richtprijs R1100RS
Moderator: GVN
richtprijs R1100RS
Hoi,
Iemand wil op mijn auto een BMW R1100RS inruilen.
Wat is een realistische prijs voor een R1100RS van 2000 met 26000km op de teller??
Thx
Iemand wil op mijn auto een BMW R1100RS inruilen.
Wat is een realistische prijs voor een R1100RS van 2000 met 26000km op de teller??
Thx
The sky is the limit, everything between is possible
Re: richtprijs R1100RS
Hangt er vanaf wat de gek er wil aan besteden.
RS = weinig populair model, het gaat slecht op de occasiemarkt en de RS doet het nog slechter... enkel bougieke, dankzij veel lulpraat op diverse fora krijgt men dat aan de straatstenen niet gesleten.
Ik zou 't eens bekijken, toestand motor(technisch en uiterlijk), opties; topkoffer, koffers, volle kuip, ABS, pakdrager...
3000 tot 4000€ zal 't wel doen de hierboven genoemde dingen in acht genomen, de km's vindi k niet zo belangrijk en zijn met dat soort km tellers ook niet te vertrouwen, tellers zijn makkelijk te vervangen voor 25€.
RS = weinig populair model, het gaat slecht op de occasiemarkt en de RS doet het nog slechter... enkel bougieke, dankzij veel lulpraat op diverse fora krijgt men dat aan de straatstenen niet gesleten.
Ik zou 't eens bekijken, toestand motor(technisch en uiterlijk), opties; topkoffer, koffers, volle kuip, ABS, pakdrager...
3000 tot 4000€ zal 't wel doen de hierboven genoemde dingen in acht genomen, de km's vindi k niet zo belangrijk en zijn met dat soort km tellers ook niet te vertrouwen, tellers zijn makkelijk te vervangen voor 25€.
-
Iron Gonzo
http://www.bmw-motorrad.be" onclick="window.open(this.href);return false;
naar tweedehands gaan en daar zal je wel ergens een R1100RS vinden
dan is vergelijken gemakkelijker
ook op http://www.2dehands.be" onclick="window.open(this.href);return false; staan RSen
zo vind je beter uw weg en kan je rap een gemiddelde maken
naar tweedehands gaan en daar zal je wel ergens een R1100RS vinden
dan is vergelijken gemakkelijker
ook op http://www.2dehands.be" onclick="window.open(this.href);return false; staan RSen
zo vind je beter uw weg en kan je rap een gemiddelde maken
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
jvsoelen
- Contacteer:
Danny schreef:Hangt er vanaf wat de gek er wil aan besteden.![]()
RS = weinig populair model, het gaat slecht op de occasiemarkt en de RS doet het nog slechter... enkel bougieke, dankzij veel lulpraat op diverse fora krijgt men dat aan de straatstenen niet gesleten.![]()
Bah,bah Danny wat een goedkoop praatje wat je daar op dit correcte Forum naar voren breng.
Hij vroeg om een advies/richtprijs en niet om .......
Ik ben er erg goed in thuis, maar jij kunt tellers etc. leveren voor € 25,00 , toe man en kom eens terug met een GOED advies.
Mvgr. J.v.Soelen
Een BMW R1100RS rijder.
-
MiGSel
- Contacteer:
Dus jij bent er goed in thuis maar je kunt geen teller van een R1100RS vervangen?jvsoelen schreef:Ik ben er erg goed in thuis, maar jij kunt tellers etc. leveren voor € 25,00 , toe man en kom eens terug met een GOED advies.
Ik zie helemaal niks fout in wat Danny vertelt, klopt helemaal.
3000 à 4000 euro voor zo'n RS in goede staat is zeker niet gek.
Salut,
Michel
-
Kries
4000 euro voor een R1100RS?? (ongeacht het bouwjaar en aantal kms)
Dan moet je wel een goede zot vinden. De R1150RS twin spark gaat met moeite meer in B.
Jammer, want het zijn fantastische motorfietsen en quasi onverslijtbaar.
In België geen vraag naar. Kijk maar eventjes op de meeste sites (Kapaza, 2dehands enz...)
Maar als je daarop ook nog mijn F800ST 2009 wil inruilen (met opleg) heb ik daar wel interesse in..
De RS biedt veel meer bescherming dan de F800ST..vandaar...
