Garmin voor apple
Moderator: GVN
Garmin voor apple
Ik heb een zumo 550 en wil graag routes downloaden via computer. Dit lukt niet met apple i mac.
Weet er iemand of dit mogelijk is?
Groetjes, Fonne
Weet er iemand of dit mogelijk is?
Groetjes, Fonne
Re: Garmin voor apple
Ikzelf heb een Apple iMac met daarop RoadTrip (de Mac-variant voor Mapsource). Routes downloaden en uploaden naar de Zumo lukt wel, maar de eerlijkheid gebiedt me wel te zeggen dat ik dat allemaal toch liever met mijn windows-laptoppie doe. Wellicht de macht der gewoonte, ik deed het al jaren onder windows vooraleer de Mac-software beschikbaar was.
Greetz,
P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
P@trick
-
aantzeetje
Neem eens een kijkje op http://forum.gps.nl/. Daar staat genoeg informatie over Mapsource en Mac. Denk dat je je kaarten moet converteren voor de Mac. Ook deze tool viodt je op het gps forum.
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
-
moh_fan
- Contacteer:
-
Wulf
Volledig akkoord, Roadtrip is een ramp, BaseCamp is beter maar toch nog voor verbetering vatbaar.moh_fan schreef:RoadTrip is een vreselijk programma!
Het programma BaseCamp werkt vele malen beter (lees sneller).
2003-2011 F650-R1100GS-C1-R1150RT-K1200GT-R1200GS'04-HP2 Mega Moto
2011-...R1200GS '04
2011-....Trek Madone...
2011-...R1200GS '04
2011-....Trek Madone...
-
louis2m
- Contacteer:
Road Trip is inderdaad een erg simpel aftreksel van het PC MapSource maar, ik heb er toch 17 goed werkende routes mee weten te maken voor mijn 6300 Km lange Gibraltar Tour. Alleen het vinden van de Hotel adressen is een Grime. Enerzijds omdat de Hotels en/of Booking.com het niet nauwgezet weergeven en anderzijds dat het zoekprogramma v adressen in RoadTrip veel te beperkt is. Maar ik heb begrepen dat MapSource niet meer ge-updated zal worden en dat we allemaal BaseCamp moeten gaan gebruiken.... Mooi Winterklusje!
Klopt als een bus.
Basecamp een pak sneller dan Roadtrip en veel handiger om routes naar de Zumo over te laden
Als ik vroeger met de Roadtrip werkte,dan veranderde ik eerst de naam van gdb naar GPX om dan pas naar de Roadtrip te brengen.
Nu is dat niet meer nodig in Basecamp.
Dan ook nog is een software update voor de Zumo gedaan want da was ook weeral hoognodig.
Enfin,Basecamp & Roadtrip nu ook op de MacBook Pro gezet i.p.v. alleen maar op de Imac want deze zaterdag ga ik toch eens deelnemen aan da cursuske GPS da ze gaan
geven in "Antwerp Motor Store".
Kwestie van voorbereid te zijn
Grtz
Geert
Vandaag dus cursuske bij "Antwerp Motor Store" gedaan i.v.m. zelf routes te kunnen maken.
Zit hier wel mé een dik problemeke.
Basecamp & Roadtrip staan wel op MacBook Pro maar als ik een adres wil zoeken wordt dit dus niet ondersteund.
Dus,wil ik de kaarten online ontgrendelen en dan begint het probleem pas.
Waar vind ik in Gods naam de Product Key/Coupon Code???
K heb al verschillende codes geprobeerd,ingelogd,geregistreerd....maar zonder succes....
Al eventjes verder gezocht via verscheidene fora en blijkt dat ik een 25 cijferige code moet ingeven om m'n kaarten online te kunnen ontgrendelen(unlocking).
Waar vind ik deze 25 cijferige code
Weet iemand hier een antwoord voor want zou toch zelf ook graag willen proberen om routes te maken...
Bedankt op voorhand
Grtz
Geert
Zit hier wel mé een dik problemeke.
Basecamp & Roadtrip staan wel op MacBook Pro maar als ik een adres wil zoeken wordt dit dus niet ondersteund.
Dus,wil ik de kaarten online ontgrendelen en dan begint het probleem pas.
Waar vind ik in Gods naam de Product Key/Coupon Code???
