Vandaag met de motor....hmmm

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

J
Berichten: 3396
Lid geworden op: 09 mei 2007, 13:35
Locatie: Gùùk
Contacteer:

Vandaag met de motor....hmmm

Bericht door J »

Alles klaar gemaakt gisteren, het zag er verdomd goed uit en weer alle pipo koekeblikken op de baan na de vakantie.

Deze morgen klaar om te vertrekken, maar dan toch niet... :-?
Gans de straat ijs, van wel een halve cm dik. Niet eens rijm, maar ijs. Al het dooiwater uit het bos, laagje na laagje gevroren.
Dan maar weer de auto. Twee straten verder, nog meer ijs. Leek wel erger dan tijdens de sneeuw???

100 m verder een Peugeot partner tegen een paal dat de motorkap over de ruit lag, man man, wat een schaatsbaan.

In al die bijna 4 jaar dat mijn GSA nu is heeft hij nog nooit zo lang stil gestaan. Op den buiten wonen heeft dan ook zo zijn mindere kanten, zeker als je in een dal woont waar je uit moet rijden.

J :cry:
't vollek va Gùùk red ùùk........
Werner Von C.
Berichten: 4288
Lid geworden op: 25 mar 2006, 22:21
Woonplaats: Grimbergen
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Re: Vandaag met de motor....hmmm

Bericht door Werner Von C. »

En jij woont écht wel in een dal... :-P
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
bommelaar
Berichten: 162
Lid geworden op: 16 dec 2009, 12:36

Re: Vandaag met de motor....hmmm

Bericht door bommelaar »

Ik ben deze morgen vertrokken. Geen probleem, ik zag nergens ijs. Dan op de snelweg op het meest linkse rijvak merk ik ineens een witte strook op. Op het moment dat ik het zag, voelde ik mijn achterwiel al schuiven.
Dan toch maar met een bang hart op de middenbaan gaan rijden.
DM
Berichten: 107
Lid geworden op: 10 jan 2010, 09:50
Woonplaats: Brugge
Locatie: Brugge

Re: Vandaag met de motor....hmmm

Bericht door DM »

Vandaag ook de motor gebruikt, het was fris maar mooi weer en geen probleem op de weg.
Komt dan een collega op het werk met de melding dat het een slagveld was op de weg - vele glijpartijen van auto's met nogal wat blikschade

Woon in West-Vlaanderen, regio Brugge en blijkbaar hadden wij geluk :grin:
Danny
Berichten: 6460
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Vandaag met de motor....hmmm

Bericht door Danny »

Effe naar Leopodsburg gekart vandaag en terug gekomen via Postel, Dessel, serieus wit, spekgladde wegen, totaal geen motoweer.

Was dan ook blij dat ik op 4 wielen was :-P
patrick k100
Berichten: 2189
Lid geworden op: 09 nov 2010, 00:11
Woonplaats: wondelgem
Locatie: wondelgem oost-vl

Re: Vandaag met de motor....hmmm

Bericht door patrick k100 »

heb deze nacht goed moeten uitkijken ook want op sommige plaatsen was het veraderlijk glad.rond 05 uur hoorde ik dan op de radio dat al paar opleggers in de schaar stonden rond a'pen en brusselse gelukkig de mijne kunnen tussen de lijnen houden.
R1200GS-K100RT-Peugeot 407SW
MOTOBLOG
Berichten: 1839
Lid geworden op: 21 jul 2006, 11:46
Woonplaats: Laakdal

Re: Vandaag met de motor....hmmm

Bericht door MOTOBLOG »

Heb daar met de Ténéré aan het werk geweest vandaag ... 't was een beetje uitkijken...
Danny schreef:Effe naar Leopodsburg gekart vandaag en terug gekomen via Postel, Dessel, serieus wit, spekgladde wegen, totaal geen motoweer.

