BMW NAVIGATOR

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
pmarien

BMW NAVIGATOR

Bericht door pmarien »

Is er iemand die mij meer uitleg of ervaring heeft in het gebruiken van een BMW GPS :oops: NAVIGATOR IV ?Heb mij een K1600GLT Besteld :drunken: maar weet niet goed of dat ik er de bijgeleverde gps moet bijnemen of een zumo moet aanschaffen,kan er iemand mij vertellen of hij ook gaat werken met een scala rider en zo goed gaat functioneren als de zumo 660 :roll: Alvast bedankt voor de reaktie :-)
John
Contacteer:

Re: BMW NAVIGATOR

Bericht door John »

Ik weet niet wat het prijsverschil tussen een BMW en 660 is. Maar vermoed dat het redelijk veel is voor in feite hetzelfde toestel.
Als een 660 zondermeer werkt op de voorziene aansluiting ging ik voor de 660. (als dat voorzien is bij de 1600, dat weet ik niet)
Passen doet een 660 al zeker in die uitsparing.
®win
Contacteer:

Bericht door ®win »

Mijn advies: neem de BMW Navigator IV (!), hoewel die duurder is. In de K1600GT(L) kan de Nav IV nl. ook bediend worden met de knop op het stuur. Neem je de Zumo 660 dan kan deze wel in de daarvoor bestemde plaats in de cockpit, maar kun je deze enkel bedienen via het touchscreen. En voor normaal gebruik is dat net even te ver buiten handbereik...
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + 866Ɩ ƎS ┴˥00ƖƖʞ
pmarien

Bericht door pmarien »

Alvast bedankt voor jullie reaktie :grin: daar had ik nog niet bij stil gestaan dat de afstand een beetje ver is voor hem alleen te bedienen op het scherm :shock: .Maar ik vraag mij ook af of de software en hardware het zelfde is als bij de zumo zodat zonder problemen met mapsource kan gewerkt worden ? :silent: De verkoper wist wel te vertellen dat hij mij de laatste 100 km die je kan doen met de benzine mij automatisch naar een benzine pomp gaat sturen,ik weet niet of dat zo een goed idee is als je namelijk een route ( gemaakt met een program)aan het rijden bent met een groep mensen ,of je moet dat kunnen uitschakellen :?:
®win
Contacteer:

Bericht door ®win »

De Nav IV verschilt enkel in de besturingssoftware, zodat deze werkt in de BMW cradle en nu dus ook met de interface van de K1600, en de BMW dealer waypoints die standaard in het toestel zitten. Voor de rest is de werking gelijk. Je kunt dus, net als met de Zumo 660, met MapSource routes maken, tracks naar de computer halen, enz. alsmede de functie van de tankmeter gebruiken. Overigens zal noch Zumo 660 noch Nav IV je automatisch naar een tankstation sturen. De GPS geeft een waarschuwing die je kunt negeren of je kunt ervoor kiezen je naar een tankstation te laten navigeren.

Hier is de gebruiksaanwijzing. Kun je het op je gemak nalezen.
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + 866Ɩ ƎS ┴˥00ƖƖʞ
Sven 12RT

Bericht door Sven 12RT »

Bij diefstal is het misschien vijgen na pasen, maar je kan de Navigator instellen om enkel met jouw motor te laten werken.
Het toestel zou kunnen gelinkt worden aan 5 chassisnummers.
Op niet-goedgekeurde machines, of zonder canbus, zal je dan de code moeten invoeren.

Qua menu van het toestel of Mapsource zal er geen verschil zijn.
Hoogstens een extra item in het toestel.
John
Contacteer:

Bericht door John »

Als ik dat allemaal lees hier wat mogelijk is op die 1600 moet ik mijn visie toch even herzien. Al blijft het veel geld.
Maar ja, als je de centen hebt voor dit brommerke zal die Nav er ook wel af kunnen zekers? :mrgreen:
pmarien

Bericht door pmarien »

Hallo John,da is waar wat je verteld :oops: maar je vergeet één ding ik heb een goed vrouwtje dat heel veel uren op haar werk klopt om haar ventje content te stellen :alien:
Plaats reactie