Belachelijk,

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Jo De Meyer
Berichten: 23
Lid geworden op: 15 okt 2004, 07:30
Locatie: Sint-Niklaas

Belachelijk,

Bericht door Jo De Meyer »

Deze wil ik jullie echt niet onthouden.

Deze middag onderweg naar huis moet ik even stoppen bij de beenhouwer.
Ik rijd de straat in zie 10meter voorbij de zaak 2 vrije parkeerplaatsen. ik rij vlot achteraan in de laaste,
kom in één beweging tot stilstand,klap de zijstandaard uit laat de gs naar links vallen op de poot, zwaai elegant m'n
rechterbeen over het zadel en loop de slagerij binnen. Dat was het plan zo doen we dat al 20 jaar.
Vandaag had diezelfde zijpoot een ander plan! We beginnen even op nieuw

Ik rijd de straat in zie 10meter voorbij de zaak 2 vrije parkeerplaatsen. Ik rij vlot achteraan in de laaste,
kom in één beweging tot stilstand,klap de zijstandaard uit laat de gs naar links vallen KNAL op de klinkers.
Hierbij krijg ik een duuw aan de binnenkant van mijn linkerbil, raak uit evenwicht en beland op mijn rug midden
in de winkelstraat. Ik sta snel op sleur mij een breuk aan de moto en stap de slagerij binnen.
Gelukkig was de parkeerplaats niet voor de vitrinne(20 man daarbinnen) maar één koppel had het toch zien gebeuren. Gaat het meneer?
waarop ik " ja hoor ik stap altijd zo af" :)
Die valbaren waren een goede investering.

groeten
jo
Wannes
Berichten: 56
Lid geworden op: 27 nov 2006, 21:53
Locatie: Belsele

Re: Belachelijk,

Bericht door Wannes »

Oeps,

Zo moe gewerkt :grin:

Grts Johan
UpJohn
Berichten: 966
Lid geworden op: 30 jun 2007, 23:43
Locatie: Ninove

Re: Belachelijk,

Bericht door UpJohn »

Gaat het meneer? waarop ik " ja hoor ik stap altijd zo af"
:lol: :lol: :thumright:
Lucifer
Berichten: 60
Lid geworden op: 28 sep 2010, 15:37
Locatie: Rijmenam

Re: Belachelijk,

Bericht door Lucifer »

Die valbaren hebben hun geld weeral opgebracht.

Bwa, denk dat iedereen wel zo is iets genants meemaakt in zijn motorcarriere :wink:.
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Re: Belachelijk,

Bericht door Harald »

Heb mijne GS vorige week ook neer gelegd.
Kom op het werk, doe de garage open en rij binnen op die verdomd gladde vloer.
Stap af, wil het beest op bokken en dan plots, .......
Mijn voet schuift van de natte middenbok, ik verlies mijn evenwicht en de GS valt van mij weg.
Ik kan hem mooi neer leggen ipv hem te laten valen.
Rond lopen, zijpoot uitklappen en terug recht zetten.
Niemand iets gezien...... :oops:
2e poging,......... gelukt :lol:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Shulty
Berichten: 1447
Lid geworden op: 06 okt 2004, 23:55
Woonplaats: Gooreind / Wuustwezel
Locatie: Gooreind / Wuustwezel

Re: Belachelijk,

Bericht door Shulty »

Vorig jaar...Han-sur-Lesse....plein vol terassen...goed weer....twijfel waar ik hem ga parkeren....daar?...neeje, toch maar daar....of nee...hier sta ik in feite goed....GS laten kantelen...geen weerstand.....oei, kantelt wel heel ver door...shit, shit, shit.....standaard vergeten.....bats...tegen de grond....evensnel de GS terug recht....

