BMW R 1150 GS totaal verlies

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
RobertGS

BMW R 1150 GS totaal verlies

Bericht door RobertGS »

Hallo GS-fanaten,

wat een fantastisch einde moest worden van een trip rond de Middellandse zee is in Palermo (Italië) abrupt afgelopen. Door een frontale botsing met een Opel Astra is mijn GS gestorven. Ik zoek nu informatie en tips van jullie wat ik nog kan doen met het wrak? Zijn er opkopers, geïnteresseerden, of mensen die weten waar ik met dit wrak kan blijven?

De vork, het stuur, het voorwiel,... en waarschijnlijk nog een aantal andere dingen zijn naar de vaantjes. Spijtig, want de Gs heeft het in de Balkan, het Midden-Oosten en Noord-Afrika prima gedaan, buiten de gekende startproblemen waar niemand wat van begreep.

MVG,

R.

Afbeelding
Afbeelding
Jo De Paepe

Re: BMW R 1150 GS totaal verlies

Bericht door Jo De Paepe »

Dat is pech hebben :-(
DE enige manier om er nog wat van te recupreren,
zelf slopen en de onderdelen verkopen
blok ,boite , zadel , motronic , gasklephuizen,etc....
Dettie

Bericht door Dettie »

spijtig voorval ... hopelijk was er geen, of weinig, lichamelijk letsel ?!
zoals reeds gezegd, zou je de bruikbare delen eraf kunnen halen, foto's nemen en te koop zetten
jakke

Bericht door jakke »

Dan kom jij er nog goed vanaf, als dat een frontale botsing was?? Ik kan het niet zien natuurlijk, maar vraag mij, aan de schade bij het wiel te zien, af wat jij zelf hebt overgehouden aan de klap? Hopelijk niet te erg? :-?
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

Blok, boite, pont, achterwiel, computerdoos, abs module, remklauwen, gasklephuizen, tank, zadel, bag rek etc....zit nog wel wat euro's in zenne, als je geduld hebt en de boel lang genoeg op kapaza of 2dehands zet kun je er nog wel wat van maken, of zelf op zoek gaan naar de beschadigde delen, om te herstellen, maar daar zal je mnder makkelijk aan geraken...kijk eens op de hobbyist, mss valt de herstelling nog mee....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
yoooooh

Bericht door yoooooh »

had ook zo'n 1150gs en had er wat te vrolijk mee rondgereden, met als gevolg ook een perte totale..
een opkoper uit west-vlaanderen heeft 'm in zijn geheel opgekocht voor zo'n 3000 euro, terwijl de schade zo'n 5000 euro was.
heb het es opgezocht, maar niet meer gevonden wie precies dat was. Eventueel zou je een paar adressen bij een schadebureau kunnen opvragen.
Ik herinner me dat mijn VW Golf indertijd ook aan zo'n west-vlaamse opkoper (via de verzekering) was doorverkocht, blijkbaar zittten ze daar wel geconcentreerd...
Succes ermee!
bmw or not, that's the dillemma
RobertGS

Bericht door RobertGS »

Bedankt voor de reacties...

Ik hoop er nog het beste van te maken en zo veel mogelijk euro's uit het wrak te halen.

Wat betreft de lichamelijke letsels mag ik heel erg van geluk spreken. "Een engelbewaarder". "Je bent door het oog van de naald gekropen", zei de spoedarts! Zes hechtingen aan mijn linker scheenbeen met inwendige zwelling, een zware kneuzing aan de rechterknie waar vocht op zit en natuurlijk ook een zwaar whiplash trauma met stekende hoofdpijn tot gevolg. Verder een stram- en stijfheid die me hoofdzakelijk 's morgens 30 jaar ouder maakt dan ik eigenlijk ben.

Greetz,
R.
Plaats reactie