repair kit
Moderator: GVN
repair kit
Hallo,
Ik plan enkele ritten in afgelegen gebied op onverharde wegen.
Daarom zou ik graag iets meenemen tegen een lekke band.
heeft er iemand een idee welk de beste repair kit zou zijn voor de banden van een GS1150adv??? (geen noppen)
heeft er iemand ervaring met deze?
http://www.rad.eu/nl/c/p/9652-touratech ... ir-kit.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
heeft er iemand een idee welk de beste repair kit zou zijn voor de banden van een GS1150adv??? (geen noppen)
http://www.rad.eu/nl/c/p/9652-touratech ... ir-kit.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door GSA-GS650 op 13 aug 2010, 22:23, 1 keer totaal gewijzigd.
-
®win
- Contacteer:
Re: repair kit
Ik heb deze:
http://www.safetyseal.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
de originele reparatieveters

http://www.safetyseal.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
de originele reparatieveters

Groet,
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
-
Nahoj
GSA-GS650 schreef:Hallo,
ik heb ook 1ne van RAD maar deze koste wel maar 25€
waarom 90€ betalen dan????
Opgelet deze jongen is een echte viking
GSA
R80Gs
GSA
-
aantzeetje
Ik heb mijn repair kit bij Louis in Duitsland gekocht. Zit in een etui dat perfect onder het zadel past. Kost net geen 15€.
http://www.louis.de/_20be9e260280ce480a ... r=10032076
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
-
Nahoj
en ik heb dezelfde gekocht in drongen RADaantzeetje schreef:Ik heb mijn repair kit bij Louis in Duitsland gekocht. Zit in een etui dat perfect onder het zadel past. Kost net geen 15€.
GSA
R80Gs
GSA
Kan iemand eens uitleggen hoe je het precies moet repareren?
-
Nahoj
kzou zeggen prik je banden lek en lees dan de handleidingbommelaar schreef:Kan iemand eens uitleggen hoe je het precies moet repareren?
gewoon nagel eruit, vrijmaken met rasp, wiek induwen en op druk pompen met gasbommetjes
om het vrij simpel uit te leggen he
maar meer is er ook niet aan
Laatst gewijzigd door Nahoj op 15 aug 2010, 23:40, 1 keer totaal gewijzigd.
GSA
R80Gs
GSA
-
Relax
Als je geen plakspul aan je wiek doet, zal je op een vrij simpele manier weer snel aan de kant staan.
En die wiek dus je d'er ook niet met je vingers in. Vooral opletten dat je, als je ineens doorschiet bij het induwen, er niet helemaal doorgaat. Kan je dada zeggen tegen je wiek en een andere zoeken.
Ik ben trouwens ook aanhanger van het systeem met veters.
En die wiek dus je d'er ook niet met je vingers in. Vooral opletten dat je, als je ineens doorschiet bij het induwen, er niet helemaal doorgaat. Kan je dada zeggen tegen je wiek en een andere zoeken.
Ik ben trouwens ook aanhanger van het systeem met veters.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Even nog een vraagje: Als je die wiek erin duwt, dient dat te gebeuren zoals de letter u of eerder zoals de n?
En ik heb me laten vertellen dat je het netje steeds rond de gasampullen moet doet, dat het anders te koud aan de vingers wordt. Klopt dit?
Merci!
En ik heb me laten vertellen dat je het netje steeds rond de gasampullen moet doet, dat het anders te koud aan de vingers wordt. Klopt dit?
Merci!
-
Relax
Als je 't wil doen als een -u-, dan moet je het ding eerst volledig doorduwen en héél voorzichtig terug trekken. Niet als een -u- dus.
Je steekt de wiek in het oog, flink col aan, in de band duwen, ervoor zorgende dat de twee uiteinden buiten de band blijven. Later drogen en twee uiteinden beetje wegsnijden. Meen ik, 't is erg lang geleden.
Voor de gas: het wordt idd erg koud, maar elke motorrijder (nou ja) draagt toch handschoenen?
Je steekt de wiek in het oog, flink col aan, in de band duwen, ervoor zorgende dat de twee uiteinden buiten de band blijven. Later drogen en twee uiteinden beetje wegsnijden. Meen ik, 't is erg lang geleden.
Voor de gas: het wordt idd erg koud, maar elke motorrijder (nou ja) draagt toch handschoenen?
-
nonkel moto
niet vergeten na het inbrengen de wiek gelijk met de band afsnijden en nadat je de band opgepompt hebt met het gasbommetje rij je naar een pompstation laat het gas er volledig terug af en pomp je de band terug op met gewone lucht
joehoe
-
Shulty
Gewoon uit nieuwsgierigheid........waarom???nonkel moto schreef: laat het gas er volledig terug af en pomp je de band terug op met gewone lucht
Grts
R1150GSA '04
R1200GSA '10
R1200GSA '10
-
mecapuet
Shulty schreef:Gewoon uit nieuwsgierigheid........waarom???nonkel moto schreef: laat het gas er volledig terug af en pomp je de band terug op met gewone lucht
Grts
Ontploffingsgevaar...
Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
-
Nahoj
Ik heb er nooit lijm aan gedaan, nog geen enkel wiek verloren of lekte.mecapuet schreef:ik haal dit er ook niet uitShulty schreef:nonkel moto schreef: laat het gas er volledig terug af en pomp je de band terug op met gewone lucht
Gr, meca.[/quote]
lijm heb ik er ook nog nooit aangedaan!
das een vuile bedoeling vind ik!
GSA
R80Gs
GSA
-
Relax
Goed om weten dat je geen lijm nodig hebt, spaar ik me de plaats van 't potje.
-
Dirk Pauwels
Bij mij is een wiek tzelfde als een veter zenne.... De meeste zijn tegenwoordig al gevulcaniseerd, kant en klaar, maar ik doe er meestal ook nog lijm aan. Die pluggen die in sommige kitjes zitten (indertijd standaard bij BMW bijgeleverd) zijn voor mij onbruikbaar, heb er ooit 2 verknoeid en dan maar een "veter" of wiek gebruikt. die veters werken zeer goed, kun je makkelijk mee rijden tot de band versleten is, of bij een nieuwe band kun je indien je twijfelt aan je reparatie bij de bandenboer en paddestoel laten steken van binnen uit, dus na demontage band.
wieken of veters:
dit lijkt ook een goed systeem, maar wel iets duurder. (vanaf 21 tot 36 euro afhankelijk vd inhoud) Is een soort van sleuteltje dat je in het gat draait en dan afbreekt, lijkt mij het meeste hufter proof....
Verkrijgbaar oa bij Bike design

