Pechverhelping
Moderator: GVN
Pechverhelping
Ik heb de intentie om een verzekering pechverhelping af te sluiten. Ik heb iets gevonden bij VAB, en zie ook dat er een uitbreiding bestaat bij mijn verzekering (AXA assistance). Bij Touring vind ik niet zo specifiek iets voor motoren...
Misschien zijn er nog wel andere mogelijkheden... En dan is er nog België alleen of ook buitenland...
Wie heeft er ervaring met pechverhelping?
Txs!
Misschien zijn er nog wel andere mogelijkheden... En dan is er nog België alleen of ook buitenland...
Txs!
R 1150 GS - Honda XT 1000 Varadero - R 1200 RT - R 1200 GSA
Re: Pechverhelping
Ethias Assistance. Niet te duur, wereldwijd geldig voor gans het gezin en twee voertuigen. Al jaren tevreden van.
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - R1250RS - Nu: R1300GSA
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - R1250RS - Nu: R1300GSA
Heu ... PECHverhelping ??? Wa isda ? Ik rij wel met een BMW, héKarel m schreef:Wie heeft er ervaring met pechverhelping?
Pas alle verzekeringen weggetrokken bij DVV wegens véél te duur geworden t.o.v. andere verzekeringen en naar KBC getrokken. Bij DVV hadden wij ook die pechverhelping en KBC doet dat niet. Nu dus ook op zoek, maar het zal VAB worden, denk ik
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

-
Tazke
- Contacteer:
Touring doet dat ook voor motors.
BMW Assistance die werkt samen met Touring als je in panne staat.
En over de BMW heb ik tot nu toe geen klagen, heb die al genoeg gebruikt
BMW Assistance die werkt samen met Touring als je in panne staat.
En over de BMW heb ik tot nu toe geen klagen, heb die al genoeg gebruikt
To boldly go where no tasmanian has gone before ...

-
Dirk Pauwels
Tot hiertoe altijd al geluk gehad en zelf kunnen oplossen bij pech onderweg. Ik ben bij VAB, want als je lid bent vd bmw club krijg je korting. Voor 't buitenland heb ik een reisbijstand ook bij de VAB, daar zit volgens mij ook repatriering vh voertuig in, maar ik moet het ook eens wat aandachtiger gaan bekijken, meestal leer je de kleine lettertjes maar kennen als je in de problemen zit....Karel m schreef:Ik heb de intentie om een verzekering pechverhelping af te sluiten. Ik heb iets gevonden bij VAB, en zie ook dat er een uitbreiding bestaat bij mijn verzekering (AXA assistance). Bij Touring vind ik niet zo specifiek iets voor motoren...
Txs!
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Ik was vroeger met alle verzekeringen bij Fortis (nu AG asurances). Ik vond deze nogal duur en heb dan eens een vergelijking gemaakt door een simulatie te doen via de website van touring.Resultaat 30 à 40%
goedkoper voor dezelfde polis.En ja mijn motor is verzekert voor pechverhelping in België.Het is een auto/motor verzekering en ik betaal voor de motor 153.39€ per jaar.Hoe meer verzekeringen je er hebt, hoe goedkoper.
CB 900 Honda- VN 500 Kawasaki - FZ 600 Yamaha- R1150RTBMW- FZ1 Fazer Yamaha - K1200GT BMW - R1200RT 2012 - R1200RT/LC 2014- R1200GS/LC 2018
Touring is voor mij geen optie... heb daar nogal slechte herinneringen aan over gehouden. Ik bespaar u de details....
Goedkoop is in ieder geval niet altijd beste koop.
Maar goed, Touring dus niet.
Kan Ethias assistance ook zonder de BA-polis daar te hebben?
VAB blijkt dus al een goede optie. Is er eventueel een soort van combi-aanbieding met een auto?
Iemand ervaring met Axa Assistance?
VAB blijkt dus al een goede optie. Is er eventueel een soort van combi-aanbieding met een auto?
R 1150 GS - Honda XT 1000 Varadero - R 1200 RT - R 1200 GSA
-
lucsa
- Contacteer:
Jarenlang lid geweest bij de VAB.Karel m schreef:Touring is voor mij geen optie... heb daar nogal slechte herinneringen aan over gehouden. Ik bespaar u de details....![]()
Na een ongeval in de UK, werden we aan ons lot overgelaten door de VAB.
Zie dit topic.
Ik tank bij Total.
Als ik minstens 8 liter tank / maand , heb ik daar gratis pechverhelping voor mijn moto.
( in Belgie )
Als ik minstens 8 liter tank / maand , heb ik daar gratis pechverhelping voor mijn moto.
( in Belgie )
lucsa schreef:Jarenlang lid geweest bij de VAB. Na een ongeval in de UK, werden we aan ons lot overgelaten door de VAB.
Vallen dus al afKarel m schreef:Touring is voor mij geen optie... heb daar nogal slechte herinneringen aan over gehouden. Ik bespaar u de details....![]()
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

