vals (origineel BMW) alarm op 1150 rt (03/2003)

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
amateurke
Berichten: 222
Lid geworden op: 27 feb 2005, 22:42
Locatie: zemst

vals (origineel BMW) alarm op 1150 rt (03/2003)

Bericht door amateurke »

laatst (en vandaag opnieuw vandaar dat ik er nu over begin) stond mijn brommerke in de volle zon 8) , in t stuurslot en met alarm aan en opeens - zonder aanleiding - ging t alarm af :evil: (niemand in de buurt (behalve ondergetekende natuurlijk) er had zelf geen vogeltje op gescheten en er was geen wind).
Iemand ervaring mee, waar het aan kan liggen of hoe dit verholpen kan worden ? heeft dit met hoge buitentemperaturen te maken ? of is dit een geisoleerd geval ?
ik aarzel om dit alarm nog te gebruiken (en enkel mijn dikke kettingen te gebruiken)
Rij nooit sneller dan je engelbewaarder vliegen kan !
betaburned
Berichten: 161
Lid geworden op: 29 sep 2004, 17:15
Woonplaats: Wijgmaal
Locatie: 'T Leuvense

Bericht door betaburned »

Als u troost. Ik heb dat voor het ogenblik om de 5 voet voor :evil: .

Ze hebben bij het vorige onderhoud de intercom eens moeten verplaatsen achteraan net voor de lichten onder de topcase/zadel & daarbij hebben ze dus ook het alarm verzet & sindsdien niets meer aan te doen.

Na een 4 tal keer binnen te doen gaan ze nu uiteindelijk de detector vervangen (want nog onder garantie!). En hopelijk zal het daarmee opgelost worden want nu is het totaal onbruikbaar, al na een paar minuten in eender welke positie op eender welke plaats (en dus ook in onze ondergrondse parking) is het van da...

Enfin, de monteur van dienst, ... het gebeurt wel meer & hij is niet echt 'wild' van een alarm omwille van alle mogelijke miserie & "het helpt in essentie niet tegen diefstal" want ze zetten hem gewoon in een geluid geisoleerde kamionette !!
Glotetrotting around - R1200 GSA '14.
Patrick V
Berichten: 519
Lid geworden op: 07 okt 2004, 13:11
Locatie: Hageland

Bericht door Patrick V »

Plaats uw motor eens op de middenbok. Als ik mijn motor op de zijpikkel zet en de ondergrond is niet horizontaal dan gaat het alarm bij mij ook af.
Suc6.
R1150RT 2003 SP 2610
Lid van BMW Motor Club Vlaanderen
Een getrouwde man kan rustig zijn fouten vergeten; het is nergens voor nodig om ze met twee te blijven onthouden.
amateurke
Berichten: 222
Lid geworden op: 27 feb 2005, 22:42
Locatie: zemst

Bericht door amateurke »

patrick

stond in beide gevallen op de middenbok. toch bedankt voor reactie

en betaburned uw verhaal klinkt niet echt bemoedigend (magere troost voor mij : bij mij ist minder erg als bij u). courage hé...

echt afdoend is t ni das zjust ma lawaai doet toch altijd vies en t waarschuwt mij als ik in de buurt ben (meestal hang ik em aan de ketting ook
Rij nooit sneller dan je engelbewaarder vliegen kan !
duveltje4
Berichten: 176
Lid geworden op: 22 nov 2004, 23:58
Locatie: Zoersel

Bericht door duveltje4 »

En ik die dacht dat ik alleen was met dat probleem!!!
De mijne is van april 2003 en ik had dat probleem al van in het begin. Eerst dacht ik ook dat het aan de warmte lag, of dat er iemand tegen gestoten had. Maar nee, hij heeft het ondertussen ook gehad in mijn garage, uit de wind, uit de warmte....

Ik ben benieuwd of hier iemand een oplossing zal aanreiken, ik volg dit onderwerp met argusogen!!!! :shock:
WALTER GSAdventure
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 sep 2004, 14:12
Woonplaats: MINDERHOUT
Locatie: MINDERHOUT HOOGSTRATEN

Bericht door WALTER GSAdventure »

Nog niet voorgehad (11-2003). Plaats mc altijd op middenbok. Overlaatst alarm vergeten af te zetten en bleten dat t'em deed. ( sorry voor het Nederlands) :wink:
BMW 1200 GSA, 1150 GSA, nu 1250 GSA VAN 2019
De ene is uiterst LINKS, de andere uiterst RECHTS, en ik zit er op, en laat ze werken.
Koen kapoen
Berichten: 45
Lid geworden op: 28 mar 2005, 14:46

Bericht door Koen kapoen »

:idea: De meeste van die motoralarmen gaan ook af bij een spanningsdaling :arrow: het alarm neemt aan dat er iets met de elektrische installatie van de motorfiets aan het gebeuren is. Als de batterij dus eventjes een spanningsval doormaakt en zichzelf daarna hersteld is het ondertussen al "fluiten" geblazen.
Dat is alvast 1 reden waarom het alarm onverwacht kan afgaan.
Groeten, Koen
b@RT
Berichten: 226
Lid geworden op: 01 okt 2004, 20:23
Locatie: Zuid-Westvlaanderen
Contacteer:

Bericht door b@RT »

Mijn BMW-alarm is van 2001 en werkt feilloos. Hij staat hier de hele dag aan m'n werk, als het al eens afgaat is het wanneer hij op de middenbok staat en door een windstoot van z'n voorwiel op z'n achterwiel kapseist, of omgekeerd. Maar dit is nog maar paar keer voorgevallen.
b@RT, koning der velgen,
GS 1150 Adventure 2004
http://sites.google.com/site/motorreizenbc" onclick="window.open(this.href);return false;
"Born to be mild"
Plaats reactie