wieken of veters:

dit lijkt ook een goed systeem, maar wel iets duurder. (vanaf 21 tot 36 euro afhankelijk vd inhoud) Is een soort van sleuteltje dat je in het gat draait en dan afbreekt, lijkt mij het meeste hufter proof....
Verkrijgbaar oa bij Bike design

R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Een tijdje terug, en naar aanleiding van de foto's over de wieken-cursus van Iron Gonzo, heb ik mij ook een set aangeschaft.
Nu staat er bij dat deze wieken niet gebruikt mogen worden bij Autobanden! Ik vraag mij dus af, waarom niet? Worden er daar andere wieken voor gebruikt? Ik heb ooit al wieken laten steken in mijn Autobanden (door een bandenboer) en dat was geen enkel probleem om de band verder te verslijten!
Nu staat er bij dat deze wieken niet gebruikt mogen worden bij Autobanden! Ik vraag mij dus af, waarom niet? Worden er daar andere wieken voor gebruikt? Ik heb ooit al wieken laten steken in mijn Autobanden (door een bandenboer) en dat was geen enkel probleem om de band verder te verslijten!
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black

-
Nahoj
ik dacht dat dit bij wet verboden is om wieken in je autoband te proppen
gerucht??? of de naakte waarheid!!
wie verlost ons van het kwade?
gerucht??? of de naakte waarheid!!
wie verlost ons van het kwade?
GSA
R80Gs
GSA
-
aantzeetje
Ik heb zo een klein dubbel werkend pompje mee en gebruik die gasbonbonnetjes niet. Wiek tot op 1 cm van de band afsnijden en dan met een aansteker in brand steken. door de hitte vulcaniseert die dan met het rubber van je band. Als de vlam tot tegen je band komt gewoon uitblazen. Gebruik dus die lijm niet. Als je dan gaat verder rijden vulcaniseert het verder door de hitte van je band (je kan dat mooi zien als je de band moet vervangen. Aan de binnenkant heeft de wiek een bolletje gevormd dat door de luchtdruk nog eens extra het gat dicht houdt) Die lijm gebruik ik enkel om een autoband te herstellen daar die niet zo warm komt als een motorband.
Let er wel op dat als er een vijs of bout in je band zit dat je die er dan moet uitschroeven. Trek je die er uit dan beschadig je het canvas te veel.
Prettiger is nog als er nog genoeg lucht overblijft om tot een pompstation te rijden en daar de band te herstellen. Hiervoor gebruik ik dan de gasbombommetjes wel. Even als tijdelijk hulpmiddel. Aan pompstastion dan eerst je band volledig leeg laten lopen en met verse lucht oppompen vooraleer aan de herstelling te beginnen. Band extra hard opblazen, de boosdoener er uit, de rasp er in en paar keer over en weer gaan. Dan de rasp er uit en onmiddellijk de wiekhouder er in (moet dus wel al klaar liggen he). Door de grotere druk in je band wordt het gat ook iets groter en is het makkelijker werken vind ik.
Let er wel op dat als er een vijs of bout in je band zit dat je die er dan moet uitschroeven. Trek je die er uit dan beschadig je het canvas te veel.
Prettiger is nog als er nog genoeg lucht overblijft om tot een pompstation te rijden en daar de band te herstellen. Hiervoor gebruik ik dan de gasbombommetjes wel. Even als tijdelijk hulpmiddel. Aan pompstastion dan eerst je band volledig leeg laten lopen en met verse lucht oppompen vooraleer aan de herstelling te beginnen. Band extra hard opblazen, de boosdoener er uit, de rasp er in en paar keer over en weer gaan. Dan de rasp er uit en onmiddellijk de wiekhouder er in (moet dus wel al klaar liggen he). Door de grotere druk in je band wordt het gat ook iets groter en is het makkelijker werken vind ik.
