start niet meer......ra ra ra
Moderator: GVN
start niet meer......ra ra ra
Een maand geleden viel mijn zijstandaard van mijne fiets toen ik hem openklapte, heb de moto nog met behulp van andere motard kunnen tegenhouden (oef)
Heel da spel er van gehaald en gestart door eens aan het contact te komen, we rijden nog 250 km en ik plaats de moto voor mijn deur in hartje brugge.
Vanaf nu wie ie niet meer starten, heb intussen het volgende gedaan :
het draadje naar de zijstandaard doorgesneden en samengebracht(overbrugd dus) nu slaat de benzine pomp wel aan
bougie bekeken die stond nat dus heb ik benzine
bougie tegen de massa gelegd en ik heb ook vonk
motor draait rond maar slaat nie aan
ra ra ra waar ligt dit nu aan?
Heel da spel er van gehaald en gestart door eens aan het contact te komen, we rijden nog 250 km en ik plaats de moto voor mijn deur in hartje brugge.
het draadje naar de zijstandaard doorgesneden en samengebracht(overbrugd dus) nu slaat de benzine pomp wel aan
-
wijosatito
Re: start niet meer......ra ra ra
Mss te voor de hand liggend, maar toch ... dodemansknop???
idd té vooe de hand liggend want als die afstaat zie geen lampjes branden en slaat de benzinepomp ook nie aan.
Nog enige suggestie's?
Nog enige suggestie's?
-
Nick
Batterij begint de geest te geven, dus niet voldoende energie om de startmotor volledig rond te krijgen en als dusdanig zijn werk te doen. Jouw motor starten.
Ken uwe moto niet dus eigenlijk lastig wet te zeggen.
Mischien vermelden in het onderschrift, de meeste hebben er 'n Uforie van gemaakt.
Over het probleem kan ik alleen maar uiten dat BMW 'n tijd heeft gehad dat de kabelbinders te vast getrokken waren.
Dit kan tot gevolge hebben dat er 'n kabel door het trillen contact is gaan maken met massa.
Iedere uitlezing zal dan tot verassingen leiden, hoop dat je er wat aan hebt.
mvg Nico
Mischien vermelden in het onderschrift, de meeste hebben er 'n Uforie van gemaakt.
Over het probleem kan ik alleen maar uiten dat BMW 'n tijd heeft gehad dat de kabelbinders te vast getrokken waren.
Dit kan tot gevolge hebben dat er 'n kabel door het trillen contact is gaan maken met massa.
Iedere uitlezing zal dan tot verassingen leiden, hoop dat je er wat aan hebt.
mvg Nico
MG Breva 850
Ik heb de motorfiets gestart met de startkabels van mijn wagen er op en met draaiende motor(van de wagen uiteraard), de startmotor komt heel goed rond maar
geeft zelfs geen kuchje goesting om aan te slaan, heb ook al 4 nieuwe bougie's geplaatst. Kleppen zijn geregeld begin mei.
K ga eens de benzinetank legen en nieuw filter steken( 22,5€)
Het betreft een bmw k 1100 lt van 92
Nog suggestie's aub?
geeft zelfs geen kuchje goesting om aan te slaan, heb ook al 4 nieuwe bougie's geplaatst. Kleppen zijn geregeld begin mei.
K ga eens de benzinetank legen en nieuw filter steken( 22,5€)
Het betreft een bmw k 1100 lt van 92
Nog suggestie's aub?
-
Iron Gonzo
kijk eens of je ontsteking hebt.
dus bougie uitdraaien en op de motorblok leggen (ijzer op ijzer) dan op de startknop drukken en kijken of hij vonkt.
dus bougie uitdraaien en op de motorblok leggen (ijzer op ijzer) dan op de startknop drukken en kijken of hij vonkt.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Meer mogelijkheden zijn:
- Accu-pool zit los
- Stekker onder de naftbak los
- Lambda-Sonde doet niets meer
- Kabel los van Motronic
- Injecteurs blijven open staan, of gaan niet open
- Kabels van de bougie's niet goed aangesloten
- Druk Naftpomp te laag
Is dit allemaal nagekeken, komt de Hall-sensor mischien nog in de buurt, maar da's 'n lastige.
mvg Nico
- Accu-pool zit los
- Stekker onder de naftbak los
- Lambda-Sonde doet niets meer
- Kabel los van Motronic
- Injecteurs blijven open staan, of gaan niet open
- Kabels van de bougie's niet goed aangesloten
- Druk Naftpomp te laag
Is dit allemaal nagekeken, komt de Hall-sensor mischien nog in de buurt, maar da's 'n lastige.
mvg Nico
MG Breva 850
Opgelet met die bougie op het motorblok. Ge moet die zo dicht mogelijk bij het bougiegat leggen, met uwe neus er gaan bijliggen en starten. Als alle goed werkt is uw haar af en ge bloost als een rode appel.