Was dan ook blij dat ik op 4 wielen was :-P
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Re: Vandaag met de motor....hmmm

Bericht door Harald »

Deze morgen om 05.30u vetrokken naar het werk met de GS.
Heb geen kou gehed, al zwetend aangekomen....
Billen meermaals dicht geknepen.
Was beetje onverantwoord..... maar ja..
Op het werk aangekomen, mocht ik meteen uitrukken voor een zwaar ongeval, ten gevolge de spekgladde wegen.
Jawel, op ongeveer 2 km van mijn deur dan nog.
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Beemer
Berichten: 395
Lid geworden op: 28 sep 2004, 18:01

Re: Vandaag met de motor....hmmm

Bericht door Beemer »

Hier in het Leuvense ook spekglad vanmorgen, weliswaar zonder problemen in Brussel centrum geraakt met de RT. Niet voor herhaling vatbaar....
Phaedrus
Berichten: 310
Lid geworden op: 14 mar 2007, 09:32
Locatie: Kortrijk

Re: Vandaag met de motor....hmmm

Bericht door Phaedrus »

Inderdaad, in West-vlaanderen viel het vanmorgen best mee.
Om 7u00 lag de weg voor de deur nog glad, om 8u30 al heel wat minder (door de passerende auto's).
Had ik al om 5uur moeten vertrekken had ik misschien ook forfait moeten geven maar nu nog niet.
Only riders understand why dogs love to stick their heads out of car windows
costerke
Berichten: 613
Lid geworden op: 04 apr 2009, 20:31
Woonplaats: Kortenberg
Locatie: Kortenberg, tussen Leuven en Brussel

Re: Vandaag met de motor....hmmm

Bericht door costerke »

Heb vanmorgen iemand zien vallen met zijn Honda Varadeo. Stond meteen recht om zijn moto
overeind te tillen, zag dat alles ok was, ben dan maar doorgereden. :shock: :-?
zolang mijn baas zegt dat ik teveel verdien doe ik alsof ik hard werk.
2001 R1150RT / 2009 R1200RT / 04/2013 K1600GTL
Danny
Berichten: 6460
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Vandaag met de motor....hmmm

Bericht door Danny »

Heb daar met de Ténéré aan het werk geweest vandaag ... 't was een beetje uitkijken...
Aan dat beetje had je allicht niet genoeg tussen postel en Dessel :roll: daar karden we aan 30 per uur op stukken waar geen zon had geschenen (was rond 9uur) die snelheidsaanpassing deed ik pas nadat ik er eentje zag rondflitsen, gelukkig zonder veel erg :shock: :wink:
pzbiker
Berichten: 236
Lid geworden op: 04 okt 2009, 18:15
Locatie: Merchtem

Re: Vandaag met de motor....hmmm

Bericht door pzbiker »

Deze morgen ook maar geriskeerd om met de GS naar het werk te rijden, dezelfde weg als den Harald. Ook ik heb de billen meermaals dichtgeknepen. Aan het laatste kruispunt waar ik rechts af moest, ging het bij het remmen( alleen achterrem gebruikt ) rechtdoor, dan maar de volgende afslag genomen en met twee voetjes aan de grond heelhuids op het werk geraakt. Een half uur later bij het buitenrijden, een blauwe Honda op een takelwagen zien voorbijrijden, carnage aan de rechterkant volledig weg.
Afbeelding
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Vandaag met de motor....hmmm

Bericht door Koppel!! »

YOO

Stond deze ochtend vroeg (04u00) op met 't gedacht dat 't waarschijnlijk fris ging zijn, maar dat ik desondanks een beetje kou wel met de moto ging gaan werken. Tot op 't moment dat ik door 't raam in de living mijnen auto gewoon compleet wit zag staan. En de zadels van m'n GS'en ook wit zag uitslaan :shock: Had 't dan al door.
Heb zelfs nog tien minuten staan krabben om die mm dikke laag aangevroren rijm van m'n ruiten te krijgen, dan gaat een pak sneeuw, zelfs lichtelijk aangevroren, een stuk rapper :-|

Pff, hoop maar dat 't morgen minder is, zou graag nog is eens naar 't werk kunnen gaan op twee wielen :wink:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Re: Vandaag met de motor....hmmm

Bericht door Iron Gonzo »

hier bij ons ook spiegeltje op de baan.
ben ook sterk verschoten toen ik de oprit afreed en de baan moest opdraaien.
voorzichtig naar het werk gebold met de Transalp.

daar wisten ze mij te vertellen dat er her en der een koekblik tegen paal of vangrail geparkeerd stond, zelf 1tje overkop op de N49.
de garage's doen weer gouden zaken met uitdeuken en spuiten.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
wooter
Berichten: 420
Lid geworden op: 28 jan 2010, 16:51
Woonplaats: 3730
Contacteer:

Re: Vandaag met de motor....hmmm

Bericht door wooter »

Hm.

