FF voorstellen en wat vraagjes
Moderator: GVN
FF voorstellen en wat vraagjes
T is dankzij "Bij" dat ik jullie vond... leuk! Ben sinds enkele maanden trotse eigenaar van een R850R. Tweedehands gekocht, model '97.
3 vraagjes aan de specialisten hier! Ten eerste blijft het contactslot, bij het gebruik van het stuurslot, vaak "hangen". Lees: krijg het niet makkelijk terug uit de sluitstand.
Ten tweede "rammelt" m'n leuke beesje wel veel als ik schakel... en niet altijd vind ik onmiddellijk de juiste versnelling (vooral bij snel optrekken). Iemand informatie? (Er staan btw 77dkm op de teller) En ten laatste heeft er iemand toevallig zijkoffers te koop??!
Alvast heel erg bedankt voor jullie evt. reacties!!!
3 vraagjes aan de specialisten hier! Ten eerste blijft het contactslot, bij het gebruik van het stuurslot, vaak "hangen". Lees: krijg het niet makkelijk terug uit de sluitstand.
Ten tweede "rammelt" m'n leuke beesje wel veel als ik schakel... en niet altijd vind ik onmiddellijk de juiste versnelling (vooral bij snel optrekken). Iemand informatie? (Er staan btw 77dkm op de teller) En ten laatste heeft er iemand toevallig zijkoffers te koop??!
Alvast heel erg bedankt voor jullie evt. reacties!!!
Een dag niet gelachen... is een dag niet geleefd (S. Smeets)
-
- Berichten: 1511
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 18:37
- Locatie: Meise (vl-Brabant)
- Contacteer:
Ik heb een R850R van dat tijdperk gehad.
1) Sleutel: Je moet de druk op het slot wegnemen door het stuur een beetje heen en weer te bewegen tijdens het ontgrendelen
2) Rammelen: Klongs en klangs bij het schakelen zijn normaal bij een boxer. Het is een kunst om zonder te veel schokken op te schakelen. De vraag is wat je bedoelt met rammelen...
3 Zie rubriek "gezocht"
R1150GS
1) Sleutel: Je moet de druk op het slot wegnemen door het stuur een beetje heen en weer te bewegen tijdens het ontgrendelen
2) Rammelen: Klongs en klangs bij het schakelen zijn normaal bij een boxer. Het is een kunst om zonder te veel schokken op te schakelen. De vraag is wat je bedoelt met rammelen...
3 Zie rubriek "gezocht"
R1150GS
Synchro Bob
"Vive somnia, non somniare vitam"
R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
"Vive somnia, non somniare vitam"
R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
-
- Berichten: 9612
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36
welkom op dit forum
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
- Berichten: 190
- Lid geworden op: 23 feb 2005, 10:05
- Locatie: N 00 E 32
Rammelen
Wat bedoel ik met rammelen?
Vorige week zaterdag was ik een toertje gaan rijden en is het ne keer of drie voorgevallen dat em echt volledig tussen versnellingen valt... met een enorm RRRRRRRRR geluid... (vandaar R850R mss? ) En op een gegeven moment na enkele lange, snelle bochten wil ik terug vertrekken en schakelde hij effe echt niet. Toen gestopt, geschrokken en effe gewacht. Daarna niks meer gemerkt.
K ga es wat gerichter schakelen zoals bananatuffer aangeeft. En het eens melden bij m'n komend klein onderhoud.
Wat is zo een normale onderhoudsprijs voor dit soort moto? Groot en klein?
Vorige week zaterdag was ik een toertje gaan rijden en is het ne keer of drie voorgevallen dat em echt volledig tussen versnellingen valt... met een enorm RRRRRRRRR geluid... (vandaar R850R mss? ) En op een gegeven moment na enkele lange, snelle bochten wil ik terug vertrekken en schakelde hij effe echt niet. Toen gestopt, geschrokken en effe gewacht. Daarna niks meer gemerkt.
K ga es wat gerichter schakelen zoals bananatuffer aangeeft. En het eens melden bij m'n komend klein onderhoud.
Wat is zo een normale onderhoudsprijs voor dit soort moto? Groot en klein?
