Garantie Motorhouder Zumo 550

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Toko

Garantie Motorhouder Zumo 550

Bericht door Toko »

Vorige week kreeg ik problemen met de stroomvoorziening in mijn houder,Zumo kreeg geen stroom meer! Ik dacht,geen probleem toestel is een jaar oud en er is 2 jaar GARANTIE!! Vandaag de houder binnen gedaan bij de dealer die vooraf eerst eens belde naar invoerder van Garmin,die wisten te vertellen dat de 2 Jaar GARANTIE enkel op toestel zelf is en niet op de accesoires(de motorhouder)!! Op deze stukken heeft Garmin USA de GARANTIE terug gebracht naar 6 Maanden :-x
BMW R1200 GS Lc Adventure
John
Contacteer:

Re: Garantie Motorhouder Zumo 550

Bericht door John »

Wettelijk is hier 1 jaar. Die USA mannen mogen zeggen wat ze willen, dat pakt hier niet!
jupke

Bericht door jupke »

adhv de ervaringe met garmin verbaasd mij dit een beetje.
alhoewel het in mijn situatie om het toestel zelf ging kreeg ik (een dik jaar buiten garantie) een nieuw toestel !
ik kan mij niet voorstellen dat hier geen compromis op gevonden wordt.
gr rob.
broem..broem..GAAAAZ
Wiedewa

Bericht door Wiedewa »

Voor mij de eerste en gelijk de laatste Garmin 660.
Iets wat met Tommie totaal niet kan staat hier dagelijks beschreven.
Garmin moet in Amerika blijven en daar planten tussen de Indianen, en die eens laten werken met Mapsource.
Volgens mij gingen ze weer seinen met rookwolken :lol:

mvg Nico
MG Breva 850
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: Afbeelding
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
portman

Bericht door portman »

als mijn zümo het definitief begeeft, is het ook gedaan met garmin bij mij. ben nu aan mijn derde garmin, en eigenlijk nog geen enkel foutloos toestel gehad. ben tijdens mijn reis nu de proef op de som aan het nemen en heb ook de tomtom van mijn pa mee. ik had al door dat het kaartmateriaal van garmin (navteq) niet denderend is, maar in vergelijking met tomtom en kaart slaat hij toch wel ferme kemels. en voor ik vertrok heb ik dan nog een nüMaps lifetime update gedaan (de recentste die er was). heb ook al terug batterij eruit mogen gooien (op termijn van 7 dagen). telefoonfunctie werkt ook niet bij mij (niet dat ik het zou gebruiken, maar als het erop zit, mag het wel werken). en dat voor een toestel dat mij indertijd 950€ gekost heeft :cry: .

btw, de motorsteun heeft het ook al laten afweten bij mij. alle pinnetjes waren gecorrodeerd. gelukkig kunnen verhelpen met een beetje op te schuren en WD40 erop. nu behoort dit ook tot de punten van onderhoud wanneer ik de motor kuis. als ik me niet vergis zou die steun iets van een 150 euro kosten. bij garmin moeten ze zich in het vuistje lachen...
Nahoj

Bericht door Nahoj »

spijtig, ik had er nog 1 extra liggen! Maar enkele weken geleden al weggegeven! Had ik het geweten dan had ik hem liever aan jou gegeven! Groeten johanelsie
Opgelet deze jongen is een echte viking
GSA➡️ R80Gs
p@rick

Bericht door p@rick »

r&w&m&l schreef:ben nu aan mijn derde garmin, en eigenlijk nog geen enkel foutloos toestel gehad.
Ben ook aan mijn derde Garmin bezig (2610 - 550 - 660) en nog nooit noemenswaardige problemen gehad. In al die jaren regelmatig updates gedaan, zowel van firmware, kaartmateriaal als Mapsource.
Heb geen aandelen bij Garmin, wil alleen maar even laten horen dat er ook tevreden gebruikers zijn.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Bob

Bericht door Bob »

r&w&m&l schreef:als mijn zümo het definitief begeeft, is het ook gedaan met garmin bij mij.
Ik denk dat hij bij mij zover is : gisterenochtend de Zümo 550 thuis ingeschakeld om een adresje in te voeren en eens te zien hoe ver het van thuis verwijderd is. Dat ging probleemloos. Toen ik een half uurtje later met de moto vertrok was er in de Garmin geen leven meer te krijgen, noch via de aan/uit-toets, noch door hem in de cradle aan de boordspanning te hangen. God weet wat er plots mis is met dat ding, ik heb alleszins niet veel zin om er herstellingskosten voor te betalen.

