controle voor trip naar normandie

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
badlook
Berichten: 63
Lid geworden op: 29 mar 2010, 13:15
Woonplaats: kalken

controle voor trip naar normandie

Bericht door badlook »

Wat moet ik allemaal controleren?
Wat is de ideale banden spanning voor en achter, heb alle bakken erop plus passagier.
En wat kan ik nog nakijken voor ik vertrek.

Ik rij van bij mij naar duinkerke via de autosnelweg en ga dan eraf in calais en vanaf daar zou ik gewoon de kust volgen en geen autosnelweg mee nemen tot honfleur ga via boulogne sur mer naar etretat en dan zo naar honfleur via pont de normandie zal zo een 600km zijn.
R90S '75/gillet estafette 500L '51/zundapp 517 '68/kreidler RS '68
tweecilinderke
Berichten: 2545
Lid geworden op: 11 mar 2007, 10:59
Locatie: gentbrugge

Re: controle voor trip naar normandie

Bericht door tweecilinderke »

Veren een beetje harder zetten voor duo en bagage! :wink:
oliepeil nazien (1/2l meenemen)
en vooral veeeeeeel plezier beleven :lol:
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++

sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets :)
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;

clublid
Den Dirk
Berichten: 915
Lid geworden op: 08 aug 2007, 13:18
Locatie: brabant

Re: controle voor trip naar normandie

Bericht door Den Dirk »

1/2 L olie voor 600 km, dat is redelijk pessimistisch... :-( , max 250 cc is meer dan genoeg, zeker als de olie al op peil staat bij vertrek)

600 km is ni veel, en de rit lijkt me een rustig te zijn,bandenspenning is idd belangrijk ( in 't boekske nazien?)
Wees gerust, uwe GS kan dat goed aan!

Het is een mooie streek, hopelijk geluk met 't weer! :wink:
I like my bike!!
tweecilinderke
Berichten: 2545
Lid geworden op: 11 mar 2007, 10:59
Locatie: gentbrugge

Re: controle voor trip naar normandie

Bericht door tweecilinderke »

1/2 L olie voor 600 km, dat is redelijk pessimistisch... , max 250 cc is meer dan genoeg, zeker als de olie al op peil staat bij vertrek)

600 km is ni veel, en de rit lijkt me een rustig te zijn,bandenspenning is idd belangrijk ( in 't boekske nazien?)
Wees gerust, uwe GS kan dat goed aan!

Het is een mooie streek, hopelijk geluk met 't weer!
ik heb inderdaad altijd te veel mee ,met het gedacht misschien een ander uit de nood kan helpen :wink:
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++

sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets :)
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;

clublid
Den Dirk
Berichten: 915
Lid geworden op: 08 aug 2007, 13:18
Locatie: brabant

Re: controle voor trip naar normandie

Bericht door Den Dirk »

Ik ben inderdaad eens uit de nood geholpen door iemand die wel olie meehad....
Maar dat was boven op de Stelvio..toen kreeg ik een icoontje op scherm van olietekort....
ik had nog maar 1500 km gedaan sinds groot onderhoud, dus dacht ik geen olie nodig te hebben voor 2000 km, maar in de bergen durft 'm olie verkruiken blijkbaar, want vorig jaar was het op 2800 m hoogte (Col de la Bonette), maar toen had ik wél olie mee! :wink:
I like my bike!!
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: controle voor trip naar normandie

Bericht door WimLT »

badlook schreef:zal zo een 600km zijn.
Wij doen 's zondags clubritten waar ik zeker zoveel km's én meer mee haal en dan doe ik écht geen speciale check-ups hoor :eye:
badlook schreef:En wat kan ik nog nakijken voor ik vertrek.
Uwen hartslag, want ge zijt precies nog niet veel gewoon :-P :lol: :lol: :lol:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
K1200GT
Berichten: 994
Lid geworden op: 19 mar 2007, 17:36
Woonplaats: Heverlee

Re: controle voor trip naar normandie

Bericht door K1200GT »

badlook schreef:Wat moet ik allemaal controleren?
Wat is de ideale banden spanning voor en achter, heb alle bakken erop plus passagier.
En wat kan ik nog nakijken voor ik vertrek.

