Accesoires Rockster

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Lacrimosa
Berichten: 105
Lid geworden op: 26 mei 2005, 08:00
Locatie: Aarschot

Accesoires Rockster

Bericht door Lacrimosa »

Zitten er hier eigenlijk nog veel Rockster rijders en zoja zijn er misschien bij die ervaring hebben met Schnitzer onderdelen?

Ik heb interesse in die motorspoiler, maar heb er zo eigenlijk nog nooit ééntje zien rijden.
Op de foto's van de specials bij Raf's motorshop staat telkens een héél gelijkaardige spoiler maar volgens hun is het geen Schnitzer...
Zou dan graag weten wat het wel is want die Schnitzer spoiler kost €500,- ongespoten (Kohl in Aken)
RUSOR
Berichten: 2326
Lid geworden op: 18 jan 2005, 14:56

Bericht door RUSOR »

http://www.bmw-mc-vl.be/ned/forum/viewt ... winterwerk

He Lacrimosa
Neem een contact met deze op forum... die heeft misschien wat meer info.

GRTS Danny
RoXter
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 feb 2005, 13:51
Locatie: Meise (Vlaams Brabant)

Bericht door RoXter »

Hallo Lacrimosa,

Ik rij ook met een Rockster, momenteel nog geheel in standaard trim, maar ook ben wel geïnteresseerd in een motorspoiler. Wünderlich verkoopt die ook (zie http://www.wunderlich.de - bestelnummer 8110151 (205 EUR) voor eentje dat geschilderd dient te worden en bestelnummer 8110153 (250 EUR) voor een exemplaar in carbon. Spijtig genoeg staan er geen foto's van de carbonversie bij. Misschien vind je daar wat je zoekt.

Greetz,

Alain
Lacrimosa
Berichten: 105
Lid geworden op: 26 mei 2005, 08:00
Locatie: Aarschot

Bericht door Lacrimosa »

Die van Wünderlich heb ik al gezien, maar ik zou graag eentje hebben dat een beetje groter is.

http://www.vtm.be/auto/forum/attachment ... mentid=303

Dit is die van Schnitzer en ik denk wel dat die geweldig knap zou zijn in mat zwart met die originele oranje strepen erop...[/url]
TheViking
Berichten: 182
Lid geworden op: 10 feb 2005, 23:07
Woonplaats: Brugge
Locatie: Brugge
Contacteer:

Bericht door TheViking »

Behalve het klein windschermpje van wunderlich en ook hun stuurverhogingsblokskes is die van mij ook nog in originele staat.
Spoiler vind ik er net iets teveel aan.

in het clubjournaal 2005-03 staat 4 bladzijden verder dan pagina 20 (reclame raf's motorshop) een r1150r met dezelfde mega spoiler welliswaar in een ander kleur.

Ik laat mijn rockster alleszins naked.

Viking.
Met computers gaat alles automatisch maar niks vanzelf !
Vordr
Berichten: 131
Lid geworden op: 09 okt 2004, 10:17
Locatie: Oost-Vl.

rockster

Bericht door Vordr »

Eigenlijk een vraag aan alle rockster rijders: :arrow:

Hebben jullie ook last van de rijwind aan snelheid boven 110 km/u ?
Ik ben iets groter dan 1,80m en heb een klein windscherm van wünderlich laten installeren, het is beter nu, maar toch... . :?

En plat op de benzinetank gaan liggen doe ik niet, dat is goed voor een japans naaimachien. (de moto wel te verstaan - niet een 'babe') :wink:
TheViking
Berichten: 182
Lid geworden op: 10 feb 2005, 23:07
Woonplaats: Brugge
Locatie: Brugge
Contacteer:

Bericht door TheViking »

t'is afhankelijk van achter- of tegenwind.

Ik heb eigenlijk nog geen last gehad van mijn nekspieren. Maar ik voel toch een verbetering nu ik met mijn Systeem V helm rijd. Ik heb ook een scherm gemonteerd voor lange ritten of om op de autostrade te rijden.

ben ook 1m80 en ik vond het zonder schermpje te doen tot aan 110. Rijd je sneller dan begin je de wind wel te voelen. Maar daarvoor heb ik nu net een nakedbike gekocht hé !

Viking.
Met computers gaat alles automatisch maar niks vanzelf !
Lacrimosa
Berichten: 105
Lid geworden op: 26 mei 2005, 08:00
Locatie: Aarschot

Bericht door Lacrimosa »

Ik ben een meter negentig en ik heb "sporadisch" last van de wind. Ik heb helemaal geen scherm gemonteerd (Naked = Naked dus:)

Soms ziet het er windstil uit, rij ik bijvoorbeeld naar Leuven en moet ik bij 110 per uur al vastklampen, en wanneer ik dan een half uurke later dezelfde weg huiswaarts bol dan doe ik zonder veel problemen 160...

Ik denk niet dat een scherm daar veel zal aan veranderen. Wel heb ik minder last met een integraalhelm dan met de System IV van BMW zelf
"Practice does not make perfect, perfect practice makes perfect!"
El Barto
Berichten: 121
Lid geworden op: 16 nov 2004, 18:58
Woonplaats: Haaltert
Locatie: Oost-Vlaanderen

Bericht door El Barto »

Eergisteren ben ik eens tot 175km/h gegaan, en ik moet zeggen: ik had het slechter verwacht. Op de snelsweg rijd ik vaak iets sneller dan mag (zo'n 130 à 140), en dat gaat goed. Tenzij ik die van ons vanachter op zit, want dan krijg ik bij hogere snelheden last van stampen ik de nieren...
Met mijn 1m83 en BMW Integral heb ik het minste last als ik gewoon rechtop zit. Als ik me iets buk, krijg ik wel minder druk van de wind op mijn borst, maar meer gefluit rond mijn oren.
Kwa looks valt het lage ruitje van Wunderlich zeker mee. Ik twijfel ook om het te kopen (spijtig dat ze het niet getint hebben).
R1150R Rockster
R1200C
R45
K100RS CaféRacer
Ducati "Super"monster

Cars : Chrysler 300C - Chrysler Sebring conv. - Clubman Cooper S - Mercury Cougar XR7 conv. 1971
Vordr
Berichten: 131
Lid geworden op: 09 okt 2004, 10:17
Locatie: Oost-Vl.

rijwind Rockster

Bericht door Vordr »

Hmmmmm, wat doe ik dan toch verkeerd ... ik zit toch niet schots en scheef op mijn moto. :shock:

Ik rij bijna dagelijks ongeveer 80km heen en terug naar werk en dat lukt dan wel, maar die enkele keer naar zee of Frankrijk waren wel een marteling.

Hoewel ik van een honda VFR kom, vind ik de Rockster beter, zeker de boxermotor.
Over 3 jaar dan maar een R xxxx S kopen.

Merci voor de reakties :D
Plaats reactie