Nu lees ik hier al wel eens optimistische berichten over "nieuw toestel gekregen, zelfs buiten de garantieperiode", maar 'k weet zelfs niet of men me daar een plezier mee zou doen. Op elke clubrit zie je wel eens een Garmingebruiker plots een andere straat indraaien, er gaat haast geen dag voorbij of ik lees op dit forum wel iets over problemen met updates, ik ben nog altijd niet vergeten hoe Garmin Europe is blijven weigeren mijn (tweedehands) toestel op mijn naam te registreren, enzovoort. Ik denk er eerder aan om de TomTom Urban Rider eens van dichtbij te gaan bekijken.

Zoals PVDK in zijn test over dat toestel schrijft heeft die TomTom ook wel zijn beperkingen, maar op z'n minst wijst de bediening zich enigszins zelf uit. Het is best mogelijk dat er heel wat meer uit een Zümo te halen valt, maar als je daarvoor bij wijze van spreken hogere studies gevolgd moet hebben, dan zijn ze naar mijn mening bij Garmin niet goed bezig.
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - R1250RS - Nu: R1300GSA
p@rick

Bericht door p@rick »

Bob schreef:ik ben nog altijd niet vergeten hoe Garmin Europe is blijven weigeren mijn (tweedehands) toestel op mijn naam te registreren
Met medewerking van de VERkoper kan dit op 1-2-3 afgehandeld worden. Toen ik destijds mijn 2610 doorverkocht, was dit in ieder geval zeer vlug geregeld, gewoon in mooi Nederlands een mailtje naar Formar (Belgische invoerder van Garmin), met de verklaring dat X (ik, verkoper) het toestel met serienummer... (kopie van aankoopfactuur bijgevoegd) had doorverkocht aan dhr. Y, (gegevens van de koper bijgevoegd).
Kort nadien kon de nieuwe eigenaar het toestel op zijn naam registreren op de site van Garmin.
Een vriendelijke mail met duidelijke uitleg (liever twee woordjes teveel dan één woordje te weinig) kan al eens helpen. :wink:
Greetz,

P@trick
John
Contacteer:

Bericht door John »

Het is bij Formar toch wel een beetje gokken of je inderdaad goed geholpen wordt of niet hoor. Ik denk dat ze daar een beetje te groot aan het worden zijn. Vroeger ging er alles veel gemoedelijker aan toe. Heb zelfs ooit tot twee maal toe een nieuw toestel gekregen waarvan het oorspronkelijke uit Italy kwam. De laatste keer echter, door fout van een jong verkopertje bij mijn dealer. Kreeg ik een 2610 terug, ook al had ik duidelijk gezegd dat ik mits opleg een Zumo wou. Uiteindelijk heeft mijn dealer het in orde gebracht maar een telefoontje naar Garmin lukte bij hun enkel als ik via het 090 nummer zou bellen. Ze wilde me via het (dealer) nummer niet te woord staan! Dan heb ik het daar toch anders geweten.

Ooit had ik met registratie van een toestel ook problemen, heb toen Garmin USA gebeld via een 0800 nummer en die vriendelijke dame heeft alles voor mij opgelost. Zonder telefoonkosten :grin:
Bob

Bericht door Bob »

p@rick schreef: Met medewerking van de VERkoper
Yes I know, maar dan moet die VERkoper nog een teken van leven willen geven. Maar da's dan weer een ander verhaal waar een medeforumlid meer van weet.

Maar die registratie is nog het minst van mijn bekommernissen omtrent Garmin. Die toestellen hebben nog een hele hoop "eigenschappen" waar ik niet echt tevreden over ben. Jij leest ook geregeld mee op dit forum, dus mijn bemerking zal je allicht niet echt verwonderen.
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - R1250RS - Nu: R1300GSA
p@rick

Bericht door p@rick »

