K1200LT - zadel onderhoud

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW K-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Martin
Berichten: 25
Lid geworden op: 17 okt 2004, 22:11
Locatie: Lummen

K1200LT - zadel onderhoud

Bericht door Martin »

Om te beginnen de groeten aan iedereen op dit forum, want ik ben hier nieuw, mijn vraag is eigenlijk het volgende, ik heb onlangs een nieuwe K1200LT gekocht met licht grijs zadel, nieuw is dit prachtig, maar ik heb het gevoel dat dit langzaam begint te verkleuren(donkerder), kan iemand me goede raad geven om dit zadel op de beste manier te onderhouden en met wat, en om zolang mogelijk een nieuw uiterlijk te behouden?
dank bij voorbaat voor uw reactie's en raad.
groetjes
Martin
WilBikeRT
Berichten: 209
Lid geworden op: 29 sep 2004, 17:38
Locatie: Wommelgem

Re: K1200LT zadel onderhoud

Bericht door WilBikeRT »

Martin schreef:Om te beginnen de groeten aan iedereen op dit forum, want ik ben hier nieuw, mijn vraag is eigenlijk het volgende, ik heb onlangs een nieuwe K1200LT gekocht met licht grijs zadel, nieuw is dit prachtig, maar ik heb het gevoel dat dit langzaam begint te verkleuren(donkerder), kan iemand me goede raad geven om dit zadel op de beste manier te onderhouden en met wat, en om zolang mogelijk een nieuw uiterlijk te behouden?
dank bij voorbaat voor uw reactie's en raad.
groetjes
Martin
Beste Martin,
Ik onderhoud mijn zadels met zadelzeep, naar mijn normen een goed produkt. Met een vochtige spons breng je dit aan, de donkere vlekken goed bewerken met het schuim en je zadel krijgt terug zijn oorspronkelijke kleur. Na opdroging opwrijven met een zachte doek.
Het produkt dat ik gebruik is ; 'Prepared Sadle and Leather Soap' van CAR & DAY & MARTIN (made in England), okergele ronde dozen van ongeveer 12 cm doorsnede welke verkrijgbaar zijn in de betere winkels van paardengetuig. Het grote voordeel van dit produkt, je zadel wordt gereinigd, zacht en er NIET glad door... :)

Wilfried.
Lid MCVL - Pluk élke dag - R12RT
Martin
Berichten: 25
Lid geworden op: 17 okt 2004, 22:11
Locatie: Lummen

Bericht door Martin »

Bedankt WilfriedLT ik ga zeker eens op zoek naar dit produkt en ga het zeker uittesten dan, want vind het erg dat het verkleurd. Is nog maar het begin, daarom wil ik het dadelijk bijhouden.
Bedankt
Plaats reactie