Vraagje lichten en vering R1150RT

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Relax
Berichten: 5688
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Vraagje lichten en vering R1150RT

Bericht door Relax »

Ik rij permanent met m'n mistlichten aan (jaja, ik weet het, maar niemand wordt hierdoor gehinderd én ik val op), maar als m'n duo ook opstapt, gaat het licht wat hoger schijnen en worden tegenliggers de laatste 50 meter toch enigszins gehinderd (als het donker is). Ik kan moeilijk geloven dat dit van de mistlichten is, maar het gewone staat al op de laagste stand. Oplossingen? Moet ik iets aan m'n gewicht doen? Kunnen de mistlichten bijgeregeld worden? Shoot.

M'n vering (achteraan dus) is nagenoeg volledig ingedraaid. Ik ga ervan uit dat dit de wegligging ten goede komt, vooral met duo en bepakking, maar ik raak nu wel snel de grond in bochten, vooral met de middenbok. Normaal?

Tnx.
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Bericht door Iron Gonzo »

of je iets aan uw gewicht moet doen :?
ik ken uw omvang niet :?: :? :lol: :lol:
ik rij met mijn licht iets hoger dan normaal ingesteld.
zo zien ze mij ook goed afkomen.
als alles op het laagste staat en je denkt dat de tegenligger wordt gehinderd pas op de laatste meeters, laat hem maar staan zo.
Ik denk dat dat bij de meeste motoren zo is.
PS: veel automobilisten hun lichten staan ook niet goed.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Bericht door Harald »

Mijn licht staat op de laagste stand, met de dikke stelschroef rechts op uwe cocpit.
Ik doe dit doelbewust en wel om volgende reden.
Op een mooie betonbaan te Mollem ( aan de autokeuring ) was er zo'n blikkendoosrijder zo vriendelijk om alles toe te gooien.
Na dat ik hem vanuit een kleine ooghoek , zijn vet had gegeven zij die kerel doodleuk.
" Meneer ge zijt al heel den tijd aan't knipperen met uw licht achter mij"
T'ja ik had rap door dat het licht op en neer gaat door deoneffenheden in de baan ( betonplaten)
Ik heb mijn licht op de laagste stand gedraaid en sindsdien geen probleem meer.
Wees maar gerust dat ze U zien , of ze u willen zien is iets anders :wink:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Frank K
Berichten: 1692
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:53

Bericht door Frank K »

mijn licht staat ook steeds op laagste stand
heb gemerkt dat anders, bij het in groep rijdend, mijn collega's motorrijders die voor mij zijn, in hun spiegels verblind werden.
er bestaan nog andere "trucs" om gezien te worden
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
amateurke
Berichten: 222
Lid geworden op: 27 feb 2005, 22:42
Locatie: zemst

Bericht door amateurke »

duo op zwaar dieet zetten :lol: (alhoewel dit bij jouw duo niet nodig is lijkt mij) of heliumbalonnetjes vanachter aanhangen :P (da valt op en neemt gewicht weg....
hihi :D
heb je al geprobeerd de vering op hardste stand te zetten (dan zakt em minder door vanachter ? of helpt dat onvoldoende ? eens horen bij bmwgarage achter straffere achtervering (ma da zal ni voor nix zijn...)?
lijkt mij ook raar dat dit van de mistlichten zou komen want die schijnen per definitie breed en laag.
ik veronderstel dat het vooral s avonds last geeft voor andere chauffeurs? eventueel s'avonds zonder mistlicht rijden ?
Rij nooit sneller dan je engelbewaarder vliegen kan !
Relax
Berichten: 5688
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Bericht door Relax »

Was al blij met vier antwoorden, tot ik ze las :evil: :D . 'k Weet nu nog geen kl*ten meer dan tervoren. :)
@R1100RS: mijn gewicht staat buiten kijf. Op een motor moet je imposant overkomen. :)
@Harald: I know the place. Klotebaan. Licht staat al naar beneden, maar met mislicht erbij val ik op. Probleem: wil wel gezien worden, maar niemand verblinden en ik weet niet hoe dat komt.
@Frank K: idem dito, maar ik rij altijd laatst in de groep en met die lichtbom ziet de eerste dat iedereen mee is, gezien de laatste er ook is. :)
@amateurke: dat hoort ze graag :).
Zal de vering zaterdag nog wat aanvijzen, als we in verlof vertrekken .
En ik vertik het van m'n mistlicht af te zetten, er is trouwens een bijkomend licht (16 diodes) achteraan aangekoppeld.
amateurke
Berichten: 222
Lid geworden op: 27 feb 2005, 22:42
Locatie: zemst

Bericht door amateurke »

relax, een heel prettig en veilig verlof gewenst. en veel kms rijgenot.
8)
Rij nooit sneller dan je engelbewaarder vliegen kan !
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Re: Vraagje lichten en vering R1150RT

Bericht door Iron Gonzo »

Relax schreef: Oplossingen? Moet ik iets aan m'n gewicht doen? Kunnen de mistlichten bijgeregeld worden? Shoot.


Tnx.
Je stelt het zelf voor
waarom moet het dan buiten kijf blijven. :lol: 8)
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Relax
Berichten: 5688
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Bericht door Relax »

't Was een voorzet om ingekopt te worden en jij was de eerste. En de laatste. Anders gaan jullie daarmee loos en ik ken die bende hier al wat. :)
pvde
Berichten: 2652
Lid geworden op: 04 nov 2004, 18:11
Woonplaats: Essen -Wildert
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door pvde »

Ik zou nie durven :wink:
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
Plaats reactie