Bob schreef:
p@rick schreef: Met medewerking van de VERkoper
Yes I know, maar dan moet die VERkoper nog een teken van leven willen geven. Maar da's dan weer een ander verhaal waar een medeforumlid meer van weet.
Dan zal ik dat medeforumlid al zeker niet zijn, want ik weet daar niets meer van :wink:
Bob schreef:Maar die registratie is nog het minst van mijn bekommernissen omtrent Garmin. Die toestellen hebben nog een hele hoop "eigenschappen" waar ik niet echt tevreden over ben. Jij leest ook geregeld mee op dit forum, dus mijn bemerking zal je allicht niet echt verwonderen.
Mensen die hun Zumo veel intenser en veeleisender gebruiken dan ik zullen wellicht ook vaker op een probleem botsen.
Veel hangt natuurlijk af wàt iemand van z'n toestel verlangt, voor mij is het een instrument om me vanaf punt A naar punt B te leiden, en dat langs x aantal vooraf bepaalde viapuntjes. Dat het toestel soms raar herberekent of zo, dat probeer ik zoveel mogelijk te relativeren. Trouwens, welke gps of routeplanner mag je tegenwoordig nog geloven. Ik moest vorige zaterdag naar een bepaalde gemeente in de buurt van Nijmegen (Nederland). De route uit nieuwsgierigheid eens bekeken in Mapsource, Google Maps, rechtstreeks in de de Zumo 660 en op de vaste gps in de auto, ze gaven allevier een redelijk verschillende "snelste route".
Voorts moet ik ook zeggen dat ik geen Bluetooth-headset heb op de moto, ik doe alles bekabeld. Op dat vlak, met de problemen errond en de eventuele oplossingen heb ik dus geen ervaring. Enkel maak ik soms bluetoothverbinding met de gsm.
Ik gebruik de Zumo ook niet voor muziek, daarvoor heb ik de onboard-radio/cd-speler/iPod op de moto.
Greetz,

P@trick
ReeF

Bericht door ReeF »

Mijn 2610 werkte perfect en mijn 550 dito, op de moto bestaat er nix beters.

TomTom is voor huisvrouwen die de Hema zoeken :clown:
I respect your shit. But I don't have an opinion.

Lid enzo bla bla maar fotoke is weg
Bob

Bericht door Bob »

ReeF schreef:TomTom is voor huisvrouwen die de Hema zoeken :clown:
Mag 't ook Blokker zijn ?
Bob
portman

Bericht door portman »

ReeF schreef:Mijn 2610 werkte perfect en mijn 550 dito, op de moto bestaat er nix beters.

TomTom is voor huisvrouwen die de Hema zoeken :clown:
gelukkig hebben we een expert in onze rangen
jakke

Bericht door jakke »

Zoals voorheen al een paar keer aangehaald, heb ik nu mijn tweede Garmin! Eerst een 2720 die, ondanks een steeds weerkerende condensvlek op het scherm, zijn werk feilloos deed. Na een omwisseling, gratis en buiten garantie en zelfs bij een dealer waar ik het toestel niet gekocht had, met een 550 nog geen problemen gehad! Iedereen doet ermee wat hij wil, maar 90 % van de beschikbare updates bij Garmin zijn niet echt aan mij besteed. Wat niet wil zeggen dat ze niet moeten werken natuurlijk! Ik relativeer ook sterk het feit alszou een Garmin-GPS voordurend een foute richting aangeven! Het is ook al eens dikwijls de koppigheid van het ventje dat de GPS volgt. In het begin van mijn GPS-ervaring dacht ik soms ook dat ik de weg beter wist, maar nu volg ik Clair steevast in elke richting! :lol:
Ik mag van dat mens zelfs vreemd gaan!! Nu eens links aanhouden en dan weer eens rechts aanhouden. :lol: :lol:
zelfs waar mijn vrouw bij zit. :clown:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
Toko

Bericht door Toko »

Na 8 weken wachten op antwoorden van de verkoper die iets ging proberen regelen met Garmin heb ik juist te horen gekregen: ¨U houder moet opgestuurd worden naar Amerika en die moeten beslissen over de garantie van u probleem¨ :pig:
3 weken geleden Zelf dan maar eens een mailken gestuurd naar Garmin Belgie,3 dagen nadien kreeg ik al mail terug dat ze mij nieuwe houder gingen opsturen :!: Deze week uit verlof gekomen en de houder zat mooi verpakt in mijn bus :wink:
Thanks Garmin!!
Nahoj

Bericht door Nahoj »

en dus krijgde nen nieuwen gps houder
en verander je maar direkt van motor ook??? 8-)

wat word het?
Opgelet deze jongen is een echte viking
GSA➡️ R80Gs
jantje beton

Bericht door jantje beton »

ik heb dat ook voorgehad afgegeven bij Point 2 dadelijk een nieuwe meegekregen was geen probleem perfekte regeling vind ik :wink:
BEN WEER EENS ONLINE
Toko

Bericht door Toko »

johanelsie schreef:en dus krijgde nen nieuwen gps houder
en verander je maar direkt van motor ook??? 8-)

wat word het?
Da wou straf e Johan!! Nee deze is van een collega die ik aanbied!!
Plaats reactie