5 terassen verder gaan zitten... :oops: :oops: :oops:

:eye:
R1150GSA '04
R1200GSA '10
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Belachelijk,

Bericht door Koppel!! »

YOO

's Just, ik stond erbij, naar u aan 't kijken, me aan 't afvragen wat ge nu eigenlijk feitenlijk aan 't doen waart, kortom, 't was een koddig zicht :mrgreen: :mrgreen:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
demito
Berichten: 930
Lid geworden op: 29 aug 2005, 09:07
Woonplaats: Overijse
Contacteer:

Re: Belachelijk,

Bericht door demito »

Tsja, ik ben eergisteren nog eens op mijn doos gegaan met het slot nog door mijn voorwiel :oops: Niet de eerste en ook nie de laaste keer denk ik...
BMW 1150 GSA - KTM 640 Adventure - KTM 990 Adventure - Husqvarna 701 enduro
Afbeelding
RBee
Berichten: 2201
Lid geworden op: 20 aug 2005, 23:54
Locatie: Wilrijk

Re: Belachelijk,

Bericht door RBee »

Shulty schreef:Vorig jaar...Han-sur-Lesse....plein vol terassen...goed weer....twijfel waar ik hem ga parkeren....daar?...neeje, toch maar daar....of nee...hier sta ik in feite goed....GS laten kantelen...geen weerstand.....oei, kantelt wel heel ver door...shit, shit, shit.....standaard vergeten.....bats...tegen de grond....evensnel de GS terug recht....

5 terassen verder gaan zitten... :oops: :oops: :oops:

:eye:
Ik heb ze er 14 dagen geleden nog over horen praten, ik wist toen niet dat dat over u was natuurlijk. :mrgreen:
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
GSrijder
Berichten: 2330
Lid geworden op: 28 mei 2007, 10:42
Woonplaats: 9200
Locatie: Dendermonde
Contacteer:

Re: Belachelijk,

Bericht door GSrijder »

In Frankrijk van 't zelfde. We ( Carlo51, Zino en ik ) komen de col de Madeleine af, zien een leuk terras, parkeren de moto en ik laat hem opzij gaan, ook zonder zijstandaard uit te klappen. Vermits hij volbeladen was had ik Zino zijn hulp ff nodig om hem terug recht te krijgen ( de moto wel te verstaan ).
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
Shulty
Berichten: 1447
Lid geworden op: 06 okt 2004, 23:55
Woonplaats: Gooreind / Wuustwezel
Locatie: Gooreind / Wuustwezel

Re: Belachelijk,

Bericht door Shulty »

RBee schreef: ik wist toen niet dat dat over u was natuurlijk. :mrgreen:
Wou dat eigenlijk zo houden.... :roll:
R1150GSA '04
R1200GSA '10
John
Berichten: 4594
Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
Woonplaats: Essen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Belachelijk,

Bericht door John »

Dat is bij al wel jaaaaren geleden, maar toch...
Had indertijd een Black Bomber Honda(CB450). Met het lief achterop een ritje Frankrijk.
Komen we ergens aan een meer aan putje zomer. Het strand of wat er voor moest doorgaan afgeladen vol volk.
En toendertijd gingen alle kopjes om als er een motor kwam aangereden, geloof me!
En omdat al die kopjes richting ondergetekende gingen werd uiteraard den deze zijn ego gestreeld (wat had je anders gedacht! :mrgreen: )
Dus den deze, (na eerst zijn lief te laten afstappen) zette zijn parkeerbeweging in met een zwaai van zijn rechterbeen over dat BB gedoe.
En hoe raad je het! In al zijn ufforie vergat hij dus dat zijpikkeltje! :roll:
(ben daarna ook maar wijselijk ergens anders gaan zitten :clown:
Jo De Paepe
Berichten: 3237
Lid geworden op: 28 sep 2004, 00:07
Woonplaats: Gent
Locatie: Gent, België

Re: Belachelijk,

Bericht door Jo De Paepe »

Had indertijd een Black Bomber Honda(CB450).
Toeme , nonkel had toen ook al goede smaak :grin:
R 1200 GS Triple Black
R75/5
[url]http://www.picasaweb.google.com/depaepejo1[url]
Jo De Paepe
Berichten: 3237
Lid geworden op: 28 sep 2004, 00:07
Woonplaats: Gent
Locatie: Gent, België

Re: Belachelijk,

Bericht door Jo De Paepe »

Yep,
ook eens een stunt gedaan :-?
reed vroeger dikwijls met bergbottinen type Meindl, kom bij een dealer de parking opgereden met R1100RT. Stop en wil voetje zetten , maar mijn dubbelgeknoopte veter was achter mijn vitesse pookje blijven zitten.
Voor de rest moet ik er geen tekeningske bij maken zeker.

