Meetpalen -> flitspalen ???

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Plaats reactie
WimLT
Contacteer:

Meetpalen -> flitspalen ???

Bericht door WimLT »

Vraagje over deze jongens voor iemand die denkt dat ze hem een snelheidsboete gaan opleveren:

Afbeelding Afbeelding

Ik veronderstel dat deze borden alleen een sensibiliseringsfunctie hebben ?

Zijn zij ooit zo "gekoppeld" of opgesteld dat er ook flitsboetes door ontstaan ?

Bestaan die laatse dan ook nog eens in een mobiele variant ?

De deze zijn gewoon gemonteerd op een lichtpaal en ik zie niet in hoe die snelheidsovertredingen zou moeten vastleggen, maar nu denkt hij ook zoiets gezien te hebben met een paar honderd meter erachter een kleine politieauto. Mij gedacht stond die daar per toeval, want die deed hem toen hij voorbijreed helemaal niet stoppen ofzo. Enfin, binnen een week of twee - drie weet hij het zeker, hé :-P
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Harald

Re: Meetpalen -> flitspalen ???

Bericht door Harald »

Neen, deze borden flitsen niet.
Ze geven enkel uw snelheid aan.
Wat ze wel doen is registreren om hoelaat ,
hoeveel voertuigen er langs kwamen en
hoeveel zich aan de opgegeven maximum snelhied hebben gehouden en
hoeveel er daadwerkelijk te snel hebben gereden.

Dit zijn borden die dus werken in 2 richtingen,
één, ze maken de weggebruikers er attent op dat ze te snel rijden.
Twee, ze leggen een juist meetresultaat vast,
wat toelaat om eventueel op een later tijdstip te komen flitsen met een mobiele camera,
wanneer blijkt dat er daar op die plaats een te hoge snelheid werd aangehouden door de passanten.

Die borden bestaan in verschillende varianten, groot, klein, met kleurenscherm, met annimatie figuurtjes om aan te geven dat je te snel of juist goed bezig zijt enz. :wink:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Merci Harald. 'k Zal er ene kunnen geruststellen :wink:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

Chris Wils

Bericht door Chris Wils »

Enkele maanden terug kwam mijne maat met z,n auto voorbij zo,n bord (gevlogen) en hij kreeg de text ¨u bent uw rijbewijs kwijt¨,en volgens hem was hij het niet kwijt,want het zat nog in zijn zakken.
Salu.
Chris.
Frans

Bericht door Frans »

[quote="Harald"]Neen, deze borden flitsen niet.
Ze geven enkel uw snelheid aan.
Wat ze wel doen is registreren om hoelaat ,
hoeveel voertuigen er langs kwamen en
hoeveel zich aan de opgegeven maximum snelhied hebben gehouden en
hoeveel er daadwerkelijk te snel hebben gereden.

Dit zijn borden die dus werken in 2 richtingen,
één, ze maken de weggebruikers er attent op dat ze te snel rijden.
Twee, ze leggen een juist meetresultaat vast,
wat toelaat om eventueel op een later tijdstip te komen flitsen met een mobiele camera,
wanneer blijkt dat er daar op die plaats een te hoge snelheid werd aangehouden door de passanten.

Een positiever gebruik zou misschien zijn te constateren dat de opgelegde snelheid niet klopt met het
normale inschatten van de situatie.
Het hoeft toch niet altijd repressief te zijn.
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Harald schreef:ze leggen een juist meetresultaat vast, wat toelaat om eventueel op een later tijdstip te komen flitsen met een mobiele camera, wanneer blijkt dat er daar op die plaats een te hoge snelheid werd aangehouden door de passanten.
En dat was deze week dus het geval met een anonieme wagen. Wat mij wel opvalt is dat het dus eigenlijk een "gewone" woonwijk is. Alleen wonen er wel veel rijke smeerlapkes gezien de kasten van huizen die er staan. Waarschijnlijk heeft het geld hier de wet naar zijn hand gezet om te komen controleren. Nochtans heerlijk brede dreven waar je zonder enig gevaar te zijn voor wie of wat dan ook, rustig 70 à 80 km/h kan rijden, maar daar hebben ze dus onlangs een 50 km/h woonzone van gemaakt. Als zij het idd zelf hebben doorgedreven, pakken ze hopelijk veel van die lokalen in hun X5, X6 en andere snelle Beemers, Mercs, Porches, Ferrari's, enz. en dan is die hun goesting ook ineens over, want NIEMAND rijd daar minder dan 50 km/h zijzelf al zéker niet :roll:

Ik had het zeker ook aan mijn pan gehad, had ik 10 minuten eerder, toen ik in tegengestelde richting reed, de flits voor een tegenligger niet in mijn gezicht zien afgegaan :shaking:

wooter
Contacteer:

Bericht door wooter »

Vreemd genoeg hebben ze hier recent in de buurt bij een hele hoop van die displays ook meetkabels getrokken om de snelheid te meten voor hun statistieken. Niet alle toestellen houden dus blijkbaar ook de snelheid van de passanten bij.
GSAer

Bericht door GSAer »

wooter schreef:Vreemd genoeg hebben ze hier recent in de buurt bij een hele hoop van die displays ook meetkabels getrokken om de snelheid te meten voor hun statistieken. Niet alle toestellen houden dus blijkbaar ook de snelheid van de passanten bij.
Ik las dat die meetkabels (meestal vastgemaakt aan een afzonderlijke teller in een grijs bakje) dienen om vast te stellen welke de type voertuigen zijn. Het ding kent het verschil tussen moto, auto, lichte vrachtauto, camion, camion-remork.. Zie dat opduiken op wegen met veel "sluipverkeer" en een jaar later staan er plots van die bloembakken of springschansen..
* R1200 GSA * BMW Motorclub Vlaanderen lid *
stefke

Bericht door stefke »

WimLT schreef: En dat was deze week dus het geval met een anonieme wagen. Wat mij wel opvalt is dat het dus eigenlijk een "gewone" woonwijk is. Alleen wonen er wel veel rijke smeerlapkes gezien de kasten van huizen die er staan. Waarschijnlijk heeft het geld hier de wet naar zijn hand gezet om te komen controleren. Nochtans heerlijk brede dreven waar je zonder enig gevaar te zijn voor wie of wat dan ook, rustig 70 à 80 km/h kan rijden, maar daar hebben ze dus onlangs een 50 km/h woonzone van gemaakt. Als zij het idd zelf hebben doorgedreven, pakken ze hopelijk veel van die lokalen in hun X5, X6 en andere snelle Beemers, Mercs, Porches, Ferrari's, enz. en dan is die hun goesting ook ineens over, want NIEMAND rijd daar minder dan 50 km/h zijzelf al zéker niet :roll:

Ik had het zeker ook aan mijn pan gehad, had ik 10 minuten eerder, toen ik in tegengestelde richting reed, de flits voor een tegenligger niet in mijn gezicht zien afgegaan :shaking:
héhé, zo kleingeestig... :roll:
WILBIKE

Bericht door WILBIKE »

Hallo GSAer,

De meetkabels die je bedoelt dienen om het aantal voertuigen te tellen die gebruik maken van het gemeten traject. Hiermede kan men de verkeersdichtheid meten gelinkt aan de een 24-uurs klok. Bedoeling is het sluipverkeer in een gemeente/wijk in kaart te brengen en dmv weginfrastructuren andere eigenschappen aan het wegennet aan te brengen zodat het gebruik van de gemeten route veranderd of ontraden wordt.

Vriendelijke motorgroet, :wink:
WilBike
Lid BMW MC Vlaanderen...
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

stefke schreef:héhé, zo kleingeestig... :roll:
Gij niet dan als je 80 € moogt ophoesten omdat meneer zijn dikke sigaar met cognac in alle rust wil kunnen oproken aan zijn zwembad terwijl zijn voeten worden gemasseerd door een half naakte Fillipijnse slavin, want ik had het dus blijkbaar wél aan mijn pan, hé :roll: Gisteren lag het verdikt in de brievenbus: gecorrigeerde snelheid bedroeg nog 66 km/h ! En das puur en alleen het geld dat daar heeft gesproken, want ik zie ze dat in zo'n beetje zelfde afgelegen, rustige OCMW-wijk dus echt niet doen, hé ! Als ik deze zelfde boete in een druk stadsgedeelte krijg, pik ik dat zonder morren (hmmmm), maar hier heb ik echt een wrang gevoel bij :twisted:
WILBIKE schreef:zodat het gebruik van de gemeten route veranderd of ontraden wordt.
En dat werkt dus, hé, want nu rij ik door een iets "simpelere" woonwijk. Een beetje rond, maar daar moet ik niet zo geobsedeerd naar mijn km/h-tellertje liggen gapen. Opdracht geslaagd rijke stinkerds :twisted:

pat__

Bericht door pat__ »

En ik vind het spijtig dat die dingen niet kunnen flitsen. Bij bepaalde overtredingen zou het zelfs wenselijk zijn.