Dan moet je wel een goede zot vinden. De R1150RS twin spark gaat met moeite meer in B.
Jammer, want het zijn fantastische motorfietsen en quasi onverslijtbaar.
In België geen vraag naar. Kijk maar eventjes op de meeste sites (Kapaza, 2dehands enz...)
Maar als je daarop ook nog mijn F800ST 2009 wil inruilen (met opleg) heb ik daar wel interesse in..
De RS biedt veel meer bescherming dan de F800ST..vandaar...
en wat biedt de 1150 meer ? (naar mijn gedacht hé)Dan moet je wel een goede zot vinden. De R1150RS twin spark gaat met moeite meer in B
- een zesde versnelling ? niet echt nodig ...
- 50 cc meer ? power genoeg met de 1100
- twin spark ? geen KFR op mijn 1100RS
- problemen met de boite ? moet toch reeds opgelost zijn door eigenaar (als er al een probl is), wie rijdt nu rond met een defekt machien
-
, ja en dat doet ook veelveel lulpraat op diverse fora B
- ...
de prijs = zo weinig mogelijk voor koper, zo veel mogelijk voor de verkoper.
R1200RT - R60/7 - F650GS- ST50 (in een te kleine garage
)
Ik haalde effe aan dat de occasiemarkt verzadigd is en dat een R1100 en 1150RS een niet zo populair model is(dwz spreekt een klein publiek aan) de goeie verstaander kan daaruit afleiden dat er op de occasiemarkt heel wat te vinden is aan een goeie prijs, dat er allicht ook over te praten valt en dat je geheid zaakjes kan doen.
Het is ook zo dankzij diverse fora een "single spark" de reputate heeft gekregen van een wild schokkend paard wat toch echt overdreven is en bij een goed afgeregelde boxer zelfs uit de lucht gegrepen. Resultaat als iemand met beperkte kennis en foute info een motor zoekt en er staat: te koop single spark dan is er al paniek, dat wou ik even aankaarten. een goed afgestelde R/RS rijd als een trein (spreek uit ervaring). 't Zal nooit een 4cylinder zijn maar dat is ook naast de kwestie.
De kilometerstand vind ik inderdaad niet zo belangrijk ik zou me eerder door 't uiterlijk -algemene staat en bezitterslijst of eerste eigenaar- laten leiden en een praatje maken met de verkoper dat kan je al gauw laten afhaken of toehappen.
De kilometertellers worden bij de vleet aangeboden en jammer genoeg spreek ik uit ervaring dat deze makkelijk vervangbaar en manipuleerbaar zijn. mijn eigen GS ging met een vette 120.000 km de deur uit en stond niet veel later met 38.000 km bij een ander te koop.
Er zijn echter ook genoeg faire verkopers vandaar dat dit enkel een punt is om op te letten als je gaat kijken en keuren, ik wou enkel de eenvoud aantonen hoe makkelijk deze te manipuleren zijn.
Ik denk dat ik probeer correct te zijn in advies en zoals hierboven reeds vermeld de prijs is altijd te laag voor de verkoper en te hoog voor de koper, als volwassen mens moet na een beoordeling een overeenkomst mogelijk zijn.
Laat je dus niet afschrikken door één; Een 1100 ten opzichte van een 1150 en twee de enkele bougie bij de 1100.
rijd eens proef... een 1150 heef alweer een kleurtje meer en een viteske ook maar daar merk je op gewone weg niks van.
sucses

maar goed ik houd het hier voor bekeken...
Het is ook zo dankzij diverse fora een "single spark" de reputate heeft gekregen van een wild schokkend paard wat toch echt overdreven is en bij een goed afgeregelde boxer zelfs uit de lucht gegrepen. Resultaat als iemand met beperkte kennis en foute info een motor zoekt en er staat: te koop single spark dan is er al paniek, dat wou ik even aankaarten. een goed afgestelde R/RS rijd als een trein (spreek uit ervaring). 't Zal nooit een 4cylinder zijn maar dat is ook naast de kwestie.
De kilometerstand vind ik inderdaad niet zo belangrijk ik zou me eerder door 't uiterlijk -algemene staat en bezitterslijst of eerste eigenaar- laten leiden en een praatje maken met de verkoper dat kan je al gauw laten afhaken of toehappen.
