stilvallen R 1200 RT
Moderator: GVN
-
Francis Vanbesien
stilvallen R 1200 RT
in de laatste 4 maanden ben ik een 3-tal keer stilgevallen bij het afkomen in vitesse meestal van 3e naar 2e.
zelfs bij het achteruitduwen om te parkeren viel hij eens stil.
bij de dealer deed hij het natuurlijk niet en bij de testen bleek ook alles normaal te zijn.
heeft er nog iemand iets dergelijk meegemaakt?
zelfs bij het achteruitduwen om te parkeren viel hij eens stil.
bij de dealer deed hij het natuurlijk niet en bij de testen bleek ook alles normaal te zijn.
heeft er nog iemand iets dergelijk meegemaakt?
-
Francis Vanbesien
Re: stilvallen R 1200 RT
ik zie nu pas dat er meerdere zijn met hetzelfde probleem dus reageren hoeft al niet meer?
Hoi,
De mijne is er ene van 2006.
Nog nooit mee stilgevallen, tenzij dan die keren dat ik net niet voldoende gas gaf...
Anders prima motor die me al altijd heel goed bevallen is (en blijft).
Greetz,
Stelo
De mijne is er ene van 2006.
Nog nooit mee stilgevallen, tenzij dan die keren dat ik net niet voldoende gas gaf...
Anders prima motor die me al altijd heel goed bevallen is (en blijft).
Greetz,
Stelo
R1200RT
Toevallig gelezen in M & T (12/'10) dat dit een probleem kan zijn van een slecht functioneren van de lambda sonde,ondanks het goede resultaat bij het uitlezen op de computer van de dealer.
Lambda sonde werd vervangen,en het probleem van stilvallen was weg.
Het gebeurd blijkbaar (?) bij motoren met 60000 of meer Km
Lambda sonde werd vervangen,en het probleem van stilvallen was weg.
Het gebeurd blijkbaar (?) bij motoren met 60000 of meer Km
Door een vriend met BMW,uit interesse ingelogd .
-
bosuil1880
ik heb het met mijn r 1200 gsa ook gehad, en het was in de garage de eerste keer dat ze het met een gs hadden.
Maar dit was al enkele keren voor gevallen bij en r 1200 rt wisten ze mij daar te zeggen.
Na het vervangen van gasklephuizen was dit verholpen.
Ik had het ook steeds bij het afremmen en dan het teruschakelen.
groeten
Maar dit was al enkele keren voor gevallen bij en r 1200 rt wisten ze mij daar te zeggen.
Na het vervangen van gasklephuizen was dit verholpen.
Ik had het ook steeds bij het afremmen en dan het teruschakelen.
groeten
Een slecht werkende lambda sonde zou ervoor kunnen zorgen dat je motormanagment foute info krijgt en daarmee ook qua inspuiting dingen gaat veranderen -verhouding benzine/lucht- en die hebben dan weer -eventueel- als gevolg dat de motor stilvalt...
zou kunnen maar er zijn natuurlijk nog tal van andere mogelijkheden. Ik denk niet dat alle "stilvalproblemen" nu direct te relateren zijn aan Lambdasondes maar sommige allicht wel.
normaal gezien kan je motormanagment maar heel kleine correcties doorvoeren en eigenlijk zijn die niet van die aard dat je ketel erdoor stil valt... maar bv gas terug nemen (remmen op motor) tot op redelijk lage toeren en dan koppeling inknijpen dat zou wel eens een zichzelf verslikkend motormanagment kunnen teweegbrengen als die wat foute info krijgt van de lambda. Het stationair ingespoten mengsel is per slot van rekening erg weinig en ook al is de inspuiting snel een boxer slaat snel af.
Ik zou zeggen wees blij dat het opgelost is
zou kunnen maar er zijn natuurlijk nog tal van andere mogelijkheden. Ik denk niet dat alle "stilvalproblemen" nu direct te relateren zijn aan Lambdasondes maar sommige allicht wel.
normaal gezien kan je motormanagment maar heel kleine correcties doorvoeren en eigenlijk zijn die niet van die aard dat je ketel erdoor stil valt... maar bv gas terug nemen (remmen op motor) tot op redelijk lage toeren en dan koppeling inknijpen dat zou wel eens een zichzelf verslikkend motormanagment kunnen teweegbrengen als die wat foute info krijgt van de lambda. Het stationair ingespoten mengsel is per slot van rekening erg weinig en ook al is de inspuiting snel een boxer slaat snel af.