Ik rij van bij mij naar duinkerke via de autosnelweg en ga dan eraf in calais en vanaf daar zou ik gewoon de kust volgen en geen autosnelweg mee nemen tot honfleur ga via boulogne sur mer naar etretat en dan zo naar honfleur via pont de normandie zal zo een 600km zijn.
:idea: Dit soort enigszins voor de handliggende dingen staan in de handleiding die je bij je motorfiets krijgt. Dat geeft je een sneller antwoord
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF :twisted: , (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
GSrijder
Berichten: 2330
Lid geworden op: 28 mei 2007, 10:42
Woonplaats: 9200
Locatie: Dendermonde
Contacteer:

Re: controle voor trip naar normandie

Bericht door GSrijder »

WimLT schreef:
badlook schreef:zal zo een 600km zijn.
Wij doen 's zondags clubritten waar ik zeker zoveel km's én meer mee haal en dan doe ik écht geen speciale check-ups hoor :eye:
badlook schreef:En wat kan ik nog nakijken voor ik vertrek.
Uwen hartslag, want ge zijt precies nog niet veel gewoon :-P :lol: :lol: :lol:
:bsstupid:
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
portman
Berichten: 52
Lid geworden op: 07 nov 2008, 16:16

Re: controle voor trip naar normandie

Bericht door portman »

ik weet niet waar je verblijft maar probeer de kust te vermijden, veel kans op regen en zeker regen in de buurt van cherbourg. ik heb afgelopen week 5 dagen op 10 km van bayeux gelogeerd en het weer was niet zo bijzonder (in heel frankrijk trouwens niet volgens météo - zit nu in niort en het regende hier gisteren en deze morgen ook). de bezienswaardigheden maken natuurlijk veel goed.
badlook
Berichten: 63
Lid geworden op: 29 mar 2010, 13:15
Woonplaats: kalken

Re: controle voor trip naar normandie

Bericht door badlook »

ik zou in honfleur verblijven.
Zal daar wel genoeg te vinden zijn om te blijven overnachten.
iemand een goed adres daar?
R90S '75/gillet estafette 500L '51/zundapp 517 '68/kreidler RS '68
RTboy
Berichten: 21
Lid geworden op: 05 apr 2010, 16:51

Re: controle voor trip naar normandie

Bericht door RTboy »

hoi Badlook,

Indien je nog niets hebt gereserveerd waarom rij je dan niet iets verder?
Normandië heeft heel wat te bieden en is echt een motorstreek. Wij landden ooit in Falaise, Hotel de la Poste, een prachtadres. Goede kamers, erg lekker eten en vriendelijke mensen. De motor staat er onder een afdak achter een meer dan 3 meter hoge poort.
In de omgeving vind je mogelijkheden genoeg om je stalen ros te laten 'leven'. Je hebt er parc Normandie Maine met zijn paarden, Suisse Normande met o.a. Pain de Sucre, prachtige rijwegen tussen Falaise en Avranche (met uiteraard wat verder de Mont St Michel) en de fameuze landingskusten die je ooit eens moet gezien hebben. Caen, Avranches, Villedieu, St Lo en St Mère Eglise is zeker een bezoek waard.
Indien je meerdere dagen wil gaan raad ik je aan Honfleur te bezoeken en toch wat verder door te rijden.
Er bestaan roadboeken in de club die je naar ginds leiden via departementales...

Vriendelijke motorgroet,

RTboy :wink:
Frank Beeper
Berichten: 62
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:30
Locatie: Brasschaat

Re: controle voor trip naar normandie

Bericht door Frank Beeper »

En moest ge nu echt in de problemen komen daar laat ge maar via deze weg iets weten of via een Pb, mijn dochter woont daar in de streek en kan, in geval van nood, zeker een aantal zaken regelen.

Vooral genieten, t'is de moeite!
grts
Frank
2003 - 2009 1150 GS
2009 - 1200 RT
BMW Motor Club Vlaanderen lid
badlook
Berichten: 63
Lid geworden op: 29 mar 2010, 13:15
Woonplaats: kalken

Re: controle voor trip naar normandie

Bericht door badlook »

Net terug van normandie!
Zijn via de autosnelweg naar calais gereden en dan de binnen banen via cap blanc nez naar boulogne sur mer naar dieppe.Van calais tot boulogne sur mer zeer mooie banen en mooie landschappen.
Eens daar voorbij niets meer dan enkel bebouwde kommen en geen zee meer te zien.
7 uur onderweg geweest voor 425km de eerste 200km waren zeer fijn maar daarna niet meer.
Dus wie dit ook eens van plan is het beste wat je kunt doen is via calias naar boulogne sur mer en dan de autosnelweg naar Le havre en dan terug langs de kust en dan heb je gans de tijd mooi zicht en mooie baantjes, etretat voor le havre is ook nog de moeite om eens te paseren.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
R90S '75/gillet estafette 500L '51/zundapp 517 '68/kreidler RS '68
Plaats reactie