De kilometertellers worden bij de vleet aangeboden en jammer genoeg spreek ik uit ervaring dat deze makkelijk vervangbaar en manipuleerbaar zijn. mijn eigen GS ging met een vette 120.000 km de deur uit en stond niet veel later met 38.000 km bij een ander te koop.
Er zijn echter ook genoeg faire verkopers vandaar dat dit enkel een punt is om op te letten als je gaat kijken en keuren, ik wou enkel de eenvoud aantonen hoe makkelijk deze te manipuleren zijn.
Ik denk dat ik probeer correct te zijn in advies en zoals hierboven reeds vermeld de prijs is altijd te laag voor de verkoper en te hoog voor de koper, als volwassen mens moet na een beoordeling een overeenkomst mogelijk zijn.
Laat je dus niet afschrikken door één; Een 1100 ten opzichte van een 1150 en twee de enkele bougie bij de 1100.
rijd eens proef... een 1150 heef alweer een kleurtje meer en een viteske ook maar daar merk je op gewone weg niks van.
sucses
daar komt het toch op neer, al die bangmakerijveel lulpraat op diverse fora B, ja en dat doet ook veel
FWIW:
mijne 1150 GSA (145000 km) had op internet plots ook een pak minder kms toen die door een handelaar werd aangeboden... Blijkbaar courante praktijk...
mijne 1150 GSA (145000 km) had op internet plots ook een pak minder kms toen die door een handelaar werd aangeboden... Blijkbaar courante praktijk...
-
jvsoelen
- Contacteer:
Danny hier hebben we met z'n alle iets aan, dank hiervoor.Danny schreef:Ik haalde effe aan dat de occasiemarkt verzadigd is en dat een R1100 en 1150RS een niet zo populair model is(dwz spreekt een klein publiek aan) de goeie verstaander kan daaruit afleiden dat er op de occasiemarkt heel wat te vinden is aan een goeie prijs, dat er allicht ook over te praten valt en dat je geheid zaakjes kan doen.
De kilometertellers worden bij de vleet aangeboden en jammer genoeg spreek ik uit ervaring dat deze makkelijk vervangbaar en manipuleerbaar zijn. mijn eigen GS ging met een vette 120.000 km de deur uit en stond niet veel later met 38.000 km bij een ander te koop.![]()
sucses![]()
daar komt het toch op neer, al die bangmakerijveel lulpraat op diverse fora B, ja en dat doet ook veel
Mvgr. J.v.Soelen
Een BMW R1100RS rijder.
Even los van de kwestie. Ik rijd ook al ruim 5 jaar met een R1100RS van 1994 en kan hem gewoonweg niet missen.
Hij rijdt fantastisch, kan alles aan en geeft genoeg bescherming. Een ideale all-roundmotorfiets voor woon-werkverkeer of om mee te reizen.
De motor heeft een apart uiterlijk, je bent er voor of tegen. Ik vind hem nog altijd subliem en bij zijn lancering
was hij zijn tijd al ver vooruit. Ook nu nog vind ik zijn lijn en vormgeving apart en mooi.
Er zijn weinig andere modellen van BMW die me nu kunnen bekoren qua gebruiksgemak en eenvoud.
Ik heb het geluk gehad hem te kunnen kopen bij een concessiehouder voor een prikje. Ik kreeg er nog een jaar garantie
op de aandrijving bovenop ! En het was een 1e eigenaar.
Dat was dus een meevaller. Heb ook lang zitten zoeken, en het spreekwoord zegt : 'Wie zoekt, die vindt!!'
Succes !!
Hij rijdt fantastisch, kan alles aan en geeft genoeg bescherming. Een ideale all-roundmotorfiets voor woon-werkverkeer of om mee te reizen.
De motor heeft een apart uiterlijk, je bent er voor of tegen. Ik vind hem nog altijd subliem en bij zijn lancering
was hij zijn tijd al ver vooruit. Ook nu nog vind ik zijn lijn en vormgeving apart en mooi.
Er zijn weinig andere modellen van BMW die me nu kunnen bekoren qua gebruiksgemak en eenvoud.
Ik heb het geluk gehad hem te kunnen kopen bij een concessiehouder voor een prikje. Ik kreeg er nog een jaar garantie
op de aandrijving bovenop ! En het was een 1e eigenaar.
Dat was dus een meevaller. Heb ook lang zitten zoeken, en het spreekwoord zegt : 'Wie zoekt, die vindt!!'
Succes !!