Een rustig klein maar fijn toertje, dat meneer Denzel de "Unterinntaler Runde" noemt in zijn fantastisch boek:
Motorrad Touren Ostalpen (isbn 3-85047-761-4, een aanrader voor eenieder die richting oostenrijk en omgeving... tuft ). Runde 23
de route begint in Kufstein, just over de oostenrijkse grens en na enkele mooie kronkels begint het wegeltje richting gasthaus Achleiten:

boven kan je in theorie nog uren verder wandelen, maar met motorkledij niet echt zo'n giller

de wandeling zou eindigen bij de Hintersteiner see, ik heb de tuffer gepakt en rondgereden over een bizar kronkelend asfaltlint en ben onder andere hier blijven stille staan, onbewust werd ik aan Noorwegen herinnerd:

en een beetje verder nog ne keer:

Nu gaat het verder de bergen in, over weinig gebruikte paadjes (detailkaarten zijn vrijwel onmisbaar) richting saulueg:

jammer genoeg was het niet geasfalteerde paadje tot saulueg "gesperrt" en moest ik dus een stevige omweg maken.
Niet getreurd, bleek voor de verandering een fantastisch gooi en smijt baantje tot Wörgl.
Dan gaat de route op de kaart parallel aan de Inn en de autobahn richting Kufstein, in realiteit zie je daar niks van maar
rij je mooi afgeschermd in de groene bergen. Onze meneer Denzel is van de streek, die weet echt wel waar ie moet zijn...
Op de terugweg nog een tolwegeltje genomen, naar de Ackernalm.
met volgend resultaat:

in de andere richting,

en aan de andere kant van de heuvel:

mooi zo.
Detailkaarten voor heel oostenrijk (1:150.000) kan je voor 25euro bij de oostenrijkse automobielklub (ÖAMTC) kopen.
ter info: Denzel heeft ook de nieuwe (22ste) editie van z'n wereldberoemde "Alpenstrassenführer" klaar, is geen slecht cadeau voor
alpen- en motorliefhebbers...
ik zal mezelf maar een paar banden cadeau (moeten) doen...