Ik zou zeggen wees blij dat het opgelost is
-
ferdinantje
Bij mij is het ook van dat,kan honderd km perfect rijden,om daarna bij verminderen gas ,en ontkoppelen stil te vallen en dit telkens voor rood licht of stop,kan dan ettelijke km blijven duren eer dit euvel zich weer herstelt,weet iemand meer hierover?(rt van 2006 met 27000 km op teller)Al een tweetal keer binnen geweest,uitgelezen(niks gevonden )daarna gereset,Lamdasonde werd ook nagekeken,niet vervangen,probleem nog steeds aanwezig.
Al eens gedacht om batterij te vervangen? Ik heb dit voor gehad, na vervanging batterij opgelost
K1600 GT
dan zou er toch ergens een slecht contact moeten zijn van iets, stekkers en massa eens nalopen is een hele klus maar 't kan helpen 
Heb ik ook gehad. In de garage natuurlijk niets te vinden en liep de motor ook perfect. De lambda zonden vervangen is nogal kostelijk en niet aan te raden. Ik heb dan maar de stekkers van de twee lamda zonden, die onderaan de moto zitten en al het vuil en water van het rijden over zich heen krijgen, uit gehaald en met contactspray gekuist. Ik heb nog niet zo veel kilometers gemaakt om heel zeker te zijn, maar sindsdien geen probleem meer gehad.
BMW Motor Club Vlaanderen
R1200RT
R1200RT
-
danny riemis
heb dit ook gehad ze hebben over 2 weken een update gedaan en tot hier toe geen problemen mee gehad vertrk morgen naar de uk dan rijden we 3000km hopelijk geen problemen meer
Och in Oxford zit ook een goede BMW dealer....
CeesBmw schreef:Och in Oxford zit ook een goede BMW dealer....
Heb het met de mijne ( R1200RT bj 2005) ook gehad, ofwel stilvallen bij afschakelen ofwel beginnen stotteren aan een toerental van ± 900t/m.
Alles hebben ze nagekeken tot ze het niet meer wisten bij BMW, had toen ergens eens iets gelezen over defecte gaskleppen en inderdaad na het vervangen ervan nooit meer problemen gehad.
Grts pat
Alles hebben ze nagekeken tot ze het niet meer wisten bij BMW, had toen ergens eens iets gelezen over defecte gaskleppen en inderdaad na het vervangen ervan nooit meer problemen gehad.
Grts pat
Ik heb ook van dat (R1200RT)
.... bij het koppelen valt de motor uit . Ik heb al een aantal keer getracht het stilvallen uit te lokken, maar dit lukt blijkbaar niet. Wel heb ik geconstateerd dat het toerental onder de 1000 toeren komt, waarna hij stilvalt. Je kan onmiddellijk terug starten en doorrijden.
Ik ga contact opnemen met de dealer in de hoop dat men het probleem kan oplossen.
Het stilvallen gebeurt meestal na een lang stuk autrostrade. Bij het rijden "rond de kerktoren" met veel op - en afschakelen heb ik geen probleem.
Volgens een kennis zou het probleem opgelost zijn na het plaatsen van nieuwe software, maar ik ga er bij de dealer toch op aandringen alles te checken wat hiervoor werd gemeld.
Ik hou jullie op de hoogte.
Grts
Ik ga contact opnemen met de dealer in de hoop dat men het probleem kan oplossen.
Het stilvallen gebeurt meestal na een lang stuk autrostrade. Bij het rijden "rond de kerktoren" met veel op - en afschakelen heb ik geen probleem.
Volgens een kennis zou het probleem opgelost zijn na het plaatsen van nieuwe software, maar ik ga er bij de dealer toch op aandringen alles te checken wat hiervoor werd gemeld.
Ik hou jullie op de hoogte.
Grts
http://www.4freeimagehost.com/show.php? ... d40086.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
De motor staat nu bij de dealer en deze zou deze week nakijken wat er aan scheelt. Er zou blijkbaar een contact zijn aan de koppeling en de zijpoot, die met elkaar in verbinding staat (
) en deze contacten krijgen volgens de dealer vaak een storing door invloed van water
.... Hierdoor zou kunnen dat bij het koppelen een signaal gegeven wordt aan de computer dat de zijpoot uitstaat, waardoor hij stilvalt. Raar verhaal maar mogelijk.... Ik heb in elk geval gevraagd alles te checken....