-
Tazke
- Contacteer:
Bij elke maatschappij kunnen er problemen zijn ... de ene zal daar content zijn en de andere daar ...WimLT schreef:lucsa schreef:Jarenlang lid geweest bij de VAB. Na een ongeval in de UK, werden we aan ons lot overgelaten door de VAB.Vallen dus al afKarel m schreef:Touring is voor mij geen optie... heb daar nogal slechte herinneringen aan over gehouden. Ik bespaar u de details....![]()

-
mecapuet
Ik heb bij AXA, maar is dat zo Harald...bij Total enkel in Belgie?Harald schreef:Ik tank bij Total.
( in Belgie )
Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
mecapuet schreef:Ik heb bij AXA, maar is dat zo Harald...bij Total enkel in Belgie?
Gr, meca.
Ik dacht van wel, of is het BeNeLux,
zal het is nakijken.
Voila, de link naar alle info.
http://www.total.be/Be/befidelity.nsf/V ... enDocument" onclick="window.open(this.href);return false;
Dag iedereen, ben hier helemaal nieuw, ik dacht dat pechverhelping bij een nieuwe BMW motor gratis was bij de éérste eigenaar, is dit juist? Dat heb ik toch laten wijsmaken bij de BMW deler. 
-
Tazke
- Contacteer:
Dat kan ik inderdaad zeggen dat het klopt, heb dit bij mijn motor.phil99 schreef:Dag iedereen, ben hier helemaal nieuw, ik dacht dat pechverhelping bij een nieuwe BMW motor gratis was bij de éérste eigenaar, is dit juist? Dat heb ik toch laten wijsmaken bij de BMW deler.
Zowel in binnen- als buitenland.
De laatste keer in het buitenland was het wel niet naar een bmw-dealer, maar voor een kapote binnenband & buitenband maakt dat niks uit.