-
John
- Contacteer:
HIhi! een goei Tuurke!arthurost schreef:Opgelet met die bougie op het motorblok. Ge moet die zo dicht mogelijk bij het bougiegat leggen, met uwe neus er gaan bijliggen en starten. Als alle goed werkt is uw haar af en ge bloost als een rode appel.
-
John
- Contacteer:
En van waar zedde artiest?andre bmw schreef:Een maand geleden viel mijn zijstandaard van mijne fiets toen ik hem openklapte, heb de moto nog met behulp van andere motard kunnen tegenhouden (oef)
-
bert111bel
misschien mag je de draadjes niet overbruggen , is het niet mogelijk dat de zijstandaard een contact verbreekt als je hem inklapt ??John schreef:En van waar zedde artiest?andre bmw schreef:Een maand geleden viel mijn zijstandaard van mijne fiets toen ik hem openklapte, heb de moto nog met behulp van andere motard kunnen tegenhouden (oef)
Was K1600 GT 2012 ...Is nu R1200RT LC 2015 - K1200 GT 2007 + zijspan Hannegan
nee nee die maakt een link ipv onderbreken...misschien mag je de draadjes niet overbruggen , is het niet mogelijk dat de zijstandaard een contact verbreekt als je hem inklapt ??
en wat heb je ondertussen al getest en gevonden (of niet gevonden
John schreef: En van waar zedde artiest?
andre bmw schreef:Een maand geleden viel mijn zijstandaard van mijne fiets toen ik hem openklapte, heb de moto nog met behulp van andere motard kunnen tegenhouden (oef)
-
Dirk Pauwels
Een bougie die vonkt en eentje die vonkt zoals het zou moeten is een groot verschil...Mengsel onsteekt niet want de bougie staat nat, dus onstekingsprobleem. Check bobijn(en) en halgevers, mss voor de hand liggend maar zekeringen al gechecked? Vooral die vd motronic?
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
en al nieuws??????????
Wel gasten, die mens stelt een serieuze vraag............
om dan opnieuw met dat gejammer af te komen van uw neus dicht tegen het bougiegat te leggen en dan te starten om dan er uit te zien als een rode appel.....wat heeft die man in godsnaam aan zo een uitleg
probeer ook eens mee te redeneren om zijn probleem op te lossen, je mag natuurlijk grappig uit de hoek komen maar
hou het dan liefst eerst een beetje serieus tot het probleem opgelost is of wanneer het een baggatel blijkt te zijn, alle lof voor wat humor!!
ik geloof(de) zeker dat hier een paar goei techniekers bij zijn die goede raad kunnen geven
het enige (helaas) wat ik hierover kan zeggen: wanneer de startmotor bij het starten nog flink zijn werk doet om de motor vlot rond te krijgen, tijdens die startpoging, is het onnodig startkabels te gebruiken, gewoonlijk wil dit zeggen dat er geen batterijprobleem is. Voorwaarde is dus wel: de startmotor moet het geheel vlot kunnen blijven ronddraaien.
Normaal herken je, of hoor je het wel, dat de batterij een beetje door de knieën gaat als je een batterijprobleem hebt.
om dan opnieuw met dat gejammer af te komen van uw neus dicht tegen het bougiegat te leggen en dan te starten om dan er uit te zien als een rode appel.....wat heeft die man in godsnaam aan zo een uitleg
probeer ook eens mee te redeneren om zijn probleem op te lossen, je mag natuurlijk grappig uit de hoek komen maar
hou het dan liefst eerst een beetje serieus tot het probleem opgelost is of wanneer het een baggatel blijkt te zijn, alle lof voor wat humor!!
ik geloof(de) zeker dat hier een paar goei techniekers bij zijn die goede raad kunnen geven
het enige (helaas) wat ik hierover kan zeggen: wanneer de startmotor bij het starten nog flink zijn werk doet om de motor vlot rond te krijgen, tijdens die startpoging, is het onnodig startkabels te gebruiken, gewoonlijk wil dit zeggen dat er geen batterijprobleem is. Voorwaarde is dus wel: de startmotor moet het geheel vlot kunnen blijven ronddraaien.
Normaal herken je, of hoor je het wel, dat de batterij een beetje door de knieën gaat als je een batterijprobleem hebt.
KREIDLER 50 (1982-1985);HONDA CX500E (1985-2000);HONDA NTV650 Deauville (2000-2010);BMW K1200RS (2010-....)
VESPA 50special '74 (2010-....)
toch alle lof voor diegene die het goed menen en de goede raad die al is gegeven !!

KREIDLER 50 (1982-1985);HONDA CX500E (1985-2000);HONDA NTV650 Deauville (2000-2010);BMW K1200RS (2010-....)
-
Synchro Bob
- Contacteer:
Ik deel Danny's frustratie.Danny schreef:en al nieuws??????????
Iemand heeft een probleem met zijn motor en doet beroep op onze hulp. De leden van het forum proberen (naar beste vermogen) te helpen. En dan komt er na 3 maanden nog geen enkele feedback. Tenzij de vraagsteller het heeft opgegeven en zijn K gedumpt.