Ben hier in Limburg buiten gekomen. Rijm op de auto's, buurman was aan het krabben. Met mijn gladde schoenen gevoeld of het asfalt glad was en dat viel erg mee. Vervolgens vlotjes naar Brussel gereden zonder enig spoor van ijzel te merken. Zelfs op de stippelijnen merkte ik niks van glattigheid. En ik kan niet zeggen dat ik merkte dat ze gestrooid hadden...

Chance gehad?
Danny
Berichten: 6460
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Vandaag met de motor....hmmm

Bericht door Danny »

't Belangrijkste is dat er niemand op zijnen bek is gegaan en niemand zichzelf of zijne portemonnee heeft zeer gedaan
Afbeelding
J
Berichten: 3396
Lid geworden op: 09 mei 2007, 13:35
Locatie: Gùùk
Contacteer:

Re: Vandaag met de motor....hmmm

Bericht door J »

aan mijne portomonee dacht ik ook als ik dan vandaag op 4 wielen naar het werk reed. Heb nog ff gedacht om het te proberen, maar eens ik in de auto zat, heel diep gezucht dat ik het niet gedaan had. Echt niet te doen hier.

Ik sta miss sneller vast hier beneden in het dal, maar dat zorgt er dan ook wel voor dat ik een straat verder ook niet voor verrassingen kom te staan. Dat madammeke met haar Peugeot Partner, zal nu weeral kunnen bellen en regelen en andere auto zoeken en bankrekening moeten raadplegen, en, en en en .... :-? :-?

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
LucB
Berichten: 86
Lid geworden op: 20 apr 2007, 12:38
Locatie: Stekene

Re: Vandaag met de motor....hmmm

Bericht door LucB »

Was inderdaad ook bij ons onverwacht glad vanmorgen.
De eerste twee straten met de voetjes op de grond en met een slakkegangetje doorgesparteld, daarna werd het beter.
mecapuet
Berichten: 1369
Lid geworden op: 04 mar 2007, 20:20
Woonplaats: Orp
Locatie: Waals-Brabant.

Re: Vandaag met de motor....hmmm

Bericht door mecapuet »

pzbiker schreef:ging het bij het remmen( alleen achterrem gebruikt ) rechtdoor....
Weet dat je met de achterste rem sneler onderuit gaat dan met de voorste, heb ik mogen ondervinden tijdens een slipcursus...ge zou inderdaad anders denken.

Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
GSPeP
Berichten: 716
Lid geworden op: 29 sep 2004, 20:31
Woonplaats: Steendorp
Locatie: Oost-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Vandaag met de motor....hmmm

Bericht door GSPeP »

Gisteren 's morgens ook een motorrijder onderuit zien gaan bij het uitkomen van de Waaslandtunnel in Antwerpen. Snelheid was niet hoog, dus geen persoonlijke schade. Na het rechtzetten van de motor is hij terug vertrokken.
jakke
Berichten: 3518
Lid geworden op: 21 mar 2006, 19:29
Locatie: Beveren-Waas

Re: Vandaag met de motor....hmmm

Bericht door jakke »

Gisteren moest ik in de Ardennen zijn. Ook ik had het plan opgevat om met den Beemer te rijden. Het was, achteraf bekeken, zeer wijs van mij om met het koekblik te rijden! Vooral de E25 juist door Luik lag er niet zo bijster vast bij! :-?
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
Frank K
Berichten: 1692
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:53

Re: Vandaag met de motor....hmmm

Bericht door Frank K »

Met de wagen naar het werk en na 8 kilometer kwam er een bezoeker achteraan aankloppen.
Da's nu al de tweede deze winter. Vorige schade is vier weken geleden hersteld en we kunnen weer terug een afspraak maken in de garage...
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Re: Vandaag met de motor....hmmm

Bericht door Iron Gonzo »

ik zou eens vragen om vooraan aan te kloppen :lol:
tja sommige auto's hebben daar precies een magneet zitten.

hopelijk niet te veel schade?
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Re: Vandaag met de motor....hmmm

Bericht door Harald »

Deze morgen vertrokken om 05.30u en het was nog droog.
Even aan de hendel kunnen trekken, verdorie was lang geleden.
deze avond in de terugrit even de banden terug op spanning gezet.
200 à 300 gr bijpompen / band is niet ongewoon na enkele weken.
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Plaats reactie