Geen probleem. Het ene heeft niks met het andere te maken.Karel m schreef:Kan Ethias assistance ook zonder de BA-polis daar te hebben?
Bob
Vergeet die brol dus maar. Ik heb me eens goed laten gaan (verbaal dan) toen ik onlangs op hun diensten wou ingaan. Motor gaat onderuit op diesel op de weg. Schuivertje. Ik bel de total assistentie op, willen die me ENKEL naar de dichtsbijzijnde AUTOGARAGE brengen want meer staat niet in het contract. Ik zeg dat ik daarmee weinig ben, want ik rij met een MOTOR. "spijtig m'nheer, maar u kan wel voor 55 euro extra naar de dichtbijzijnde motordealer worden afgesleept.
Total is dus niets waard... ik tank er niet meer. Zijn duur ook, ik deed het dus al meer dan twee jaar enkel voor die bijstand. En uiteindelijk bracht het niks op. Wat is nu totaal grappig, dat mijn AXA bijstand van mijn Tenere dit wel even voor de andere motor wou afdekken. 'Geen probleem hoor, wij komen u wel even afslepen en naar een kawa dealer brengen'.
Er zit dus duidelijk een verschil in kwaliteit. Ik blijf bij AXA.
Total is dus niets waard... ik tank er niet meer. Zijn duur ook, ik deed het dus al meer dan twee jaar enkel voor die bijstand. En uiteindelijk bracht het niks op. Wat is nu totaal grappig, dat mijn AXA bijstand van mijn Tenere dit wel even voor de andere motor wou afdekken. 'Geen probleem hoor, wij komen u wel even afslepen en naar een kawa dealer brengen'.
Er zit dus duidelijk een verschil in kwaliteit. Ik blijf bij AXA.
Harald schreef:Ik tank bij Total.
( in Belgie )
R1200RT 2016 - http://www.facebook.com/Motoblog/
Ik heb deze ook en ben zeer goed geholpen als ik ze nodig had.Bob schreef:Ethias Assistance. Niet te duur, wereldwijd geldig voor gans het gezin en twee voertuigen. Al jaren tevreden van.
R1200GS.
Ook Ethias Assistance al 2 x zonder problemen geholpen.
1x in B
1x in Fr ( Vercors)
1x in B
1x in Fr ( Vercors)
wa japs..r1100r...r1200gs.... Triumph 1200 Expl. 800xrx, R1250gsa
-
patrick k100
ik ben al jaren bij touring nooit problemen gehad en al paar keer nodig gehad (de wagen he) en dit jaar op vakantie prima geholpen in het zuiden van france door hun.
allez ik wijk af heb mij onlags voor de moto ook laten aansluiten en da kost 79 euro per jaart erbij( buitenland kosteloos )met vervangwagen en de moto wordt gebracht naar garage naar keus.
allez ik wijk af heb mij onlags voor de moto ook laten aansluiten en da kost 79 euro per jaart erbij( buitenland kosteloos )met vervangwagen en de moto wordt gebracht naar garage naar keus.
R1200GS-K100RT-Peugeot 407SW
[/quote]allez ik wijk af heb mij onlags voor de moto ook laten aansluiten en da kost 79 euro per jaart erbij( buitenland kosteloos )met vervangwagen en de moto wordt gebracht naar garage naar keus.[/quote]
Patrick,
Ik ben ook bij touring en bij mij is dit gratis
Zie deze link http://www.touring-verzekeringen.be/ver ... /index.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Voor motoren:
Burgerrechtelijke Aansprakelijkheid
Wettelijk verplichte basisdekking; dekt materiële en lichamelijke schade aan derden door een ongeval in fout. Ook de schadeloosstelling van passagiers (lichamelijke letsels en schade aan kleding) wordt hierdoor gedekt.
Bijstand
Bijstand (24u/24) in geval van ongeval in België is inbegrepen in de Burgerrechtelijke Aansprakelijkheid voor motoren van meer dan 500 cc.
Voor Yamaha motoren heeft Touring Verzekeringen een nog uitgebreidere bijstand uitgewerkt in samenwerking met Yamaha.
Mini Omnium
Optioneel. Dekt uw motor tegen brand, diefstal en natuurkrachten.
Rechtsbijstand Verkeer
Zorgt voor uw verdediging bij een inbreuk op de verkeerswet of een geschil naar aanleiding van een verkeersongeval.
Grts,
Luc
Patrick,
Ik ben ook bij touring en bij mij is dit gratis
Voor motoren:
Burgerrechtelijke Aansprakelijkheid
Wettelijk verplichte basisdekking; dekt materiële en lichamelijke schade aan derden door een ongeval in fout. Ook de schadeloosstelling van passagiers (lichamelijke letsels en schade aan kleding) wordt hierdoor gedekt.
Bijstand
Bijstand (24u/24) in geval van ongeval in België is inbegrepen in de Burgerrechtelijke Aansprakelijkheid voor motoren van meer dan 500 cc.
Voor Yamaha motoren heeft Touring Verzekeringen een nog uitgebreidere bijstand uitgewerkt in samenwerking met Yamaha.
Mini Omnium
Optioneel. Dekt uw motor tegen brand, diefstal en natuurkrachten.
Rechtsbijstand Verkeer
Zorgt voor uw verdediging bij een inbreuk op de verkeerswet of een geschil naar aanleiding van een verkeersongeval.
Grts,
Luc
CB 900 Honda- VN 500 Kawasaki - FZ 600 Yamaha- R1150RTBMW- FZ1 Fazer Yamaha - K1200GT BMW - R1200RT 2012 - R1200RT/LC 2014- R1200GS/LC 2018
-
patrick k100
ja maar heb mijn verzekering ergens anders he al geruime tijd en die polissen zitten allen samen ( voor de goekoop he
)
R1200GS-K100RT-Peugeot 407SW
-
mecapuet
"luc.w" in geval van ongeval in België is inbegrepen....
Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
spoorman schreef:Ik heb deze ook en ben zeer goed geholpen als ik ze nodig had.Bob schreef:Ethias Assistance. Niet te duur, wereldwijd geldig voor gans het gezin en twee voertuigen. Al jaren tevreden van.
Meer info op DEZE WEBSITEronnyb schreef:Ook Ethias Assistance al 2 x zonder problemen geholpen.
1x in B
1x in Fr ( Vercors)
Bob
ronnyb schreef:Ook Ethias Assistance al 2 x zonder problemen geholpen.
1x in B
1x in Fr ( Vercors)
Hier van 't zelfde.
Al jaren met 2 koekedozen en motor...
Al enkele keren gebruikt, waarvan 1 keer dat ik (midden in de nacht) dringend een vervangvoertuig nodig had; no problemo.
Groeten,
Dirk.
Liever wa kantjes aan, dan een hoek af...
R1150 gelände und strasse adv.

R1150 gelände und strasse adv.