Positief was , de wisselstukken waren binnen handbereik :mrgreen:
R 1200 GS Triple Black
R75/5
[url]http://www.picasaweb.google.com/depaepejo1[url]
Den Dirk
Berichten: 915
Lid geworden op: 08 aug 2007, 13:18
Locatie: brabant

Re: Belachelijk,

Bericht door Den Dirk »

Man, man, man, ben ik content dat ik dit lees!
Een paar jaren geleden idem ito :
Wegens plotse regenbui rij ik onder boom aan linkerkant van de weg, en stap ik af...
Pikkel dus vergeten en ik en moto de grond op :-(
Groot geluk daarbij was wel dat de moto in de graskant viel en dus geen schade opliep aan stuur, de valbaren hebben ook goed geholpen toen!
Bij deze ben ik blij dat ik me 'ge-out' heb ... :eye: :wink:
( Nu durf ik ook zeggen dat ik de laatste 18 jaar al 3x tegen de grond gegaan ben wegens vergeten schijfremslot... :cry: :oops: , mijn moeder noemde mij steeds 'verstrooide professor' , nu weet ik waarom... :wink: ))
Nu kom ik liever in aanraking met de grond tegen 0 km/u dan tegen 50, of 100/u!
I like my bike!!
Geert_GS
Berichten: 407
Lid geworden op: 07 apr 2009, 20:40
Locatie: tegen het Mechelse stadje

Re: Belachelijk,

Bericht door Geert_GS »

Ach.
Zoals al eerder vermeld,iedereen zal zo eens iets meemaken.
Twee weken geleden de autoloze zondagsrit op een woensdag aangevat,samen met het vrouwke.

Was efkes verkeerd gereden en wild mij draaien,was een hellend wegske dus besloot ik om een oprit te gebruiken als keerpunt.
Gevolg,na tot stilstand te komen tracht ik mijn linkervoet op de grond te zetten maar de ondergrond lag iet dieper dan verwacht.
De moto kantelt naar links en ik tracht de moto en het vrouwke terug recht te trekken.
De zwaartekracht besliste anders en ik zei het vrouwke da ik de moto niet meer kon houden.

Amai,was ze rap om van de moto te springen en hem mee recht te duwen.
Ik heb dus veel geluk gehad en moest hem dus niet neerleggen dankzij haar hulp.
Chris Wils
Berichten: 524
Lid geworden op: 29 jul 2005, 21:21
Woonplaats: Gierle
Locatie: Antwerpen,Gierle

Re: Belachelijk,

Bericht door Chris Wils »

Ook jaren geleden,met de R1100RS,ik had hem enkele weken,reed naar een klein treffen aan de kust,op de E40 net voorbij Gent even stoppen voor een koffie,en parkeer de motor dicht bij de ingang,zodat ik hem kan zien staan (en natuurlijk ook de andere gasten in de Carrestel konden hem zien staan)Ik zet hem op de zijpikkel met het stuurslot op. Na de koffie kom ik buiten, stap op,zet de motor recht,en net wanneer ik goed en wel recht sta vergeet ik dat het stuurslot nog opstaat, dus kan ik het stuur niet draaien en duik er letterlijk langs de andere kant af. Motor terug rechtgezet,en maar snel vertrokken (de andere gasten in de Carrestel hadden het ook gezien) sindsdien zet ik het stuurslot niet meer op als hij op de zijpikkel staat.
Salu.
Chris.
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: Belachelijk,

Bericht door WimLT »

