Men bestelle:
- een stukje aluminium bij Touratech:

01-053-0050-0 Topcase bracket Standard. Prijs: 93€ (gratis levering via RAD). Dit is een universele set waarbij je zelf de gaten nog moeten boren voor je type moto.
Het alternatief is 01-053-0058-0 Topcase bracket for R1200 GS/Adventure maar die kost bijna dubbel zoveel.
- Een waterdichte, stofdichte, stootvaste, etc.. koffer.

Ik heb gekozen voor de HPRC 2500, qua afmetingen komt die overeen met de Pelican Case 1550. Ik heb even overwogen om de HPRC2600 te nemen, maar die zag er iets te lomp uit om vanachter op de moto te hangen. Al die kisten van verschillende fabrikanten zijn hetzelfde, maar Pelicases zijn de duurste. Een ander alternatief is B&W.
Prijs ben ik vergeten, Rond de 140€ dacht ik.
Eens men al dat nieuw speelgoed in huis heeft, begin ge er in te zagen en te boren

De alu plaat van de Touratech houder heb ik een beetje moeten inkorten om schoon op die kist te passen. In de kist heb ik gaten moeten boren om die houder aan te bevestigen. De koffer heeft een levenslange garantie... maar die zijt ge dus wel kwijt als ge erin boort.

De Touratech houder bevestigen op de motor:

En de "plaat" bevestigen aan de kist. Ik heb er een goeie laag siliconen tussengedaan om de kist waterdicht te houden. Alle boutjes heb ik ook met loctite vastgezet tegen het lostrillen.

Ik ben natuurlijk vergeten een foto te trekken van de plaat die aan de kist hangt.

Et voila. Een topkoffer die levenslang meegaat en overgezet kan worden op andere moto's. De kist is ook voor andere dingen te gebruiken natuurlijk. Totale kostprijs <250€ . Voor dat geld vindt ge geen topkoffer tegenwoordig.