Op de site van http://www.motorfreaks.nl" onclick="window.open(this.href);return false; staan er bij de laatste nieuwtjes spy-pics van de (mogelijke ) opvolger van de R1200GS .
Hij zou in Spanje gespot zijn en de primeur was voor het Spaanse motoblad "Solomoto.es".
't Zijn wel low-res. fotos gemaakt met een telefoon, maar voor de liefhebbers kan het al wel goed nieuws zijn hé
Waarschijnlijk ook de eerste watergekoelde boxer...
De watergekoelde boxer ontstaat enkel om Euro normen en nog meer vermogen uit het boxerblok te kunnen halen, momenteel zit dit blok -bijna- thermisch aan zijn top. Er kan nog meer uit gehaald worden maar dan zou het de mechanische -niet electronische-bedrijfszekerheid aantasten, lange levensduur etc...
Waterkoeling brengt meer mogelijkheden tot -algemene blok,kop- koeling en dus een stabielere motortemperatuur.
Ik heb er geen zin in -voorlopig dan- je kan blijven nieuw kopen en uiteindelijk doet elke moto 't zelfde, omvallen als je hem loslaat
Danny schreef:De watergekoelde boxer ontstaat enkel om Euro normen en nog meer vermogen uit het boxerblok te kunnen halen, momenteel zit dit blok -bijna- thermisch aan zijn top. Er kan nog meer uit gehaald worden maar dan zou het de mechanische -niet electronische-bedrijfszekerheid aantasten, lange levensduur etc...
Waterkoeling brengt meer mogelijkheden tot -algemene blok,kop- koeling en dus een stabielere motortemperatuur.
Ik heb er geen zin in -voorlopig dan- je kan blijven nieuw kopen en uiteindelijk doet elke moto 't zelfde, omvallen als je hem loslaat :mrgreen:
Danny schreef:De watergekoelde boxer ontstaat enkel om Euro normen en nog meer vermogen uit het boxerblok te kunnen halen, momenteel zit dit blok -bijna- thermisch aan zijn top. Er kan nog meer uit gehaald worden maar dan zou het de mechanische -niet electronische-bedrijfszekerheid aantasten, lange levensduur etc...
Ik heb er geen zin in -voorlopig dan- je kan blijven nieuw kopen en uiteindelijk doet elke moto 't zelfde, omvallen als je hem loslaat
Was de logische stap hé, tussen dit een een paar jaar zal er wss geen enkele luchtgekoelde nieuwe motor meer zijn.
Of hoe je van een robuust, stevig, betrouwbaar, makkelijk te onderhouden en stoere moto een dure (ok, waren ze altijd al...), onbetrouwbare (meer electronica en een waterpomp kan ook kapot), duur in onderhoud, moeilijk te onderhouden tupperware doos maakt......die weliswaar meer kost voor de consument, maar toch goedkoper te produceren is door de fabrikant - dus kassa kassa.
Da's vooruitgang.....
Des te beter, nieuw model = prijzen van huidige GS omlaag hoop ik
Naar aanleiding van mijn vraag hier enkele weken geleden (keuze tussen K1200S, triumph tiger of 1200gs) ben ik na het motorsalon toch overtuigd van de GS en dit voorjaar komt er een 2e hands bij.
128pk, waar is dat allemal goed voor. De 105pk op de huidige voldoen, smeuïg koppel voldoende. Maarja nieuw doet kopen. Ben toch curieus wat er komt in de BMW stal.
Some people learn to ride a GS, others are born to !! You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
GSrijder schreef:128pk, waar is dat allemal goed voor. De 105pk op de huidige voldoen, smeuïg koppel voldoende. Maarja nieuw doet kopen. Ben toch curieus wat er komt in de BMW stal.
Kom ook 'terug' van 150pk en mis niets...
Ik snap alleen niet waarom de huidige 105 of 110pk gs niet Euro3 én luchtgekoeld kan zijn..
GSrijder schreef:128pk, waar is dat allemal goed voor. De 105pk op de huidige voldoen, smeuïg koppel voldoende. Maarja nieuw doet kopen. Ben toch curieus wat er komt in de BMW stal.
Kom ook 'terug' van 150pk en mis niets...
Ik snap alleen niet waarom de huidige 105 of 110pk gs niet Euro3 én luchtgekoeld kan zijn..
Emisies hé, om te voldoen aan de norm moet je zo arm gaan afstellen dat je ofwel met minder vermogen tevreden moet zijn of problemen gaat krijgen met kleppen bv....Uit een luchtgekoeld blok 125pk halen is nie moeilijk, maar om dat te doen met een verbruik van 4.5 l en binnen de strenge emissie normen dat lukt zelfs BMW niet......
vraag me soms af wie daar al zijn tijd in steekt??? Dat is eigenlijk wel knap gedaan. Zouden dit reclamebureau's zijn. Staat dat er miss ook ergens bij?
Ze zouden veel beter de vuldop van de olie terug links plaatsen.....die techneuten zijn der precies ook altijd niet bij als ze iets moeten ontwerpen.Blijf het dom vinden,controlevenster van de olie links en de vuldop rechts bij de 2010 serie.......
Cindy schreef:Ze zouden veel beter de vuldop van de olie terug links plaatsen.....die techneuten zijn der precies ook altijd niet bij als ze iets moeten ontwerpen.Blijf het dom vinden,controlevenster van de olie links en de vuldop rechts bij de 2010 serie.......
Cindy,
Daar is dus juist wel over nagedacht.
Tegen dat je, na het vullen van olie, rond je fiets bent gelopen om naar het controlevenstertje te gaan kijken, is de olie
voldoende gezakt
Cindy schreef:Ze zouden veel beter de vuldop van de olie terug links plaatsen.....die techneuten zijn der precies ook altijd niet bij als ze iets moeten ontwerpen.Blijf het dom vinden,controlevenster van de olie links en de vuldop rechts bij de 2010 serie.......
ziedet se, hoe meer ze nadenken hoe slechter de oplossingen, da's bij Multiple choice ook hé.....