LT ook al neergelegd door zijpikkel gedoe :roll: Nu, als je hem om te beginnen al niet uitklapt ... ik klap hem wel degelijk uit, maar doordat er niks van blokkeringsysteem op die BMW-pikkels zit eenmaal je hem teneinde hebt geduwd, klapt ie bij het minste vooruit rijden door hellingetje of wat dan ook even vrolijk weer ver genoeg terug om heel dat spel om te laten vallen. Stom systeem. Laatst nog voorgehad bij naar Moena rijden aan een naftstation - waar anders, hé. Effe afgeleid door Rusor, waarschijnlijk toch ook niet 100% vooruit geduwd, afgestapt en lap ! ! ! Gelukkig heeft de LT van die leuke vleugeltjes waardoor je geen schade oploopt :roll:

Steeds in eerste zetten wanneer je de zijpikkel gebruikt is een nuttige tip omdat daardoor het verrijden al wordt vermeden, maar dan moet je hem in de eerste plaats wél uitklappen natuurlijk !
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Den Dirk
Berichten: 915
Lid geworden op: 08 aug 2007, 13:18
Locatie: brabant

Re: Belachelijk,

Bericht door Den Dirk »

Zo heeft mijne maat ook zijn RT1150 zien vallen..
Wegens startprobleem rijdt hij naar hersteller( moto was gestart met kabels) , daargekomen stopt hij op de inrit die serieus naar beneden gaat , omdat hij moto niet durfde af te zetten, liet hem draaien, zet 'm op zijpikkel, en stapt naar beneden..
Acher hem rolt de moto naar beneden over zijne pikkel en boenk de grond op...kon hij ineens een nieuwe spiegel bestellen!
I like my bike!!
Werner Von C.
Berichten: 4288
Lid geworden op: 25 mar 2006, 22:21
Woonplaats: Grimbergen
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Re: Belachelijk,

Bericht door Werner Von C. »

Ik hoop dat ze in Bornem niet meelezen want ze zouden sommige , eerder geposte verhalen, nu wel eens in een andere context durven interpreteren... :clown:
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Relax
Berichten: 5688
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Belachelijk,

Bericht door Relax »

:grin: Ik post hier nooit dat soort gevoelige informatie.
demito schreef:Tsja, ik ben eergisteren nog eens op mijn doos gegaan met het slot nog door mijn voorwiel :oops: Niet de eerste en ook nie de laaste keer denk ik...
Been there, done that.
Volleywedstrijd in sporthal van school. Geen cafetaria. Snel naar dichtsbijzijnde drankgelegenheid. De rest met auto's, ik met motor. Ik wilde eerst zijn. Vergat schijfremslot. Nog eerst. Rest reed zich verloren in de kleine straatjes van Huizingen.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Re: Belachelijk,

Bericht door Iron Gonzo »

openlucht zwembad in Vianden
de parking is nogal schuin, eigenlijk te schuin...
er was 1 klein vlakke boord waar we op geparkeerd stonden.
eens gedaan met de fun in het zwembad, sprongen we op de moto.
we moesten 180° draaien.
vrouwtje zat al achterop...ik vertrek...keer...snelheid iets te traag...wil voet nog uitzetten, maar zaten al over het kantelpunt en plok daar lagen we.
gelukkig geen van beide pijn gedaan, maar een moto die eigenlijk ondersteboven ligt terug rechtzetten op zo een schuin vlak was niet van de poes.
uiteindelijk gelukt met ons 2tjes snel terug er op en wegwezen.
vermoedelijk zal wel iemand het gezien hebben, maar toch zagen ze onze schaamrode wangen niet in de helm
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
GertH
Berichten: 136
Lid geworden op: 27 feb 2009, 23:10
Woonplaats: Zonhoven
Locatie: Limburg

Re: Belachelijk,

Bericht door GertH »

Geert KR schreef:Ach.
Zoals al eerder vermeld,iedereen zal zo eens iets meemaken.
Twee weken geleden de autoloze zondagsrit op een woensdag aangevat,samen met het vrouwke.