K heb al verschillende codes geprobeerd,ingelogd,geregistreerd....maar zonder succes....
Al eventjes verder gezocht via verscheidene fora en blijkt dat ik een 25 cijferige code moet ingeven om m'n kaarten online te kunnen ontgrendelen(unlocking).
Waar vind ik deze 25 cijferige code
Weet iemand hier een antwoord voor want zou toch zelf ook graag willen proberen om routes te maken...
Bedankt op voorhand
Grtz
Geert
...Allé,nog wa verder gefoefeld en blijkbaar is alles in orde en krijg ik dit : "Successfully unlocked map(s) for device."
Dus de "unlock maps" & "retrieve unlocks" is dus gelukt maar toch werkt mijn zoekfunctie(verrekijkertje of bovenaan "zoeken" ) nog steeds niet.
Kan geen lokaties of adressen opzoeken via "Basecamp" en ook niet via "Roadtrip".
Nu weet ik het ook niet meer...
Iemand met Apple hier meer ervaring mee???
Grtz
Geert
Dus de "unlock maps" & "retrieve unlocks" is dus gelukt maar toch werkt mijn zoekfunctie(verrekijkertje of bovenaan "zoeken" ) nog steeds niet.
Kan geen lokaties of adressen opzoeken via "Basecamp" en ook niet via "Roadtrip".
Nu weet ik het ook niet meer...
Iemand met Apple hier meer ervaring mee???
Grtz
Geert
Amai,sjust op een forum gelezen dat,als ik de "City Navigator NT Europe V9",wil gebruiken dit eerst best via een Windows computer oplaadt en dan via "Map Convertor" alles moet omzetten en kopiëren om dit op Apple te kunnen laten draaien.
Misschien dat 't ook lukt met die "Lifetime update" maar dan moet je weeral extra betalen om Uw kaarten te kunnen verkrijgen.
Merci "Garmin" om dit alles zo ingewikkeld te maken.
Tenzij er iemand nog een andere oplossing heeft want zonder mogelijkheid om adressen of plaatsen te zoeken kan m'n toch geen degelijk routes maken?
Bedankt op voorhand.
Grtz
Geert
Misschien dat 't ook lukt met die "Lifetime update" maar dan moet je weeral extra betalen om Uw kaarten te kunnen verkrijgen.
Merci "Garmin" om dit alles zo ingewikkeld te maken.
Tenzij er iemand nog een andere oplossing heeft want zonder mogelijkheid om adressen of plaatsen te zoeken kan m'n toch geen degelijk routes maken?
Bedankt op voorhand.
Grtz
Geert
Bij een Lifetime-update wordt automatisch de juiste versie (Mac of Windows) binnengehaald.Geert KR schreef:Amai,sjust op een forum gelezen dat,als ik de "City Navigator NT Europe V9",wil gebruiken dit eerst best via een Windows computer oplaadt en dan via "Map Convertor" alles moet omzetten en kopiëren om dit op Apple te kunnen laten draaien.
Merci "Garmin" om dit alles zo ingewikkeld te maken.![]()
Bedankt op voorhand.
Grtz
Geert
Greetz,
P@trick
P@trick
-
moh_fan
- Contacteer:
Ik schreef het reeds eerder...Geert KR schreef:Tenzij er iemand nog een andere oplossing heeft want zonder mogelijkheid om adressen of plaatsen te zoeken kan m'n toch geen degelijk routes maken?
De zoekfunctie van BaseCamp is even iets waar je aan moet wennen.
Eerlijkheidshalve moet ik bekennen dat ik in het begin ook niets kon vinden...
BaseCamp, maar ook RoadTrip, werkt met meerdere invul-parameters: Zoeken / Nabij / Met
Die parameters dien je met zorg te kiezen, anders vindt het programma maar moeilijk hetgeen je zoekt.
Voor Brasschaat: Zoeken ➛ Steden / Nabij ➛ Andere plaats... ➛ Brasschaat
Heb je een exact adres dan kun je de straatnaam invullen in Zoeken ➛ Adres / Nabij ➛ Andere plaats... ➛ Brasschaat / Met ➛ Horstebaan
In het begin ervaar je deze methode wellicht als omslachtig. Het is echter zoals zo vaak, een kwestie van wennen.
Suc6Rmee!