Zelf gezien deze avond.

Een drukke weg door een grote wijk. snelheid is 50 km/hr. Heel veel kinderen die op de baan de bus nemen naar school. Er zijn kleine parkjes waar gespeeld wordt. Er is een feestzaal waar deze avond een bruiloft was. Veel volk dus
Er zijn verleden maand nog een kind en een week later een jonge man doodgereden op een oversteekplaats voor voetgangers op zo'n tweehonderd meter van elkaar. Een auto voorbijgereden die 50 reed.

Eén Audi reed 73km/hr, een Golf 68 km/hr en een Mercedes liefst 83 km/hr.
Dat op de tijd dat ik er langsgewandeld ben. En het zijn geen mensen die er maar sporadisch komen.

Ik word misschien een ouwe zeur, maar dat zijn dingen waar ik niet tegen kan. Het egoisme van sommigen doet me k.ts.n. :evil: :evil:
Obiwan

Bericht door Obiwan »

WimLT schreef:
Harald schreef:ze leggen een juist meetresultaat vast, wat toelaat om eventueel op een later tijdstip te komen flitsen met een mobiele camera, wanneer blijkt dat er daar op die plaats een te hoge snelheid werd aangehouden door de passanten.
En dat was deze week dus het geval met een anonieme wagen. Wat mij wel opvalt is dat het dus eigenlijk een "gewone" woonwijk is. Alleen wonen er wel veel rijke smeerlapkes gezien de kasten van huizen die er staan. Waarschijnlijk heeft het geld hier de wet naar zijn hand gezet om te komen controleren. Nochtans heerlijk brede dreven waar je zonder enig gevaar te zijn voor wie of wat dan ook, rustig 70 à 80 km/h kan rijden, maar daar hebben ze dus onlangs een 50 km/h woonzone van gemaakt. Als zij het idd zelf hebben doorgedreven, pakken ze hopelijk veel van die lokalen in hun X5, X6 en andere snelle Beemers, Mercs, Porches, Ferrari's, enz. en dan is die hun goesting ook ineens over, want NIEMAND rijd daar minder dan 50 km/h zijzelf al zéker niet :roll:

Wat je dus eigenlijk zegt; een heerlijk brede weg met veel in- en uitritten waar veelal dikke auto's uit komen scheuren.
Jij vindt dat je daar met je motor 70 tot 80 km/pu kunt rijden, maar de "rijke smeerlapkes" mogen dat niet van jou.

Logisch dat ze daar handhaven.
Ik ben een alpinist.
Ik zie overal als een berg tegenop!
J
Contacteer:

Bericht door J »

ik krijg die soms op 00 die bordjes. Heb ze nog nooit zien flitsen :pirat:
't vollek va Gùùk red ùùk........
willy

Bericht door willy »

Obiwan schreef:
WimLT schreef:En dat was deze week dus het geval met een anonieme wagen. Wat mij wel opvalt is dat het dus eigenlijk een "gewone" woonwijk is. Alleen wonen er wel veel rijke smeerlapkes gezien de kasten van huizen die er staan. Waarschijnlijk heeft het geld hier de wet naar zijn hand gezet om te komen controleren. Nochtans heerlijk brede dreven waar je zonder enig gevaar te zijn voor wie of wat dan ook, rustig 70 à 80 km/h kan rijden, maar daar hebben ze dus onlangs een 50 km/h woonzone van gemaakt. Als zij het idd zelf hebben doorgedreven, pakken ze hopelijk veel van die lokalen in hun X5, X6 en andere snelle Beemers, Mercs, Porches, Ferrari's, enz. en dan is die hun goesting ook ineens over, want NIEMAND rijd daar minder dan 50 km/h zijzelf al zéker niet :roll:

Wat je dus eigenlijk zegt; een heerlijk brede weg met veel in- en uitritten waar veelal dikke auto's uit komen scheuren.
Jij vindt dat je daar met je motor 70 tot 80 km/pu kunt rijden, maar de "rijke smeerlapkes" mogen dat niet van jou.

Logisch dat ze daar handhaven.
WimLT schreef: (http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... =9&t=30649" onclick="window.open(this.href);return false;)
"Net ingeschreven voor een paar testritten: motor = K1600GTL en auto's = X6 - Z4 cabrio 8-)"
De kritiek zal dus niet lang meer duren, enkel het wangedrag van "anderen" is immers fout.
Plaats reactie