Was efkes verkeerd gereden en wild mij draaien,was een hellend wegske dus besloot ik om een oprit te gebruiken als keerpunt.
Gevolg,na tot stilstand te komen tracht ik mijn linkervoet op de grond te zetten maar de ondergrond lag iet dieper dan verwacht.
De moto kantelt naar links en ik tracht de moto en het vrouwke terug recht te trekken.
De zwaartekracht besliste anders en ik zei het vrouwke da ik de moto niet meer kon houden.

Amai,was ze rap om van de moto te springen en hem mee recht te duwen.
Ik heb dus veel geluk gehad en moest hem dus niet neerleggen dankzij haar hulp.
Dik chance gehad Geert, dat madam mee was EN dat ze niet achterop bij de Louis zat :lol: ! Sorry maat, kon ik niet laten liggen.

Allez, nu we toch bezig zijn: ik heb mijne moto vorig jaar bovenop Penser Joch (of Jaufenpas, weet het al niet meer) ook gecontroleerd "moeten" laten vallen. Met net iets te enthousiaste snelheid aangekomen op de parking, iets te snel willen afremmen, gedraaid voorwiel (naar links) en daardoor duikt de moto naar rechts. Ik kon hem natuurlijk niet meer houden, enkel nog "begeleiden". Zo cool als ik kon zijpikkel uitgeklapt en spel terug rechtgezet, met de hulp van een vriendelijk Duitse motard. Toch maar afgezien van de koffie, en na kort klapke met diene motard mijn biezen gepakt. :lol:

G
zeiler1
Berichten: 82
Lid geworden op: 12 mei 2006, 09:59
Locatie: oelegem

Re: Belachelijk,

Bericht door zeiler1 »

zalig onderwerp...
Ik ben indertijd ns goed gevallen met mijn K75...was vergeten het stuurslot los te doen...twee korte rondjes gedraaid, en dan boem, pinker kapot....gelukkig geen kat te zien!
k75c => r850r=>r1200rt '95 => r1200rt '08
Dirk Pauwels
Berichten: 4703
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Belachelijk,

Bericht door Dirk Pauwels »

Dat gebeurd mij nu nooit zie, stilstaand omvallen.....ik val er altijd af aan behoorlijke snelheden.....

mijne maat had net zijne nieuwe ducati, stopt om te plassen, (trillingen zijn slecht voor de blaas), moto op zijpikkel. Rijdt er een camion voorbij, met redelijk wat windverplaatsing, motor waait om, greppel in....De greppel stond wel droog, maar mijne maat had wel een natte broek.... :grin:

Ik had ook nen Duc, (900SS) met automatisch inklappende pikkel...geparkeerd aan de GB, na een tijdje zie ik dat er zo een ambetante puber op mijne moto is gaan zitten, dus loop buiten om die gast te leren dat dat hetzelfde is als aan iemand anders zijn madam zitten, diene gast verschiet, springt van de moto en aangezien de pikkel ingeklapt was....gelukkig had ik nog rooie verf van de laatste keer dattem tegen de grond gelegen had :rabbit:

In mijn jeugdjaren een zundap met volledige fostham kuip...zo een waar je met je knieen in zat....Eerste ritje, stop aan T stuk, wil voetje zetten maar kuip in de weg...kon al beginnen met de boel te herspuiten.....

Ik was ooit aan een GS800 bezig, wielen eruit, stond netjes in balans op de middenbok, geen steunen gezet, ah nee was nie nodig....Stoemp ik tegen diene moto, gevolg moto gaat naar voor, midden bok klapt in, en GS land met een klap op zijn (vergroot) carter....nie simpel om da terug op de midden bok te krijgen zonder wielen zenne....

Moto van een remorque halen, ook simpel zou je denken....Niet als die moto met een verroeste ketting en roestige schijven staat, dan rolt ie moeilijk. Dus ik geef daar een goeie ruk aan naar achter. Stond op een motoremorque, dus open frame, was aant regenen, da balkje waar ik op stond was nat, dus ik schiet daar af met de moto in mijn pollen, moto eerst op mij, dan op de grond... Ook plezant zenne....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Plaats reactie