Thx for replies....
1,72 meter groot genoeg voor een GSA ???
Moderator: GVN
-
Oswald The Lucky Rabbit
1,72 meter groot genoeg voor een GSA ???
Ik sta te kwijlen om mij een GSA aan te schaffen. Schijnt een zeer wendbare fiets te zijn. Het enige wat me tegenhoudt is de hoogte. Ik ben maar 1,72 meter groot. Beide voetjes op de grond lijkt mij toch een must. Ik rij nu 3 jaar met k1200gt, maar de GSA lijkt mij toch heel anders fietsen. Iemand suggesties ? Ik keek reeds op de site sargentcycle.co.uk voor een verlaagd comfortabel zadel. Iemand reeds ervaring met deze zadels ???
Thx for replies....
Thx for replies....
Greetz Os...
...Live to Ride...
...Live to Ride...
Re: 1,72 meter groot genoeg voor een GSA ???
Ik ben 1.70m en rij reeds 3 jaar (60.000km) met een GS met verlaagd zadel en moet zeggen dat ik nog niet veel problemen gehad heb met de hoogte maar let wel zeer goed op bij het stoppen waar ik sta...
Ik denk dat de gsa ook wel haalbaar zal zijn...
Ik denk dat de gsa ook wel haalbaar zal zijn...

GSA is nog + 3 cm tov GS, alles hangt natuurlijk van je beenlengte(en je schoenmaat
) af.
hier reken het zelf uit, dan weet je het.http://cycle-ergo.com/
meet eerst jezelf, en voor al binnekant benen en geef dit in.
In elk geval met 1,72m heb je niets over hoe je het draait of keert. Dit is niet de ideale lengte voor een gsa, maar het gaat.
J
meet eerst jezelf, en voor al binnekant benen en geef dit in.
In elk geval met 1,72m heb je niets over hoe je het draait of keert. Dit is niet de ideale lengte voor een gsa, maar het gaat.
J
't vollek va Gùùk red ùùk........
kunt altijd nog een beetje lucht uit de banden laten

R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Vespa GTS250 (27/09/2018)
"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
-
fronteradriver
het is 4 cm: 2cm langere veren + 2cm hoger zadel.RBee schreef:GSA is nog + 3 cm tov GS, alles hangt natuurlijk van je beenlengte(en je schoenmaat) af.
De meeste kopen toch een aftermarket zadel = 2cm lager.
Wilbers maakt veren tot 5 cm lager..
Als je een nieuwe koopt kan je veren van een gewone Gs eisen..
Ik heb 1.90m groot en kan net met beide voeten op de grond op een standaard GSA 1200. Ik heb relatief korte benen en een langer bovenlichaam
BMW K100LT (1987)
Sym Joymax 125i (2015)
BMW R12OOGS Adventure (2006) (verkocht)
BMW R1100R (1995) (verkocht)
W124 200D(1988)
Sym Joymax 125i (2015)
BMW R12OOGS Adventure (2006) (verkocht)
BMW R1100R (1995) (verkocht)
W124 200D(1988)
-
Toogzweire
Oswald,
Recent geprobeerd:
Met het standaardzadel ben ik met m'n 1m67 (mét botten aan ietsje meer) op de gewone GS te klein. Ik krijg 'm zelfs niet van de zijpikkel...
Het verlaagd zadel is ongeveer 2cm minder dik en ook iets smaller. Met beide benen 'hangend' kan ik dan met iets meer dan mijn tippen aan de grond.
Ik hou meestal m'n rechtervoet op de steun (rem). Hierdoor kan ik m'n linkervoet goed plat op de grond zetten.
Er zijn er ook die van de middenbok afduwen.
T
Recent geprobeerd:
Met het standaardzadel ben ik met m'n 1m67 (mét botten aan ietsje meer) op de gewone GS te klein. Ik krijg 'm zelfs niet van de zijpikkel...
Het verlaagd zadel is ongeveer 2cm minder dik en ook iets smaller. Met beide benen 'hangend' kan ik dan met iets meer dan mijn tippen aan de grond.
Ik hou meestal m'n rechtervoet op de steun (rem). Hierdoor kan ik m'n linkervoet goed plat op de grond zetten.
Er zijn er ook die van de middenbok afduwen.
T
Only a Biker knows why a dog sticks his head out of a car window. [unknown]
-
BertAdventure
Is dit,

een mogelijke oplossing in combinatie met een verlaagd zadel ?
Hier, => http://www.heels-high.nl/index.php?cat=" onclick="window.open(this.href);return false; ... tml&page=2
kun je best een alternatief vinden ( vorige was maar een grapje )
Kijk eens bij Gothic heren ( helemaal onderaan )
( ik kan met mijn 1m82 net met mijn voeten aan de grond en voel heel goed het verschil in hoogte tussen nieuwe en versleten motorbanden
)
grtjs, Bert

een mogelijke oplossing in combinatie met een verlaagd zadel ?
Hier, => http://www.heels-high.nl/index.php?cat=" onclick="window.open(this.href);return false; ... tml&page=2
kun je best een alternatief vinden ( vorige was maar een grapje )
Kijk eens bij Gothic heren ( helemaal onderaan )
( ik kan met mijn 1m82 net met mijn voeten aan de grond en voel heel goed het verschil in hoogte tussen nieuwe en versleten motorbanden
grtjs, Bert
Het extra diep zadel van touratech gebruik ik op mijn adventure en ik ben 1,75m groot .
http://www.rad.eu/nl/c/p/14883-touratec ... ra-low.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.rad.eu/nl/c/p/14883-touratec ... ra-low.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik ook maar dan +5cm.fronteradriver schreef: De meeste kopen toch een aftermarket zadel = 2cm lager.
ja Luckske maar moesten we allemaal Gastons zijn dan hadden we niet geen tijd om op dit forum te lullen heluc boxer schreef:De kleinste was hier den beste![]()
Zo was er maar ene hoor, zoals er maar ene rossi is en ene shumacher, etc..
J
't vollek va Gùùk red ùùk........
jamaar gij hebt een groot lijf en ...RBee schreef:Ik ook maar dan +5cm.fronteradriver schreef: De meeste kopen toch een aftermarket zadel = 2cm lager.
uw benen zijn "buiten categorie"
R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)

Lid BMW MC Vlaanderen