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
-
nonkel moto
door dat het gas gewoon door de band verdwijnt en je na een tijdje(?) terug plat staat.Shulty schreef:Gewoon uit nieuwsgierigheid........waarom???nonkel moto schreef: laat het gas er volledig terug af en pomp je de band terug op met gewone lucht
Grts
ik heb een kleine handpomp bij, kan je zeker tot 4kg pompen
joehoe
-
mecapuet
Een paar goede tips van "aantzeetje" die ik al vergeten was...
Gr, meca.
Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
-
patrick k100
veel te ingewikkeld voor mij heb bij hofman zon spuitbus gekocht,gelukkig nog nie nodig gehad.
R1200GS-K100RT-Peugeot 407SW
-
Nahoj
is ook maar iets tijdelijk he zo schuimspuitbussen
GSA
R80Gs
GSA
Toen ik off road nog tubeless reed heb ik meermaals deze gebruikt: http://www.stopngo.com/products/plugger/1000.asp" onclick="window.open(this.href);return false;
Je trekt hiermee een champignon door het gat en ik ben er steeds zonder problemen mee verder gereden. Super handig, heel snel, compact en zonder lijm. Destijds gekocht voor minder dan 25 EUR.
In plaats van die cartouchen zou ik een electrisch minipompje meenemen. 10-15 Eur in een autoshop.Mijn laatste heb ik zelf voor niks gekregen van de bandenboer destijds, en dat gaat na duizenden kms off road nog steeds mee. Je haalt de plastic behuizing eraf en je hebt iets supercompact en handig. Komt ook van pas als je op het onverhard je banden aflaat en ze daarna terug wil oppompen. FYI: de pompjes van 10 EUR of van 60 EUR hebben allemaal hetzelfde motortje. Laat je dus niet rollen.
Tenslotte een goed bandendrukmeter. Daarvoor kan ik die van touratech wel aanbevelen à 25 EUR: http://www.touratech.com/shops/001/prod ... fd183ca462" onclick="window.open(this.href);return false;
Blijf vooral ver weg van digitale brol als je stevig off road wil rijden. Niet vocht noch schokbestendig...
Enne, die 92 EUR van Touratech is echt wel van de pot gerukt
! Dan koop je beter ineens een nieuwe band!
T
Je trekt hiermee een champignon door het gat en ik ben er steeds zonder problemen mee verder gereden. Super handig, heel snel, compact en zonder lijm. Destijds gekocht voor minder dan 25 EUR.
In plaats van die cartouchen zou ik een electrisch minipompje meenemen. 10-15 Eur in een autoshop.Mijn laatste heb ik zelf voor niks gekregen van de bandenboer destijds, en dat gaat na duizenden kms off road nog steeds mee. Je haalt de plastic behuizing eraf en je hebt iets supercompact en handig. Komt ook van pas als je op het onverhard je banden aflaat en ze daarna terug wil oppompen. FYI: de pompjes van 10 EUR of van 60 EUR hebben allemaal hetzelfde motortje. Laat je dus niet rollen.
Tenslotte een goed bandendrukmeter. Daarvoor kan ik die van touratech wel aanbevelen à 25 EUR: http://www.touratech.com/shops/001/prod ... fd183ca462" onclick="window.open(this.href);return false;
Blijf vooral ver weg van digitale brol als je stevig off road wil rijden. Niet vocht noch schokbestendig...
Enne, die 92 EUR van Touratech is echt wel van de pot gerukt
T