Synchro Bob
"Vive somnia, non somniare vitam"
R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
Ben alleen maar nieuwsgierig en we kunnen altijd iets bijleren he Bob, 't is een kleintje effe een post te plaatsen en de actuele staat of bevindingen effe te melden.Ik deel Danny's frustratie.
Iemand heeft een probleem met zijn motor en doet beroep op onze hulp. De leden van het forum proberen (naar beste vermogen) te helpen. En dan komt er na 3 maanden nog geen enkele feedback. Tenzij de vraagsteller het heeft opgegeven en zijn K gedumpt
Beste,
Ik heb overlaatst hetzelfde meegemaakt na een beetje extra electrische toebehoren geplaatst te hebbenop de batterij.
Alles werkt normaal, lampen branden, benzinepomp werkt, starter draait maar motor slaat niet aan, groot vraagteken.
Na lang zoeken en stap voor stap terug afbreken wat ik geplaatst had, heb ik vastgesteld dat het gewoon de rechter flankafdekking (plastiek deksel) tegen de baterijkabels duwde die ik geplaatst had,waardoor er een slecht contact was tussen de mototronic(die blok boven de batterij) en de batterij, zonder zijdeksel was het probleem er niet en als ik dit wel terugplaatste had ik het probleem terug.
Kijk dus eens na of dit nog steeds op de juiste plaats zit zoals voorzien; ik kan je garanderen dat het echt niet veel nodig heeft om niet meer te werken.
Ik heb overlaatst hetzelfde meegemaakt na een beetje extra electrische toebehoren geplaatst te hebbenop de batterij.
Alles werkt normaal, lampen branden, benzinepomp werkt, starter draait maar motor slaat niet aan, groot vraagteken.
Na lang zoeken en stap voor stap terug afbreken wat ik geplaatst had, heb ik vastgesteld dat het gewoon de rechter flankafdekking (plastiek deksel) tegen de baterijkabels duwde die ik geplaatst had,waardoor er een slecht contact was tussen de mototronic(die blok boven de batterij) en de batterij, zonder zijdeksel was het probleem er niet en als ik dit wel terugplaatste had ik het probleem terug.
Kijk dus eens na of dit nog steeds op de juiste plaats zit zoals voorzien; ik kan je garanderen dat het echt niet veel nodig heeft om niet meer te werken.
De theorie die hier achter schuilgaat klopt wel maar de stekker op de stuurdoos is er eentje die tegen de druk van enkele zijdeksels kan en eens vast dan moet je hem ontgrendelen wil je hem los krijgen.kan je garanderen dat het echt niet veel nodig heeft om niet meer te werken.
Als je een klem op een batterij slecht (lees onvoldoende) vast zet dan is dat natuurlijk ambetant maar vooral gevaarlijk... heb er zo al meer dan ene zien fikken...
Het probleem is niet die klem zelf of een slechte aansluiting aan de baterijpolen, maar wel degelijk de plaatsing van het blok boven op de baterij, als deze door het ene of het andere een beetje omhoog geduwd word werkt de boel niet meer, vraag me niet de logica erachter want die heb ik nog niet gevonden.
Euh spreken we ook over een 1150GS???
't enige wat ik me kan voorstellen bij 't plaatsen van de kap over het gesklepheuis en injecteur etc... is dat je de stekker van de benzinepomp raakt en dat daar iets niet goed zit. als je dat deksel erop duwt kan je in de verste verte de motronic, batterij of eventuele ABS module en sturing toch niet raken...
aangezien je zegt draait rond maar start niet...
de hoofdkabelboom ligt links ipv rechts dus dat kan ook geen probleem zijn, weet natuurlijk niet hoe hard jij duwt

't enige wat ik me kan voorstellen bij 't plaatsen van de kap over het gesklepheuis en injecteur etc... is dat je de stekker van de benzinepomp raakt en dat daar iets niet goed zit. als je dat deksel erop duwt kan je in de verste verte de motronic, batterij of eventuele ABS module en sturing toch niet raken...
aangezien je zegt draait rond maar start niet...
de hoofdkabelboom ligt links ipv rechts dus dat kan ook geen probleem zijn, weet natuurlijk niet hoe hard jij duwt
-
Synchro Bob
- Contacteer:
Moest er een slecht contact probleem zijn met de Motronic module dan was er ook geen ontsteking en/of injectie.
Dat is niet het geval volgens onze zwijgzame vriend André. Die heeft ontsteking en benzinetoevoer en toch start de motor niet.
Wij, techneuten, zijn sterk geïnteresseerd iets te leren over zo'n geval. Maar als je geen feedback krijgt....
Dat is niet het geval volgens onze zwijgzame vriend André. Die heeft ontsteking en benzinetoevoer en toch start de motor niet.
Wij, techneuten, zijn sterk geïnteresseerd iets te leren over zo'n geval. Maar als je geen feedback krijgt....
Synchro Bob
R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96