Optimate

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW K-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
LucB
Berichten: 86
Lid geworden op: 20 apr 2007, 12:38
Locatie: Stekene

Optimate

Bericht door LucB »

Wou vandaag mjn K1200 gt aan de optimate (4) hangen maar blijkbaar lukt dit niet op de manier zoals dat kon met de RT1150 :?: (gewoon de stekker inpluggen aan de zijkant).
Hoe moet ik dit aanpakken met de K ?
xantingo
Berichten: 604
Lid geworden op: 12 feb 2006, 21:37
Woonplaats: Wechelderzande
Locatie: Antwerpen / Wechelderzande
Contacteer:

Re: Optimate

Bericht door xantingo »

De K1200GT werkt met een Canbus systeem en die herkent de batterijlader niet.
Je moet dus de Optimate rechtstreeks aan de batterij aansluiten.
Bij het toestel hoort normaal gezien een kabel die je aan de batterij kan monteren, daarop kan je de Optimate rechtstreeks inpuggen.
Bij mijn moto ligt die kabel gereed onder het zadel (zie foto).

Afbeelding
Afbeelding ...R1200RT... Afbeelding Afbeelding.....
Dirk Pauwels
Berichten: 4703
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Optimate

Bericht door Dirk Pauwels »

dergelijke postings gaan we nog vaker zien passeren denk ik......zoekfunctie zou hier al veel uitleg over kunnen geven.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
st1100
Berichten: 931
Lid geworden op: 02 okt 2007, 12:45
Locatie: Mechelen

Re: Optimate

Bericht door st1100 »

Dirk Pauwels schreef:dergelijke postings gaan we nog vaker zien passeren denk ik......zoekfunctie zou hier al veel uitleg over kunnen geven.
Waarom ,volgende week gaat het terug 5°C zijn en ook een plaske regen om het zout in de riolering te spoelen. Dan zijn we weer vertrokken :grin: :grin:
LucB
Berichten: 86
Lid geworden op: 20 apr 2007, 12:38
Locatie: Stekene

Re: Optimate

Bericht door LucB »

st1100 schreef:
Waarom ,volgende week gaat het terug 5°C zijn en ook een plaske regen om het zout in de riolering te spoelen. Dan zijn we weer vertrokken :grin: :grin:
Ik vrees dat het er nog niet inzit volgende week en dat de brommer nog wat aan de optimate kan blijven hangen.
De voorbije week al 3 x de auto moeten pakken ipv de K :-x
Maar in deze omstandigheden is het echt niet te doen.
(PS gelukkig was de batterij van de K heel wat vlotter bereikbaar dan die van de RT1150 om de optimate aan te hangen en @ Xantingo: thx voor de tip)
Plaats reactie