ik het doel voorbij, de Garmin heb ik gekocht om er mee te kunnen rijden waar en hoe ik wil.
De enorme kracht en gemak van de Garmin wil ik tijdens vakantie kunnen gebruiken, want daar is hij toch voor ?
Nu heb ik dus de route's in de Garmin, en neem ze op het extra kaartje mee als reserve.
Probleem blijft dan hoe ik de route's over kan zetten tijdens de vakantietrip als het fout zou gaan.

Oplossing zou kunnen zijn om de PC tijdens de vankantie mee te nemen, maar ik heb enkel zo'n grote laptop :twisted:

mvg Nico
Kopieer nu eens gewoon de gpX-bestandjes naar de juiste map op het sd-kaartje, en steek dan het kaartje eens in de Zumo, je zal versteld staan van de reactie van de Zumo.
Je zou natuurlijk ook kunnen vragen aan Wim of ie niet meegaat op vakantie :mrgreen:
Greetz,

P@trick
John
Contacteer:

Bericht door John »

Hij is en blijft hardleers Patrick :wink:
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Wiedewa schreef:Probleem blijft dan hoe ik de route's over kan zetten tijdens de vakantietrip als het fout zou gaan.
't Ja, dat kan in wezen dus niet meer, hé als er al 20 opstaan. Je zou dus al eerst de route waar het mis mee gaat moeten wissen en dàn pas kan je diezelfde route eventueel terug van het kaartje importeren. Wil je héél zeker zijn, neem dan een tweede SD-kaartje mee waar ze eveneens allemaal opstaan. Das dan al een dubbele back-up :wink: Alhoewel ik eerlijk gezegd niet zie wat er mis kan gaan met routes op het kaartje :-? Je kan niks doen aan de inhoud van het kaartje (dus ook niet per ongeluk wissen) vanuit het toestel :wink:

Let wel, als ik ooit een reis van plus 5.000 km ga doen, ga ik er toch voor zorgen dat ik een kleine laptop bij heb. Niet alleen om de routes in back-up bij te hebben, maar vooral om ze te kunnen wijzigen en eventueel nieuwe te maken naargelang de streek en het weer. Maar dit is natuurlijk weer een heel andere discussie :wink:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

Wiedewa

Bericht door Wiedewa »

WimLT schreef:
Let wel, als ik ooit een reis van plus 5.000 km ga doen, ga ik er toch voor zorgen dat ik een kleine laptop bij heb. Niet alleen om de routes in back-up bij te hebben, maar vooral om ze te kunnen wijzigen en eventueel nieuwe te maken naargelang de streek en het weer. Maar dit is natuurlijk weer een heel andere discussie :wink:
Hartelijk dank voor je uitleg WimLT, ben er erg blij mee :grin:
De mens waar ik samen mee ga, heeft zo'ne kleine laptop, en neemt die mee.
Dus ik denk nu alle problemen opgelost te hebben, en ja tuurlijk neem ik 'n 2de SDHC-kaartje als reserve mee.

Hartelijk dank voor je tijd en moeite.

Met Vriendelijke Groet,

Nico
MG Breva 850
ferre10

Bericht door ferre10 »

WimLT schreef:Reservekopie is één ding. Ten tweede zit je met die 20 routes écht op de limiet van de 660 die er max 20 kàn laden :-?
was dat geen 50 :-? :-? :grin: :grin:
greetz
ferre
Mazda MX5 +Garmin Zumo 660
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

ferre10 schreef:was dat geen 50 :-? :-? :grin: :grin:
Nope, das de 550 :idea:

Plaats reactie