2820 met "perfect cradle"

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Chinto

2820 met "perfect cradle"

Bericht door Chinto »

Heeft iemand van jullie toevallig een SP2820 met perfect cradle?
Op mijn onlangs aangeschafte r1200rt staat dus zo'n ding. En de GPS doet het wonderbaarlijk goed. MAAR...die cradle niet. Hij start netjes mee op, maar zodra ik 1manipulatie doe (knopje of scherm aanraken) slaat hij uit...
Doe ik iets fout? Of is dat spul defect?

alvast...dankoewel
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle. :grin:
John
Contacteer:

Re: 2820 met "perfect cradle"

Bericht door John »

Het is toch geen BMW cradle?
Chinto

Bericht door Chinto »

nee hoor, een perfect cradle "red" van waypoint.

En ik kan telkens één keer een knopje indrukken en dan valt die uit!
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle. :grin:
John
Contacteer:

Bericht door John »

Dan waypoint contacteren lijkt me.
Chinto

Bericht door Chinto »

De perfect cradle doet het weer. Bleek een loszittende kabel te zijn.

Maar nu wordt ik geconfronteerd met het volgende probleem:
Als ik oortjes, of mijn intercom aansluit, hoor je een constant gebrom en gezoem! Iemand suggesties? Ook een slecht contact?
(In de auto heeft hij dat niet...)
Chinto

Bericht door Chinto »

UPDATE:

De waargenomen storingen komen dus niet van de GPS, noch van de intercom. Ik heb de GPS namelijk eens stroom gegeven van het "lichtnet" en: zuiver geluid!!! Als ik echter de voeding van de moto gebruik, heb ik ondoenbare storingen! Even mijn auto-tomtom aangesloten...en ja hoor...op batterij doet die het perfect. Echter eens op de moto aangesloten begint hij zo te piepen dat een gehoorbeschadiging niet ver af is!
Ik durf het haast niet te zeggen, maar: ...help! help help :grin:
John
Contacteer:

Bericht door John »

Heel de boel losmaken. Kabels verleggen tot je geen storing meer hebt. Trouwens, wat voor intercom zit er op?
Chinto

Bericht door Chinto »

Er zit een MIP200 op. Maar ik heb ook al getest met gewone oortjes, rechtstreeks op de GPS om zeker te zijn dat het niet van de intercom komt.

Nu is het bijzondere het volgende:
Bij wijze van test heb ik de SP eens voeding gegeven met de connector die voorzien is voor de sigarettenaansteker van de wagen. (en die dus op de stekker aan de zadel van de moto) En ja hoor: STORING.
Alles op dezelfde plaats maar voeding van het lichtnet, en weg is dat gezoem...zelfs perfecte klank.

Ik sluit de Tomtom aan, en geen storing zolang die op batterij werkt. Zodra ik de stekker insteek ... ZOEMMMMMMMMMMM

Ik wil maar zeggen, het lijkt alsof het helemaal niet te maken heeft met de plaats van de kabels. Maar wat dan wel? :-?
John
Contacteer:

Bericht door John »

Als je voeding kort bij de hoogspanning ligt is al genoeg om die storing te krijgen.
Chinto

Bericht door Chinto »

Ik lijk nu echt wel een betweter om John met al zijn ervaring tegen te spreken. Maar ik heb nu al voeding afgetakt rechtstreeks van de batterijen dan de kabel buiten de moto tot op meer dan een meter weg van alles...en nog heb ik dat verdomde gezoem. GPS op dezelfde plaats gehouden maar nu voeding genomen van de batterij van mij vrouw haar moto...opgelost!
Ik mag de kabels eender waar leggen, zodra ik stroom neem van de moto heb ik prijs. Wat kan nu toch in godsnaam zoveel storing veroorzaken? MP3 is perfect, telefoon is perfect. Maar die gebruiken dan ook geen stroomaansluiting van de beemer.
Ik begin al aardig grijs te worden van dit probleem.
Wiedewa

Bericht door Wiedewa »

Koolborstels Dynamo vervangen, zullen wel te kort zijn geworden :shock:

mvg Nico
MG Breva 850
John
Contacteer:

Bericht door John »

Wiedewa schreef:Koolborstels Dynamo vervangen, zullen wel te kort zijn geworden :shock:

mvg Nico
In die richting zal je inderdaad moeten gaan zoeken. Of de hoogspanning die voor de problemen zorgt (kabels, bougiedoppen,...)
Chinto

Bericht door Chinto »

OK. Thanks!
Voor mij is dit forum nog steeds mij toevluchtsoord in moeilijke momenten! :-)
En wat is het dan fijn om te weten dat er altijd wel iemand klaarstaat om een helpende hand uit te steken!

weeral bedankt dus!
Plaats reactie