Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.
Heeft hier al iemand ervaring mee. Ik moet de rechter koffer ( grootste ) demonteren omdat er een scheur zit aan de zijdelingse bevestigingsklem. Indien het binnenwerk eruit is kan ik er evt een inox plaketje in reveteren, andere oplossingen steeds welkom.
Some people learn to ride a GS, others are born to !! You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
Tec7 om de scheur te dichten of het inox plaatje mee te bevestigen.
Dat de koffer scheurt is op zich al niet normaal dus wil ik het binnen werk er eens uit.
Misschien is de scheur toesmelten dmv een zware soldeerbout een optie.
Some people learn to ride a GS, others are born to !! You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
GSrijder schreef:Tec7 om de scheur te dichten of het inox plaatje mee te bevestigen.
Dat de koffer scheurt is op zich al niet normaal dus wil ik het binnen werk er eens uit.
Misschien is de scheur toesmelten dmv een zware soldeerbout een optie.
een goed uitgeruste carrosserier kan plastiek lassen.
dan is het ook stevig en mooi gedaan
Zeppe schreef:Niet onmiddellijk een oplossing,
maar een vraag :
Hoe is die scheur ontstaan ? Koffer gevallen of aangereden of geleidelijk gekomen?
suc6 met de herstelling
Dat is de vraag. Geconstateerd na een week toeren in de Alpen. De koffer was niet overladen en de moto is zeker niet gevallen op die koffer. De andere kant, linker heeft de moto even op de koffer gelegen door het vergeten uitklappen van de zijpikkel en daar is niks aan.
IRON GONZO schreef:een goed uitgeruste carrosserier kan plastiek lassen.
dan is het ook stevig en mooi gedaan
Dat is een goeie optie Bart. Nu nog effe op zoek.
Achteraan de koffer vind je 4 inox kruis schroeven.
Die houden het schuifmechanisme op hun plaats.
Deze 4 schroeven dus losmaken.
De 4 metalen plaatjes die op en neer schuiven los haken en dan kan je de twee uitschuibare delen uit elkaar halen.
Indien je een plaatje achter de scheur wil monteren moet je natuurlijk wel letten op de plaats die het schuifmechanisme nodig heeft.
Succes ermee
Als 't nie lukt komt ge d'er maar eens mee naar Aalst ...
johanelsie schreef:Rony je mag dan eens in het hol van de leeuw gaan zeggen dat dendermonde beter is!
Mister Gijzegem (bij Dendermonde !!???), gij moest nog een CDken hebben zeker ...
ja ik moet er 1dezer omkomen als het past voor u he!
ik sta met de vroegen dus om 14uur ben ik helemaal voor jou!
je moet maar iets laten weten dan he
trouwens ik ben niet bang van een sjarlotje
integendeel ik lust ze wel