Ik hou jullie op de hoogte en duim dat ze het euvel vinden
Grts
Ik hou jullie op de hoogte en duim dat ze het euvel vinden
Grts
http://www.4freeimagehost.com/show.php? ... d40086.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Motor eindelijk na bijna 3 weken terug, en hopelijk is het euvel opgelost. Fouten werden door de dealer uitgelezen en de " potentiemeter" werd vervangen. Heb al een korte testrit gedaan, en voorlopig nog niet stilgevallen
. Morgen een langere rit en dan zal ik het resultaat kennen. Ik heb maar ineens gebruik gemaakt van het feit dat hij bij de dealer binnen was voor een onderhoud 40.000 km en een nieuwe achterband. Mijn geldbeugel voel het
(+- 900 eurokes). Maar als het opgelost is ben ik toch overwegend opgelucht. I keep you posted. Groeten
-
tweecilinderke
onderhoud 40.000 km en een nieuwe achterband. Mijn geldbeugel voel het (+- 900 eurokes).
jawadde t'is te hopen dat ge voor diene prijs ook nog ne koffie hebt gekregen!
jawadde t'is te hopen dat ge voor diene prijs ook nog ne koffie hebt gekregen!
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++
sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;
clublid
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;
clublid
Kan nie begrijpen dat er mensen zijn die een band bij een dealer laten leggen, achteraf natuurlijk een flinke factuur...
900€ is er ver over
900€ is er ver over
Motor werd waarschijnlijk afgewerkt met 24K goud biesje ofzo.... 
Zelfs gene koffie gekregen
Opsomming factuur;
Potentiemeter - diagnose computer - werk = 203 euro
Inspectie 40000 km ; bougies vervangenn - riem dynamo vervangen - versnellingsbakolie ververst - oliefilter - afdichting = 280 euro
Vervangen band = 217 euro
Totaal = 700 euro
+ btw maakt 847 euro
Als je de prijzen afzonderlijk ziet, valt alles wel mee. De band vervangen voor 217 euro + btw vind ik zeker niet overdreven, temeer dat de moto binnen stond bij de garage en dat ik anders nogmaals de moto naar een bandebcentrale moest brengen (kwestie van tijdsbesparing).
En voor zover ik heb kunnen zien is hij niet verzwaard met edelmetaal
Ze waren wel super vriendelijk
, maar dat kan ook aan ee factuur gelegen hebben.
Opsomming factuur;
Inspectie 40000 km ; bougies vervangenn - riem dynamo vervangen - versnellingsbakolie ververst - oliefilter - afdichting = 280 euro
Totaal = 700 euro
+ btw maakt 847 euro
Als je de prijzen afzonderlijk ziet, valt alles wel mee. De band vervangen voor 217 euro + btw vind ik zeker niet overdreven, temeer dat de moto binnen stond bij de garage en dat ik anders nogmaals de moto naar een bandebcentrale moest brengen (kwestie van tijdsbesparing).
En voor zover ik heb kunnen zien is hij niet verzwaard met edelmetaal
Ze waren wel super vriendelijk
't Komt dicht in de buurt van wat men tegenwoordig een "standaard" factuur gaat noemen... 
Had de computer dan 3 weken nodig om de panne te detecteren of hebben ze proefondervindelijk per uitsluitsel gewerkt ?Pemaro71 schreef:Zelfs gene koffie gekregen![]()
Opsomming factuur;
Totaal = 700 euro
+ btw maakt 847 euro
En voor zover ik heb kunnen zien is hij niet verzwaard met edelmetaal![]()
Ze waren wel super vriendelijk, maar dat kan ook aan ee factuur gelegen hebben.
Ik neem aan dat je voor die prijs dan toch ne PR3 hebt!
Gisteren een lange proefrit gedaan, en .......... Nog erger als voordien ! Ipv af en toe stil te vallen bij het koppelen , viel hij nu elke keer stil na het koppelen. Het lijkt wel dat hij stagionair niet op de 1000 toeren blijft draaien, maar er onder zakt om dan defintief stil te vallen. 't was een ramp, telkens ontkoppelen en gas blijven geven
Allez ik heb mijne brommer dan maar opnieuw achtergelaten aan zee, en ga vandaag of dinsdag proberen de moto opnieuw bij de dealer te laten brengen ( ik ben zelf terug in antwerpen). Op naar een bijkomend factuur
Dan maar met de moto van mijn vrouwke , ne f650sc naar huis. Die valt ten minste niet stil !
Er komt dus nog een verlenging aan 't verhaal
Dan maar met de moto van mijn vrouwke , ne f650sc naar huis. Die valt ten minste niet stil !
Er komt dus nog een verlenging aan 't verhaal
-
tweecilinderke
ieder zijn idee natuurlijk maar laatste factuur voor 240 euro incl.btw, voor en achter laten vervangen van den gs !De band vervangen voor 217 euro + btw vind ik zeker niet overdreven
en nee ook gene koffie gekregen maar wel nen simpatieke babbel
Ik vind het er grof over 217 euro +btw voor wat rubber!
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++
clublid
clublid