Een dag niet gelachen... is een dag niet geleefd (S. Smeets)
-
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 28 mar 2005, 14:46
Re: Rammelen
Ik ga van de veronderstelling uit dat je op dat moment niet aan het rijden was en vannuit stilstand naar 1 wou schakelenR850R schreef: wil ik terug vertrekken en schakelde hij effe echt niet.
gelijktijdig koppeling trekken en schakelen werkt altijd, trukje geleerd van de dealer
PS: welgekomen,welgekomen,welgekomen
Groeten, Koen
Tuurlijk had dat gekund maar effe de puntjes op de spreekwoordelijke i... ik reed al en wilde naar 2e schakelen en dat deed ie niet... Zeer belangrijk dat ik het juist vertel! En van da schakelen heb k ook al es gehoord... kei raar dat je dat moet doen
Nee serieus... ik vertrok... bolde en wilde naar 2e en dat ging niet... wat noe???
Nee serieus... ik vertrok... bolde en wilde naar 2e en dat ging niet... wat noe???
Een dag niet gelachen... is een dag niet geleefd (S. Smeets)
Ik ben ook in het bezit geweest van een R850Rvan '97, menne grijze geschelpte , had voordien een Honda CX500. Die reed en schakelde als een naaimachientje.
Heb mij enorm moeten aanpassen aan de versnellingsbak van de BMW. Dacht in het begin ook dat er iets met de versnellingsbak mis was, op aanraden van een mechanieker van BMW verstand op nul gezet en met klink en klonk erbij de versnellingen er in geramd.
Misschien heb jij ook van die aanpassingsproblemen
Heb mij enorm moeten aanpassen aan de versnellingsbak van de BMW. Dacht in het begin ook dat er iets met de versnellingsbak mis was, op aanraden van een mechanieker van BMW verstand op nul gezet en met klink en klonk erbij de versnellingen er in geramd.
Misschien heb jij ook van die aanpassingsproblemen
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
Het kan zijn als je soms afschakeld dat de bak niet luisterd gas dicht koppeling lossen en dan opnieuw afschakelen wel met koppeling in.
Als ja dan op zone moment stil staat is het wat getaffel om hem in 1 of 0 te krijgen dit is gewoon super dit is BMW leren mee leven (ne wee of lajf) of hoe zegge ze da.
Het vergt wat aanpassing maar als je het gewoon bent is het SUPER
Als ja dan op zone moment stil staat is het wat getaffel om hem in 1 of 0 te krijgen dit is gewoon super dit is BMW leren mee leven (ne wee of lajf) of hoe zegge ze da.
Het vergt wat aanpassing maar als je het gewoon bent is het SUPER
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 25 apr 2005, 15:04
-
- Moderator
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:51
- Locatie: Dikkelvenne
- Contacteer:
Kan ook zo : je voet lichtjes laten rusten op je schakelpookje, koppeling langzaam laten komen en hij valt er vanzelf in...Explicarmelo schreef:Tip om hem vanuit stilstand in 1e te zetten, want dat doet mijn GSje ook niet altijd meteen:
duw je moto een beetje vooruit terwijl je je schakelpookje indrukt, gegarandeerd succes.
Groetjes
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
segis R850R of moetek "triumph" zeggen
Ge zij me nenBMW op schok en daar zit nu eenmaal een BMW boit bij die ge met de nodige schakelgeluiden moet bedienen
Ik heb ook efkes moeten aanpassen maar ge zijt da rap gewoon. Na nen tijd let ge der ni meer op en dan gaat da vanzelf
Ge zij me nenBMW op schok en daar zit nu eenmaal een BMW boit bij die ge met de nodige schakelgeluiden moet bedienen
Ik heb ook efkes moeten aanpassen maar ge zijt da rap gewoon. Na nen tijd let ge der ni meer op en dan gaat da vanzelf
2 klepper enkel nog voor plezier ritjes
R80RT (verkocht)
R100GS in biekes kleuren (verkocht)
R80TIC project
R100GS PD
R80RT (verkocht)
R100GS in biekes kleuren (verkocht)
R80TIC project
R100GS PD